anton schreef:Enige nadeel is dat ik niet weet hoeveel telenet afsluiten mij zou kosten. De opzegging doe ik deze week met een aangetekend schrijven, maar volgens mij moeten er ook nog mensen komen om alle apparatuur weg te halen etc.
Bij mijn wete heb ik 6 jaar geleden nog 10.000 Bef betaald voor mijn aansluiting met een waarborg in ... heb daar wel geen bewijs meer van ( ik hou geen prutsen bij van 6 jaar geleden :( )
Ik ben twee jaar geleden verhuisd. Ik had tot dan ook Telenet. Na mijn aangetekend schrijven werd het contract stopgezet en de 50 Euro borg voor de modem zonder morren op mijn rekening gestort. De modem en de antenneversterker zijn ze nooit komen afhalen.
anton schreef:Enige nadeel is dat ik niet weet hoeveel telenet afsluiten mij zou kosten. De opzegging doe ik deze week met een aangetekend schrijven, maar volgens mij moeten er ook nog mensen komen om alle apparatuur weg te halen etc.
Bij mijn wete heb ik 6 jaar geleden nog 10.000 Bef betaald voor mijn aansluiting met een waarborg in ... heb daar wel geen bewijs meer van ( ik hou geen prutsen bij van 6 jaar geleden )
Ik ben twee jaar geleden verhuisd. Ik had tot dan ook Telenet. Na mijn aangetekend schrijven werd het contract stopgezet en de 50 Euro borg voor de modem zonder morren op mijn rekening gestort. De modem en de antenneversterker zijn ze nooit komen afhalen.
Heeft er iemand ervaring met opzeg belgacom, ik ben in dienst van 14 feb 2005. Hoelang op voorhand ik vind het nergens terug. Als ik bel naar 080022800 dan zeggen ze 1 week?? Dommel "netconnect lite" lijkt mij hetzelfde als "ADSL Go belgacom" maar 30% goedkoper.
egiana schreef:Heb aanvraag gedaan en 1/2 uur later 15:22 "proforma faktuur" met gegevens om te storten en om 16:50 "contracten 7 blz" in pdf om af te tekenen
Heb je dat vandaag gedaan? ik heb mijn skynet adres opgegeven maar krijg geen mail. ik kan wel inloggen op de website van dommel...
Misschien een voorteken om toch te wachten op het edpnet aanbod
Edit: net telefoontje gehad van hun helpdesk. blijkbaar komt mail bij skynet niet door... . ondertussen heb ik gehad via gmail
egiana schreef:Heb aanvraag gedaan en 1/2 uur later 15:22 "proforma faktuur" met gegevens om te storten en om 16:50 "contracten 7 blz" in pdf om af te tekenen
Heb je dat vandaag gedaan? ik heb mijn skynet adres opgegeven maar krijg geen mail. ik kan wel inloggen op de website van dommel... Misschien een voorteken om toch te wachten op het edpnet aanbod
Heb dit vandaag gedaan. Antwoord Dommel op vraag overschakeling:
U kan onmiddelijk na betaling van de eerste factuur en ondertekening van het contract uw logingegevens aanpassen in uw modem/router. Zeg vooral niet op bij skynet. WIj doen deze opzegging voor u op het moment dat we de lijn migreren
sgt schreef:als je het contract hebt opgestuurd hoelang duurt het dan voor je je login gegevens ontvangt?
ik heb mijn contract ondertekend, ingescand en gemaild. volgende dag had ik mijn inloggegevens
Ben van gisteren in dienst wegen einde contract skynet, ik zie niet veel verschil. Moet er wel rekening mee houden dat (email)@skynet.be kwijt bent. Direkt aan de deur. Zien wat met factuur gaat gebeuren.
aangevraagd op 20/01/06 en ben nu nog steeds aan het wachten tot belgacom een lijncontrole uitvoerd.
ik lig nogal tamelijk ver van een centrale dus hoop ik maar dat het zal werken en dat ze er is wat meer vaart achter zetten.
ben verhuisd op 23december en al zolang aant wachten op internet na ook al een heleboel miserie te hebben gehad met tele2 all in.
De service van Dommel.com die ik tot nu toe ontvangen heb is zonder gelijke, zéér vriendelijk, snel en correct. Het is duidelijk dat de vertraging van de activatie van mijn NetConnect te wijten was aan Belgacom.
Enige punt van kritiek misschien is de verplichte domiciliëring, waar ik sowieso niet voor te vinden ben.
mikezwet schreef:Als ik netconnect lite neem staat er max 1 pc. Ik heb nu een router met eraan een acces point waar alle computers het internet signaal vanaf pakken. Moet ik nu persee pro nemen om 4 computers aan te sluiten. Lijkt mij dat dommel niet kan zien hoeveel pc's ik heb aangesloten?
Dat was mij ook niet helemaal duidelijk, mogelijk wordt er gefilterd op MAC-adres. Mijn voorstel: Neem de Lite-versie en lukt het niet via je router, dan kan je nog altijd upgraden, scheelt 'm toch weer €5,00/maand.
mikezwet schreef:Als ik netconnect lite neem staat er max 1 pc. Ik heb nu een router met eraan een acces point waar alle computers het internet signaal vanaf pakken. Moet ik nu persee pro nemen om 4 computers aan te sluiten. Lijkt mij dat dommel niet kan zien hoeveel pc's ik heb aangesloten?
Dat was mij ook niet helemaal duidelijk, mogelijk wordt er gefilterd op MAC-adres. Mijn voorstel: Neem de Lite-versie en lukt het niet via je router, dan kan je nog altijd upgraden, scheelt 'm toch weer €5,00/maand.
Ga ik doen. BTW ik hou mijn eigen modem. Lijkt me sterk dat ze daarop gaan rommelen of kunnen zien hoeveel comps.
Alleen in het weekeind zullen het er hooguit 2 of 3 zijn, rest van de week maar 1
Robinvv schreef:Philips ADSL modem (die bekende die € 39 kost) is dat alleen met die modems ?
Dit is het geval met alle modems van Belgacom.
Meestal kan je dit oplossen door een update met originele firmware van de fabrikant. Ik denk dat je dit bij de speedtouch ook ergens kon instellen, maar weet niet of dit bij u ook het geval is.
Als ik nog eens bij mijn ouders ben zal ik eens kijken hoe je dit kan oplossen (als nog niemand anders dit gedaan heeft).
Mijn broer is naar dommel gegaan, hij is voorlopig enorm tevreden. Snelheid en stabiliteit is evengoed als Belgacom ( wat logisch is, want ze gebruiken hetzelfde netwerk), helpdesk vriendelijk, een lagere prijs, veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel betere newsserver, veeeeeeeeeeeeeeeeeel meer download ( in principe onbeperkt want na 50 GB kan je gratis verder downloaden tegen 125 kB/s, wil je toch de volle snelheid na die 50 GB dan betaal je extra).
Ik zelf moet nog 6 maand bij belgacom blijven ( daarna schakel ik ook over als dommel de momentele formule kan handhaven), maar als ik naar mijn broer kijk komt het slijm uit mijn bek. Heb het gevoel dat ik op digitaal gebied op water en brood zit en me blauw betaal terwijl mijn broer elke dag een stevige digitale party heeft. Het leven kan hard zijn …….
bf62 schreef:veeeeeeeeeeeeeeeeeel meer download ( in principe onbeperkt want na 50 GB kan je gratis verder downloaden tegen 125 kB/s, wil je toch de volle snelheid na die 50 GB dan betaal je extra). …….
Wat ben je hiermee als de snelheid verdomd traag is
Ik haal op via ftp server amper 10kb bij dommel terwijl ik bij skynet dan de volle 420kb haal op die zelfde server.
Dit is maar liefst een verschil van 42 keer trager zijn.
Dit lijkt dan meer op smalband dan breedband
bf62 schreef:veeeeeeeeeeeeeeeeeel meer download ( in principe onbeperkt want na 50 GB kan je gratis verder downloaden tegen 125 kB/s, wil je toch de volle snelheid na die 50 GB dan betaal je extra). …….
Ik haal op via ftp server amper 10kb bij dommel terwijl ik bij skynet dan de volle 420kb haal op die zelfde server.
Dit is maar liefst een verschil van 42 keer trager zijn. Dit lijkt dan meer op smalband dan breedband
Die negatieve ervaringen heeft hij nog niet gehad, anders moet je de ftp server eens doorgeven dan kan hij het ook eens testen. Effe kijken of het dan ook zo traag is.
Dit is maar liefst een verschil van 42 keer trager zijn. Dit lijkt dan meer op smalband dan breedband
Die negatieve ervaringen heeft hij nog niet gehad, anders moet je de ftp server eens doorgeven dan kan hij het ook eens testen. Effe kijken of het dan ook zo traag is.
Op dit mom is alles al sinds enkele dagen weer zoals we gewend zijn van dommel.
Ik heb nu enkele dagen dommel, maar ik zit met een vraagje: Doet dommel er moeilijk over als je nog veel downloadt op 'mediumband' nadat je over je 50 gig zit?
gisteren wat gesurft en een 2 gig downll stabiel a 335 kbyte maar veel crc hec fouten
crc 2.118
hec 1.235
Dat ziet er niet zo goed uit zeker ? wat is daar aan te doen...
gambit schreef:dit is mijn snelheid na het bereiken van het maandelijkse limiet:
download: 539kbit/s or 67kbyte/s upload: 318kbit/s or 40kbyte/s
Ik dacht dat de snelheid hoger (=1 mbps ) lag na het overschrijden van de limiet. Hoe snel is het bij jullie bij mediumband?
grts
Ik had ong ook zoiets, via usenetservers 90/95 kbyte.
Mocht je een speedtouch modem/router hebben schakel ff de interceptie webbrowsing uit, de speed gaat normaal iets omhoog, heb et nog niet getest op mediumband wat dat geeft