Dommel.com Netconnect ADSL

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Gebruikersavatar
GeMa
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 17 dec 2005, 12:09

anton schreef:Enige nadeel is dat ik niet weet hoeveel telenet afsluiten mij zou kosten. De opzegging doe ik deze week met een aangetekend schrijven, maar volgens mij moeten er ook nog mensen komen om alle apparatuur weg te halen etc.

Bij mijn wete heb ik 6 jaar geleden nog 10.000 Bef betaald voor mijn aansluiting met een waarborg in ... heb daar wel geen bewijs meer van ( ik hou geen prutsen bij van 6 jaar geleden :( )


Ik ben twee jaar geleden verhuisd. Ik had tot dan ook Telenet. Na mijn aangetekend schrijven werd het contract stopgezet en de 50 Euro borg voor de modem zonder morren op mijn rekening gestort. De modem en de antenneversterker zijn ze nooit komen afhalen.

MG
blondie2001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 24 sep 2005, 13:00
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

GeMa schreef:
anton schreef:Enige nadeel is dat ik niet weet hoeveel telenet afsluiten mij zou kosten. De opzegging doe ik deze week met een aangetekend schrijven, maar volgens mij moeten er ook nog mensen komen om alle apparatuur weg te halen etc.

Bij mijn wete heb ik 6 jaar geleden nog 10.000 Bef betaald voor mijn aansluiting met een waarborg in ... heb daar wel geen bewijs meer van ( ik hou geen prutsen bij van 6 jaar geleden :( )


Ik ben twee jaar geleden verhuisd. Ik had tot dan ook Telenet. Na mijn aangetekend schrijven werd het contract stopgezet en de 50 Euro borg voor de modem zonder morren op mijn rekening gestort. De modem en de antenneversterker zijn ze nooit komen afhalen.

MG


Idem dito... is al wel geleden van voorjaar 2003.
kick
Plus Member
Plus Member
Berichten: 118
Lid geworden op: 10 jan 2006, 19:53
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 2 keer

Ik heb gisteren aanvraag ingediend voor een netconnect abbo maar heb nog geen mail terug gekregen. Is dit normaal?

Website:"nadat u uw adsl abonnement online heeft besteld, zal u binnen het uur via e-mail onze contracten ontvangen"
egiana
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 dec 2005, 23:26

Heeft er iemand ervaring met opzeg belgacom, ik ben in dienst van 14 feb 2005. Hoelang op voorhand ik vind het nergens terug. Als ik bel naar 080022800 dan zeggen ze 1 week?? Dommel "netconnect lite" lijkt mij hetzelfde als "ADSL Go belgacom" maar 30% goedkoper.
egiana
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 dec 2005, 23:26

kick schreef:Ik heb gisteren aanvraag ingediend voor een netconnect abbo maar heb nog geen mail terug gekregen. Is dit normaal?

Website:"nadat u uw adsl abonnement online heeft besteld, zal u binnen het uur via e-mail onze contracten ontvangen"


Heb aanvraag gedaan en 1/2 uur later 15:22 "proforma faktuur" met gegevens om te storten en om 16:50 "contracten 7 blz" in pdf om af te tekenen
kick
Plus Member
Plus Member
Berichten: 118
Lid geworden op: 10 jan 2006, 19:53
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 2 keer

egiana schreef:Heb aanvraag gedaan en 1/2 uur later 15:22 "proforma faktuur" met gegevens om te storten en om 16:50 "contracten 7 blz" in pdf om af te tekenen


Heb je dat vandaag gedaan? ik heb mijn skynet adres opgegeven maar krijg geen mail. ik kan wel inloggen op de website van dommel...
Misschien een voorteken om toch te wachten op het edpnet aanbod :?

Edit: net telefoontje gehad van hun helpdesk. blijkbaar komt mail bij skynet niet door... :???: . ondertussen heb ik gehad via gmail
egiana
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 dec 2005, 23:26

kick schreef:
egiana schreef:Heb aanvraag gedaan en 1/2 uur later 15:22 "proforma faktuur" met gegevens om te storten en om 16:50 "contracten 7 blz" in pdf om af te tekenen


Heb je dat vandaag gedaan? ik heb mijn skynet adres opgegeven maar krijg geen mail. ik kan wel inloggen op de website van dommel...
Misschien een voorteken om toch te wachten op het edpnet aanbod :?


Heb dit vandaag gedaan. Antwoord Dommel op vraag overschakeling:
U kan onmiddelijk na betaling van de eerste factuur en ondertekening van het contract uw logingegevens aanpassen in uw modem/router. Zeg vooral niet op bij skynet. WIj doen deze opzegging voor u op het moment dat we de lijn migreren
Gebruikersavatar
sgt
Plus Member
Plus Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 30 okt 2003, 00:49
Locatie: heusden-zolder
Contacteer:

als je het contract hebt opgestuurd hoelang duurt het dan voor je je login gegevens ontvangt?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
GeMa
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 17 dec 2005, 12:09

sgt schreef:als je het contract hebt opgestuurd hoelang duurt het dan voor je je login gegevens ontvangt?


Enkele dagen.

MG
kick
Plus Member
Plus Member
Berichten: 118
Lid geworden op: 10 jan 2006, 19:53
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 2 keer

sgt schreef:als je het contract hebt opgestuurd hoelang duurt het dan voor je je login gegevens ontvangt?


ik heb mijn contract ondertekend, ingescand en gemaild. volgende dag had ik mijn inloggegevens 8)
egiana
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 dec 2005, 23:26

kick schreef:
sgt schreef:als je het contract hebt opgestuurd hoelang duurt het dan voor je je login gegevens ontvangt?


ik heb mijn contract ondertekend, ingescand en gemaild. volgende dag had ik mijn inloggegevens 8)

Ben van gisteren in dienst wegen einde contract skynet, ik zie niet veel verschil. Moet er wel rekening mee houden dat (email)@skynet.be kwijt bent. Direkt aan de deur. Zien wat met factuur gaat gebeuren.
Gebruikersavatar
sgt
Plus Member
Plus Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 30 okt 2003, 00:49
Locatie: heusden-zolder
Contacteer:

aangevraagd op 20/01/06 en ben nu nog steeds aan het wachten tot belgacom een lijncontrole uitvoerd.
ik lig nogal tamelijk ver van een centrale dus hoop ik maar dat het zal werken en dat ze er is wat meer vaart achter zetten.
ben verhuisd op 23december en al zolang aant wachten op internet na ook al een heleboel miserie te hebben gehad met tele2 all in.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
d-fens
Plus Member
Plus Member
Berichten: 190
Lid geworden op: 24 dec 2005, 21:24
Contacteer:

De service van Dommel.com die ik tot nu toe ontvangen heb is zonder gelijke, zéér vriendelijk, snel en correct. Het is duidelijk dat de vertraging van de activatie van mijn NetConnect te wijten was aan Belgacom.

Enige punt van kritiek misschien is de verplichte domiciliëring, waar ik sowieso niet voor te vinden ben.
Gebruikersavatar
mikezwet
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 jan 2006, 19:03
Locatie: Poppel (Ravels)
Contacteer:

Hallo,
Ik zit met een vraag.

Als ik netconnect lite neem staat er max 1 pc. Ik heb nu een router met eraan een acces point waar alle computers het internet signaal vanaf pakken.

Moet ik nu persee pro nemen om 4 computers aan te sluiten. Lijkt mij dat dommel niet kan zien hoeveel pc's ik heb aangesloten? :?

Graag iemand me duidelijkheid kan geven :???:
d-fens
Plus Member
Plus Member
Berichten: 190
Lid geworden op: 24 dec 2005, 21:24
Contacteer:

mikezwet schreef:Als ik netconnect lite neem staat er max 1 pc. Ik heb nu een router met eraan een acces point waar alle computers het internet signaal vanaf pakken. Moet ik nu persee pro nemen om 4 computers aan te sluiten. Lijkt mij dat dommel niet kan zien hoeveel pc's ik heb aangesloten?

Dat was mij ook niet helemaal duidelijk, mogelijk wordt er gefilterd op MAC-adres. Mijn voorstel: Neem de Lite-versie en lukt het niet via je router, dan kan je nog altijd upgraden, scheelt 'm toch weer €5,00/maand.
Gebruikersavatar
mikezwet
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 jan 2006, 19:03
Locatie: Poppel (Ravels)
Contacteer:

d-fens schreef:
mikezwet schreef:Als ik netconnect lite neem staat er max 1 pc. Ik heb nu een router met eraan een acces point waar alle computers het internet signaal vanaf pakken. Moet ik nu persee pro nemen om 4 computers aan te sluiten. Lijkt mij dat dommel niet kan zien hoeveel pc's ik heb aangesloten?

Dat was mij ook niet helemaal duidelijk, mogelijk wordt er gefilterd op MAC-adres. Mijn voorstel: Neem de Lite-versie en lukt het niet via je router, dan kan je nog altijd upgraden, scheelt 'm toch weer €5,00/maand.


Ga ik doen. BTW ik hou mijn eigen modem. Lijkt me sterk dat ze daarop gaan rommelen of kunnen zien hoeveel comps.

Alleen in het weekeind zullen het er hooguit 2 of 3 zijn, rest van de week maar 1 8)
Gast

ze kunnen het blijkbaar wel nazien ?
Na 4 pc's krijgt de 5de een internet, wel ip, en staat in router :-(
Gebruikersavatar
Robinvv
Pro Member
Pro Member
Berichten: 278
Lid geworden op: 15 jan 2006, 00:10

Anonymous schreef:ze kunnen het blijkbaar wel nazien ?
Na 4 pc's krijgt de 5de een internet, wel ip, en staat in router :-(


(ik was dus die gast)

ze kunnen het blijkbaar wel nazien ?
Na 4 pc's krijgt de 5de geen internet, wel ip, en staat in router.

dusja, ip's zullen opgeslagen worden van de netwerkkaart
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Robinvv schreef:
Anonymous schreef:ze kunnen het blijkbaar wel nazien ?
Na 4 pc's krijgt de 5de een internet, wel ip, en staat in router :-(


(ik was dus die gast)

ze kunnen het blijkbaar wel nazien ?
Na 4 pc's krijgt de 5de geen internet, wel ip, en staat in router.

dusja, ip's zullen opgeslagen worden van de netwerkkaart


Een Philips modem of een Speedtouch 510?
Die zijn geblokeerd op 4 pc's!
Gebruikersavatar
Robinvv
Pro Member
Pro Member
Berichten: 278
Lid geworden op: 15 jan 2006, 00:10

ZMD schreef:
Robinvv schreef:
Anonymous schreef:ze kunnen het blijkbaar wel nazien ?
Na 4 pc's krijgt de 5de een internet, wel ip, en staat in router :-(


(ik was dus die gast)

ze kunnen het blijkbaar wel nazien ?
Na 4 pc's krijgt de 5de geen internet, wel ip, en staat in router.

dusja, ip's zullen opgeslagen worden van de netwerkkaart


Een Philips modem of een Speedtouch 510?
Die zijn geblokeerd op 4 pc's!


Philips ADSL modem (die bekende die € 39 kost)
is dat alleen met die modems ? :?
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Robinvv schreef:Philips ADSL modem (die bekende die € 39 kost)
is dat alleen met die modems ? :?


Dit is het geval met alle modems van Belgacom.
Meestal kan je dit oplossen door een update met originele firmware van de fabrikant. Ik denk dat je dit bij de speedtouch ook ergens kon instellen, maar weet niet of dit bij u ook het geval is.
Als ik nog eens bij mijn ouders ben zal ik eens kijken hoe je dit kan oplossen (als nog niemand anders dit gedaan heeft).
Gebruikersavatar
Robinvv
Pro Member
Pro Member
Berichten: 278
Lid geworden op: 15 jan 2006, 00:10

nja, ik hoop dat dat het oplost eens testen, zou zo'ne us robotech adsl router ook zoiets hebben van max 4 pc's of niet ?

anderen met ervaring ?
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

hoe zit het nu met ping? ergens gelezen dat het ni zo goed was? is de lijn stabiel?
rubenkepiepers

Ik heb gelezen dat deze hetzelfde is als bij belgacom.

Ook heb ik nog een vraagje i.v.m. de nieuwserver. Ik weet dat er een snelheidscap van 1 mbit opzit (als ik het goed voor heb ?)

Aan hoeveel Kb/s (lees: kilobyte per seconde) download ik dan ?


m.v.g. ruben
area32
Plus Member
Plus Member
Berichten: 149
Lid geworden op: 26 dec 2005, 12:10
Locatie: West-Vlaanderen, Roeselare
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Contacteer:

rubenkepiepers schreef:Ik heb gelezen dat deze hetzelfde is als bij belgacom.

Ook heb ik nog een vraagje i.v.m. de nieuwserver. Ik weet dat er een snelheidscap van 1 mbit opzit (als ik het goed voor heb ?)

Aan hoeveel Kb/s (lees: kilobyte per seconde) download ik dan ?


m.v.g. ruben

1024 Kbps / 8 =
+/- 128 KB/s
Gebruikersavatar
Robinvv
Pro Member
Pro Member
Berichten: 278
Lid geworden op: 15 jan 2006, 00:10

Ping is hier 14 ms tot 21 ms dat ik al gezien heb,
voor de rest geen last van dat ik weet.
bf62
Plus Member
Plus Member
Berichten: 213
Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:34
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 3 keer

Mijn broer is naar dommel gegaan, hij is voorlopig enorm tevreden. Snelheid en stabiliteit is evengoed als Belgacom ( wat logisch is, want ze gebruiken hetzelfde netwerk), helpdesk vriendelijk, een lagere prijs, veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel betere newsserver, veeeeeeeeeeeeeeeeeel meer download ( in principe onbeperkt want na 50 GB kan je gratis verder downloaden tegen 125 kB/s, wil je toch de volle snelheid na die 50 GB dan betaal je extra).

Ik zelf moet nog 6 maand bij belgacom blijven ( daarna schakel ik ook over als dommel de momentele formule kan handhaven), maar als ik naar mijn broer kijk komt het slijm uit mijn bek. Heb het gevoel dat ik op digitaal gebied op water en brood zit en me blauw betaal terwijl mijn broer elke dag een stevige digitale party heeft. Het leven kan hard zijn …….
Gebruikersavatar
Robinvv
Pro Member
Pro Member
Berichten: 278
Lid geworden op: 15 jan 2006, 00:10

En als je wilt bijbetalen kost u dat € 0.4 per GB, elders € 1 :eek:
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

bf62 schreef:veeeeeeeeeeeeeeeeeel meer download ( in principe onbeperkt want na 50 GB kan je gratis verder downloaden tegen 125 kB/s, wil je toch de volle snelheid na die 50 GB dan betaal je extra).
…….


Wat ben je hiermee als de snelheid verdomd traag is :roll:

Ik haal op via ftp server amper 10kb bij dommel :roll: terwijl ik bij skynet dan de volle 420kb haal op die zelfde server.

Dit is maar liefst een verschil van 42 keer trager zijn.
Dit lijkt dan meer op smalband dan breedband :idea:
bf62
Plus Member
Plus Member
Berichten: 213
Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:34
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 3 keer

ketter schreef:
bf62 schreef:veeeeeeeeeeeeeeeeeel meer download ( in principe onbeperkt want na 50 GB kan je gratis verder downloaden tegen 125 kB/s, wil je toch de volle snelheid na die 50 GB dan betaal je extra).
…….


Wat ben je hiermee als de snelheid verdomd traag is :roll:

Ik haal op via ftp server amper 10kb bij dommel :roll: terwijl ik bij skynet dan de volle 420kb haal op die zelfde server.

Dit is maar liefst een verschil van 42 keer trager zijn.
Dit lijkt dan meer op smalband dan breedband :idea:


Die negatieve ervaringen heeft hij nog niet gehad, anders moet je de ftp server eens doorgeven dan kan hij het ook eens testen. Effe kijken of het dan ook zo traag is.
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

bf62 schreef:
ketter schreef:
bf62 schreef:veeeeeeeeeeeeeeeeeel meer download ( in principe onbeperkt want na 50 GB kan je gratis verder downloaden tegen 125 kB/s, wil je toch de volle snelheid na die 50 GB dan betaal je extra).
…….


Wat ben je hiermee als de snelheid verdomd traag is :roll:

Ik haal op via ftp server amper 10kb bij dommel :roll: terwijl ik bij skynet dan de volle 420kb haal op die zelfde server.

Dit is maar liefst een verschil van 42 keer trager zijn.
Dit lijkt dan meer op smalband dan breedband :idea:


Die negatieve ervaringen heeft hij nog niet gehad, anders moet je de ftp server eens doorgeven dan kan hij het ook eens testen. Effe kijken of het dan ook zo traag is.


Op dit mom is alles al sinds enkele dagen weer zoals we gewend zijn van dommel.

Dus

:idea: :idea: VOLLE SNELHEID :idea: :idea:
Gebruikersavatar
Kokki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 251
Lid geworden op: 07 nov 2004, 14:40
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

Heeft er iemand ervaring met de telefonie van Dommel? http://www.dommel.be/nl/voice/index.php?cust=home
witte!
Pro Member
Pro Member
Berichten: 228
Lid geworden op: 23 okt 2004, 15:10

Net aangesloten via dommel.
Als het zo blijft zeer ben ik zeer tevreden.

Your current download speed:
3307kbit/s
or
413kbyte/s Your current upload speed:
316kbit/s
or
40kbyte/s
Geert_
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 maa 2006, 15:16

Ik heb nu enkele dagen dommel, maar ik zit met een vraagje: Doet dommel er moeilijk over als je nog veel downloadt op 'mediumband' nadat je over je 50 gig zit?
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

Geen enkel gedacht van.
Probeer het is dan weet je het direct zou ik zeggen. :P
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

gisteren aangesloten

Your current download speed:
2699kbit/s
or
337kbyte/s Your current upload speed:
170kbit/s
or
21kbyte/s

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 512 / 3.264
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 28,0 / 55,0
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 21,0 / 6,0

gisteren wat gesurft en een 2 gig downll stabiel a 335 kbyte maar veel crc hec fouten
crc 2.118
hec 1.235
Dat ziet er niet zo goed uit zeker ? wat is daar aan te doen...
gambit
Member
Member
Berichten: 88
Lid geworden op: 25 aug 2005, 13:32

dit is mijn snelheid na het bereiken van het maandelijkse limiet:

download: 539kbit/s or 67kbyte/s
upload: 318kbit/s or 40kbyte/s

Ik dacht dat de snelheid hoger (=1 mbps ) lag na het overschrijden van de limiet. Hoe snel is het bij jullie bij mediumband?

grts
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

gambit schreef:dit is mijn snelheid na het bereiken van het maandelijkse limiet:

download: 539kbit/s or 67kbyte/s
upload: 318kbit/s or 40kbyte/s

Ik dacht dat de snelheid hoger (=1 mbps ) lag na het overschrijden van de limiet. Hoe snel is het bij jullie bij mediumband?

grts


Ik had ong ook zoiets, via usenetservers 90/95 kbyte.
Mocht je een speedtouch modem/router hebben schakel ff de interceptie webbrowsing uit, de speed gaat normaal iets omhoog, heb et nog niet getest op mediumband wat dat geeft
:wink:
gambit
Member
Member
Berichten: 88
Lid geworden op: 25 aug 2005, 13:32

Vraagske...werkt de traffic meter nog bij jullie?
Bij mij blijft ie al paar dagen steken.
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Hier is sinds eergisteren een reset geweest, en dagelijks zie ik toch een vermeerdering, dus hier blijft hij niet steken
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”