“Vroeg of laat loopt dit fout af”

Discuteer hier mee over Digi Belgium
Kun
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 19 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

@Matt555

DIGI is helemaal geen underdog, die zijn aanwezig in heel wat landen. Als de directie in Roemenië eens genoeg geld investeert, hun facturen betaalt, stopt met iedereen te ontslaan en de veiligheidsregels eens deftig volgt dan zou DIGI een normale bedrijf zijn.

Als ze blijven doorgaan dan gaan de huurbazen alle arbeiders buitengooien en hoogstwaarschijnlijk krijgt DIGI een federaal verbod als ze alle regels gewoon blijven negeren.

DIGI heeft meer dan genoeg geld, geen idee wat er mis loopt.

Ik wil een deftige alternatief voor de huidige telecom bedrijven, maar ik wil geen alternatief dat de arbeiders uitbuit, mishandelt en de lokale wetgeving gewoon negeert.

Ik heb nog nooit een "nieuwe" bedrijf gezien dat zelfmoord probeert te plegen. Ze doen hun best om failliet te gaan. Enkel DIGI Roemenië kan hen nog redden.

@buthead

Ik denk dat het zeer abnormaal is om zoveel facturen niet te betalen, de lokale regels niet te respecteren en om mensen plots te ontslaan zonder reden.

Gelieve dit niet te normaliseren omdat ze nog "jong" zijn.

En dankzij deze PR-crisis zullen ze waarschijnlijk zeer weinig nieuwe werknemers krijgen en waarschijnlijk bijna geen zelfstandigen en zeg maar vaarwel tegen nieuwe bankleningen.

Een teken van een potentiële faillissement is dat ze nog altijd hun facturen niet kunnen innen. Geen idee waarom dat nog altijd niet lukt.
ISP+TV: TN
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 7 keer

Matt555 schreef: 3 maanden geledenToch niet , mijn origineel blijft ,,,,,(alhoewel ik weet dat je graag veel draait naar je eigen geloof ... :lol: )
Niet zeveren aub, ik heb vanaf 20/12 m'n uiterste best gedaan om klant te kunnen worden bij DIGI.
Heb nooit geen SIM mogen ontvangen maar ik moest wel dit en dat en zus en zo doen van DIGI.
Euh pardon?
Ik hoop toch dat jij er veel plezier aan mag beleven, dus nee ik ben niet afgunstig zoals jij denkt.
Maar het zou me ook niet verbazen dat we binnen een jaar zeggen 'DIGI wie?'
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
Renshi
Starter
Starter
Provider

Vreemd dat je een laatste bericht niet mag/kan quoten :|

Ik wil toch eventjes inpikken op wat @Petrikske zei. Hoe komt het dat ik, net als vele anderen, een SIM kaart ontvang een paar dagen na de registratie te hebben doorlopen? Ik lees nog dergelijke dingen maar ik begrijp niet goed hoe dit zo verschillend kan zijn? :? :-(
Geduld is een schone deugd.
Joop
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 27 keer
Provider

devilkin schreef: 3 maanden geleden
Joop schreef: 3 maanden geleden Een datacenter is ook niet meer dan een parkeergarage met veel leidingen. Waarom zou dat beter zijn dan en washok?
Vermoedelijk nog nooit in een echt datacenter geweest?
Koeling, electriciteit, redundancy in alles, connectiviteit, beveiliging (zowel intern als extern), branddetectie en preventie, logistiek (levering van hardware, racking),...

Dat is geen parkeergarage met veel leidingen.
Ben in Level3 Dusseldorf geweest....parkeer garage :-D

Toegevoegd na 15 minuten 45 seconden:
Kun schreef: 3 maanden geleden @Joop staan de afbeeldingen misschien achter de paywall van HLN?

Het feit dat meerdere ex-directieleden de problemen hebben bevestigd zegt toch meer dan genoeg over de problemen van DIGI?
Er staan geen namen. Er staan nergens bewijzen. Zelfs op Tweakers staat het, eigenaar DPG.
DPG krijgt sponsering van de Vlaamse regering...maar diezelfde Vlaamse regering zit volop met postjes in de VRT.
Nooit opgevallen dat berichtgeving van VRT en HLN vaak exact dezelfde zijn, letterlijk woord voor woord.

Als je opzoekt waar Belga zit, dan is het het pand van....1x raden.....DPG Media waar De Morgen in zat....wel heel veel toeval niet?

De enige bron die 'onderzoek' heeft gedaan is HLN. Bij alles kom je steeds bij DPG. Hoe kan het dat ENKEL DPG dit overal loopt te spuien, maar bewijs is er niet.

Anders zou het BIPT allang ingegrepen hebben, denk je niet? Dan zouden regulatoren allang waarschuwing uitgestuurd hebben en de vergunning ingetrokken?

Neen, steeds komen we uit bij alles rond DPG, geen enkele andere bron.....geeft te denken.
Groeten Joop.

EDPnetFix 100/40mbit
Modem Zyxel VMG4005-B50A
Router Fritzbox 5690Pro
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
MeshDevices Fritz 1260 / 3x3000AX
Publieke Stratum1 NTP Chrony-server + Garmin GPS 18x via RS232-PPS
bvhalst
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 105 keer
Recent bedankt: 3 keer

Voor de mensen die het HLN artikel niet konden lezen (zoals ik) en het Frans machtig zijn (of Google translate / ChatGPT kunnen gebruiken). Gratis artikel op 7sur7 https://www.7sur7.be/article/~a0b9b287/
Mobile Vikings Fiber 1000/500
MobileVikings mobile
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Ventura via OpenCore
OVH - vaste telefoon
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Recent bedankt: 20 keer
Provider

Kun schreef: 3 maanden geleden Ik heb nog nooit een "nieuwe" bedrijf gezien dat zelfmoord probeert te plegen. Ze doen hun best om failliet te gaan. Enkel DIGI Roemenië kan hen nog redden.
Ik begrijp niet waarom er altijd naar DIGI Roemenië gekeken wordt.
DIGI Belgium is toch een "samenwerking" tussen DIGI (Roemenïe) en CITIMESH (Oostkamp, België)
Wat is dan de inbreng / verantwoordelijkheid van Citymesh?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Kun
Pro Member
Pro Member
Provider

@Joop

Natuurlijk staan er geen namen. Whistleblowers moet je niet aan de haaien geven.

Als HLN echt leugens zit te verspreiden dan kan DIGI dat makkelijk zeggen op hun website en makkelijk een rechtszaak starten tegen HLN/DPG Media.

Het feit dat DIGI super stil is zegt meer dan genoeg.
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 49 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Renshi schreef: 3 maanden geleden Vreemd dat je een laatste bericht niet mag/kan quoten :|
idem hier bij mij , alleen de voorlaatste kan ge-Quote worden , dacht al dat het bij mij alleen zo was :wink:
Laatst gewijzigd door Matt555 3 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 211 keer
Provider

Op linked in botste ik op een post van één van de ontslagen directors
https://www.linkedin.com/feed/update/ur ... 227803650/
er is gebeurd wat er in de gazetten staat. een telecom operator op poten zetten dat is echt niet niks. en als het infrastructuur bouwen trager gaat dan het commercieel bouwen, dan moeten er harde beslissingen genomen worden.

kon dat op een andere manier? zeker.
kost dat veel geld? vaneigens.
heb ik wrok? nee gij!
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Kun schreef: 3 maanden geleden @Joop

Natuurlijk staan er geen namen. Whistleblowers moet je niet aan de haaien geven.
Die "rechtvaardiging "van de "digi hetze " zegt dus ook meer dan genoeg :angel:
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
Joop
Plus Member
Plus Member
Provider

Ok, we nemen Datanews, die zijn van Roularta en nemen Belga bericht over....MAAR dan komt het:

https://datanews.knack.be/nieuws/teleco ... n-de-deur/

Die updaten hun pagina met het volgende....
Intussen publiceert het Roemeense moederbedrijf Digi Communications haar jaarcijfers met een omzet van 1,9 miljard euro (+13,9 procent) en een winst (ebita) van 685 miljoen euro (+15,8 procent). Cijfers over de Belgische activiteiten werden daarbij nog niet bekendgemaakt.
Die maken 685 miljoen winst! Dit geeft te denken. Waarom zouden die hier starten en dan rekeningen niet betalen? Zou het zomaar kunnen dat die directeuren er een potje van maakten? Je gaat toch niet iets starten om dan de laten klappen? Zeker als je een dikke winst hebt van 685miljoen.

Iets zegt me dat hier andere machten bezig zijn dan journalisten en die een hetze bezig zijn tegen de nieuwe speler om die kapot te maken om dan de markt te verdelen zoals vroeger....met dus hoge prijzen en dikke bonussen voor de postjes-pakkers.

Toegevoegd na 11 minuten 42 seconden:
Kun schreef: 3 maanden geleden @Joop

Als HLN echt leugens zit te verspreiden dan kan DIGI dat makkelijk zeggen op hun website en makkelijk een rechtszaak starten tegen HLN/DPG Media.

Wie zegt dat DIGI niet bezig is met uit te zoeken die dit schrijft? Wie zegt niet dat ze bezig zijn een rechtszaak voor te bereiden?
Waar jij dit uit concludeert is me een raadsel.

Wat ik wel zie is dat DPG nergens bewijs levert maar wel via AL HUN kanalen en vriendjes de boodschap loopt te verspreiden, telkens overal dezelfde boodschap zonder enig bewijs. Niemand levert enig bewijs....enkel halen ze allemaal 'HLN Onderzoek' aan en daar blijft het bij.

Ik geloof niets van DPG. Probeer hun eigen bedrijfsstructuur maar eens te onderzoeken en waar de winsten verdwijnen, dan kom je in Maastricht uit en verder kom je niet.
Groeten Joop.

EDPnetFix 100/40mbit
Modem Zyxel VMG4005-B50A
Router Fritzbox 5690Pro
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
gvo7
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 13 keer

Ik kan alleem voor mezelf spreken. 2 sim kaarten aangevraagd. Blijkt dat bepaalde short number sms niet werken waardoor ik geen 2FA meer kam gebruiken bij sommige carriers.
Sommigen sms-en komen pas na 2 dagen aan (wist niet dat zoiets zolang in een queue kom blijven).
En mijn werk kan mij niet bellen (kan dus ook een zegen zijn). Ware het niet dat 1 op 3 Belgen klant is bij mijn werkgever ... dus dat is toch een grote impact. Dit ook zo gemeld aan DIGi en ze zagen de ernst in van dit probleem ... we zijn nu bijna 2 maanden verder en het is maar half opgrlost (1 richting werkt, andere niet).

BTW ik ben uiteindelijk na 4 weken terug geswitcht voor 1 van de 2 SIMs, gezien het allemaal te lang duurt bij DIGI om orde op zaken te stellen
Joop
Plus Member
Plus Member
Provider

Voor de liefhebber....hier is een akte van neerlegging van Belga...ons onafhankelijk nieuws instituut.

Zoek de namen in de akte gewoon even op!

Schrik en huiver......je komt opnieuw bij DPG uit of via via verwant aan Thillo.
akte Belga.pdf
(22.77 KiB) 36 keer gedownload
Ik heb er mijn bedenkingen over.
Groeten Joop.

EDPnetFix 100/40mbit
Modem Zyxel VMG4005-B50A
Router Fritzbox 5690Pro
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Provider

gvo7 schreef: 3 maanden geleden Ik kan alleem voor mezelf spreken. 2 sim kaarten aangevraagd.

BTW ik ben uiteindelijk na 4 weken terug geswitcht voor 1 van de 2 SIMs, gezien het allemaal te lang duurt bij DIGI om orde op zaken te stellen
Tja normaal zouden beide partijen nummeroverdracht van sims vreedzaam moeten regelen , MAAR we hebben hier te doen met een Digi die plots uit het nowhere onze plaatselijke poenpakkers telecom heel veel pijn blijkt te willen doen , reken maar even bvb mijn orange (waar ik qua kwaliteit tevreden van ben ) die voor internet basisprijs 45 euro heeft om te beginnen , en DIGI daar 10 Euro tegenover stelt .....idem voor Proximus en Telenet .....dat is omgezien dat die meer dan 2/ 3 euros duurder zouden zijn .
Wel dan kan ik begrijpen dat die een heel vuile oorlog beginnnen om hun ineenstuiking te vermijden , dit alles verklaart hoe ze die nieuweling kopje onder willen krijgen alle 3 samen met hun aanverwante DPG die dan bijna heel de kranten media omvat !

Want wij Belgen betalen toch graag .....dixit onze U. B. er Dizzy , en gelijk heeft hij , maak die goed betalende Belg niet wakker indachtig :wink:
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
Kun
Pro Member
Pro Member
Provider

@Joop De post van Elke De Vilder heeft toch via LinkedIn bevestigd dat wat er in de “Gazet” staat echt gebeurde?

Dus tenzij DIGI zelf iets anders begint te zeggen, sta ik aan de kant van DPG Media.
Joop
Plus Member
Plus Member
Provider

Matt555 schreef: 3 maanden geleden Tja normaal zouden beide partijen nummeroverdracht van sims vreedzaam moeten regelen , MAAR we hebben hier te doen met een Digi die plots uit het nowhere onze plaatselijke poenpakkers telecom heel veel pijn blijkt te willen doen , reken maar even bvb mijn orange (waar ik qua kwaliteit tevreden van ben ) die voor internet basisprijs 45 euro heeft om te beginnen , en DIGI daar 10 Euro tegenover stelt
Dit is gewoon complete onzin. Het is geen beide partijen. De NIEUWE provider neemt het nummer van de oude partij over, de oude partij heeft er niets over te zeggen.
MAAR dan moet de nieuwe ISP wel met de juiste gegevens komen die door de klant aangeven zijn. Wel daar wringt het schoentje steeds.
Als de klant het abbo opzegt voor de transfer, wat je NOOIT moet doen, dan krijg je problemen.
Als de klant de oude provider gaat opbellen waarom het niet overgedragen is dan krijg je problemen, want die geeft dan in klant weigert!

Je moet gewoon zorgen als klant dat je gegevens kloppen, en als het niet lukt, BEL DE NIEUWE PROVIDER, dit is steeds zo.
Niet enkel Digi, ook Proximus, Telenet of wie dan ook.

Je bent gewoon Digi aan het zwartmaken met onzin. Naturlijk doen oude providers (als je die belt) er alles aan je overstap tegen te houden, dus moet je die NIET vragen waarom het niet lukte.

De overheid zou een website moeten hebben waar je met ITSME je nummer kan koppelen aan een andere ISP, maar dat is natuurlijk weer te simpel.
Tot die tijd blijven we rotzooien...ten voordele van ISP's waar politiekers postjes krijgen...pas op, zijn er veel!

Toegevoegd na 4 minuten 21 seconden:
Kun schreef: 3 maanden geleden @Joop De post van Elke De Vilder heeft toch via LinkedIn bevestigd dat wat er in de “Gazet” staat echt gebeurde?

Dus tenzij DIGI zelf iets anders begint te zeggen, sta ik aan de kant van DPG Media.
Wel lees dit even: https://www.bloovi.be/elke-de-vilder

Moet er nog meer stront aan de knikker zijn?

Lees even mee over die troela....
Elke De Vilder

Elke De Vilder is Managing Director bij SUPERMACHINE en begon haar carrière als customer retention / business development madam in de banksector. Na 4 jaar intensieve training in sales en people management besloot ze terug te gaan naar het vak waar ze van droomde. Advertising.

Ze begon als freelance designer maar verloor al snel haar hart aan strategie & management.

Elke werkte als digitaal strateeg voor o.a; Stad Gent, UHasselt, Mobile Vikings, Stad Leuven, VRT, CD&V, Creativeskills, Johnson & Johnson, Provamel, Agoria, Vlaamse Overheid,…
Nu jij.... :banana:
Groeten Joop.

EDPnetFix 100/40mbit
Modem Zyxel VMG4005-B50A
Router Fritzbox 5690Pro
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Roemeense topman DIGI ontkent gebrek aan geld bij Belgische poot

https://www.hln.be/economie/roemeense-t ... ~a35020e2/

Topman Serghei Bulgac van DIGI Communications, het moederbedrijf van de nieuwe Belgische telecomoperator DIGI Belgium, ontkent dat de Belgische poot een gebrek aan geld zou hebben. Hij zei dat bij de toelichting van de financiële resultaten van de Roemeense groep.
YAKD 28-02-25, 17:23 Laatste update: 17:29 Bron: Belga

Donderdag raakte bekend dat DIGI Belgium een aantal directieleden per direct aan de deur heeft gezet. Onze onderzoeksredactie schreef bovendien dat de inkomsten uit abonnementen lager zouden uitvallen dan verwacht, dat de vierde telecomspeler te weinig middelen zou krijgen uit Roemenië en dat hij zijn rekeningen niet zou kunnen betalen.

meer ...
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
Kun
Pro Member
Pro Member
Provider

@Joop De accounts van DIGI zelf, DIGI managers en de COO van Citymesh hebben daar een positieve reactie onder haar post geplaatst. + iemand van het Nieuwsblad zit daar zelfs.

Geen idee wat je hier zit te insinueren.

Insinueer je nou dat Citymesh en DIGI vol met spionnen zitten die DIGI proberen te saboteren?
DIGI Belgium had donderdag in een reactie al gezegd dat het “er alles aan doet de leveranciers tijdig te betalen”.
Ze bevestigen dus dat leveranciers niet op tijd betaald worden. Geen geld tekort, maar ze kunnen hun leveranciers niet op tijd betalen? Dat is wel dikke BS.
gvo7
Plus Member
Plus Member

Enige constante die ik zie je dat er veel ex-DPG volk een belangrijke positie heeft bij DIGI.
Je zou dan ook verwachten dat die wel.genoeg contacten hebben om eem goed nieuwsshow te laten maken (of je weet ineens ook waarom dpg.zo gemakkelijk aan inside info kwam...)
Verder moeten we er niet achter zoeken lijkt mij.

Toegevoegd na 3 minuten 1 seconde:
Matt555 schreef: 3 maanden geleden
gvo7 schreef: 3 maanden geleden Ik kan alleem voor mezelf spreken. 2 sim kaarten aangevraagd.

Tja normaal zouden beide partijen nummeroverdracht van sims vreedzaam moeten regelen ,
Geen idee waar de nummeroverdracht opeens vandaan komt? Nummeroverdracht zijn in beide richtingen vlekkesloos gelopen.

Enkel short sms werkte niet (2FA) en bepaalde nummers bellen of gebeld worden door deze nummers krijgen ze niet gefixed
Samen met het security issue met hun vowifi (de reden waarom ze dat nog niet geactiveerd hebben)
Joop
Plus Member
Plus Member
Provider

Kun schreef: 3 maanden geleden @Joop De accounts van DIGI zelf, DIGI managers en de COO van Citymesh hebben daar een positieve reactie onder haar post geplaatst. + iemand van het Nieuwsblad zit daar zelfs.

Insinueer je nou dat Citymesh en DIGI vol met spionnen zitten die DIGI proberen te saboteren?
DIGI Belgium had donderdag in een reactie al gezegd dat het “er alles aan doet de leveranciers tijdig te betalen”.
Ze bevestigen dus dat leveranciers niet op tijd betaald worden. Geen geld tekort, maar ze kunnen hun leveranciers niet op tijd betalen? Dat is wel dikke BS.
Bron? Waar zeggen ze dat? Nieuwsblad is van DPG. Geef eens namen en links. Iets anders dan gelinkt aan DPG, Belga of VRT. Want dat is een dezelfde meuk.
Groeten Joop.

EDPnetFix 100/40mbit
Modem Zyxel VMG4005-B50A
Router Fritzbox 5690Pro
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
Kun
Pro Member
Pro Member
Provider

@Joop Letterlijk de comment section van haar LinkedIn post. Kijk naar de comments.
Scherm­afbeelding 2025-02-28 om 19.20.49.png
Laatst gewijzigd door Kun 3 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
gvo7
Plus Member
Plus Member

Bron? Waar zeggen ze dat? Nieuwsblad is van DPG. Geef eens namen en links. Iets anders dan gelinkt aan DPG, Belga of VRT. Want dat is een dezelfde meuk.
Zie bijlage

Toegevoegd na 11 minuten 45 seconden:
Er komt elke maand een 160k binnen (40kx4euro)
En als ik linkedin mag geloven heeft DIGI +200 medewerkers. Ge moet al niet hoog geschoold zijn om te zien dat je voor lange tijd een suikertante nodig hebt om dat te overleven.
Hun keuze om enkel hun eigen netwerk voor internet te gebruiken (en niet bvb de kabel als tijdelijk alternatief om al wat klanten te lokken en extra geld binnen te krijgen) helpt hun hierin ook niet.
Ook hun TV offer had er al moeten zijn bij de start om een goede basis te hebben aan cash inflow.
Bijlagen
Screenshot_20250228_191459_LinkedIn.jpg
Laatst gewijzigd door gvo7 3 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
dcr
Starter
Starter
Bedankt: 1 keer

Joop schreef: 3 maanden geleden
Kun schreef: 3 maanden geleden @Joop De accounts van DIGI zelf, DIGI managers en de COO van Citymesh hebben daar een positieve reactie onder haar post geplaatst. + iemand van het Nieuwsblad zit daar zelfs.

Wie is dan volgens jou betrouwbaar? Je viseert wel een hele groep media tegelijkertijd.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 68 keer

Zoals hier al naar voor is gekomen, DIGI is in heel wat landen aanwezig,kan mij moeilijk voorstellen dat men nu nog niet weet hoeveel kapitaal er nodig is voor een degelijke opstart.
Er zijn heel wat mensen ontslagen aan de top in Belgie messchien was er daar wel iets grondig fout?? Toekomst zal ons allen wel wijzer maken, vergeet niet dat ook bijv. Makro Belgie op die manier is ten onder gegaan, zelfs in Nederland zijn er nog altijd Makro s.
stefan1234
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 37 keer
Provider

Matt555 schreef: 3 maanden geleden Ach dat ene kleine zinnetje teveel ....OEPS beloof op mijn ex kommuniezieltje dat niet meer te doen , ws. was de herinnering te pijnlijk :wink:
Kunnen we a.u.b. doen alsof we volwassenen zijn? Daarmee bedoel ik dus o.a. Toegevoegd na 21 minuten 16 seconden:
dcr schreef: 3 maanden geleden Wie is dan volgens jou betrouwbaar? Je viseert wel een hele groep media tegelijkertijd.
Het is eigen aan samenzweringsdenkers dat een vraag om "bewijs" niet dezelfde rol vervult als bij mensen die geen samenzweringsdenkers zijn.

Een samenzweringsdenker "weet" dat de mensen die hij beschuldigt deel uitmaken van het complot. Een vraag om "bewijs" is voor een samenzweringsdenker een beschuldiging via een hysterische eis. Het eigene aan een hysterische eis is dat er nooit aan voldaan kan omdat ze steeds naar iets anders verschuift (hysterie was historisch de ziekte van de vermeende ronddwalende baarmoeder). Lever je het bewijs, dan is het bewijs niet goed genoeg en vragen ze meer, beter, omstandiger bewijs. Op een gegeven moment is het gewoon niet meer mogelijk om de hysterische eis in te willigen, en dan heeft de samenzweringsdenker wat hij moet hebben: "bewijs" (in de eigen opvatting) dat er iets aan de hand is.

Ga nooit rechtstreeks in op de eisen van samenzweringsdenkers. Het enige wat je kan doen is de logica als zodanig benoemen om de mensen die nog niet geïnfecteerd zijn of nog kunnen genezen, te beschermen.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Renshi schreef: 3 maanden geleden Ik wil toch eventjes inpikken op wat @Petrikske zei. Hoe komt het dat ik, net als vele anderen, een SIM kaart ontvang een paar dagen na de registratie te hebben doorlopen? Ik lees nog dergelijke dingen maar ik begrijp niet goed hoe dit zo verschillend kan zijn?
Ik begrijp dit ook niet hoor, weken na mijn aanvraag kreeg ik telefoon van DIGI met de vraag waarom ik m'n SIM nog niet had geactiveerd, waarop ik repliceerde met.."ik heb niets aangekregen".
Hun reactie..."dan sturen we een andere" ,maar ook die heb ik nooit ontvangen.
En wees gerust..ik voelde me daar ook k*t bij maar wat kan ik doen?
Het is pas na berichten op UB en na het doorlezen van de vele klachten op Thrustpilot dat m'n eurocent viel zijnde...massaal veel mensen hebben nooit een SIM gekregen en steeds was volgens DIGI Bpost de schuldige.
Wees zo vrij om mij niet te geloven maar neem dan eens de reviews op Thrustpilot door.
En ja ook mijn review staat ertussen samen met een antwoord van Noah die ook op UB actief is.
En op de dooddoener van Noah heb ik ook geantwoord op Thrustpilot.
Ik laat me immers niet aflappen met de eerste de beste zever van het zevende knoopsgat!!
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 293 keer
Bedankt: 43 keer
Provider

Joop schreef: 3 maanden geleden

Sinds wanneer is Nieuwsblad deel van DPG? Volgens mij zijn zij deel van Mediahuis, de grote concurrent in Vlaanderen van DPG. Of zijn zij ook al deel van het grote complot?
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Recent bedankt: 9 keer
Te Koop forum

HNB is inderdaad in de groep van DS dus Mediahuis en de concurrent van DPG. Heel het complotverhaal valt nogmaals in duigen.

Dat de concurrenten DIGI niet graag zien komen is logisch, dat is eigen aan concurrentie, maar beweren dat zij de oorzaak zouden zijn van de problemen bij DIGI is belachelijk. Lees UB, het staat hier vol met, vooral negatieve, ervaringen met DIGI ook al waren de UB'ers heel blij met de nieuwkomer en de lagere prijzen. Er ZIJN gewoon problemen bij DIGI en de pers, wie dan ook, MAG dat schrijven.

Dat men bij DIGI fouten heeft gemaakt geeft DIGI ook zelf toe oa door de ontslagen. Dat doe je niet als alles loopt zoals het zou moeten.

De groep DIGI moet dringend de zaak in handen nemen en de problemen aanpakken. Ze hebben het geld dus dat kan het probleem niet zijn. In elk geval heeft DIGI zijn eigen ruiten wat ingesmeten door deze belabberde start. Belgen betalen graag en houden niet van risico, ze hebben daar aardig aan meegewerkt stel ik vast.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Renshi
Starter
Starter
Provider

Petrikske schreef: 3 maanden geleden Ik begrijp dit ook niet hoor, weken na mijn aanvraag kreeg ik telefoon van DIGI met de vraag waarom ik m'n SIM nog niet had geactiveerd, waarop ik repliceerde met.."ik heb niets aangekregen".
Het is pas na berichten op UB en na het doorlezen van de vele klachten op Thrustpilot dat m'n eurocent viel zijnde...massaal veel mensen hebben nooit een SIM gekregen en steeds was volgens DIGI Bpost de schuldige.
Wees zo vrij om mij niet te geloven maar neem dan eens de reviews op Thrustpilot door.
En ja ook mijn review staat ertussen samen met een antwoord van Noah die ook op UB actief is.
En op de dooddoener van Noah heb ik ook geantwoord op Thrustpilot.
Ik laat me immers niet aflappen met de eerste de beste zever van het zevende knoopsgat!!
Het is niet dat ik je niet geloof hoor, wees gerust :-)

Ik heb ook een aantal reviews geplaatst op Trustpilot dus ik ben op de hoogte van de negatieve reviews en dat het leveren van SIM kaarten soms stroef verloopt. Ik blijf het wel vreemd vinden dat het zo verschillend kan zijn, dat het soms wat langer kan duren is normaal maar dat het helemaal niet aankomt, dan lijkt er toch iets grondig verkeerd gegaan bij het administratief luik. Steeds de schuld leggen bij BPost lijkt mij wel overdreven, hoewel wij toch ook dikwijls post van ergens helemaal anders in onze bus vinden :lol:

Wat ik trouwens wel positief vind is dat Noah toch probeert om mensen te helpen via Trustpilot, dat kunnen we helaas van vele andere providers of bedrijven niet echt zeggen, jammer.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 128 keer
Bedankt: 172 keer

Petrikske schreef: 3 maanden geleden Ik begrijp dit ook niet hoor, weken na mijn aanvraag kreeg ik telefoon van DIGI met de vraag waarom ik m'n SIM nog niet had geactiveerd, waarop ik repliceerde met.."ik heb niets aangekregen".
DIGI gaat niet moedwillig klanten geen SIM kaart sturen... wat er dan wel fout gaat is de grote vraag (heb je trouwens je adres dubbel laten controleren toen ze vertelde een nieuwe te sturen want misschien is er gewoon iets fout gelopen bij het noteren van je adres ?)

Toegevoegd na 4 minuten 49 seconden:
Dizzy schreef: 3 maanden geleden HNB is inderdaad in de groep van DS dus Mediahuis en de concurrent van DPG. Heel het complotverhaal valt nogmaals in duigen.

Dat de concurrenten DIGI niet graag zien komen is logisch, dat is eigen aan concurrentie, maar beweren dat zij de oorzaak zouden zijn van de problemen bij DIGI is belachelijk.
Ik denk dat niemand hier heeft aangegeven dat de concurrenten de schuld zijn aan de problemen bij DIGI... wel dat ze dit maar al te graag in het breed uitsmeren in de pers om een negatieve perceptie te creeeren rond DIGI. Er zijn dagelijks tienduizenden klanten van DIGI die geen enkel probleem ervaren maar nu misschien wel gaan twijfelen, laat staan mensen die op het punt staan over te stappen... dus daar heeft de concurrentie wel alle belang bij om deze negatieve perceptie verder te ondersteunen.

Dat DIGI vrij van problemen is heeft trouwens nooit iemand geschreven volgens mij.
conexio
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 16 keer

Kun schreef: 3 maanden geleden Dit is zeer spijtig. Als dit blijft doorgaan gaan ze echt België moeten verlaten en misschien alles aan Citymesh verkopen.

Zijn ze misschien van plan om België te verlaten en alles gaan verkopen aan Citymesh?
Ik zou eerder verwachten dat Citymesh over een paar jaar opgeslorpt wordt door Digi.
Geld zal niet het probleem zijn, als je kijkt naar de winst van de Digigroep.
Eerder hoe ze het Belgische project hebben aangepakt, de voorbereiding was niet optimaal of ze zijn te snel gestart (kijk bv. naar iets als de facturering).
Renshi
Starter
Starter
Provider

DarkV schreef: 3 maanden geleden DIGI gaat niet moedwillig klanten geen SIM kaart sturen... wat er dan wel fout gaat is de grote vraag (heb je trouwens je adres dubbel laten controleren toen ze vertelde een nieuwe te sturen want misschien is er gewoon iets fout gelopen bij het noteren van je adres ?)
Als ik mij niet vergis neemt DIGI het adres over van je ID kaart en kan je dit tijdens de registratie niet meer wijzigen? Misschien liep het daar in de beginperiode niet zo vlot? Toen ik mij aansloot in januari kreeg ik bijvoorbeeld ook geen bevestiging dat er een profiel werd aangemaakt via email en kon ik niet meteen aanmelden op MyDIGI, het zou dus best kunnen dat ze daar al wat plooien hebben gladgestreken. Na het registreren van mijn vriendin haar profiel (vorige week) kregen we wel onmiddellijk een bevestiging via email.
Dat DIGI nog wat werk voor de boeg heeft is duidelijk maar voorlopig zie ik geen reden om er al weg te gaan. Hopelijk kunnen ze het vertrouwen herstellen want ik vind dat andere providers sowieso te hoge prijzen hanteren.
Laatst gewijzigd door Renshi 3 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Kun
Pro Member
Pro Member
Provider

conexio schreef: 3 maanden geleden
Kun schreef: 3 maanden geleden Dit is zeer spijtig. Als dit blijft doorgaan gaan ze echt België moeten verlaten en misschien alles aan Citymesh verkopen.

Zijn ze misschien van plan om België te verlaten en alles gaan verkopen aan Citymesh?
Ik zou eerder verwachten dat Citymesh over een paar jaar opgeslorpt wordt door Digi.
Geld zal niet het probleem zijn, als je kijkt naar de winst van de Digigroep.
Eerder hoe ze het Belgische project hebben aangepakt, de voorbereiding was niet optimaal of ze zijn te snel gestart (kijk bv. naar iets als de facturering).
Vergeet natuurlijk niet dat Citymesh een dochterbedrijf is van Cegeka en in 2024 hebben ze denk ik €1,4 miljard omzet. DIGI Roemenië heeft een totale omzet van ongeveer €1,7 miljard. Ik vind het grappig dat Proximus bijna enkel actief is in België maar evenveel omzet hebben als DIGI terwijl ze actief zijn in meerdere landen.

Dat gaat dus nooit gebeuren.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

DarkV schreef: 3 maanden geleden DIGI gaat niet moedwillig klanten geen SIM kaart sturen... wat er dan wel fout gaat is de grote vraag (heb je trouwens je adres dubbel laten controleren toen ze vertelde een nieuwe te sturen want misschien is er gewoon iets fout gelopen bij het noteren van je adres ?)
Aangezien ik op een appartement woon en het soms wel eens fout gaat (busnummer) is dat het eerste wat ik altijd nakijk.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Recent bedankt: 9 keer
Te Koop forum

DarkV schreef: 3 maanden geleden
Dizzy schreef: 3 maanden geledenDat de concurrenten DIGI niet graag zien komen is logisch, dat is eigen aan concurrentie, maar beweren dat zij de oorzaak zouden zijn van de problemen bij DIGI is belachelijk.
Ik denk dat niemand hier heeft aangegeven dat de concurrenten de schuld zijn aan de problemen bij DIGI... wel dat ze dit maar al te graag in het breed uitsmeren in de pers om een negatieve perceptie te creeeren rond DIGI. Er zijn dagelijks tienduizenden klanten van DIGI die geen enkel probleem ervaren maar nu misschien wel gaan twijfelen, laat staan mensen die op het punt staan over te stappen... dus daar heeft de concurrentie wel alle belang bij om deze negatieve perceptie verder te ondersteunen.

Dat DIGI vrij van problemen is heeft trouwens nooit iemand geschreven volgens mij.
Wat had je dan verwacht? Een rode loper voor extra concurrentie?

Trouwens het is de pers die artikels schrijft, niet de concurrentie. En hoe verklaar je dan dat er ook artikels verschenen over dezelfde problemen met onderaannemers van deze concurrenten? Er zijn gewoon mistoestanden en dat is niet de fout van de pers noch van de concurrenten die gelijkaardige problemen hebben.

Mensen zullen inderdaad twijfelen maar dat is door DIGI zelf die de lancering duidelijk niet goed heeft aangepakt. Ze hebben verdorie een deel van de leiding buiten gesmeten, is dat ook door de concurrentie? Dat is omdat die mensen duidelijk niet voldeden en volgens DIGI zelf fouten maakten. Die fouten ondermijnen inderdaad het vertrouwen van potentiële klanten. De pers MOET daarover schrijven.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1450 keer
Recent bedankt: 38 keer
Provider
Te Koop forum

Joop
Plus Member
Plus Member
Provider

Dizzy schreef: 3 maanden geleden HNB is inderdaad in de groep van DS dus Mediahuis en de concurrent van DPG. Heel het complotverhaal valt nogmaals in duigen.
Denk je.....

https://www.mediahuis.com/nl/mediahuis- ... t-venture/

Niets is wat het lijkt in die markt...

Toegevoegd na 15 minuten 3 seconden:
Dizzy schreef: 3 maanden geleden De pers MOET daarover schrijven.
Welke pers bedoel je daarmee? Want de enige 'pers' die er over schrijft is en blijft HLN zonder enig bewijs of maar iets waar ze mee aantonen wat er aan de hand is.
Het rare is dat ze over andere dingen totaal niet schrijven, zoals de corruptie tussen politiek en bedrijfsleven.
Sterker nog, dan hoor je niets, waar een krant als Apache geprobeerd werd de mond te snoeren vanuit bouwpromotors en NVa....Apache won overigens.
Maar de pers zoals jij die noemt, niks, geen woord. Er is amper pers die onafhankelijk is of niet omgekocht.

Lees https://apache.be/ eens, ik ben het lang niet altijd met ze eens, maar die doen WEL onderzoek.

En ze hebben al veel rotte zaken boven gehaald, waar anderen over zwegen, tot het niet langer kon, en ondertussen weeral zwijgen.

Pers....laat me niet lachen....er is amper nog pers wat iets voorsteld.
Groeten Joop.

EDPnetFix 100/40mbit
Modem Zyxel VMG4005-B50A
Router Fritzbox 5690Pro
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 279 keer
Provider

Er zit veel in één hand wat pers betreft, en dat is niet gezond.
Dat er pogingen zijn om het een nieuwe concurrent lastig te maken, heb ik voorspeld.
Proximus leverde de federale regering mooie dividenden op, wat alleen mogelijk is met die overdreven prijzen die wij hier betalen.
Of dat nu de enige reden voor de kritiek op DIGI is, dat denk ik nu ook weer niet.

Ik beperk mij tot wat ik ervaar als gebruiker van DIGI.
En die ervaringen zijn toch nogal gemengd.
De rest laat ik over aan sociale inspectie en dergelijke.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
dot1x
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 21 keer

Goztow schreef: 3 maanden geleden https://www.tijd.be/ondernemen/telecom/ ... 90123.html
Interviews met digi
Bedankt voor de link.

Dus de CEO van DIGI Belgium ontkent alles wat HLN bericht. Dat is wel héél interessant. Wij zullen natuurlijk zien hoe het verder loopt in 2025. Maar de antwoorden van de bazen van Citymesh en DIGI zijn logisch.

Verder is het hilarisch om te lezen hoe sommige leden hier DIGI de dood toe wensen. Puur uit interesse: stel dat DIGI inderdaad volgende week failliet verklaard wordt. Zullen jullie dan ook braafjes een brief sturen naar Hey! , Mobile Vikings en Orange waarin staat dat jullie eenzijdig en vrijwillig beslissen om hogere abonnementskosten te betalen zoals vroeger het geval was?

Kwestie om niet hypocriet over te komen?
Kun
Pro Member
Pro Member
Provider

@dot1x Niemand wilt dat DIGI sterft. Iedereen wilt dat ze het overleven, maar dat de CEO zegt dat er genoeg cash is is gewoon hilarisch.

Als je genoeg geld hebt dan kan je toch alle facturen op tijd betalen?

Ze bevestigen zelf dat er veel leveranciers zijn met open facturen.
Plaats reactie

Terug naar “DIGI Belgium”