“Vroeg of laat loopt dit fout af”

Discuteer hier mee over Digi Belgium
gvo7
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 13 keer
Recent bedankt: 1 keer

raf1 schreef: 3 maanden geleden Ik geloof niets zomaar en je werkt voor een concurrent. Welke apparatuur heb je precies gezien? Op userbase mag je gerust technische termen gebruiken.

In de krant "De Tijd" bevestigt Digi het volgende:
Het klopt dat we een point of presence (netwerkknooppunt, red.) in de kelder van een huis hebben, maar dat is onze keuze en die ruimte is uitgerust met toegangscontrole, sensoren en een brandwerende deur.'

Hier ook wel interesse in welke apparatuur ze gebruiken.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 673 keer
Provider

Ex-werknemers, concurrenten,... allemaal goede bronnen denk ik dan.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 128 keer
Bedankt: 172 keer
Recent bedankt: 2 keer

selder schreef: 3 maanden geleden Ik zou van Digi al zeker niet m'n primaire ISP maken, het heeft er alles van weg dat het kaartenhuis eerder vroeger dan later zal omvallen. Of zijn we collectief vergeten hoe dat elke kleine speler ofwel ermee stopt, en miserie achterlaat, of opgeslokt wordt door een grotere?
DIGI is geen kleine speler en totaal niet te vergelijken met je lijstje (wat vaak een one-men show was).
Joe de Mannen schreef: 3 maanden geleden en denk je dat ze bij 'de groten' echt zoveel meer inzitten met hun installateurs ?
Kijk maar naar Fiberklaar... hoeveel werken heeft men daarvan al niet moeten stilleggen ?
Joe de Mannen schreef: 3 maanden geleden Ik zeg het, dit ruikt naar mediacampagne van ...
Waar rook is is vuur... maar ik heb ook wel de indruk dat er stemming wordt gemaakt door bepaalde partijen.

Enkele dagen geleden vond ik op de website van HLN nog een link naar een prijsvergelijker voor Telecom...bizar maar daar was DIGI zelfs totaal niet te vinden... ook toeval ?
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 626 keer
Bedankt: 385 keer
Provider

kippewit schreef: 3 maanden geleden Kan niet hele hele artikel lezen maar ik heb toch het idee dat Digi opvallend vaak zwart gemaakt wordt. Terecht of niet: laat ins niet vergeten dat DPG media bvb eigenaar is van Mobile Vikings en Telenet heeft ook wel wat kanalen om negatieve dingen te verspreiden. Onder elk bericht over Digi op social media staan ook heel snel altijd reacties van het type “werkt voor geen meter” en “blijf er weg”. Niet echt de meest onderbouwde comments, vaak ook geen echte problemen die beschreven worden maar gewoon eenvoudige zwartmakerij. Ik zeg niet dat er niks scheelt. Maar het viel me wel op.
https://www.vtmgo.be/vtmgo/afspelen/899 ... bc98277c29
vanaf 21'17"

Lees U/Kijk U mss. eerst in, voor U van die paranoïde insinuaties post.(zegde X op, maar kom zelfde types hier nu tegen)
1ste DPG is NIET meer eigenaar van MV (van 2016-2020)
2de Op 1 juni 2021 werd de overname van telecomoperator Mobile Vikings door Proximus goedgekeurd door de Belgische Mededingingsautoriteit.
3de Ik zei al weken terug, dat het bricoleurs zijn met het plaatsen van hun apparatuur op de zendmasten (met eerstelijnsbron van iemand bij Mwingz). Ik heb net foto’s hiervan gekregen. Geen inox gebruiken, alles hangt scheef en schuin, deuren niet goed afgesloten, waardoor vocht kan binnensijpelen.
Maar roepen dat de underdog besmeurd wordt, en het fake MSN is zegt meer over U, dan over mij.
Matt555 schreef: 3 maanden geleden Zeker weten dat Digi wel wat in gang gezet heeft waardoor we zelf rechstreeks of onrechtstreeks van prijsverminderingen genieten inzake mobiel bellen en internet prijs ( komende )
Ja, en binnen paar jaar ONTPLOFT hun onderhoudsbudget, als je ziet welke materialen ze nu gebruiken. EN dan stijgen ze met paar euro. Ga je dan nog zo trouw zijn om te blijven, want ze hebben de markt ‘opengebroken’ hé. Hoe interesseert hier niemand.
Ben zeker dat dezelfde underdogtypes, de eerste zijn om hun valiezen te pakken (net zoals de roepers bij faillissement Renault in 1997 nooit nog een Renault zouden kopen. Jaar nadien nog nooit zo'n omzet gedraaid)
stefan1234 schreef: 3 maanden geleden
Joop schreef: 3 maanden geleden (HLN comment section style rant over hoe de belangen van insiders alles zouden verklaren)
Toch weer een goed voorbeeld van hoe samenzweringsdenken vandaag zozeer de standaard intellectuele stijl geworden is dat mensen die zichzelf vast niet als samenzweringsdenkers zien, er geen besef meer van schijnen te hebben dat ze gewoon wat liggen verwijzen naar verbanden en belangen alsof dat de enige mogelijke verklaring voor iets is.
Eindelijk iemand met gezond verstand. De -rechtse- doemdenkers/antivaxers zijn hier ook al geïnfiltreerd.
Petrikske schreef: 3 maanden geleden De bushaltes blijven ondertussen wel vol hangen met reclame.
Moet toch iets kosten zou je denken.
Hoeveel reclame maakt Hey! niet al 2 jaar??? Aub appelen met appelen vergelijken. En wat is je intentie met deze post?
technieker schreef: 3 maanden geleden Nee, laat jullie Complottheorieën maar vallen. Het gaat er inderdaad zo aan toe met die Roemenen.
Ik zit ook in deze branche zoals jullie wel weten en kom ook in contact met die mannen.

Ook heb ik apparatuur gezien in één van hun serverruimtes. Het is om te schreeuwen.
Geloof me maar, het zijn prutsers en uitbuiters.
+1
@DarkV hoort ook al bij de complotdenkers/antivaxers/Musk theorieën.
Foto’s van hun zendmasten gezien hoe ze installeren. Dat kan ik als onhandige harry beter. En ik gebruik inox voor buiten, en zorg dat alles dicht is.

Als ik met mijn vriend communiceer daarnet, en jullie reacties post:
"Als er dat nu iemand gelooft of niet interesseert me niet, maar het is echt erg wat die mannen uitsteken. Nog erger dat BIPT geen enkele kritiek op digi dult. Ze mogen 100x meer dan een andere. Als er een dode valt zal overheid dan doen alsof ze verwonderd zijn."
Mijn reactie: BIPT is ook een politiek instituut. De liberalisering van de markt is ook politiek gestuurd. Velen daar zijn politiek benoemd. Dus wiens brood men spreekt,....

Een vierde zou de concurrentie doen verhogen, zegt minister Van Quickenborne

@Joe de Mannen ja, een technieker van Mwingz is een 'concurrent' die werkt in opdracht van PXM en Orange. :-D Die kan evengoed bij DIGI gaan werken. Maar geen haar op zijn hoofd (en zouden hem ook niet kunnen betalen)
24 (ex-)medewerkers getuigen. Da's niet representatief hé :-D
Heb je de repo gelezen, of ga je af op de titel. Succes bij DIGI.

En serverruimte in de lokalen van de Roemeense werkmannen. Da's de kat bij de melk zetten hé....Eens Roemeen en veroordeeld intikken....Je pagina staat vol van laatste maand. Ik ga mijn data niet laten stockeren in een woonhuis, da's zeker.

"Maar ook de huur van hun woningen betalen ze niet op tijd", gaat een ex-medewerker verder. "Dat is spelen met vuur. Niet alleen kunnen de Roemeense arbeiders die in de woningen verblijven zo op straat belanden. Ook zouden ze hun datacenter in de kelder moeten afbreken. Dat heeft ook een impact op de klanten."

Roemeense metaaldief krijgt ook op tweede proces 3 jaar cel
Negen jaar na datum krijgt Roemeense juwelendievegge 2 jaar cel
Roe­meen­se men­sen­smok­ke­laar ver­oor­deeld in Brugge
Drie Roemenen riskeren vijf jaar cel voor gauwdiefstallen op luchthaven en in Brugge
Twee jaar cel voor kluis­kraak in Brugge
Tot 2 jaar cel voor zakkenrollers die toeristen in Brussel en Brugge viseerden
Roemeense dievenbende veroordeeld: politie klist slapende dader in auto
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Insinueer jij dat digi criminelen aan het werk zet ? Of dat alle roemenen criminelen zijn ?
Ik kan je een paar voorbeelden geven van 'woonhuizen' waar hele pops in ongebracht waren van een grote internationale operator. Het is niet uitzonderlijk.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
DarkV
Elite Poster
Elite Poster

satsurfer schreef:En serverruimte in de lokalen van de Roemeense werkmannen. Da's de kat bij de melk zetten hé....Eens Roemeen en veroordeeld intikken....Je pagina staat vol van laatste maand. Ik ga mijn data niet laten stockeren in een woonhuis, da's zeker.
Is dat geen beetje framing/racisme... ik zie niet meteen het verband.

Trouwens het begrip "serverruimte" lijkt me hier wat misplaatst... of is iedere ROP dat ook dan die hier gewoon in een plastic kast op de stoep staat ?

DIGI heeft trouwens best een goede reputatie in een aantal Europese landen... en in Belgie zouden ze dan plots de grootste cowboys zijn... beetje raar nietwaar ?
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
Bedankt: 151 keer

satsurfer schreef: 3 maanden geleden
Petrikske schreef: 3 maanden geleden De bushaltes blijven ondertussen wel vol hangen met reclame.
Moet toch iets kosten zou je denken.
Hoeveel reclame maakt Hey! niet al 2 jaar??? Aub appelen met appelen vergelijken. En wat is je intentie met deze post?
Owla..bijt mijne neus niet af eh seg!!!
Mijn reactie gaat over DIGI en niet over Hey dus waarom sleur je er een andere provider bij??
Reclame op bushokjes zijn meestal weekcontracten, zelfs bij grote internationale bedrijven.
Ik zie ondertussen al weken aan een stuk reclame van DIGI op bushokjes (niet overal zoals meestal maar hier en daar weken na elkaar DIGI reclame in de bushokjes.)
Wat mij doet vermoeden dat ze veel investeren in reclame?
Was mijn antwoord afdoende genoeg nu?
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
nerph
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 17 keer
Provider

@Petrikske voor mij was uw post wel duidelijk, dat je een vermoeden had dat DIGI veel investeren in reclame.

Eerlijk gezegd snap ik satsurfer zijn post niet. Die quote waar DarkV op antwoorde lijkt me ook een beetje racistische eerlijk gezegd.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 279 keer
Provider

Tja, als mensen zo verhit reageren, zie ik meerdere oorzaken:

* Men gelooft kritiek op DIGI niet omdat men eindelijk blij eens dat de markt eens opengebroken wordt.
* Men gelooft kritiek op DIGI niet omdat men (vaak terecht) denkt dat anderen (Proximus, Telenet, ...) niets liever zouden hebben dan dat DIGI faalt en van de markt verdwijnt. Dan kunnen ze terug naar de vorige situatie.
* Men sleurt er van alles bij (ja, er zijn Roemeense dievenbendes, maar om nu te insinueren dat alle Roemeense arbeiders die voor Digi werken dieven zijn is er toch wel over).

Persoonlijk ben ik aangesloten bij DIGI, en geef ik het nog wat een kans.
Ik beoordeel eerder op kwaliteit van het GSM abonnement, want internet of TV kan ik (nog) niet krijgen.
Voor werkomstandigheden hoop ik dat de Overheid (Sociale Inspectie, of hoe heet dat tegenwoordig) haar werk doet.
Dat er regelmatig overtredingen zijn zou mij niet verwonderen, maar we weten ook dat die evenzeer gebeuren bij andere (telecom)bedrijven.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
FredericV
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

Joe de Mannen schreef: 3 maanden geleden Ik kan je een paar voorbeelden geven van 'woonhuizen' waar hele pops in ongebracht waren van een grote internationale operator. Het is niet uitzonderlijk.
J.
Hookon - een ISP op een studentenkot, nadien overgenomen door XS4ALL
XS4ALL België zat in de beginjaren met hun POP en servers in een kantoor bij Parkoffice
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Petrikske schreef: 3 maanden geleden Wat mij doet vermoeden dat ze veel investeren in reclame?
Was mijn antwoord afdoende genoeg nu?
Hey! deed juist hetzelfde. Zowel op tv als op internet als bushokjes. Dus wat is nu je punt?
nerph schreef: 3 maanden geleden Eerlijk gezegd snap ik satsurfer zijn post niet. Die quote waar DarkV op antwoorde lijkt me ook een beetje racistische eerlijk gezegd.
racistisch. Ik ben absoluut geen racist (nog nooit VB gestemd), dagelijks werk ik-deels- voor die mensen. Da's zoals die mensen als je iets zegt, wat je tegen een Belg ook zegt wat niet kan, en dan de racismekaart trekken.
Nu de racismekaart bovenhalen is echt goedkoop.
En ik kan vergelijken. Een Oekraïner is geen Roemeen. Bekijk mss. de statistieken. En een Roemeen spreekt geen vloeiend Nederlands na 1 jaar, een Oekraïner wel. (niet van horen zeggen, maar voor uw neus mee te maken) En ik complimenteer die mensen.

Soit, een serverruimte is nooit een goed idee op een privé locatie. Gelijk welke nationaliteit.

En bejubelen jullie maar allemaal DIGI. Hoe goed ze werken, hun personeel uitbuiten, en elke euro 100 keer omdraaien ten kosten van veiligheid/personeel. Lees het artikel van HLN eens, niet alleen de kop.

Maar de feiten mogen ook benoemd worden. Al 7 jaar oude cijfers.
https://www.vlaanderen.be/statistiek-vl ... ionaliteit
roemenen.jpg
https://www.hln.be/binnenland/nieuwe-cr ... ~a1c0bfc2/
https://pal.be/2021/06/41-criminaliteit ... et-belgen/
Laatst gewijzigd door satsurfer 3 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

boulder schreef: 3 maanden geledenPersoonlijk ben ik aangesloten bij DIGI, en geef ik het nog wat een kans.
En daar is niks mis mee, ik had graag willen participeren maar na enkele maanden wachten op een SIM (2x verstuurd) die nooit kwam gaf ik het op maar als DIGI dan een factuur voor meerdere maanden gaat sturen voor iets dat ik nooit heb gekregen ja dan kruip ik in m'n pen.
En als ze dan de schuld gaan afschuiven op Bpost, ja hallo sorry maar *tig simkaarten die verloren gaan door Bpost?
Bpost is dan misschien niet 100% 'super duper' maar hen overladen met alle zonden is wel heel makkelijk. (en super goedkoop ook..)
satsurfer schreef: 3 maanden geledenHey! deed juist hetzelfde. Zowel op tv als op internet als bushokjes. Dus wat is nu je punt?
Dat begrijpend lezen niet uw sterkste punt is blijkbaar!
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ja, Hey! investeerde minstens evenveel in hun campagnes. Nee, ik ben achterlijk en kan niet begrijpend lezen. Ook de foto's van zendmasten kan ik niet beoordelen, die een bachelor electronica me stuurde. Dus wat ze investeren in reclame, besparen ze op installatie? Succes, DIGI fanboy.

Toegevoegd na 5 minuten 32 seconden:
DarkV schreef: 3 maanden geleden DIGI heeft trouwens best een goede reputatie in een aantal Europese landen... en in Belgie zouden ze dan plots de grootste cowboys zijn... beetje raar nietwaar ?
Ja, de getuigenissen van 24 (ex)medewerkers gooi ik in de vuilbak, en mijn eerstehands getuigenis van een mwingz medewerker. Blijf vooral geloven in de puurheid. Ik blijf herhalen dat het Cowboys zijn. Maar wat baten kaars en bril,....

Zit hier precies op X. 'iedereen is tegen DIGI' 'DIGI is Calimero' :-D
Afbeelding
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Dat het cowboys zijn, daar zal wel iets van aan zijn, maar niet meer of niet minder dan anderen in de sector. Ik zeg ook niet dat het niet waar is, maar het lijkt nogal sterk op georchestreerde stemmingmakerij.
En als er dan een racistisch sausje over gegoten wordt...

J.

Ps. Niet alle racisten stemmen VB hoor, dat is geen argument om uw uitspraken goed te praten.
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 31 keer

FredericV schreef: 3 maanden geleden Hookon - een ISP op een studentenkot, nadien overgenomen door XS4ALL
http://www.hookon.be/

Naast de Opel Garage in de Brugse Poortstraat :)
nerph
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 17 keer
Provider

satsurfer schreef: 3 maanden geleden racistisch. Ik ben absoluut geen racist (nog nooit VB gestemd), dagelijks werk ik-deels- voor die mensen. Da's zoals die mensen als je iets zegt, wat je tegen een Belg ook zegt wat niet kan, en dan de racismekaart trekken.
Nu de racismekaart bovenhalen is echt goedkoop.
En ik kan vergelijken. Een Oekraïner is geen Roemeen. Bekijk mss. de statistieken. En een Roemeen spreekt geen vloeiend Nederlands na 1 jaar, een Oekraïner wel. (niet van horen zeggen, maar voor uw neus mee te maken) En ik complimenteer die mensen.

Soit, een serverruimte is nooit een goed idee op een privé locatie. Gelijk welke nationaliteit.

En bejubelen jullie maar allemaal DIGI. Hoe goed ze werken, hun personeel uitbuiten, en elke euro 100 keer omdraaien ten kosten van veiligheid/personeel. Lees het artikel van HLN eens, niet alleen de kop.

Maar de feiten mogen ook benoemd worden. Al 7 jaar oude cijfers.
https://www.vlaanderen.be/statistiek-vl ... ionaliteit
roemenen.jpg
https://www.hln.be/binnenland/nieuwe-cr ... ~a1c0bfc2/
https://pal.be/2021/06/41-criminaliteit ... et-belgen/
Dus enkel VB stemmers zijn racistisch in jou wereld?

Is het goedkoop iets racistisch te noemen wanneer het racistisch is?

En dan Roemenen vergelijken met Oekraïners. Wat in godsnaam heeft dit met iets in dit thread te maken?

Uw posts rieken gewoon naar kinderachtigheid. Mensen "fanboys" noemen omdat ze uw mening niet delen, bv.

Lees uw post nog eens goed:
satsurfer schreef: 3 maanden geleden En serverruimte in de lokalen van de Roemeense werkmannen. Da's de kat bij de melk zetten hé....Eens Roemeen en veroordeeld intikken....Je pagina staat vol van laatste maand. Ik ga mijn data niet laten stockeren in een woonhuis, da's zeker.
Als je niet snapt waarom dit racistisch is, heeft het geen zin nog verder over te babbelen.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Joe de Mannen schreef: 3 maanden geleden Ps. Niet alle racisten stemmen VB hoor, dat is geen argument om uw uitspraken goed te praten.
Als ge dagelijks met o.a. vluchtelingen/asielzoekers/niet-belgen/Oekraïners werkt, kunt ge geen racist zijn jongen.
Niet vanop tv gezien zoals U, maar helpen in administratieve doolhof.

En Roemenen help ik evenzeer, zonder vooroordeel.
Maar de feiten mogen ook benoemd worden. Niet meer, maar ook niet minder. En ja, er zijn evenzeer corrupte Belgen.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Amai, de bochten worden korter en korter. "als ge dagelijks werkt met ... kunt ge geen racist zijn." en zeker niet als ge beweert nooit op VB gestemd te hebben.
J.
Laatst gewijzigd door Joe de Mannen 3 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1374 keer
Bedankt: 508 keer

Ik vraag me af of de titel van deze thread op de thread zelf slaat... :angel:
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 763 keer
Te Koop forum

Modbreak:
En nu terug ontopic!!!

Die subdiscussie over al dan niet racisme mag nu stoppen, het mag in deze thread nu terug over Digi gaan.
Je kan het allemaal ook een beetje beter verwoorden zodat niemand je van racisme kan beschuldigen.
En niet alles waar iemand een probleem met een groep benoemd is direct racisme.

Dus nogmaals: het moet hier niet verder over gaan, het mag verder on-topic. 1 reply die hier nog op terugkomt en de thread gaat toe.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 110 keer
Provider

heist_175 schreef: 3 maanden geleden
proximusboyke schreef: 3 maanden geleden sorry hoor de klinkt toch als
En hoe gaat het bij de onderaannemers van Proximus en Telenet?
Aan de (soms) versleten bestelwagens met Franse nrplaten van Proximus onderaannemers hier aan de kust, precies een equivalent niveau als dat van Digi met hun Roemeense techniekers. Voor de grovere grondwerken (putjes graven) werkt die onderaannemer van Proximus dan weer met mensen van Turkse afkomst die geen woord Nederlands, Frans of Engels kunnen.

Bron: Ikzelf want ik ben hier en daar af en toe ook aanwezig op werven van nieuwbouw constructies van projectontwikkelaars.

Als wij Belgen zelf onvoldoende werkkrachten hebben, laat staan mensen die dit werk willen doen, dan is er ook geen alternatief... We doen het onszelf aan...
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Te Koop forum

Wees gewoon eerlijk, er zijn niet genoeg Belgen die dit werk willen doen en daarom gebruikt men hier goedkope werkkrachten die niet altijd de beste voorwaarden genieten. Alle providers doen dat.

Ik heb 2 nieuwbouwwoningen gezet en telkens was de overgrote meerderheid van de werkmannen met buitenlandse roots. Mijn huidige lijn (MV) werd geïnstalleerd door iemand die met de wagen van Frankrijk kwam en voor PX werkte.

Wil je enkel Belgen tel dan maar gerust nog een jaar of 10 tegen dat er overal fiber is :)
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Provider
Te Koop forum

Toen ze mijn aansluiting (voor een edpnet fiber aansluiting) kwamen plaatsen was het een Vlaamse ploeg. 2 Vlaamse mannen van Proximus zelf.
Het feit dat ze ook een cameraman mee hadden om een interne instructiefilm te maken zal hier zeker en vast compleet niets mee te maken hebben. :angel: :angel:
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

Daarstraks op de radio (15u). Arbeidsinspectie start onderzoek naar Digi. Minimumlonen en veiligheid, naar aanleiding van HLN artikel/comments.
Benieuwd of ze dat ook gaan doen bij FK/Px.
Bij de graafwerken in de straat was er maar 1 iemand die wat Nederlands sprak en waterleiding en elektriciteit (van de ROP verder in de straat) hebben ze ook geraakt.
Goed dat het onderzocht wordt en dat het in geval van inbreuken kan rechtgezet worden.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Bij ons op het werk (de Lijn, stelplaats Turnhout) staat een GSM mast en sinds gisteren zijn er mensen van DIGI aan het werk in de kast onderaan de pyloon.
Zijn allemaal Roemeense mensen, heb er daarnet mee gesproken en morgen komen ze opnieuw terug.
Marre
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 8 keer

Ik citeer nog eventjes uit het HLN artikel - iets wat hier nog niet aan bod is gekomen denk ik:
«Ze betalen hun rekeningen veel te laat of zelfs niet», zegt één van hen. «Verschillende leveranciers en zelfs veiligheidsbureaus wachten al lang op hun geld.»
Dat blijkt ook uit cijfers van dataleverancier Graydon Creditsafe. INSKY, de vennootschap waarmee DIGI in België betalingen uitvoert, betaalde in januari slechts 44% van de facturen op tijd. De maand ervoor was dat zelfs 38%. Daarbij komt dat DIGI de voorbije twee weken zo’n 30 zelfstandigen zonder enige verwittiging aan de deur zette.
Feit dat ze op hun hoofdkantoor al aan het besparen zijn op IT projecten en consultants stop te zetten vind ik toch geen gezonde trend. Misschien hebben ze zich toch wat miskeken op hun cashflow management (niet moeilijk als je live gaat zonder meteen facturen te kunnen sturen) & de complexe wetgeving in België. Je zou toch verwachten dat de moedergroep voldoende cash zou voorzien om de opstart door te komen zonder grove besparingen.
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1450 keer
Provider
Te Koop forum

Hun cash flow is net op gang gekomen een week geleden. Wanneer is dit interview afgenomen? Er zit toch een grote groep achter deze intrede op de markt.
Marsmillo
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 19 keer

Zoon van een collega werkt voor DIGI. Ik weet niet juist in welke functie, maar hij gaf wel te kennen dat zijn zoon zegt dat er ongelofelijke bedragen door gejaagd worden om zo snel mogelijk een eigen netwerk te kunnen creëren. Hoe sneller ze eigen netwerk hebben, hoe sneller er geld kan verdiend worden. Ik kan dan ook wel geloven dat er hier en daar een shortcut wordt gebruikt. Maar uiteindelijk hebben ze binnen het moederbedrijf echt wel kennis en zijn ze ook in andere landen actief. Vraag is of ze de Belgische markt voldoende begrijpen en voldoende cash hebben om het een tijdje uit te zingen. Een markt breken, vraagt tijd en heel heel veel geld...

Uiteindelijk is het het "Get Big Fast" principe dat bijvoorbeeld ook Amazon heeft gehanteerd.
Jaren lang geld verbranden, verlies draaien om de concurrentie kapot te krijgen.
-*-
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Als je de vele berichten hier en elders in de media leest lijkt het er toch op dat die 'grote groep' er bij ons toch een soepje van aan het maken is denk je ook niet?.
Soit.. ik heb na 1 week een reactie op m'n mail gekregen.

Hartelijk dank voor uw e-mail. Het spijt ons dat u ervoor heeft gekozen om ons te verlaten. Wij hebben een ticket aangemaakt bij onze facturatiedienst om zowel uw factuur als uw abonnement te annuleren. Zodra dit is verwerkt, ontvangt u een sms met verdere informatie en een oplossing.

Geen idee of Noah voor mij iets in beweging heeft gezet of het mijn mail aan DIGI was of mijn bericht op Trustpilot.
Ik vind het vooral heel jammer gans dit gebeuren, wij zijn immers gebaat bij een bedrijf dat ons een dienst kan aanbieden aan een scherpe prijs, dit zet de concurrentie immers aan om ook een tandje bij te steken.
Als dit verder downhill blijft gaan voor DIGI wie weet zullen de prijzen van Hey ook snel weer stijgen.
Marsmillo schreef: 3 maanden geledenhij gaf wel te kennen dat zijn zoon zegt dat er ongelofelijke bedragen door gejaagd worden
Vandaar mijn bericht gisteren dat ik verwonderd was dat DIGI weken lang reclame kan maken in de bushokjes.
Voor mij was dit reeds een veeg teken, niet voor anderen maar soit..
Marsmillo schreef: 3 maanden geledenVraag is of ze de Belgische markt voldoende begrijpen en voldoende cash hebben om het een tijdje uit te zingen. Een markt breken, vraagt tijd en heel heel veel geld...
En de vraag is of die Belgische markt zich zomaar gewonnen gaat geven.
"Velen gingen U voor en de wolfijzers en schietgeweren liggen in stelling"?
Marsmillo schreef: 3 maanden geledenUiteindelijk is het het "Get Big Fast" principe dat bijvoorbeeld ook Amazon heeft gehanteerd.
Waarom moet ik nu aan het Trump playbook denken? ;-)
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Heb 2 dagen gewerkt en mag nu weer gaan rusten tot 5 maart, ik vermoed dat tegen die tijd alles wel operationeel zal zijn.
Heb die jongens wel enkele oranje pionnen gegeven om de personeelsparking vrij te houden zodat ze morgen hun voertuigen onderaan de GSM mast kunnen parkeren.
Er liggen ondertussen 2 in elkaar geschroefde elementen klaar om boven in de mast geplaatst te worden, zal een potige operatie worden vermoed ik.
Heb vroeger zelf in de staalbouw op hoogte gewerkt dus ik kan redelijk goed het gewicht inschatten van een hoopje staal . :-)
satsurfer schreef: 3 maanden geledenTrek eens een foto als ze gedaan hebben.
Mocht je interesse hebben dan Kan ik op 5/3 een foto nemen van die mast, er hangt daar ondertussen al zoveel aan pff...
Zou ook m'n drone mee naar het werk kunnen nemen maar wie weet gaat het beleid dat niet al te erg waarderen. LOL

En als je zelf wil kijken, ze komen morgen rond 10u.
stefan1234
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 37 keer
Provider

Vraagje aan de mensen die er op blijven hameren dat ze een beschadigingsoperatie vermoeden... plaats even de waarheid van al de berichtgeving tussen haakjes. Stel, ik ben een bedrijf, en ik weet dat wanneer ik negatief in het nieuws kom, er mensen zijn die automatisch mij zullen verdedigen met het argument dat het allemaal deel uitmaakt van een beschadigingsoperatie. Waarom zou ik als bedrijf nog de wetgeving gehoorzamen en de procedures correct doorlopen?

Als je steun voor een bedrijf niet "duur" is, gaat dat bedrijf vroeg of laat de Musk-strategie volgen. Doe wat je wil, en reken er op dat mensen op sociale media omwille van de vermeende politieke betekenis van waar je voor staat, je zullen verdedigen.

Waarom zou Tesla er om moeten geven dat hun auto's in brand vliegen met de deuren op slot (weet niet of dit echt een issue is, maar het had in sommige hoeken die reputatie) en dat probleem proberen op te lossen? "Je weet toch dat Musk tegen wokeness is? Als je er een probleem mee hebt dat hun auto's in brand vliegen met de deuren op slot, is dat slecht voor de aandelenkoers van Tesla en help je dus de wokesters! Omg jij ben pro de wokesters of wat?!" Daarmee ontstaat ook nog meer druk op overheidsinstanties om wantoestanden bij zijn bedrijven niet te onderzoeken. Onderzoek je hem en leg je terecht een sanctie op, dan krijg je als ambtenaar niets positief. Al wat je krijgt zijn meer doodsbedreigingen vanuit de hoek van zijn schuimbekkende fans (en de gesofisticeerde geopolitiek-criminele belangen voor wie een deel van zijn bot-fans als spreekbuis fungeren).

Terug naar België... als DIGI weet dat ze sowieso verdedigd gaan worden door mensen die al heel zeker weten wat er echt achter zit, lang voor het onderzoek gevoerd is, waarom zouden ze de regelgeving nog naleven? Serieus, je moet al goed gek zijn als bedrijf om nog te denken dat dat relevant is.
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 127 keer
Provider
Te Koop forum

Er zal een deel waar en niet waar zijn.

Ga eens kijken bij alle onderaannemers en of zelfs bepaalde aannemers.
Zelfde verhaal hoe goedkoper hoe beter , zal ons later zuur opbrengen als kwaliteit van dat werk zou slecht zijn. Met ALS als het zou zijn.

Kwaliteit betaalt uiteindelijk de lonen, vernieuwing enz wordt wel eens gezegd.

Uiteraard is productie of genoeg aanbod nodig of in dit geval aansluiting mogelijkheden.
Dat ze nu zo werken is geheel in verwachting.

Kijk naar hun prijs en naar prijs van competitie moet ergens iets zijn zodat het kan.

Denk wij Belgen soms te lui zijn over te stappen of bepaalde groep na.
Maar verder willen we goedkoop mogelijk alles zonder moeite.

Back on topic:
Na de inspectie zal alles wel beteren maar zeker niet perfect worden , vb genoeg bij andere providers.
Geef ze beetje credit ze hebben al wat reactie en aanpassingen veroorzaakt op de markt vooral mobiel dan.

Vast internet zal nog lang duren of ze moeten zoals hey gaan werken in bepaalde zones waar ze niks hebben. Fiber coax wholesale.
Ze kunnen later altijd over 5G aanbieden indien genoeg capaciteit enz

Fiber digi voor happy few zoals PX in begin
Internet = Telenet + HeyTelecom
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

buthead schreef: 3 maanden geledenGa eens kijken bij alle onderaannemers en of zelfs bepaalde aannemers.
Na alle berichtgeving hier heb ik vandaag mijn ogen open gehouden toen die Roemenen op ons bedrijf aan het werk waren.
2 moderne bestelwagens (Renault en Citroën) ,het personeel mooi en netjes in fluo uniformen.
Ik zag best veel nieuwe gereedschapskisten van DeWALT wat best goed gereedschap is voor zover ik nog kan herinneren.
Mensen waren beleefd, vriendelijk en dankbaar en hun ploegbaas sprak goed Engels.

Deze anecdotes geven een klein beeld, ik geef het mee voor de geinteresseerden.
Maar weet dat problemen vaak niet onderaan de ladder zitten maar eerder enkele sporten hoger.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 279 keer
Provider

stefan1234 schreef: 3 maanden geleden Vraagje aan de mensen die er op blijven hameren dat ze een beschadigingsoperatie vermoeden... plaats even de waarheid van al de berichtgeving tussen haakjes. Stel, ik ben een bedrijf, en ik weet dat wanneer ik negatief in het nieuws kom, er mensen zijn die automatisch mij zullen verdedigen met het argument dat het allemaal deel uitmaakt van een beschadigingsoperatie. Waarom zou ik als bedrijf nog de wetgeving gehoorzamen en de procedures correct doorlopen?
Zoals ik zei, ik denk dat mensen zo erg hopen dat DIGI zaken in beweging kan zetten (naar lagere prijzen toe), dat ze graag willen geloven dat het allemaal niet waar is.
Er zal zeker wel iets van zijn, en als er wantoestanden zijn mogen die er voor mij zeker uit.
Dat geldt natuurlijk voor alle providers, ik denk niet dat de anderen heiliger zijn dan de paus en het is ook niet alleen de telecom sector, herinner u de wantoestanden bij de koeriers van PostNL indertijd, de discussie over valse zelfstandigen van Uber en dergelijke.
Het systeem van onderaannemers leidt tot een race to the bottom.

PS: Ik krijg toch regelmatig melding van mijn gesprekspartners dat de geluidskwaliteit heel slecht is, terwijl ik hen goed hoor.
Als dat zo blijft, zal ik genoodzaakt zijn opnieuw over te schakelen naar een andere provider.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Het probleem met dit artikel is dat er geen vergelijk wordt gemaakt met anderen, het is eenzijdig en komt toevallig uit het kamp van de, veel te machtige, concurrentie en dan nog van een krant met geen al te beste reputatie.
Wat digi betreft, die hebben operationeel maar 1 doel, asap geld binnenkrijgen. Dat doe je door snel te werken en liefst zo goedkoop mogelijk, maar we weten allemaal dat van 'snel', 'goedkoop' en 'goed' er maar twee kunnen gekozen worden.
Ik kan me voorstellen dat er gekozen wordt om nu 'Quick and dirty' een netwerk te bouwen om het voorgenoemde 'geld in het laatje' te bewerkstelligen en als dat lukt de boel op te schonen.
Dat is een keuze, of het de goeie is zal de toekomst uitwijzen.
Als ik het verhaal van de inspectie moet geloven, kwam die er ook al zonder het artikel en kan hln die pluim echt niet op z'n hoed steken.
Als daaruit blijkt dat er dingen over de rand zijn, zal er wel bijgestuurd worden.
Maar het zou hln sieren om ook eens bij bvb fiberklaar langs te gaan maar dat is een utopie.
J.
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 131 keer
Provider

Maar het zou hln sieren om ook eens bij bvb fiberklaar langs te gaan maar dat is een utopie.
J.
Minder tijd steken om het complot te zoeken, maar die tijd (1 minuut) daarvoor gebruiken om uw stelling onderuit te halen.

https://www.hln.be/zoeken?query=Fiberklaar

https://www.hln.be/binnenland/exclusief ... ~a82c10cd/

https://www.hln.be/binnenland/exclusief ... ~a89fdef2/

https://www.hln.be/binnenland/ceo-fiber ... ~ae681374/

https://www.hln.be/binnenland/kras-op-d ... ~a1180e06/

https://www.hln.be/mol/boring-voor-fibe ... ~a982d833/

Etc.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
Bedankt: 1176 keer

DarkV schreef: 3 maanden geleden bizar maar daar was DIGI zelfs totaal niet te vinden... ook toeval
Geen toeval.
Om in de prijsvergelijkers van DPG te mogen opduiken, moet je betalen. Betaal je niet, dan kom je niet in de prijsvergelijker.
Ken schreef: 3 maanden geleden Voor de grovere grondwerken (putjes graven) werkt die onderaannemer van Proximus dan weer met mensen van Turkse afkomst die geen woord Nederlands, Frans of Engels kunnen.
Ook voor de aansluitingen naar de huizen werkt Proximus met onderaannemers die niet Nederlandstalig zijn. Mij lijkt dat geen probleem, want ik heb liever snel fiber gelegd door technici die niet noodzakelijker het Nederlands machtig zijn, dan nog een paar jaar extra te moeten wachten.
Overigens heb ik zelf nog geen fiber, maar in de rechtstreekse familie wel meerdere mensen waar er Fiber gelegd is. Telkens door mensen die heel vriendelijk waren, maar moeite hadden met Nederlands.
stefan1234 schreef: 3 maanden geleden Als je steun voor een bedrijf niet "duur" is, gaat dat bedrijf vroeg of laat de Musk-strategie volgen. Doe wat je wil, en reken er op dat mensen op sociale media omwille van de vermeende politieke betekenis van waar je voor staat, je zullen verdedigen.
Het gaat niet over "steun" of "niet duur". Het gaat over selectieve verontwaardigheid.
Als Telenet, Proximus, Orange of Fiberklaar onderaannemers gebruiken, is dat "normaal". Doet DIGI dat, komt er een groot artikel in een grote reclamekrant.
Dus natuurlijk moet de sociale inspectie daar controleurs op afsturen, maar de wet geldt niet enkel voor DIGI, maar ook voor de andere ISP's. Ik ga er vanuit dat de overheid dan ook zichzelf gaat controleren, door ook sociale inspectie naar de onderaannemers van Proximus en de rest van de telecommarkt te sturen?
En dus natuurlijk moet er reactie komen op het sturen van klantengegevens naar Witte Gids. Of daar een boete bijhoort, moet de GBA maar uitmaken. En ook daar: Proximus is ook al op de vingers getikt door de GBA én al veroordeeld geweest met een boete.
En er zijn klachten over DIGI, oa ook op dit forum, maar als je de klachtenlast vergelijkt tussen DIGI en de duopolisten, dan is de conclusie voorlopig toch pijnlijk voor de dure duopolisten.
Ik kan alleen vaststellen dat DPG een groot artikel wijdt aan de onvolkomenheden en fouten van de nieuwe speler, maar de context met het duopolie "vergeet". Bij DPG zijn ze amateuristisch genoeg om daar zelfs geen bewuste beschadigingsoperatie achter te zoeken.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Te Koop forum

Men kan beter prijsvergelijkers vergelijken want vaak zijn ze inderdaad zelf zo krom als maar kan. Spaargids is ook zoiets. Dat zou bezoekers raad geven om te besparen maar ze hebben ook van die vergelijkers. Bij de ziekenfondsen vermelden ze dan de goedkoopste/gratis optie (HZIV) niet, tja. Wat is zo'n raad dan waard?

Elke provider gebruikt onderaannemers en allen werken ze met de werknemers die er te vinden zijn en dat zijn zelden autochtonen. Dat de overheid controleert is logisch en blijkbaar ook nodig. De pers heeft uiteraard aandacht voor zaken die verkeerd gaan want dat interesseert de sensatiebeluste lezers. Dat is geen complot maar gewoon logica. De pers is er niet om enkel reclame te maken voor bedrijven of deze te lanceren al zijn ze ook adverteerders in dezelfde pers.

Er zijn klachten geweest over alle providers, ook hier deden PX onderaannemers hun werk snel en vaak slordig en waren er heel veel klachten. Het is dus niet de ene of de andere maar een algemeen gegeven als er veel werk heel snel moet gebeuren aan de laagst mogelijke prijs.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster

Dizzy schreef:Men kan beter prijsvergelijkers vergelijken want vaak zijn ze inderdaad zelf zo krom als maar kan
Even of-topic;, maar inderdaad... zo rade men voor een beperkt gebruik zelfs een duurder abonnement aan (omdat het lage specs had) dan een abonnement voor middelmatig gebruik (dat natuurlijk betere specs had) :bang:
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 182 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik geloof wel dat er door alle spelers een media-oorlog gevoerd wordt.
Zo een nieuwe speler onderuithalen is belangrijk om het eigen marktaandeel te beschermen.
Toen Mobistar een nieuwkomer was, werden op verschillende momenten Proximus spionnen betrapt in de Mobistar kantoren.
Die waren eerst niet echt beveiligd maar moesten uiteindelijk ook met poortjes en badgen gaan werken.
Laatst gewijzigd door R2D2 3 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “DIGI Belgium”