Versatel (te laat) opgezegd, opzegvergoeding 0 euro?

Alle discussies over BASE kunnen hier terecht
Plaats reactie
WhiteDog
Member
Member

Ik heb vandaag via "Mijn Versatel" een einde gemaakt aan mijn contract. Je moet hierbij de datum ingeven dat je uw contract wil stoppen en dan berekent hij uw opzegvergoeding.

Mijn contract (1e jaar) loopt af op 01/03/2006. Ik heb als datum voor stopzetting 28/02/2006 gekozen en er komt dus op "opzegvergoeding 0 €".

Ik quote even de voorwaarden:
15: Ik wil mijn abonnement opzeggen
Conform de algemene voorwaarden kunnen we hierop enkel ingaan wanneer u dit verzoek indient via een aangetekend schrijven of via "Mijn Versatel". Voor Always ADSL en Always More ADSL gebruikers geldt een verbrekingsvergoeding gelijk aan het maandelijks Abonnement vermenigvuldigd met het aantal resterende maanden tot aan het einde van de initiële duurtijd van 1 jaar. Deze vergoeding vervalt indien u twee maanden voor de vervaldatum van uw contract de aanvraag tot verbreking van het contract indient. Gelieve uw aangetekende opzegbrief over te maken aan: Versatel Belgie t.a.v. Order Entry Koningin Astridlaan 166 1780 Wemmel
Ik begrijp hieruit dat je het aantal maanden te gaan (in mijn geval 0) moet betalen.
"Deze vergoeding vervalt indien u twee maanden voor de vervaldatum van uw contract de aanvraag tot verbreking van het contract indient."
Deze zin is me compleet onduidelijk. Ik moet inderdaad een vergoeding betalen omdat ik na die 2 maanden kom, maar mijn contract loopt nog 3 weken (1e jaar) en die doe ik uit bij hun.

toen ik naar Versatel belde om dit te bevestigen kreeg ik natuurlijk wat anders te horen. Volgens hun zou ik 12 maand opzeg moeten betalen omdat ik al in mijn 2e jaar zit? Tellen is precies niet hun sterkste kant...

De persoon aan de telefoon zei dat het "een fout van het systeem is" en "dat ik geluk heb".

Ik heb screenshots van de website waarop duidelijk 0 Euro staat. Maar wie heeft er nu gelijk? Ik wil geen maanden discussie over die opzegvergoeding want ondertussen geraak ik ook ni bij een andere provider...

Zou ik mijn domicielering alvast opzeggen? :)
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: wdhaeseleer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer

een ISP en trouwens iedere telecom partner kan je een verbintenis geven van MAX 1 jaar. Na dit jaar dien je rekening te houden met een opzeg termijn.

Jij zit in je eerste jaar en wenst te verbreken na 11 maanden.
Dan betaal je 0€ omdat er eigenlijk in de algemene voorwaarden staat dat je 'verpicht' bent om abbonement te betalen tot 10 maanden (opzegvergoeding vervalt 2 maanden voor einde abbo, dus eigenlijke contract bedraagt 10 maanden.)

Das geen fout van 'het systeem' wel een correcte interpretatie van de algemene voorwaarden.

je kan dus op beide oren slapen, het zal je 0€ kosten en das normaal ook.

Wat betreft die helpdesker.
het is bedroevend te moeten zien hoe weinig techneuten en echte commerials er nog op zo'n helpdesk zitten.
Weet je trouwens dat de enige voorwaarde meestal is vlot nederlands en frans spreken. Meer hoef je niet te kunnen.

Niet moeilijk dat dan niet iedereen de klok hoort luiden waar ze zou moeten luiden.

Maargoed.

Geen probleem dus.
WhiteDog
Member
Member

prodata schreef:Weet je trouwens dat de enige voorwaarde meestal is vlot nederlands en frans spreken. Meer hoef je niet te kunnen.
Euh... hij klonk als zo'n italiaanse gastarbeider die hier al 20 jaar woont en niet echt de moeite gedaan heeft om Nederlands te leren...

Blij dat ik er binnenkort vanaf ben, draai al 1,5 maand aan 0,5 Mbit terwijl ik voor 1 Mbit betaal. Tickets worden steevast afgesloten, ze hebben me gebeld en "ik zou terugbellen moest er nog een probleem zijn". Best wel straf als je weet dat er geen telefoon op men telefoonlijn is aangesloten en er nog nooit iemand naar men gsm nummer gevraagd heeft...
KK
Elite Poster
Elite Poster

Ik hang er nog aan vast tot begin september :(
Deze week een klacht naar Test Aankoop gestuurd, in de hoop dat er iets verandert (of dat ik er vroeger vanaf kan geraken).
WhiteDog
Member
Member

KK schreef:Ik hang er nog aan vast tot begin september :(
Deze week een klacht naar Test Aankoop gestuurd, in de hoop dat er iets verandert (of dat ik er vroeger vanaf kan geraken).
Zit je nog in je eerste jaar dan?
KK
Elite Poster
Elite Poster

Nope, 2e jaar, maar die contracten zijn enkel per jaar opzegbaar.
Voor Tele2 daar de boel overnam had ik constant 115 KB/sec, nu raak ik overdag amper boven de 60 en 's nachts rond de 90 :evil:

Ik wil daar vanaf zodat ik naar EDPNet kan overstappen.
WhiteDog
Member
Member

KK schreef:Nope, 2e jaar, maar die contracten zijn enkel per jaar opzegbaar.
Voor Tele2 daar de boel overnam had ik constant 115 KB/sec, nu raak ik overdag amper boven de 60 en 's nachts rond de 90 :evil:

Ik wil daar vanaf zodat ik naar EDPNet kan overstappen.
Stel ze in gebreke: stuur een aangetekende brief waarin je eist dat je snelheid binnen de 5 dagen weer normaal is. Dit lukt ze toch nooit en je kan zo opzeggen.

ik sukkel er al 1,5 maand mee. Heb ticketnummers, mails en telefoonlogs die bewijzen dat IK voldoende moeite gedaan heb. Zij hebben nooit 1 duidelijke mail teruggestuurd of me ooit gebeld. Stof genoeg om mee naar Recht van Antwoord, Test Aankoop, etc. te stappen. Zelfs de rechtbank als het moet. Negatieve reklame kunnen ze wel missen denk ik. Beter 1 klant kwijt dan (zelfs een miniscuul) artikeltje in de krant.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Mijn geval:
19/02/2004 is de ingangsdatum van het contract tussen u en Versatel. Onder normale omstandigheden zou uw contractperiode afgelopen zijn op 18/02/2006. Echter, indien u op 16/02/2006 uw contract met Versatel wil stopzetten, dan bedraagt de opzegvergoeding € 1.1 (excl. BTW).Dit bedrag wordt berekend aan de hand van het aantal dagen (2) dat uw contract nog loopt.
Vreemd! Ik ging er van uit dat ik minstens 2 maanden voor de vernieuwing van het contract moest opzeggen om geen vergoeding verschuldigd te zijn :???:
WhiteDog
Member
Member

The story continoues...

Vandaag gebeld om mijn opzegging te bevestigen. Deze is nog altijd niet bevestigd blijkbaar en ik kreeg weer te horen dat ik 12 maanden opzegvergoeding moest betalen (ze grijpen naar de algemene voorwaarden).

Ze zijn trouwens "op de hoogte" van het probleem met hun site doch lossen ze dit niet op noch vermelden ze hier iets over. Had dit duidelijker vermeld geweest had ik al eerder opgezegd natuurlijk.
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel, Snow)”