2FA sms arriveren niet

Discuteer hier mee over Digi Belgium
Plaats reactie
custk9
Member
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 16 jan 2007, 14:51
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 12 keer
  • Citeer
  • Citeer
  • Topic 20 laatste posts samenvatting

Uitsplitsing van het (gesloten) main topic.

Ik kan bevestigen dat ook bij mij 2FA sms niet arriveren.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2239
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 118 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider
  • Citeer
  • Citeer
  • Topic 20 laatste posts samenvatting

Wel een redelijke dealbreaker voor mij. Denk dat ik dan mijn 14 dagen herroepingsrecht ga gebruiken.

Gezien sim kaartje nog onderweg is, kan ik gewoon overdracht naar andere provider aanvragen neem ik aan?
Gebruikersavatar
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 982
Lid geworden op: 21 nov 2020, 07:01
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 137 keer
  • Citeer
  • Citeer
  • Topic 20 laatste posts samenvatting

Al mijn 2fa sms'en komen binnen. Heb er natuurlijk ook niet bijster veel mee, aangezien er betere methodes zijn
Kun
Pro Member
Pro Member
Berichten: 272
Lid geworden op: 19 aug 2024, 17:29
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 19 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
  • Citeer
  • Citeer
  • Topic 20 laatste posts samenvatting

Waarom zou dat niet werken. Het is maar een sms.
ISP+TV: TN
Gebruikersavatar
bralm
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 30 jan 2011, 19:31
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 18 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
  • Citeer
  • Citeer
  • Topic 20 laatste posts samenvatting

Ik vermoed dat sommige operatoren hun databank met nummer routering niet frequent genoeg updaten. Ik had een identiek probleem de laatste keer ik van operator was veranderd. Het probleem was zonder enige actie van mijn kant opgelost na een paar dagen.

Als je spreekt van dealbreaker, kan dit bij elke verandering van operator een probleem geven.
Laatst gewijzigd door bralm 5 maanden geleden, in totaal 2 gewijzigd.
StarWing
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 943
Lid geworden op: 28 jan 2006, 18:21
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 78 keer
Provider
  • Citeer
  • Citeer
  • Topic 20 laatste posts samenvatting

Da's niet noodzakelijk een probleem van Digi, een collega met telenet wist me onlangs hetzelfde te vertellen, zijn 2FA's komen niet meer aan sinds kort.
ben144
Plus Member
Plus Member
Berichten: 164
Lid geworden op: 30 mei 2020, 10:56
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 21 keer
Recent bedankt: 2 keer
  • Citeer
  • Citeer
  • Topic 20 laatste posts samenvatting

Ook even kijken of je het zelf niet geblokeerd hebt, sommige diensten gebruiken dezelfde sms provider = zelfde afzender in sommige gevallen.
custk9
Member
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 16 jan 2007, 14:51
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 12 keer
  • Citeer
  • Citeer
  • Topic 20 laatste posts samenvatting

Geen enkel nummer geblokkeerd.

Overdracht is van maandag 23/12. Wellicht zijn de databases nog niet up to date zoals hierboven geopperd werd.
8BIT
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jun 2020, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
  • Citeer
  • Citeer
  • Topic 20 laatste posts samenvatting

Na 1 week sinds nummer overname door Digi ontvang ik nog steeds geen 2fa berichten van oa medirect, Sony, Microsoft. Die van Dropbox werken wel weer?! .
Gebruikersavatar
nerph
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 21 aug 2024, 11:18
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 17 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
  • Citeer
  • Citeer
  • Topic 20 laatste posts samenvatting

Het is een gok, maar toen ik bij Mobile Vikings zat en ik een MeDirect rekening wou openen, ontving ik ook geen 2FA smsen. MeDirect vertelde mij dat ik mijn gsm moest uitzetten voor minstens 15 minuten en dan terug aanzetten, om dit op te lossen, en het werkte. Misschien kunnen jullie dit ook proberen? Zoals ik zei ik heb absoluut geen idee of het zal helpen, maar het is misschien het proberen waard?
freddie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 129
Lid geworden op: 02 jun 2024, 13:20
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 17 keer
Provider
  • Citeer
  • Citeer
  • Topic 20 laatste posts samenvatting

Hier een nieuw nummer bij DIGI en tot nu toe arriveren er geen sms'en van Orange(hey). Van DIGI naar Orange(hey) lukt wel.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2110
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 364 keer
Bedankt: 118 keer
Recent bedankt: 2 keer
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer
  • Topic 20 laatste posts samenvatting

nerph schreef: 5 maanden geleden Het is een gok, maar toen ik bij Mobile Vikings zat en ik een MeDirect rekening wou openen, ontving ik ook geen 2FA smsen. MeDirect vertelde mij dat ik mijn gsm moest uitzetten voor minstens 15 minuten en dan terug aanzetten, om dit op te lossen, en het werkte. Misschien kunnen jullie dit ook proberen? Zoals ik zei ik heb absoluut geen idee of het zal helpen, maar het is misschien het proberen waard?
Goede tip. Ik kreeg ook geen SMS toe ik van provider veranderde een paar maanden geleden. Extra herstart van smartphone loste het issue op.
Misschien hier ook.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
Bartlorre
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 5 maanden geleden
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 1 keer
  • Citeer
  • Citeer
  • Topic 20 laatste posts samenvatting

De sms'en van paypal komende de laatste 2 dagen binnen.
tielemans.jorim
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 okt 2016, 22:16
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 3 keer
  • Citeer
  • Citeer
  • Topic 20 laatste posts samenvatting

Net nog proberen in te loggen op eBay maar sms'je met 2FA komt niet aan. Ik herinner me nog dat toen Mobile Vikings daar in 2018 ook problemen mee had na het in gebruik nemen van hun eigen nummer range.
https://x.com/jensveraa/status/1036620682170454016

Toegevoegd na 2 uren 15 minuten 32 seconden:
Net (na een aardig tijdje wachten) iemand van de helpdesk aan de lijn gehad, probleem was nog niet bekend maar hij zou het doorgeven aan de technische dienst.
limeypluto
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 5 maanden geleden
Bedankt: 1 keer
  • Citeer
  • Citeer
  • Topic 20 laatste posts samenvatting

Kan dus niet eens mijn eigen phone number toevoegen aan apple ID. WTF

Toegevoegd na 51 minuten 55 seconden:
For what its worth, net opgelost via dit:

https://macreports.com/imessage-not-wor ... ow-to-fix/

Ik had eerst met nieuwe sim-kaart ingestoken proberen te activeren. En dat "tijdelijke" nummer stond hier ipv mijn echte. Na deze refresh vh article en reboot is alles normaal.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9535
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 598 keer
Recent bedankt: 2 keer
  • Citeer
  • Citeer
  • Topic 20 laatste posts samenvatting

Dacht dat dat niet aan routering lag (anders zou het een algemener probleem zijn) maar dat het in de eerste plaats een soort van filtering is door de verzender van de 2FA code, waarbij ze de code dus gewoon niet sturen (en ze weten dat), ook al beweren ze dat ze dat ze die wel gestuurd hebben!

Ze doen dit om zogezegde "fraude" te voorkomen. Nu, als je dacht dat ze dit deden om jouw account te beschermen tegen fraudeurs die goedkope/gratis diensten gebruiken, heb je het mis! Het dient namelijk enkel om zichzelf (de verzender van het 2FA bericht) te beschermen tegen hoge kosten! Want ja, dat is natuurlijk de fraude waar bedrijven van wakker liggen. Hogere kosten betekent minder winst en dan komt de managementsbonus in gevaar.

Zo kunnen ze een carrier als DIGI volledig uitsluiten. Google Voice is nog een bekende. Diensten als Twilio helpen daar een handje bij.

Dat het vooral goedkope carriers zijn die met deze maatregelen getroffen worden, en bedrijven dus armere klanten discrimineren, daar liggen ze dan weer helemaal niet wakker van. Dat het enorm klantonvriendelijk is om te beweren dat je een 2FA SMS gestuurd hebt, terwijl je goed genoeg weet dat je die niet gestuurd hebt, met het idee van "haha, we hebben die fraudeur eens goed liggen nu" terwijl het in werkelijkheid een betalende klant is die ze liggen hebben, dat beseffen ze in de verste verte niet.

Zo heb ik eens gecheckt wat Twilio denkt van het DIGI nummer van een al dan niet willekeurig gekozen forumlid dat hierboven gepost heeft, dewelke ik uiteraard makkelijk kon opzoeken in de Witte Gids, zijn domicilieadres kreeg ik er nog als cadeau bij ook. Twilio weet niet van welke carrier dit nummer is maar denkt wel dat de kans dat dit forumlid fraudeert "moderate" is. Ter info: moderate is de op een na slechtste score (komt na "low" en "mild", en na de categorie van DIGI komt enkel nog "high" aka de categorie met nummers uit Nigeria). Verder wordt een algemene risk score van 23 toegekend.

Code: Selecteer alles

"calling_country_code":"32",
"country_code":"BE",
"line_type_intelligence": {
     "carrier_name":"unknown",
     "error_code":null,
     "mobile_country_code":"206",
     "mobile_network_code":"12",
     "type":"mobile"
},
"sms_pumping_risk": {
     "carrier_risk_category":"moderate",
     "error_code":null,
     "number_blocked":false,
     "number_blocked_date":null,
     "number_blocked_last_3_months":null,
     "sms_pumping_risk_score":23
}
Vervolgens heb ik nog eens hetzelfde gedaan met een nummer van een postpaid klant bij Proximus. Bij Proximus zitten rijke mensen, dus hun domicilie kan je niet opzoeken in de Witte Gids, en rijke mensen frauderen ook niet (ttz, niet bij bedrijven, wel bij overheden en gewone/arme mensen maar dat telt natuurlijk niet). En inderdaad, Twilio schat de kans dat de Proximus postpaid klant fraudeert als heel laag in, de carrier heeft het laagste risiconiveau en de algemene risk score zakt naar 2:

Code: Selecteer alles

calling_country_code":"32",
"country_code":"BE",
"line_type_intelligence": {
     "carrier_name":"Proximus",
     "error_code":null,
     "mobile_country_code":"206",
     "mobile_network_code":"01",
     "type":"mobile"
},
"sms_pumping_risk": {
     "carrier_risk_category":"low",
     "error_code":null,
     "number_blocked":false,
     "number_blocked_date":null,
     "number_blocked_last_3_months":null,
     "sms_pumping_risk_score":2
}
DUS: als jij als bedrijf een 2FA SMS stuurt, en je parameter is dat de carrier niet meer dan een "mild" risk mag zijn en/of dat de algemene risk score niet hoger mag zijn dan 20, dan stuur je geen SMS naar het DIGI-nummer, maar doe je tov je gebruiker alsof je dat wel deed (want zo moet dat blijkbaar) zodat je gebruiker zich suf kan piekeren over waarom hij die SMS nu maar niet krijgt. Maar hey, ze hebben de (niet-bestaande) fraudeur toch eens goed liggen nu en de winsten zijn weer veilig gesteld, denken ze.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 110 keer
Provider
  • Citeer
  • Citeer
  • Topic 20 laatste posts samenvatting

Best wel zwaar irritant dus. M'n vriendin heeft heel wat diensten met 2FA die op haar geporteerde Digi nr. moeten toekomen en dus niet toekomen.

Zelf eens de test gedaan met m'n geporteerd nr. omdat ik toevallig net een nr. moest invoeren, die sms kwam dus niet toe.
Twee dagen nadien WEL, maar wonder boven wonder met dezelfde timestamp als toen... Begrijpen wie begrijpen kan...

Toegevoegd na 1 uur 4 minuten 42 seconden:
Toevoeging:

Ik kreeg zopas een sms door.

Verzonden vanaf Base nr. op 28/12 om 21:23, ontvangen op geporteerd Digi nr. op 30/12 om 15:30.
In m'n vorig bericht zal de timestamp wellicht toch juist geweest zijn.
rmag
Premium Member
Premium Member
Berichten: 457
Lid geworden op: 29 nov 2008, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 30 keer
  • Citeer
  • Citeer
  • Topic 20 laatste posts samenvatting

Dank aan poster KKS.
Je ontvangt een (test)-SMS via deze link bij stap 2. Een soort 2FA.
KKS schreef: 5 maanden geleden
Graag nagaan welke gegevens over jou in de CNDB te vinden zijn? Surf naar https://www.centralnumberdatabase.be/nl.
Parshift
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 27 jun 2013, 17:37
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 5 keer
  • Citeer
  • Citeer
  • Topic 20 laatste posts samenvatting

rmag schreef: 5 maanden geleden Dank aan poster KKS.
Je ontvangt een (test)-SMS via deze link bij stap 2. Een soort 2FA.
KKS schreef: 5 maanden geleden
Graag nagaan welke gegevens over jou in de CNDB te vinden zijn? Surf naar https://www.centralnumberdatabase.be/nl.
Bijlagen
Screenshot 2024-12-31 090445.png
michaelbelgium
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 21 aug 2024, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 19 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
  • Citeer
  • Citeer
  • Topic 20 laatste posts samenvatting

2dehands.be codes komen ook niet toe

Andere wel voorlopig
internet: Hey! 150/15 - 29€/m
GSM: Digi 15GB - 5€/m
verward
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 5 maanden geleden
Bedankt: 1 keer
  • Citeer
  • Citeer
  • Topic 20 laatste posts samenvatting

Niet ontvangen: Cambio, Microsoft (daarnet nog, week na SIM-activatie)
Wel ontvangen: PayPal, Amazon, Argenta

Toegevoegd na 7 minuten 9 seconden:
CCatalyst schreef: 5 maanden geleden...
Ik zou er niet te veel achter zoeken. Er staat "unknown" bij carrier - ze moeten gewoon hun databases nog updaten. Dit verklaart mogelijks wel de problemen.
Gelijkaardig probleem met de "Roemeense" IP adressen die worden toegekend: geo-location databases moeten nog worden geupdated.
Laatst gewijzigd door verward 4 maanden geleden, in totaal 2 gewijzigd.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9535
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 598 keer
Recent bedankt: 2 keer
  • Citeer
  • Citeer
  • Topic 20 laatste posts samenvatting

verward schreef: 5 maanden geleden Ik zou er niet te veel achter zoeken. Er staat "unknown" bij carrier - ze moeten gewoon hun databases nog updaten. Dit verklaart mogelijks wel de problemen.
Twilio reken ik eigenlijk nog bij de betere van de klas op dat vlak. De vraag is nog maar wat andere providers van zo'n diensten qua data leveren inzake DIGI.
limeypluto
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 5 maanden geleden
Bedankt: 1 keer
  • Citeer
  • Citeer
  • Topic 20 laatste posts samenvatting

Ik blijf hier nog altijd 2FA problemen ondervinden. Keytrade bank om pin te resetten, 1ste komt binnen, 2de confirmatie niet.
openaf
Pro Member
Pro Member
Berichten: 282
Lid geworden op: 02 jul 2008, 14:26
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 5 keer
Provider
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer
  • Topic 20 laatste posts samenvatting

Ik heb de link van KKS geprobeerd, het werkt inderdaad, alléén wordt mijn nummer bevestigd door Telenet terwijl ik sinds december 23 klant bij Digi ben.
2FA smsen van OVH komen niet aan.
8BIT
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jun 2020, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
  • Citeer
  • Citeer
  • Topic 20 laatste posts samenvatting

Na meerdere mails 'nooit reactie op ontvangen ' verschillende keren gebeld te hebben met de helpdesk aangaande 2fa sms, de overstap gemaakt naar een andere provider.
Alle sms'en komen nu terug aan!
openaf
Pro Member
Pro Member
Berichten: 282
Lid geworden op: 02 jul 2008, 14:26
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 5 keer
Provider
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer
  • Topic 20 laatste posts samenvatting

SMSen van OVH komen sinds een paar dagen weer binnen. Alles is nù in orde.
telemans
Plus Member
Plus Member
Berichten: 159
Lid geworden op: 02 nov 2022, 18:21
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 5 keer
  • Citeer
  • Citeer
  • Topic 20 laatste posts samenvatting

ik ontvang een sms tot twee dagen na zenden van men gsm met proximus simkaart naar DIGI
charlez
Pro Member
Pro Member
Berichten: 408
Lid geworden op: 13 apr 2017, 08:02
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 36 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
  • Citeer
  • Citeer
  • Topic 20 laatste posts samenvatting

Iemand anders dit ook al aangekaart bij de helpdesk?
Hier ook mfa sms’en die niet aan komen.
gvo7
Plus Member
Plus Member
Berichten: 149
Lid geworden op: 5 maanden geleden
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 13 keer
Recent bedankt: 2 keer
  • Citeer
  • Citeer
  • Topic 20 laatste posts samenvatting

Ja ik heb dit ook aan de klantendienst gemeld. 2FA berichten van Arelion kwamen bij mij niet toe. Shortnumber 8128. Daar wisten ze mij te vertellen dat dit een technisch probleem was bij hun (DIGI) en dat ze ermee bezig zijn om dit op te lossen.

Geen idee wat de huidige status is, ik ben ondertussen van operator veranderd voor dat nummer.
anonyme
Member
Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 11 apr 2023, 00:58
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 10 keer
  • Citeer
  • Citeer
  • Topic 20 laatste posts samenvatting

Ik gebruik vooral 2FA/MFA voor MS365 logins (die komen niet aan!) en voor Paypal (die laatste komt wel aan).

MS365 heeft gelukkig nog andere mogelijkheden voor 2FA (app/phone call) en die laatste werkt ook.

Toch baart me dit een beetje zorgen en hoop ik dat dit snel opgelost is.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9535
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 598 keer
Recent bedankt: 2 keer
  • Citeer
  • Citeer
  • Topic 20 laatste posts samenvatting

Ter info, Twilio categoriseert DIGI nu als "high" risk en de pump risk score is gestegen tot 34.

Dat is dus niet echt verbeterd.
Steven_09
Plus Member
Plus Member
Berichten: 164
Lid geworden op: 04 sep 2012, 07:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 68 keer

Een 2-tal weken geleden een nieuwe smartphone in gebruik genomen. Ik hield mijn hart vast omdat ik wist dat er nogal wat 2FA sms'jes nodig zijn daarbij, en ik had dit topic ook gelezen. Maar alles bleek te werken (Apple, MeDirect, Belfius, Microsoft, enz., enz.).
Er was vanaf mijn overstap op 16/12/24 wel één hardnekkige 2FA sms die niet werkte: 2dehands.be. Dit probleem bij DIGI aangekaart via Whatsapp, en ook aan de klantendienst van 2dehands.be laten weten. Beide hebben geantwoord dat ze het gingen bekijken, sindsdien niks meer vernomen, MAAR: vanmorgen nog eens geprobeerd en zowaar, het werkt! Wat me wel meteen opviel: vroeger kwamen de 2FA sms'jes van 2dehands vanaf een 4-cijferig telefoonnummer, en nu is dat een volledig telefoonnummer (Brits, begint met +44). In elk geval, het werkt, net als al de rest. Heel tevreden, nu enkel nog de eerste factuur afwachten. Die zou volgens de info elders op dit forum binnen enkele dagen komen. Benieuwd :-)
Plaats reactie

Terug naar “DIGI Belgium”