2FA sms arriveren niet
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 118 keer
- Recent bedankt: 11 keer
Wel een redelijke dealbreaker voor mij. Denk dat ik dan mijn 14 dagen herroepingsrecht ga gebruiken.
Gezien sim kaartje nog onderweg is, kan ik gewoon overdracht naar andere provider aanvragen neem ik aan?
Gezien sim kaartje nog onderweg is, kan ik gewoon overdracht naar andere provider aanvragen neem ik aan?
- Belgissschenaap
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
- Bedankt: 137 keer
Al mijn 2fa sms'en komen binnen. Heb er natuurlijk ook niet bijster veel mee, aangezien er betere methodes zijn
- bralm
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
- Bedankt: 18 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik vermoed dat sommige operatoren hun databank met nummer routering niet frequent genoeg updaten. Ik had een identiek probleem de laatste keer ik van operator was veranderd. Het probleem was zonder enige actie van mijn kant opgelost na een paar dagen.
Als je spreekt van dealbreaker, kan dit bij elke verandering van operator een probleem geven.
Als je spreekt van dealbreaker, kan dit bij elke verandering van operator een probleem geven.
Laatst gewijzigd door bralm 5 maanden geleden, in totaal 2 gewijzigd.
- nerph
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 17 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Het is een gok, maar toen ik bij Mobile Vikings zat en ik een MeDirect rekening wou openen, ontving ik ook geen 2FA smsen. MeDirect vertelde mij dat ik mijn gsm moest uitzetten voor minstens 15 minuten en dan terug aanzetten, om dit op te lossen, en het werkte. Misschien kunnen jullie dit ook proberen? Zoals ik zei ik heb absoluut geen idee of het zal helpen, maar het is misschien het proberen waard?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 364 keer
- Bedankt: 118 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Goede tip. Ik kreeg ook geen SMS toe ik van provider veranderde een paar maanden geleden. Extra herstart van smartphone loste het issue op.nerph schreef: 5 maanden geleden Het is een gok, maar toen ik bij Mobile Vikings zat en ik een MeDirect rekening wou openen, ontving ik ook geen 2FA smsen. MeDirect vertelde mij dat ik mijn gsm moest uitzetten voor minstens 15 minuten en dan terug aanzetten, om dit op te lossen, en het werkte. Misschien kunnen jullie dit ook proberen? Zoals ik zei ik heb absoluut geen idee of het zal helpen, maar het is misschien het proberen waard?
Misschien hier ook.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 3 keer
Net nog proberen in te loggen op eBay maar sms'je met 2FA komt niet aan. Ik herinner me nog dat toen Mobile Vikings daar in 2018 ook problemen mee had na het in gebruik nemen van hun eigen nummer range.
https://x.com/jensveraa/status/1036620682170454016
Toegevoegd na 2 uren 15 minuten 32 seconden:
Net (na een aardig tijdje wachten) iemand van de helpdesk aan de lijn gehad, probleem was nog niet bekend maar hij zou het doorgeven aan de technische dienst.
https://x.com/jensveraa/status/1036620682170454016
Toegevoegd na 2 uren 15 minuten 32 seconden:
Net (na een aardig tijdje wachten) iemand van de helpdesk aan de lijn gehad, probleem was nog niet bekend maar hij zou het doorgeven aan de technische dienst.
-
- Starter
- Bedankt: 1 keer
Kan dus niet eens mijn eigen phone number toevoegen aan apple ID. WTF
Toegevoegd na 51 minuten 55 seconden:
For what its worth, net opgelost via dit:
https://macreports.com/imessage-not-wor ... ow-to-fix/
Ik had eerst met nieuwe sim-kaart ingestoken proberen te activeren. En dat "tijdelijke" nummer stond hier ipv mijn echte. Na deze refresh vh article en reboot is alles normaal.
Toegevoegd na 51 minuten 55 seconden:
For what its worth, net opgelost via dit:
https://macreports.com/imessage-not-wor ... ow-to-fix/
Ik had eerst met nieuwe sim-kaart ingestoken proberen te activeren. En dat "tijdelijke" nummer stond hier ipv mijn echte. Na deze refresh vh article en reboot is alles normaal.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 598 keer
Dacht dat dat niet aan routering lag (anders zou het een algemener probleem zijn) maar dat het in de eerste plaats een soort van filtering is door de verzender van de 2FA code, waarbij ze de code dus gewoon niet sturen (en ze weten dat), ook al beweren ze dat ze dat ze die wel gestuurd hebben!
Ze doen dit om zogezegde "fraude" te voorkomen. Nu, als je dacht dat ze dit deden om jouw account te beschermen tegen fraudeurs die goedkope/gratis diensten gebruiken, heb je het mis! Het dient namelijk enkel om zichzelf (de verzender van het 2FA bericht) te beschermen tegen hoge kosten! Want ja, dat is natuurlijk de fraude waar bedrijven van wakker liggen. Hogere kosten betekent minder winst en dan komt de managementsbonus in gevaar.
Zo kunnen ze een carrier als DIGI volledig uitsluiten. Google Voice is nog een bekende. Diensten als Twilio helpen daar een handje bij.
Dat het vooral goedkope carriers zijn die met deze maatregelen getroffen worden, en bedrijven dus armere klanten discrimineren, daar liggen ze dan weer helemaal niet wakker van. Dat het enorm klantonvriendelijk is om te beweren dat je een 2FA SMS gestuurd hebt, terwijl je goed genoeg weet dat je die niet gestuurd hebt, met het idee van "haha, we hebben die fraudeur eens goed liggen nu" terwijl het in werkelijkheid een betalende klant is die ze liggen hebben, dat beseffen ze in de verste verte niet.
Zo heb ik eens gecheckt wat Twilio denkt van het DIGI nummer van een al dan niet willekeurig gekozen forumlid dat hierboven gepost heeft, dewelke ik uiteraard makkelijk kon opzoeken in de Witte Gids, zijn domicilieadres kreeg ik er nog als cadeau bij ook. Twilio weet niet van welke carrier dit nummer is maar denkt wel dat de kans dat dit forumlid fraudeert "moderate" is. Ter info: moderate is de op een na slechtste score (komt na "low" en "mild", en na de categorie van DIGI komt enkel nog "high" aka de categorie met nummers uit Nigeria). Verder wordt een algemene risk score van 23 toegekend.
Vervolgens heb ik nog eens hetzelfde gedaan met een nummer van een postpaid klant bij Proximus. Bij Proximus zitten rijke mensen, dus hun domicilie kan je niet opzoeken in de Witte Gids, en rijke mensen frauderen ook niet (ttz, niet bij bedrijven, wel bij overheden en gewone/arme mensen maar dat telt natuurlijk niet). En inderdaad, Twilio schat de kans dat de Proximus postpaid klant fraudeert als heel laag in, de carrier heeft het laagste risiconiveau en de algemene risk score zakt naar 2:
DUS: als jij als bedrijf een 2FA SMS stuurt, en je parameter is dat de carrier niet meer dan een "mild" risk mag zijn en/of dat de algemene risk score niet hoger mag zijn dan 20, dan stuur je geen SMS naar het DIGI-nummer, maar doe je tov je gebruiker alsof je dat wel deed (want zo moet dat blijkbaar) zodat je gebruiker zich suf kan piekeren over waarom hij die SMS nu maar niet krijgt. Maar hey, ze hebben de (niet-bestaande) fraudeur toch eens goed liggen nu en de winsten zijn weer veilig gesteld, denken ze.
Ze doen dit om zogezegde "fraude" te voorkomen. Nu, als je dacht dat ze dit deden om jouw account te beschermen tegen fraudeurs die goedkope/gratis diensten gebruiken, heb je het mis! Het dient namelijk enkel om zichzelf (de verzender van het 2FA bericht) te beschermen tegen hoge kosten! Want ja, dat is natuurlijk de fraude waar bedrijven van wakker liggen. Hogere kosten betekent minder winst en dan komt de managementsbonus in gevaar.
Zo kunnen ze een carrier als DIGI volledig uitsluiten. Google Voice is nog een bekende. Diensten als Twilio helpen daar een handje bij.
Dat het vooral goedkope carriers zijn die met deze maatregelen getroffen worden, en bedrijven dus armere klanten discrimineren, daar liggen ze dan weer helemaal niet wakker van. Dat het enorm klantonvriendelijk is om te beweren dat je een 2FA SMS gestuurd hebt, terwijl je goed genoeg weet dat je die niet gestuurd hebt, met het idee van "haha, we hebben die fraudeur eens goed liggen nu" terwijl het in werkelijkheid een betalende klant is die ze liggen hebben, dat beseffen ze in de verste verte niet.
Zo heb ik eens gecheckt wat Twilio denkt van het DIGI nummer van een al dan niet willekeurig gekozen forumlid dat hierboven gepost heeft, dewelke ik uiteraard makkelijk kon opzoeken in de Witte Gids, zijn domicilieadres kreeg ik er nog als cadeau bij ook. Twilio weet niet van welke carrier dit nummer is maar denkt wel dat de kans dat dit forumlid fraudeert "moderate" is. Ter info: moderate is de op een na slechtste score (komt na "low" en "mild", en na de categorie van DIGI komt enkel nog "high" aka de categorie met nummers uit Nigeria). Verder wordt een algemene risk score van 23 toegekend.
Code: Selecteer alles
"calling_country_code":"32",
"country_code":"BE",
"line_type_intelligence": {
"carrier_name":"unknown",
"error_code":null,
"mobile_country_code":"206",
"mobile_network_code":"12",
"type":"mobile"
},
"sms_pumping_risk": {
"carrier_risk_category":"moderate",
"number_blocked":false,
"number_blocked_date":null,
"number_blocked_last_3_months":null,
"sms_pumping_risk_score":23
}
Code: Selecteer alles
calling_country_code":"32",
"country_code":"BE",
"line_type_intelligence": {
"carrier_name":"Proximus",
"mobile_country_code":"206",
"mobile_network_code":"01",
"type":"mobile"
},
"sms_pumping_risk": {
"carrier_risk_category":"low",
"number_blocked":false,
"number_blocked_date":null,
"number_blocked_last_3_months":null,
"sms_pumping_risk_score":2
}
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 110 keer
Best wel zwaar irritant dus. M'n vriendin heeft heel wat diensten met 2FA die op haar geporteerde Digi nr. moeten toekomen en dus niet toekomen.
Zelf eens de test gedaan met m'n geporteerd nr. omdat ik toevallig net een nr. moest invoeren, die sms kwam dus niet toe.
Twee dagen nadien WEL, maar wonder boven wonder met dezelfde timestamp als toen... Begrijpen wie begrijpen kan...
Toegevoegd na 1 uur 4 minuten 42 seconden:
Toevoeging:
Ik kreeg zopas een sms door.
Verzonden vanaf Base nr. op 28/12 om 21:23, ontvangen op geporteerd Digi nr. op 30/12 om 15:30.
In m'n vorig bericht zal de timestamp wellicht toch juist geweest zijn.
Zelf eens de test gedaan met m'n geporteerd nr. omdat ik toevallig net een nr. moest invoeren, die sms kwam dus niet toe.
Twee dagen nadien WEL, maar wonder boven wonder met dezelfde timestamp als toen... Begrijpen wie begrijpen kan...
Toegevoegd na 1 uur 4 minuten 42 seconden:
Toevoeging:
Ik kreeg zopas een sms door.
Verzonden vanaf Base nr. op 28/12 om 21:23, ontvangen op geporteerd Digi nr. op 30/12 om 15:30.
In m'n vorig bericht zal de timestamp wellicht toch juist geweest zijn.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 30 keer
Dank aan poster KKS.
Je ontvangt een (test)-SMS via deze link bij stap 2. Een soort 2FA.
KKS schreef: 5 maanden geleden
Graag nagaan welke gegevens over jou in de CNDB te vinden zijn? Surf naar https://www.centralnumberdatabase.be/nl.
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
- Bedankt: 5 keer
rmag schreef: 5 maanden geleden Dank aan poster KKS.
KKS schreef: 5 maanden geleden
Graag nagaan welke gegevens over jou in de CNDB te vinden zijn? Surf naar https://www.centralnumberdatabase.be/nl.
Niet ontvangen: Cambio, Microsoft (daarnet nog, week na SIM-activatie)
Wel ontvangen: PayPal, Amazon, Argenta
Toegevoegd na 7 minuten 9 seconden:
Gelijkaardig probleem met de "Roemeense" IP adressen die worden toegekend: geo-location databases moeten nog worden geupdated.
Wel ontvangen: PayPal, Amazon, Argenta
Toegevoegd na 7 minuten 9 seconden:
Ik zou er niet te veel achter zoeken. Er staat "unknown" bij carrier - ze moeten gewoon hun databases nog updaten. Dit verklaart mogelijks wel de problemen.
Gelijkaardig probleem met de "Roemeense" IP adressen die worden toegekend: geo-location databases moeten nog worden geupdated.
Laatst gewijzigd door verward 4 maanden geleden, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 598 keer
Twilio reken ik eigenlijk nog bij de betere van de klas op dat vlak. De vraag is nog maar wat andere providers van zo'n diensten qua data leveren inzake DIGI.verward schreef: 5 maanden geleden Ik zou er niet te veel achter zoeken. Er staat "unknown" bij carrier - ze moeten gewoon hun databases nog updaten. Dit verklaart mogelijks wel de problemen.
-
- Starter
- Bedankt: 1 keer
Ik blijf hier nog altijd 2FA problemen ondervinden. Keytrade bank om pin te resetten, 1ste komt binnen, 2de confirmatie niet.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 5 keer
Ik heb de link van KKS geprobeerd, het werkt inderdaad, alléén wordt mijn nummer bevestigd door Telenet terwijl ik sinds december 23 klant bij Digi ben.
2FA smsen van OVH komen niet aan.
2FA smsen van OVH komen niet aan.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 13 keer
Ja ik heb dit ook aan de klantendienst gemeld. 2FA berichten van Arelion kwamen bij mij niet toe. Shortnumber 8128. Daar wisten ze mij te vertellen dat dit een technisch probleem was bij hun (DIGI) en dat ze ermee bezig zijn om dit op te lossen.
Geen idee wat de huidige status is, ik ben ondertussen van operator veranderd voor dat nummer.
Geen idee wat de huidige status is, ik ben ondertussen van operator veranderd voor dat nummer.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 10 keer
Ik gebruik vooral 2FA/MFA voor MS365 logins (die komen niet aan!) en voor Paypal (die laatste komt wel aan).
MS365 heeft gelukkig nog andere mogelijkheden voor 2FA (app/phone call) en die laatste werkt ook.
Toch baart me dit een beetje zorgen en hoop ik dat dit snel opgelost is.
MS365 heeft gelukkig nog andere mogelijkheden voor 2FA (app/phone call) en die laatste werkt ook.
Toch baart me dit een beetje zorgen en hoop ik dat dit snel opgelost is.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 68 keer
Een 2-tal weken geleden een nieuwe smartphone in gebruik genomen. Ik hield mijn hart vast omdat ik wist dat er nogal wat 2FA sms'jes nodig zijn daarbij, en ik had dit topic ook gelezen. Maar alles bleek te werken (Apple, MeDirect, Belfius, Microsoft, enz., enz.).
Er was vanaf mijn overstap op 16/12/24 wel één hardnekkige 2FA sms die niet werkte: 2dehands.be. Dit probleem bij DIGI aangekaart via Whatsapp, en ook aan de klantendienst van 2dehands.be laten weten. Beide hebben geantwoord dat ze het gingen bekijken, sindsdien niks meer vernomen, MAAR: vanmorgen nog eens geprobeerd en zowaar, het werkt! Wat me wel meteen opviel: vroeger kwamen de 2FA sms'jes van 2dehands vanaf een 4-cijferig telefoonnummer, en nu is dat een volledig telefoonnummer (Brits, begint met +44). In elk geval, het werkt, net als al de rest. Heel tevreden, nu enkel nog de eerste factuur afwachten. Die zou volgens de info elders op dit forum binnen enkele dagen komen. Benieuwd
Er was vanaf mijn overstap op 16/12/24 wel één hardnekkige 2FA sms die niet werkte: 2dehands.be. Dit probleem bij DIGI aangekaart via Whatsapp, en ook aan de klantendienst van 2dehands.be laten weten. Beide hebben geantwoord dat ze het gingen bekijken, sindsdien niks meer vernomen, MAAR: vanmorgen nog eens geprobeerd en zowaar, het werkt! Wat me wel meteen opviel: vroeger kwamen de 2FA sms'jes van 2dehands vanaf een 4-cijferig telefoonnummer, en nu is dat een volledig telefoonnummer (Brits, begint met +44). In elk geval, het werkt, net als al de rest. Heel tevreden, nu enkel nog de eerste factuur afwachten. Die zou volgens de info elders op dit forum binnen enkele dagen komen. Benieuwd