Telenet promo

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 598 keer
Te Koop forum

splinterbyte schreef: 5 maanden geleden
philippe_d schreef: 5 maanden geleden een korting op het abonnement moet je nooit terugbetalen
Dat is toch anders dan wat ze mij aan telefoon zeiden toen ik belde voor familielid dat de "360 wifi pods" wou opzeggen
korting != toestellen

als je toestellen goedkoper krijgt (koppelverkoop), dan moet je bij vroegtijdig stopzetten van het abbo (einde koppelverkoop) de restwaarde van de toestellen (aflossingstabel kan je op voorhand opvragen) terugbetalen.

wat betreft die wifi pods kan je die met een "gratis 3 maanden proefperiode" (dus niet promo, maar proef) bestellen waarin ze gratis zijn.
daarna zou je 3 euro / pod / maand bijbetalen op de factuur.... normaal is er van andere kosten of kosten van vroegtijdige opzeg (voor puur die pods) geen sprake,
dus vermoed ik dat het ergens over iets anders ging van op te zeggen (mss type abbo veranderen en dat daar een koppelverkoop van een toestel op vastzat bv)
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 127 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Hier hebben ze een flater/kemel geschoten bij het bestellen.

Maar liefst 9 mails gehad enkele uren na tel gesprek.

In bestelling mails … jaja 2x bestelling gehad

1e bestelling: one en een mobiel abbo(nieuw nr)

Had dit niet gevraagd maar nog geen paar minuten erna mail

2e bestelling one up met mobiel abbo( nieuw nr)

Beide mails ander order nr,logsich want andere abbo type.

Bleek dat die persoon foute had besteld en in eerste mail zie je mooi 6 maanden korting of gratis alles vermeld

In 2de mail is de korting of promo weg en staat alles aan volle prijs en je kan al raden deze middag gebeld meteen iemand aan de lijn gehad.
Op hun chat fb waren gewoon te lui om te helpen “ja meneer wacht maar af ze komt goed”
Dame die me hielp zij goed dat u belde want u had volle prijs betaald hoor klopt totaal niet wat ze u zijden … is fout besteld

Ze konden het niet aanpassen omdat deze promo al toegepast is dus de vriendelijke dame ticket gemaakt naar back end om dit recht te zetten.
Even nadien sms gehad met het nr van ticket

Geen goeie reclame als het zo al begint haha
Internet = Telenet + HeyTelecom
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
thmj
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 15 keer

Kun schreef: 5 maanden geleden

Onbeperkt is bij Telenet nog altijd 300 GB aan volle snelheid en dan verder aan 512 Kbps.
Graag link waar staat nog steeds 300 GB.
master-magic
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 33 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

thmj schreef: 5 maanden geleden
Graag link waar staat nog steeds 300 GB.
https://www2.telenet.be/residential/nl/ ... -en-oneup/

daar de pdf eens doorlezen ;)
greets
master-magic
Fastfiber 8500/2450 met fiber 8,5 Gbps/2,4 Gbps
Asus GT-AX1100 Pro Router
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .
TheCeet
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
Bedankt: 141 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider

Bij “Disclaimer” onderaan de pagina staat het alles piekfijn uitgelegd.

https://www2.telenet.be/residential/nl/promos/fibersnel
iPhone 13 Pro: AfbeeldingCitymesh - 300GB
Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.7_4
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP: Afbeelding Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1934 keer

Piekfijn? Bij de disclaimer staat 40 GB in de EU.

Als zelfs de disclaimers dubbelzinnige of foute informatie bevatten koop je echt wel een kat in een zak.
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 302 keer
Bedankt: 57 keer

Altijd leuk: raf zijn liefde voor TN :beerchug:
Heppie NY!
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1934 keer

Telenet is de enige provider die adverteert met "onbeperkt" en al jarenlang foute roamingtarieven aanrekent.

Telenet vermeldt in die disclaimer 0,0018 euro (incl. btw) per MB bij overschrijding van 40 GB tijdens roaming in de EU.
Dat tarief is wettelijk gezien te hoog en dus illegaal.
Het gereguleerd maximumtarief voor EU-roaming is sinds 1 januari 2025 beperkt tot 1,3 euro per GB exclusief BTW.
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
Bedankt: 43 keer

Als de installatie datum voor het internet 3 maand later is, kan je gsm nummer dan ook activeren 3 maand later?
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Ja hoor alles wordt begin maart geactiveerd en sim kaart wordt dan verzonden
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 140 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider
Te Koop forum

Splitter schreef: 5 maanden geleden korting != toestellen
Sorry ik was mis, ik heb het nog eens nagekeken en die pods hebben een andere datum maar ik belde toen voor beide.
Het ging hier eerder over de opzegging van een streamz abonnement dat ook 3 maanden gratis was en dus een opzegkost zou zijn bij vroegtijdige stopzetting.
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 20 keer

Ik deel alvast de oprechte liefde van @Raf1 voor TN. De manier waarop ze coax als fiber verkopen is toch op het randje, nochtans volgens hun eigen reclames met dempsey (zie youtube) hebben we helemaal geen nood aan fiber ;) .

@topic : Ben ook aan het nadenken om te profiteren van 6 maanden voor 0€ , om dan uiteraard op tijd alles af te zeggen.
Zou dan max 5x29 (Hey) €145 kunnen opleveren voor mij. Maar wel de promo van hey kwijt, Telenet router waar ik amper iets kan instellen (wil dezelfde dhcp range terug als mijn fritzbox die er ooit stond), en een dag thuisblijven voor installatie .. nog tijd tot 31/1 volgens de voorwaarden om te beslissen.
Voor mijn mama ook aan het nadenken, om dan uiteraard op tijd alles af te zeggen.
Ze heeft nu scarlet Loco en dat zou dan max 5x23 = 115€ kunnen opleveren. Maar ze is in theorie geen nieuwe klant want ze heeft TV (jaarlijkse betaling , in principe enkel het compact signaal dus). Technisch gezien zou ze dus ook optie TV-iconic en niet Flow moeten nemen, anders kunnen ze in principe een TOF plaatsen en is er geen DVB-C meer voor de digicorder die er nu staat. Gaat wat ingewikkeld worden denk ik dan .Neemt niet weg dat ik stilaan een oplossing ga moeten zoeken voor wanneer DVB-C er binnen enkele jaren mee stopt , ik ben aan het uitkijken naar het aanbod van DIGI ;)
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Recent bedankt: 18 keer
Provider

keerekeerweere schreef: 5 maanden geleden Deze namiddag het formulier ingevuld en zonet telefoon gekregen van Telenet. Volgens de medewerkster geen verplichtingen na de 6e maand. Dus overstap van Orange giga fiber naar Telenet One Up. Wel een reminder voor in m'n agenda na 5-6 maand, dan gaan we van 6,- eur naar 91,32 eur..
Je hebt nooit verplichtingen (tenzij een toestel aangekocht met korting).
Dus ook niet voor de 6de maand :wink:
Fluppeke schreef: 5 maanden geleden Voor mijn mama ook aan het nadenken, om dan uiteraard op tijd alles af te zeggen.
Ze heeft nu scarlet Loco en dat zou dan max 5x23 = 115€ kunnen opleveren. Maar ze is in theorie geen nieuwe klant want ze heeft TV (jaarlijkse betaling , in principe enkel het compact signaal dus). Technisch gezien zou ze dus ook optie TV-iconic en niet Flow moeten nemen, anders kunnen ze in principe een TOF plaatsen en is er geen DVB-C meer voor de digicorder die er nu staat.
Gezien ze betaalt voor een kabelabonnement is ze geen nieuwe klant.
Technische gezien is ze nog geen "digitale klant" (anders zou ze maandelijks betalen). Dat wil ook zeggen dat ze dan 50€ activatiekosten zal moeten betalen (en TV Iconic nemen)
Ik neem aan dat de digicoder niet ingeschreven staat op haar naam, en niet interactief is?
Fluppeke schreef: 5 maanden geleden Neemt niet weg dat ik stilaan een oplossing ga moeten zoeken voor wanneer DVB-C er binnen enkele jaren mee stopt , ik ben aan het uitkijken naar het aanbod van DIGI ;)
Nu al een oplossing zoeken voor de afschakeling van DVB-C binnen 5+ jaar is wellicht voorbarig, er kan nog veel veranderen in 5 jaar :-)
Het Compact Signaal zal het laastste zijn wat ze uitschakelen ...
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 279 keer
Provider

philippe_d schreef: 5 maanden geleden Nu al een oplossing zoeken voor de afschakeling van DVB-C binnen 5+ jaar is wellicht voorbarig, er kan nog veel veranderen in 5 jaar :-)
Het Compact Signaal zal het laastste zijn wat ze uitschakelen ...
Dat vind ik ook, ik zal wel beginnen rondkijken op het moment dat het zover is.
Dat compact signaal vind ik wel megaslecht (VTM, Play4, NPO2), etc., ik spreek niet van één HD en Canvas HD, want dat zijn dezelfde als die in het reguliere aanbod zitten).
Daar zou ik echt niet te lang willen naar kijken, het is ook een zeer beperkt zenderaanbod.
Maar het kan natuurlijk wel voldoende zijn terwijl je andere opties overweegt.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer

5 jaar is inderdaad nog lang dus er is geen haast (compact signaal zal inderdaad als laatste verdwijnen vermoedelijk , die boxen ruilen ze zelf om en die met gekochte hardware hebben pech). Naar aanloop daarvan zal er inderdaad nog veel veranderen en hoe dichter bij de afschakeling hoe beter de aanbiedingen vermoedelijk.
Maar het lijkt me ook interessant om na te gaan of mijn mama nu al zou kunnen wennen aan TV kijken via IPtv en/of app's. Zal vermoedelijk ook goedkoper uitkomen. Daarom dat ik uitkijk naar het aanbod van DIGI en andere die via OTT televisie aanbieden. Voor haar liefst zo gebruiksvriendelijk uiteraard dus dan denk ik richting een leverancier die hardware (vermoed een aangepaste androidbox) inbegrepen heeft. Base heeft dit nu , maar liever van die boer geen eieren, denk dat mijn verhaal hierboven wel duidelijk is hoeveel liefde ik heb voor die mannen in mechelen en amerika

Box inderdaad niet interactief en actief via iemand anders, die er huur voor betaald. Lang historisch gegroeid verhaal, was ooit 'mijn' refurbished 1€ SD digicorder die telenet onbruikbaar maakte en onder druk van testaankoop kwam er een regeling waardoor ik mijn ouders een tijd lang digitale tv heb kunnen laten kijken zonder het heb iets extra moest kosten, is nu +/- 10jaar geleden maar die situatie is nog steeds zo. Ik was zelf in die tijd overgestapt naar scarlet trio.

On-topic, de promo zou dus ook zo'n zeer tijdelijke situatie zijn, dus sterk aan twijfelen om niet te nemen. En ik zou dan inderdaad de nieuwe klant moeten zijn want administratief is ze al 'analoge' klant.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
daydreamke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 32 keer

Afgelopen weekend het promotie formulier ingevuld op de Telenet site, maandag namiddag kreeg ik al telefoon van een vriendelijke dame. Gisterennamiddag was het Telenet one abbo al actief, dit werd geïnstalleerd door een vriendelijke installateur. Prijs is 6EU/maand en dit 6 maanden lang. Na de 6 maanden schakel ik terug over op Base. BaseTV behouden we.

Snelheid die ik haal is 964mbit up en 38.9mbit down.
Int.: BASE: 200/20 Mbps -> €36
TV: BASE TV app -> €9
Tel.: Hey Telecom: 25GB en onbeperkt bellen -> €9 €4
Totaal = €36 + €9 + €4 = €49
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 279 keer
Provider

Fluppeke schreef: 5 maanden geleden 5 jaar is inderdaad nog lang dus er is geen haast (compact signaal zal inderdaad als laatste verdwijnen vermoedelijk , die boxen ruilen ze zelf om en die met gekochte hardware hebben pech).
Tegenover die "pech" staat dat je hoogstwaarschijnlijk toch wel geld uitgespaard hebt als je niet de maandelijkse huur moest betalen.
Dus als je hardware gekocht hebt, en je kunt die nog 5 jaar langer gebruiken dat is dat pure winst.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

daydreamke schreef:Afgelopen weekend het promotie formulier ingevuld op de Telenet site, maandag namiddag kreeg ik al telefoon van een vriendelijke dame. Gisterennamiddag was het Telenet one abbo al actief, dit werd geïnstalleerd door een vriendelijke installateur. Prijs is 6EU/maand en dit 6 maanden lang. Na de 6 maanden schakel ik terug over op Base. BaseTV behouden we.

Snelheid die ik haal is 964mbit up en 38.9mbit down.
Heel mooi benieuwd hier begin maart
daydreamke
Premium Member
Premium Member

Yep en voor die prijs mag je eigenlijk niet twijfelen
Laatst gewijzigd door on4bam 5 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: full quote van vorige post verwijderd
Nr10
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer

Hier ook actief sedert vorige vrijdag. Gekozen voor One UP en ook de TV-box. Betaal dan wel rond de 29 euro per maand maar dat is nog steeds een peulschil tov vorig tarief (Px). Daarna zien we wel verder.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 244 keer
Provider

Net gebeld en abbonement geactiveerd.

Ik mag om de modem gaan wanneer ik wil ( zou ik een e-router kunnen krijgen ? ).
Technieker kon ook - morgen al.

Easy switch van Base ( geen probleem ) - we zullen zien.

Wel een probleem - ik was ooit klant bij telenet en mijn gegevens waren maar deels overgezet.
daydreamke
Premium Member
Premium Member

Wij hebben voor het one up abbo (1Gbps) deze modem gekregen (gratis installatie): https://www2.telenet.be/residential/nl/ ... e=fiberbox
Laatst gewijzigd door on4bam 5 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: full quote van vorige post verwijderd
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Dat is een fiber model

Ik dacht dat we F@ST3896LG-TN zouden krijgen.
AfAX
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer

Had via mijn login op de Telenet site een voorstel gekregen om mijn Basic abonnement voor 6 maanden up te graden voor 0€, er stond zelfs bij dat dit afgestemd was op mijn huidige gegevens.
Als ik daar op clickte kwam ik op een volgende pagina waar beschreven werd dat UP aan 0€ tot bijna 3X snellers was, enz, enz.
Toen ik daar wou onderschrijven kwam ik op een contactformulier.
Op de vorige pagina stond een tf nr waar ik naar belde voor de upgrade.
De medewerker begreep het niet goed omdat dit voor nieuwe klanten is. Hij vroeg me de link, checkte dit via mijn profiel, en zag de aanbieding, idd.
Hij contacteerde zijn 'baas' en die meldde dat dit niet kon voor bestaande klanten.
Vermits ik hier niet mee akkoord ging raadde hij me aan om het klachtenformulier in te vullen met screenshotss, en te zien of ze daar iets konden doen.
Zo gezegd zo gedaan.
Vrij snel kreeg ik een telefoon van die dienst: ah meneer u hebt dat voorstel gekregen, dan gaan we dit in orde brengen; Dit gebeurt via de technische dienst, ik verbind u door.
Bij de technische dienst nog eens alles uitgelegd: ah we gaan zien hoe we dat in orde krijgen.... wat later: ow dit is wel zuur, dit is technisch niet mogelijk. ik bel u later terug.
Wat later: jah, u hebt uw naam niet op de screenshot staan we zien enkel het onderste deel, we kunnen dit niet reproduceren, dit kan dus van iedereen zijn.
Ik zat toen in de wagen, dus raadde hij me aan, als dit van mij was dat ik een nieuw klachtenformulier zou indienen met de uitleg en screenshots met mijn naam wel op (alsof ik een bedrieger was dus)
Dat deed ik dus gisteren.
Vanmorgen weer iemand van de klanten- of klachtendienst: meneer moest het mogelijk zijn hadden we het al gedaan, maar technisch is het niet mogelijk, soms komt er iets op je profiel dat niet voor u bestemd is.
Ik heb nog gerefereerd naar hun actie van een paar jaar geleden waar ze users een gratis upgrade gaven naar een hoger abonnement voor 6 maanden voor de prijs van het lager abonnement, en dit dus wel mogelijk is. Maar ze steken zich daar weg achter het feit dat ze een nieuw systeem hebben sinds anderhalf jaar en dit dus niet meer mogelijk is.
Ik zou wel kunnen gebruik maken van één of andere feestactie waar ik een normale upgrade zou nemen en bovendien zelf 59€ zou moeten bijbetalen voor een onozele GSM waar ik niets kan mee doen of een TV die een downgrade zou zijn.
Van klantonvriendelijkheid gesproken voor iemand die reeds 30 jaar klant is...
Nr10
Pro Member
Pro Member

Ik geloof best dat er bepaalde limitaties zijn in hun achterliggend systeem. Zomaar à la carte iets configureren, laat staan een random prijs op iets plakken zal allicht niet binnen de mogelijkheden behoren. Doelbewust uiteraard, zodanig dat supportmedewerker X aan nichtje Y geen Z% korting geeft.
Al zou het mij sterk verwonderen dat ze hoger in rang, na escalatie, niets kunnen doen om dit een zachtere landing te geven dan de harde nee die jij hebt gekregen.

Commercieel bekeken snap ik hun uiteraard wel. 30 jaar klant is prachtig van jouw kant en normaal kan je wel ééns een korting bedingen of iets bekomen waar je normaalgesproken geen recht op zou hebben.

Ik kan op heden niets slechts zeggen, ook niet op voorgaande periode bij hen. Zo heb ik ooit 5 euro korting voor 12 maanden bedongen op internet en 2 mobiele nummers dus € 15 korting op de maandelijkse factuur. Daarbovenop ook nog de iPad gevraagd en gekregen aan € 99 (niet zeker van het bedrag), ook al was die enkel voor nieuwe klanten.
AfAX
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer

2 medewerkers volhardden dat er in het nieuwe systeem niets meer kan 'aangevinkt' worden. Verbaast me inderdaad ook dat er geen commerciële geste is. Ja, de feestpromotie wel tot 2/1, maar die geldt inderdaad voor iedereen, interesseert me niet echt, en maakt zeker hun vergissing of programmeerfout niet goed.
thomasv
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 52 keer
Te Koop forum

Was reeds klant.
Formulier ingevuld. De dag erna gebeld.

Mevrouw aan de lijn meteen to the point: de actie is enkel voor nieuwe klanten.
Ik: ja wist ik wel, ik dacht ik kijk eens wat jullie kunnen doen
Zij: ik kan u 10 euro per maand korting geven gedurende 6 maanden

Gesprek duurder 1min 20 seconden.

Snel 60 euro ‘verdiend’ dus.

Wel erg ontevreden van Telenet (vast internet + mobiele + mobiele data kaart), dus switch naar PX zit er wel snel in.
 iPhone 12 Pro / iPad 2021 / Apple TV 4K (2nd Gen) / MBP 2020

⌘ Proximus Internet Maxi Fiber
VossyGamer
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 58 keer
Provider

"Ik ben niet tevreden van jullie Telenet, ik ga veranderen naar Proximus hé!" 😂
Internet: Orange België – 500/50 Mbps via FRITZ!Box 6660 Cable
Mobiel: hey! telecom – 200GB BE + 35GB EU // Telenet – Prijs volgens verbruik (Back-up)
Devices: iPhone 15 Pro & HP Envy x360 (Intel Core Ultra 7 155U, 32GB RAM)
Nr10
Pro Member
Pro Member

Nu een weekje voor het eerst in mijn e-leven 1 Gigabit downloadsnelheid.

Leuk voor een grote download zoals updates van PS5 games of install van een nieuwe game op pakweg Steam.
Maar op zich niet heel speciaals, ik heb deze snelheden eigenlijk niet nodig, die conclusie kan ik nu al maken.

Mag van geluk spreken dat ik een stabiele VDSL lijn heb met goede lijnwaarden, wat zich in de praktijk vertaalt naar 90/30.

De dag dat fiber hier neerstrijkt ga ik er met graagte op in, vooral de hogere upload is welkom.
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Ik denk dat 90% van de mensen geen gigabit nodig heeft.

Zoals je zegt leuk voor een game te downloaden maar hoe vaak doe je het tenzij je daar veel mee bezig bent.

Hier idem normaal beginnen ze met fiber een van deze volgens communicatie van fiberklaar(mail) en hopelijk kan ik aansluiten na promo van TN zou ideaal zijn
daydreamke
Premium Member
Premium Member

Nr10 schreef: 4 maanden geleden Nu een weekje voor het eerst in mijn e-leven 1 Gigabit downloadsnelheid.

Leuk voor een grote download zoals updates van PS5 games of install van een nieuwe game op pakweg Steam.
Maar op zich niet heel speciaals, ik heb deze snelheden eigenlijk niet nodig, die conclusie kan ik nu al maken.

Mag van geluk spreken dat ik een stabiele VDSL lijn heb met goede lijnwaarden, wat zich in de praktijk vertaalt naar 90/30.

De dag dat fiber hier neerstrijkt ga ik er met graagte op in, vooral de hogere upload is welkom.
een beetje hetzelfde gevoel hier, 1Gbps down is eigenlijk veel te snel. Wanneer ik download van nieuwsgroepen op mijn NAS kan ik niet op volle snelheid downloaden omdat mijn NAS het niet snel genoeg kan wegschrijven naar de harde schijf :-D
Ik zie geen reden waarom ik 90EU per maand zou betalen voor die snelheid, veel te duur. Is wel leuk om het eens te mogen ervaren.

Ik zie eigenlijk weinig redenen waarom er iemand zo een verbinding nodig heeft, ik vind dit allemaal een beetje te veel commerciële verkooppraatjes. Mijn Base verbinding van 200/20 is eigenlijk al meer dan snel genoeg. Valt me wel op dat de wifi op de telenet "fiber" router heel snel en stabiel is.
nerph
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 17 keer
Provider

ik heb momenteel VDSL van edpnet, daarvoor had ik All-Internet met speedboost bij Telenet. Ik mis het zeker wel, een 100GB spel downloaden duurt momenteel meer dan 3 uur en terwijl ik het download zijn alle andere dingen (gelijk web paginas laden) trager door de saturatie. Nu ja, ik download niet zo vaak zo'n grote spel, maar ik had ook een NAS met media op en ik ben er mee gestopt gewoon omdat het veel te lang zou duren om grotere bestanden te download van usenet of torrenting.

Voor mij was het dus wel een grote voordeel, maar er waren te veel nadelen om bij Telenet te blijven.
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Hier Edpnet momenteel 100/35 super tevreden van.

Maar een promo is altijd lekker goed meegenomen.

Soms is de snelheid echt wel fijn en idd grote bestanden of data ophalen is soms wel bottleneck.

Wat de media ophalen betreft denk dat TN die wel afknijpt tenzij je VPN gebruikt wat wel standaard lijkt.
master-magic
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 33 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

@buthead in de piekuren knijpt Telenet de snelheid af, zeker met steam, daar zijn al enkele vb van te vinden online.
greets
master-magic
Fastfiber 8500/2450 met fiber 8,5 Gbps/2,4 Gbps
Asus GT-AX1100 Pro Router
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster

Dan zal dit vast ook gebeuren met Playstation Store.

Voor media gebruik ik ipv VPN een Debrid service, krijg altijd wel volle snelheid van hun CDN's
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 118 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Zie dat de promo hier ook bestaat. Maar dan speel ik mijn lifetime -10€ bij Hey! kwijt :P En weer al die zever van opnieuw installeren en terug opzeggen. Spijtig had Telenet wel een half jaar willen leegmelken :lol:
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster

Je kan toch Telenet nemen en Hey! pauzeren voor 3 maand? Zo heb je toch lekker 3*29 euro gewonnen...
Flup
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 59 keer
Provider

Een mobiel nummer pauzeren bij hey kan, maar of dat met het vaste internet ook kan weet ik niet. Iemand al ervaring mee?
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 244 keer
Provider

Hier net de modem geïnstalleerd - kan wel nog niets configureren in mijn telenet. Hopelijk morgen wel. Heb wel een CV8560E kunnen bemachtigen :-). Due Mac Bridge voor de UDM als mijn telenet werkt ... ( wat zijn lokale modem web interfaces toch handig ... )
Nr10
Pro Member
Pro Member

Voor de bestaande klanten: de Yellow-deals zijn ook voor jullie van toepassing.

Naar analogie van @thomasv had ik een vriend aangespoord om voor korting te "bedelen" :)

https://www2.telenet.be/residential/nl/ ... qKEALw_wcB
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”