1. op https://www.digi-belgium.be/nl kies voor mobiel en kies dan je abonnement 2. je moet hier nog niet inloggen, de account wordt later gemaakt. Ik kies hier om mijn huidige telefoonnummer te behouden. Aangezien ik geen prepaidkaart heb, moest ik mijn huidig klantnummer ingeven. Dit heb ik gevonden op mijn Proximus factuur. Indien ik een herlaadkaart (zoals pay & go) had willen overzetten, dan zou ik het sim kaart nummer hebben moeten ingeven. Dit nummer van 19 cijfers staat op je sim kaart zelf, die in je smartphone zit. Maar dat was hier dus niet nodig, aangezien ik een abonnement heb overgezet. 3. Ik moest me aanmelden met itsme. Op die manier kan digi verifiëren of ik wel degelijk ben wie ik zeg dat ik ben

7. Na ongeveer een week (tijdens de Kerstdagen...) kreeg ik per brief mijn digi sim-kaart. Ik heb deze even kort in de iphone van mijn dochter gestopt en gecheckt dat mobiele data aan stond. Dit was het geval. Daarna heb ik een testje gedaan of ik op google kon via 4G. Dit was OK.
Daarna heb ik de oude sim-kaart terug in de iphone gestopt en gebeld naar het gratis nummer 0800/41.001 van digi. Daar de taaloptie 1 (Nederlands) gekozen. Aangezien ik met het oude nummer inbelde, kreeg ik de melding dat de nummeroverdracht binnen de 24 uur zou gebeuren en dat dan de proximus verbinding zou wegvallen. Wanneer dat het geval is, moet ik de sigi SIM-kaart opnieuw plaatsen.
Op my digi staat ondertussen al mijn oud nummer onder het digi mobile 15 GB nummer. Dat lijkt dus al een stap in de goede richting!
8. Op kerstdag 's avonds de activatie aangevraagd (zie punt 7) en de dag nadien tegen 11u was mijn dochter de verbinding op proximus kwijt. Digi kaartje in de gsm gestoken en alles ok!