betreft het hier dan mss geen specifieke edge-case door die limiet ofzo?
of zou dat "maandelijks" anders tellen dan de kalendermaand die je verwacht ?
het verhaal lijkt me nog steeds niet helemaal te kloppen (of er ontbreekt iets dat het 'aha' gedeelte zou kunnen zijn),
want ik heb nog nooit issues gehad met insta overschrijvingen bij argenta (niet van zicht naar spaar, niet van spaar naar zicht, en niet naar externe banken,
ook niet in het weekend)
.... maar ik heb wel geen limiet op hoeveel ik naar mijn spaarrekening kan storten, en ik stort ook nooit 500+ euro via instant (althans, als ik meer als een paar 100 euro stort is het voor mij meestal een non-issue of dat instant is of niet)
ITnetadmin schreef: 5 maanden geleden
Verder geef ik u wel gelijk: als de UI zegt dat het om een instant overschrijving gaat, dan moet dat ook zo zijn.
misschien dat het effectief een instant overschrijving was (als alles op de UI dat aangeeft, lijkt me dat ook gewoon de situatie te zijn),
maar is er (door die limiet) een bepaalde andere berekening op de spaarrekening zelf ?
(beetje zoals afschriften ook vertraging hebben tov overschrijvingen in de app, als ik me niet vergis?)
het klinkt me althans iets dat eerder te maken heeft met specifiek dit scenario
op de laatste dag van de maand, die in het weekend valt, een overschrijving doen twv de limiet van instant overschrijvingen, naar een rekening die max dat bedrag kan aannemen... het klinkt evenzeer als een scenario dat 9 vd 10 ook niet specifiek getest zal zijn wegens "geen kat die daaraan gedacht heeft in ontwikkeling"
iig zal dit niet iets zijn dat je gaat te weten komen met een of andere overwerkte first-liner die gewoon (al dan niet correct) afleest wat die ziet en verder er niet over nadenkt (wegens daar niet voor betaald te zijn en het dus ook gewoon niet te boeien wss)
@Ratface : maar dus, op de uitgaande rekening staat "uitgaande instantoverschrijving" met verrichtingsdatum & valutadatum op 30/11;
en op de inkomende rekening staat een "inkomende instantoverschrijving" met ook 2x 30/11?
want dan moet dat dus gewoon effectief wel als instant zijn uitgevoerd, en zal het probleem dus effectief eerder liggen bij "de spaarrekening heeft een limiet die anders berekend werd"
of er zit bv, wat me dus wel logischer lijkt, een vertraging op verwerkingen die ze doen om limieten en dergelijke te updaten op die rekeningen.
(beetje zoals het vooraf-geld-vastzet systeem voor te tanken, waarbij je niet kan tanken als je maar 50 euro op de rekening hebt, ook niet voor 50 euro, omdat er min 300 ofzo moet geblokkeerd worden? - in zoverre dat dat nog van toepassing is, iig)
ach, misschien zal dat allemaal nog veranderen als banken ook op de blockchain gaan zitten