DIGI Belgium

Discuteer hier mee over Digi Belgium
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 15063
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1450 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider
Te Koop forum

Hier werkte dat wel automatisch. Heb je gebeld met je oude sim kaart?
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6112
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 279 keer
Provider

Goztow schreef: 5 maanden geleden Hier werkte dat wel automatisch. Heb je gebeld met je oude sim kaart?
Heb je het over mij?
Ik heb al gesurft sedert ik overgeschakeld ben en volgens mij heb ik die ING app ook al eerder gebruikt, dus het is niet dat ik nooit kan surfen.
En neen, ik had gebeld met mijn oude SIM kaart om te activeren.
Het zou mij verwonderen dat het daar iets mee te maken heeft.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Rke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 279
Lid geworden op: 27 nov 2006, 23:35
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 14 keer

boulder schreef:Hmm, ik heb nu toch al een paar keer proberen met internet via DIGI.
Nu bijv. in mijn ING banking app, en het ligt wel degelijk aan DIGI.
Als ik op de GSM Wifi én DIGI toelaat, krijg ik de melding dat er iets mis is met de internetverbinding.
Zet ik Wifi af, dus enkel DIGI staat aan, krijg ik dezelfde melding.
Zet ik enkel Wifi aan, dus DIGI staat uit, dan werkt het wel.
Hier werkt de ING app in alle 3 de gevallen, dus ook via de mobiele data van DIGI.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6112
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 279 keer
Provider

Rke schreef: 5 maanden geleden Hier werkt de ING app in alle 3 de gevallen, dus ook via de mobiele data van DIGI.
Ja, maar het heeft al gewerkt.
Ik merkte ook op andere applicaties slechte performance.
Ik heb nu de smartphone eens herstart, en nu werkt het wel weer.
Wat moet ik nu daarvan denken?
De app werkte dus wel met wifi, niet met DIGI.
Na herstarten werkt het wel weer met DIGI.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
anonyme
Member
Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 11 apr 2023, 00:58
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 10 keer

Hier nummeroverdracht gestart door gisteren te bellen naar 0800 nummer met mijn oude SIM kaart en dus met het nummer dat ik wilde porteren, vanmiddag om 14u nog steeds niet uitgevoerd. Dan opnieuw gebeld naar 0800 nummer: toen kreeg ik andere procedure! Dan moest ik zowel mijn oud nummer invoeren als mijn klantnummer van Digi. Dat dan maar gedaan: geen nummerportatie.
Ik weet dat het process van ACCEPT rond nummerportatie manueel moet doorgevoerd worden door mensen, misschien omdat het tweede kerstdag is (nochtans geen officiele feestdag)?
Gebruikersavatar
nerph
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 21 aug 2024, 11:18
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 17 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Als ik dit allemaal lees moet ik zeggen dat ik wel veel geluk heb gehad. Ik bestelde mijn simkaart op zaterdag 21/12 en heb het gekregen rond de middag dinsdag 24/12. Direct de stappen gevolgd en na 10 minuten was mijn verbinding weg en kon ik mijn DIGI simkaart insteken en gebruiken.

Ik had enkel wat problemen met iMessage maar na 24u was dat ook opgelost.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6112
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 279 keer
Provider

nerph schreef: 5 maanden geleden Als ik dit allemaal lees moet ik zeggen dat ik wel veel geluk heb gehad.
Je moet dat wel op langere termijn beoordelen.
De eerste dagen had ik geen problemen met surfen..
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
nerph
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 21 aug 2024, 11:18
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 17 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

@boulder ik bedoelde de problemen rond activatie en nummeroverdracht. Maar je hebt wel gelijk in dat het nog te vroeg is om een algemene beoordeling te doen.
Kun
Pro Member
Pro Member
Berichten: 272
Lid geworden op: 19 aug 2024, 17:29
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 19 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Is het normaal dat je nergens het verbruik kan zien?
ISP+TV: TN
freddie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 129
Lid geworden op: 02 jun 2024, 13:20
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 17 keer
Provider

:-D

Screenshot 2024-12-26 at 23-18-16 Mijn producten.png
Gebruikersavatar
nerph
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 21 aug 2024, 11:18
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 17 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Ik zag net dat sinds mijn overstap naar DIGI ik geen RCS Messaging optie meer heb op mijn iPhone, ik kan het nergens aan of uit zetten...
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2052
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 174 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

In tegenstelling tot bij android, waarbij Google een fallback voorziet via de Google-servers voor RCS tussen androids onderling, is RCS enkel mogelijk als de provider het ondersteunt. Net zoals bij Voicemail, zullen die waarschijnlijk zeggen dat je gewoon via Whatsapp kan werken(en dus je privacy kan weggeven aan Meta).
Voor mij persoonlijk nog een extra reden om niet over te stappen naar Digi.
Laatst gewijzigd door on4bam 5 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: full quote van vorige post verwijderd
Gebruikersavatar
nerph
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 21 aug 2024, 11:18
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 17 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Ook nog een andere vraag: Ik merk dat binnenshuis mijn gsm vaak tussen 3G en LTE wisselt, maar binnen een week stopt Proximus met 3G. Wilt dit zeggen dat ik problemen ga ondervinden met bellen en zo? Ik veronderstel dat ik best VoWiFi aanzet?
bvhalst
Premium Member
Premium Member
Berichten: 535
Lid geworden op: 22 dec 2020, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 105 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik dacht dat digi nog geen vowifi had (toch aanzetten, je weet nooit)
Mobile Vikings Fiber 1000/500
MobileVikings mobile
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Ventura via OpenCore
OVH - vaste telefoon
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2110
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 364 keer
Bedankt: 118 keer
Recent bedankt: 2 keer
Te Koop forum

Digi heeft ook een speedcheck op hun site gemaakt: https://speedcheck.digi-belgium.be
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
Gebruikersavatar
nerph
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 21 aug 2024, 11:18
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 17 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

@bvhalst Het is een raar situatie want bij enkele iPhone modellen werkt VoWiFi wel (bij mij iPhone 15 Pro). Als ik het aanzet zie ik DIGI Wi-Fi staan en ik heb het zelfs getest door vliegtuigmodus + wifi aan te zetten en bellen, wat lukte.

Tot nu toe gebruikte ik het niet (zelfs bij andere providers) want ik had soms problemen er mee, bv. tijdens het bellen dat mensen me niet konden horen.
michaelbelgium
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 21 aug 2024, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 19 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

nerph schreef: 5 maanden geleden Ik zag net dat sinds mijn overstap naar DIGI ik geen RCS Messaging optie meer heb op mijn iPhone, ik kan het nergens aan of uit zetten...
Ik heb android en RCS is beschikbaar
Screenshot_2024-12-27-13-26-04-88_0ce57feeccaa51fb7deed04b4dbda235.jpg
internet: Hey! 150/15 - 29€/m
GSM: Digi 15GB - 5€/m
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2052
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 174 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

Iedereen met android kan RCS gebruiken, ongeacht of je provider het ondersteunt of niet. Het gaat dan wel via de servers van Google(waardoor Google je berichten kan meelezen). Op iPhone werkt RCS enkel als je provider het ondersteunt, maar zonder dat Google of Apple kunnen meelezen.
Gebruikersavatar
Data technicus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 887
Lid geworden op: 21 mei 2020, 14:39
Locatie: Spalbeek (Hasselt)
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 110 keer

Beste mods en forum leiding,

Sorry dat ik dit hier post maar dit topic is een warboel aan onderwerpen aan het worden die ook in aparte topics kunnen geschreven worden.

Want dan gaat het over dat onderwerp van digi dan weer een nieuw onderwerp en dan wordt er weer terug gesprongen naar al een eerder behandeld onderwerp. Hoe kun je dit hier nog volgen met al die verschillende onderwerpen in 1 topic.

Mvg
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18369
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Recent bedankt: 19 keer
Provider

Jouw opmerking is terecht, maar een topic met bijna 1.000 posts opsplitsen is natuurlijk niet zo eenvoudig :-(
Het Hey topic (met bijna 1200 posts) is hetzelfde probleem :wink:

Heb je een voorstel welke DIGI onderwerpen naar aparte topics mogen afgesplitst worden?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Data technicus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 887
Lid geworden op: 21 mei 2020, 14:39
Locatie: Spalbeek (Hasselt)
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 110 keer

Is er geen manier om vanboven op het forum een banner te maken om niet alles in het algemeen topic te vragen of te schrijven en dat je met nieuwe specifieke onderwerpen best een nieuw topic maakt om het forum en topics overzichtelijk te houden.
Laatst gewijzigd door on4bam 5 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: full quote van vorige post verwijderd
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1099
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
Bedankt: 43 keer

Weet iemand ondertussen al of je het abbo kan pauzeren? Helpdesk wordt niet beantwoord...
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 15063
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1450 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider
Te Koop forum

Het enige wat we als mods kunnen doen is dit mega topic afsluiten zodat nieuwe topics worden gemaakt. Zonder garantie dat dit niet opnieuw gebeurt.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2239
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 118 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider

bollegijs schreef: 5 maanden geleden Weet iemand ondertussen al of je het abbo kan pauzeren? Helpdesk wordt niet beantwoord...
Volgens mij gaat zoiets helemaal niet. Zijn er dan andere providers waar je wel je gsm nummer kan 'pauzeren'?
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1099
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
Bedankt: 43 keer

Avenger 2.0 schreef: 5 maanden geledenVolgens mij gaat zoiets helemaal niet. Zijn er dan andere providers waar je wel je gsm nummer kan 'pauzeren'?
Bij Hey max 3 maanden per jaar.
Gebruikersavatar
Data technicus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 887
Lid geworden op: 21 mei 2020, 14:39
Locatie: Spalbeek (Hasselt)
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 110 keer

Goztow schreef:Het enige wat we als mods kunnen doen is dit mega topic afsluiten zodat nieuwe topics worden gemaakt. Zonder garantie dat dit niet opnieuw gebeurt.
Of van elk nieuwe onderwerp dat er binnen komt een apart topic opstarten en bericht of berichten naar daar verplaatsen.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 15063
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1450 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider
Te Koop forum

We gaan deze mega topic afsluiten. Gelieve voor elk nieuw probleem een nieuwe topic aan te maken zodat we het overzicht kunnen behouden.
Gesloten

Terug naar “DIGI Belgium”