DIGI Belgium

Discuteer hier mee over Digi Belgium
telemans
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 5 keer

In ons land zijn er nog mensen geen internet aansluiting hebben.
Waarom hebben ze geen winkels of partners zoals proximus
je kan alleen online een aanvraag doen voor klant te worden....
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Recent bedankt: 3 keer
Te Koop forum

Ik hoop dat ze hun TV aanbod niet koppelen aan hun eigen internet, dan heb je een concurrent voor TVV.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider

Als budget provider ga je natuurlijk geen winkels huren en daar personeel in zetten.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 174 keer
Provider

telemans schreef: 13 dec 2024, 09:09 In ons land zijn er nog mensen geen internet aansluiting hebben.
Waarom hebben ze geen winkels of partners zoals proximus
je kan alleen online een aanvraag doen voor klant te worden....
Das nu net het verschil tussen de premiummerken(Proximus, Telenet, Orange). De andere goedkopere merken(MobileVikings, Hey & Scarlet) hebben ook geen winkels. Base is een beetje een uitzondering omdat die vroeger zelfstandig waren.
TheCeet
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
Bedankt: 141 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Dizzy schreef: 13 dec 2024, 09:12 Ik hoop dat ze hun TV aanbod niet koppelen aan hun eigen internet, dan heb je een concurrent voor TVV.
Tot zover ik zie is DIGI TV enkel te verkrijgen met DIGI internet.
Zie de hun brochure
https://sbe.iw.ro/gateway/g/a1U3MWIySkU ... pHWWU4.pdf
Laatste pagina:
Verbind de DIGI TV Box met de DIGI
Internet Box
En in de FAQ's:
https://www.digi-belgium.be/nl/tv-streaming-abonnement

Daar zeggen ze dat je ofwel een vast internet OF mobiel-abo moet hebben om hun TV aanbod te kunnen gebruiken.
iPhone 13 Pro: AfbeeldingCitymesh - 300GB
Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.7_4
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP: Afbeelding Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 118 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider

Stroper schreef: 13 dec 2024, 09:15 Base is een beetje een uitzondering omdat die vroeger zelfstandig waren.
Heeft Base nu nog eigen winkels of zijn het Telenet verkooppunten geworden?
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 211 keer
Provider

Dizzy schreef: 13 dec 2024, 09:12 Ik hoop dat ze hun TV aanbod niet koppelen aan hun eigen internet, dan heb je een concurrent voor TVV.
Heeft TVV concurrentie nodig? Ze zijn al zo klein, niet prijzig en goed
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 29 keer

Digi tv via digi internet en enkel waar er al digi fiber is
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 598 keer
Te Koop forum

telemans schreef: 13 dec 2024, 09:09 Waarom hebben ze geen winkels of partners zoals proximus
- je kan blijkbaar telefonisch ook bestellen
- ze hebben een winkel in gent, en er zullen nog wel volgen
- partners komen misschien, who knows

het 'waarom' is ook iets dat je, als je zelf even denkt, kan beantwoorden: ze zijn nog geen week gelanceerd, ze hebben een nog vrij beperkt aanbod (dus voor eventuele partnerships gewoon nog niet interessant), en het is niet dat ze een gigantische marge hebben om in elke gemeente een winkel neer te poten, want wie moet dat dan betalen?

proximus heeft winkels omdat ze een gigantische berg geld hebben die ze verspillen, het lijkt me dus logisch dat digi niet zo'n verspilling gaat doen en ons een deftig product geeft aan een goede prijs, ipv een matig product aan een hoge prijs zoals bij pxm meer het geval is.
woutervh schreef: 13 dec 2024, 09:39 Heeft TVV concurrentie nodig? Ze zijn al zo klein, niet prijzig en goed
concurrentie is in principe altijd goed, al ben ik het wel eens met het feit dat TVV hun aanbod al vrij goed zit qua prijs/kwaliteit.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 279 keer
Provider

Splitter schreef: 13 dec 2024, 12:52 concurrentie is in principe altijd goed, al ben ik het wel eens met het feit dat TVV hun aanbod al vrij goed zit qua prijs/kwaliteit.
Dat vind ik dus niet.
Het is ooit goed geweest, maar tegenwoordig verdwijnen er altijd maar meer zenders van de satelliet, je krijgt binnen je abonnement een heel karig aanbod, en vaak zenders waar een Vlaming niet veel mee gaat doen.
Nederlandse regionale TV ga je als Vlaming toch niet vaak opzetten.
Dat er heel veel gratis zenders zijn op satelliet, klopt wel, maar daar betaal je TVV niet voor.
Hun app lijkt tegenwoordig een stuk interessanter dan hun satelliet aanbod.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 211 keer
Provider

boulder schreef: 13 dec 2024, 13:05 Hun app lijkt tegenwoordig een stuk interessanter dan hun satelliet aanbod.
Sorry, ik moest duidelijker zijn.
Gezien digi op deze markt zit, en niet op de satelliet markt ging mijn vergelijking over concurrentie daarover.
Wij gebruiken de app van TVV op onze android tv's (schotel is een tijdje terug van de gevel gewaaid en gewoon niet terug gehangen)
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

woutervh schreef: 13 dec 2024, 13:12 Wij gebruiken de app van TVV op onze android tv's (schotel is een tijdje terug van de gevel gewaaid en gewoon niet terug gehangen)
OK, misschien is het dan wel interessant voor sommigen, ik zou die vergelijking eens opnieuw moeten doen.
Voor nieuwe gebruikers kan dat een optie zijn, wie vroeger al een investering gedaan heeft voor satelliet zal wel vloeken als hij dan merkt dat je nu weer richting IPTV via een app moet hebben.
Ik heb ooit nog TVV gehad, maar ik vond het toch redelijk duur voor wat het was.
Het schoteltje hangt er nog altijd en werkt nog altijd met de vrije zenders (vooral BBC), hoewel het aantal zenders dat ik kan ontvangen verminderd is.
akke
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Is bellen over WiFi ondersteund bij Digi?

[Mod]
verplaatst naar het DIGI topic
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Ik volg splitter, concurrentie is altijd goed en zorgt ervoor dat ze goed blijven :)

Ik gebruik inderdaad ook de app van TVV en stream alleen maar. Het is een kleine tussenstap tussen zappen en enkel streamen via apps, je hoeft niet steeds te wisselen van app maar kan in 1 app de zenders bekijken.

Iemand een adres van die winkel van Digi in Gent?
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

afhankelijk van het toestel, ja.
dat werd althans reeds aangehaald in 1 van de bestaande digi draadjes.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

boulder schreef: 13 dec 2024, 13:05
Splitter schreef: 13 dec 2024, 12:52 concurrentie is in principe altijd goed, al ben ik het wel eens met het feit dat TVV hun aanbod al vrij goed zit qua prijs/kwaliteit.
Het is ooit goed geweest, maar tegenwoordig verdwijnen er altijd maar meer zenders van de satelliet
we praten hier over iptv (want pxm en digi en al de rest doet geen sat....), dus gaat het effectief over de tvv app,
en daar vind ik het aanbod en de prijs dus deftig zijn. (en ben ik al jaren klant van... ironisch genoeg vanaf het begon, wat echt letterlijk vlak nadat ik terug op de schotel ingetekend had... die schotel ligt hier dus op zolder sinds dag 1)
Dizzy schreef: 13 dec 2024, 14:14 Iemand een adres van die winkel van Digi in Gent?
goede vraag, je zou denken dat ze dat ook op de site zouden zetten, maar niet dus.
maargoed, is die mss nog niet open?
that said, degene die de foto gemaakt heeft zou het adres wel moeten weten :)
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Welke foto?
Nexus1980
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 39 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

kerel bij Digi eindigde het telefoongesprek vandaag met welkom bij Digi YO YO. :lol:
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Dizzy schreef: 13 dec 2024, 14:30Welke foto?
die van de twitter-post dat beuntje hier gezet had:
viewtopic.php?p=1009972#p1009972
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 174 keer
Provider

Dizzy schreef: 13 dec 2024, 14:14 Iemand een adres van die winkel van Digi in Gent?
Is nog niet open, maar zal normaal in de Zonnestraat zijn.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
Bedankt: 1176 keer
Recent bedankt: 2 keer

https://www.google.be/maps/@51.0504898, ... FQAw%3D%3D
Op deze foto zie je de blauwe winkelramen van de DIGI-store.
Ga je dichterbij is het een oudere set foto's.

Afbeelding
VossyGamer
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 58 keer
Provider

@heist_175 Je was gewoon de datum vergeten aanpassen, hier zie je hem van dicht:

https://www.google.be/maps/@51.050448,3 ... FQAw%3D%3D
Internet: Orange België – 500/50 Mbps via FRITZ!Box 6660 Cable
Mobiel: hey! telecom – 200GB BE + 35GB EU // Telenet – Prijs volgens verbruik (Back-up)
Devices: iPhone 15 Pro & HP Envy x360 (Intel Core Ultra 7 155U, 32GB RAM)
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Splitter schreef: 13 dec 2024, 14:23 we praten hier over iptv (want pxm en digi en al de rest doet geen sat....), dus gaat het effectief over de tvv app,
en daar vind ik het aanbod en de prijs dus deftig zijn. (en ben ik al jaren klant van... ironisch genoeg vanaf het begon, wat echt letterlijk vlak nadat ik terug op de schotel ingetekend had... die schotel ligt hier dus op zolder sinds dag 1)
TV Vlaanderen bestaat veel langer dan wat jij "van bij het begin" noemt.
Dat jij toen ingestapt bent, is leuk voor jou, maar de overgrote meerderheid zal wel ingestapt zijn toen TVV nog alleen satelliet TV had.
Maar OK, als je vergelijkt kun je best vergelijken voor iemand die er nog moet instappen, en die kan rechtstreeks voor de app gaan, en vanaf volgende week ook voor de lagere prijzen bij Hey, enz.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Ik ben er al gepasseerd maar het was niet te merken dat het om Digi ging. Is een goede locatie, centraal, vlakbij tramhaltes en niet zo ver van telenet en PX shop.

Wie wil veranderen moet niet ver lopen :)
Stiaan
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Heeft er al iemand een simkaart ontvangen en geactiveerd gekregen?
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Stroper schreef: 13 dec 2024, 15:16 Is nog niet open, maar zal normaal in de Zonnestraat zijn.
zal wel even duren om verkopers te vinden & op te leiden & de winkel in te richten.
ben wel benieuwd naar de openingsdatum, al zal het niets voor mij zijn wegens te ver.
boulder schreef: 13 dec 2024, 15:54 TV Vlaanderen bestaat veel langer dan wat jij "van bij het begin" noemt.
again, het gaat hier over iptv en het begin van hun tvv app tv in 2020, niet "het begin van tvv" (overigens ben ik ook wel degelijk klant geweest in het begin van tvv in 05/06, maar dat staat opnieuw los van het iptv gebeuren)

ik verwacht dat we in de loop van de volgende weken wel de eerste ervaringen qua netwerk gaan horen, ben vooral benieuwd naar hoe vlot de implementatie is om te switchen tussen netwerken (hun eigen netwerk <=> pxm <=> roaming netwerken in de buurlanden)....
zouden ze voor de buurlanden roaming contracten gebruiken/delen die ze al hebben vastliggen onder een van de andere DIGI entiteiten ?
Uloga
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 8 keer
Provider

Stiaan schreef: 13 dec 2024, 16:42 Heeft er al iemand een simkaart ontvangen en geactiveerd gekregen?
Zal vermoedelijk pas voor volgende week zijn
:banana:
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 68 keer

Gent zal dan wel vlug aan de tel zijn, nu ja ik woon in Gent maar ....in de rand toch heb ik hoop omdat langs hier een post is 3 km van hier (een bewaakte ingang) van Acelor Mittal post 4 geloof ik. Daarmee ook voor onze zeer kleine gemeente normaal gezien hebben we een degelijke kans.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Splitter schreef: 13 dec 2024, 16:56 ik verwacht dat we in de loop van de volgende weken wel de eerste ervaringen qua netwerk gaan horen, ben vooral benieuwd naar hoe vlot de implementatie is om te switchen tussen netwerken (hun eigen netwerk <=> pxm <=> roaming netwerken in de buurlanden)....
Ik heb de eerste dag zelf al de omschakeling gevraagd, dus ik zal het niet van een ander horen.
Rke
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 14 keer

Stiaan schreef:Heeft er al iemand een simkaart ontvangen en geactiveerd gekregen?
Nope. Woensdagmiddag nummeroverdracht aangevraagd. Ik kon My DIGI niet activeren door het gekend probleem, tot ‘s avonds hier de workaround werd gepost.
Gisteren zag ik een 2e contract met een nieuw nummer op een zakelijk abonnement verschijnen. Vandaag een mail ontvangen dat My DIGI correct geactiveerd is, maar dus geen simkaart ontvangen.
Zal voor volgende week zijn! Afbeelding
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Dat is wel een beetje jammer dat ze geen esim ondersteunen. Het zou de overstap veel sneller maken en nog meer mensen aanzetten om te veranderen. Misschien komt dat er nog.
karine
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 38 keer

Ik ben ook op zoek naar een nieuwe provider maar als ik de reviews lees over de klantendiensten van goedkope providers(Hey telecom) lijkt het mij rampzalig wanneer je met een probleem zit.
Hoe zijn jullie ervaringen met DIGI ?
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider
Te Koop forum

Ze bestaan enkele dagen...
karine
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 38 keer

cadsite schreef: 14 dec 2024, 11:12 Ze bestaan enkele dagen...
Er zullen toch al wel meerderen contact hebben proberen op te nemen met de klantendienst veronderstel ik?
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Als je bij een starter begint dan moet je de opstartproblemen erbij nemen. Het is logisch dat het niet loopt zoals een bedrijf dat al jaren actief is en waar alle problemen wel al eens gepasseerd zijn. Daarentegen zullen ze wel gemotiveerd zijn om snel klanten te winnen. Nu bieden ze lage prijzen wat klanten al minder veeleisend maakt. Het is een basis en je moet de blutsen bij de buil nemen.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

karine schreef: 14 dec 2024, 11:13
cadsite schreef: 14 dec 2024, 11:12 Ze bestaan enkele dagen...
Er zullen toch al wel meerderen contact hebben proberen op te nemen met de klantendienst veronderstel ik?
Mijn ervaringen zijn als volgt:

* via whatsapp: duurde een hele tijd (meer dan 24 uur) tegen dat er een antwoord kwam op mijn vragen.
Ziehier de whatsapp conversatie met mijn vragen en de antwoorden die ik kreeg:
boulder schreef:Goeiedag, ik heb een paar vraagjes (I also speak other languages, if necessary).
* Bij het mobiel aanbod van 5€ staat "launch offer". Stel dat je op dit aanbod inschrijft, verandert die prijs dan na 6 maanden of 1 jaar bijv.? Wat zou dan de gewone prijs zijn?
* Voor TV zie ik geen prijzen, en ook niet welke zenders er aangeboden worden, ik kan wel afleiden uit de TV box dat het IP-gebaseerd is. Is dit ProximusTV, maar dan onder de eigen DIGI merknaam?
* Fibre kan ik hier in <mijn woonplaats> in mijn straat nog niet krijgen, is het TV aanbod ook afhankelijk hiervan, of mag het internet bij een andere provider zitten?
DIGI (na 24 uur ongeveer) schreef:Druk druk druk! Je hebt er even op moeten wachten maar we staan helemaal voor je klaar. Wil je verder gaan met dit gesprek, reageer dan met 'ja'.
en daarna:
DIGI schreef:Hi <mijn naam>
De 5 euro blijft geldig. Geen zorgen :)
TV bieden wij momenteel nog niet aan.
We zijn momenteel bezig met een zorgvuldig geplande uitrol van ons glasvezelnetwerk, beginnend in de wijk Kuregem in Anderlecht. Dit is onze eerste stap in een ambitieus plan om een volledig eigen glasvezelnetwerk in België op te bouwen.
Het aanleggen van een glasvezelnetwerk is een complex proces dat we stap voor stap uitvoeren om u de hoogste kwaliteit te kunnen garanderen. We zijn hard aan het werk om ons netwerk uit te breiden naar andere steden en gemeenten, en we kijken ernaar uit om in de toekomst ook uw gemeente te bereiken.
Een van de redenen waarom we DIGI Fiber tegen zo'n scherpe prijs kunnen aanbieden, is dat we ons eigen netwerk aanleggen, volledig onafhankelijk van andere operatoren.
We waarderen uw geduld en interesse en houden u graag op de hoogte van verdere ontwikkelingen. Als u nog vragen heeft, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.
* Telefonische support:
Ik heb 2 keer gebeld.
De eerste keer omdat ik niet aan mijn profiel kon op de site.
De dame was vriendelijk, maar sprak Frans, volgens haar moest ik in het telefonisch menu voor "Nederlands" gekozen hebben, maar ik had die optie niet gekregen.
Terwijl ik met haar in gesprek was, merkte ik dat ik de activatie nog moest doen, en dus was het gesprek rap voorbij.
Ze was erg vriendelijk, en zei dat het enorm druk was.
Toch werd ik quasi onmiddellijk geholpen, zonder wachttijd.

2e keer gebeld omdat ik merkte dat er een ander nummer op mijn account stond dan het nummer dat ik wilde overdragen.
Ik lette erop, en merkte dat ik effectief geen taalkeuze kon/mocht maken in het menu.
Het systeem leek echter via mijn GSM nummer direct te weten dat ik al klant was, en ik werd in het Nederlands begroet.
Deze keer kreeg ik een man aan de lijn, en die bevestigde mij dat dit nieuwe GSM nummer maar een tijdelijk nummer was, en dat mijn echte nummer zou overgezet worden van mijn vorige provider.
Ik vroeg ook of in het geval van Hey telecom het de juiste keuze was om Orange te kiezen, en hij bevestigde.
De nieuwe SIM kaart zou volgende week ergens aankomen.
Opnieuw vriendelijk geholpen, en opnieuw zeer snel iemand aan de lijn gehad.
Laatst gewijzigd door boulder 14 dec 2024, 11:43, in totaal 1 gewijzigd.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Leugens dus want ze bieden lage prijzen terwijl er geen eigen netwerk is. Kortom ze maken kosten die terugverdiend moeten worden.
VossyGamer
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 58 keer
Provider

Kan iemand eens een screenshot delen van MyDIGI? Ben benieuwd naar de vormgeving. (Met verwijderen van persoonlijke gegevens natuurlijk!)

Voorbeeld van blurren met My hey!: (zwarte balkes bv.)

Alvast bedankt, ben curieus.
Internet: Orange België – 500/50 Mbps via FRITZ!Box 6660 Cable
Mobiel: hey! telecom – 200GB BE + 35GB EU // Telenet – Prijs volgens verbruik (Back-up)
Devices: iPhone 15 Pro & HP Envy x360 (Intel Core Ultra 7 155U, 32GB RAM)
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Dizzy schreef: 14 dec 2024, 11:39 Leugens dus want ze bieden lage prijzen terwijl er geen eigen netwerk is. Kortom ze maken kosten die terugverdiend moeten worden.
Gelukkig dat jij het toch altijd beter weet dan de mensen die het bedrijf runnen... :roll:
Fact check van wat jij hierboven zegt:

1) DIGI biedt internet aan exact op de plaatsen waar ze al een eigen netwerk hebben (Kuregem...), dus je bewering klopt voor geen meter.
2) De lage prijzen die de rest kan krijgen zijn voor mobiel bellen.
Daar gebruiken ze het netwerk van Proximus, maar enkel 4G, terwijl ze zelf 5G uitrollen.
Waarschijnlijk zullen ze een goedkopere huur hebben doordat het beperkt is tot 4G.
Maar leg nu eens uit, als het voor het bedrijf werkelijk interessanter is, om géén eigen netwerk uit te rollen, waarom DIGI dan toch zijn eigen 5G netwerk wil uitrollen.
Het zijn toch allemaal maar extra kosten, volgens jou?
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider

Dizzy schreef: 14 dec 2024, 11:17 Als je bij een starter begint dan moet je de opstartproblemen erbij nemen.
Telenet en Fluvius zijn geen nieuwe bedrijven, en kijk...

Over Digi (in BE) valt nog weinig te zeggen dus moet je afwachten. Wat ik lees is dat problemen toch aangepakt worden en dat heeft mogelijk te maken met de ervaring die ze als internationale speler hebben.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gesloten

Terug naar “DIGI Belgium”