DIGI Belgium

Discuteer hier mee over Digi Belgium
Data technicus
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 110 keer

Zie ook nog wel geen app om verbruik op te volgen in play store of apple app store. Is mss ook belangrijk als je dit voor kinderen afsluit en die veel mobiel surfen op sociale media doen.
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 663 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider
Te Koop forum

Site is wel wat overladen momenteel...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Sanatax
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 5 keer
Provider

Splitter schreef: 5 maanden geleden de enige manieren om dit geautomatiseerd te doen zijn via je eid (moet je dus een kaartlezer, een eid, en je pincode hebben) of itsme (moet je een itsme account en smartphone voor hebben)
Dat is nu net het probleem, dat je niet via je e-ID kunt registreren, en bij voorbaat mensen verplicht om klant te worden bij een andere onderneming (Belgian Mobile ID). Mensen zonder smartphone worden tevens uitgesloten voor het gebruik van bepaalde diensten.
Int + Tel + TV: Scarlet Trio
Mobiel: Neibo Mix Budget
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 33 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Ik ga er vanuit dat Digi enkel eigen fiber zal aanleggen waar Proximus en Fiberklaar dit vandaag hebben gedaan. De rest zal allemaal economisch niet echt haalbaar zijn voor 10 euro per maand. De mensen in het hol van pluto of een lintstraat zullen op hun kin mogen kloppen.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 598 keer
Te Koop forum

geen voicemail vind ik persoonlijk een pluspunt, wie heeft er nog tijd of zin om naar voicemails te luisteren :)
als men mij echt wil bereiken, en ik niet opneem, sturen ze maar een smsje of bellen ze later maar terug
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 663 keer
Provider
Te Koop forum

Zou er ondersteuning zijn voor vowifi/volte?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
michaelbelgium
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 19 keer
Provider

devilkin schreef: 5 maanden geleden Site is wel wat overladen momenteel...
De media pikt er op in, krijg hier idd 503 errors
Wel verwacht, met zo'n "ground breaking" prijzen
internet: Hey! 150/15 - 29€/m
GSM: Digi 15GB - 5€/m
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 118 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider

dragonflo schreef: 5 maanden geleden Ik ga er vanuit dat Digi enkel eigen fiber zal aanleggen waar Proximus en Fiberklaar dit vandaag hebben gedaan. De rest zal allemaal economisch niet echt haalbaar zijn voor 10 euro per maand. De mensen in het hol van pluto of een lintstraat zullen op hun kin mogen kloppen.
Volgens mij enkel de grootsteden waar mogelijk ook Telenet/Wyre een netwerk naast Proximus/Fiberklaar zetten (waar ze ook makkelijk tegen de gevel kunnen werken). Als Telenet in veel Fiberklaar gebieden nu al geen zin heeft in een 2de netwerk zal Digi dat al zeker niet doen. Denk ook niet dat veel gemeenten het gaan toestaan om de straat weer open te gooien zo kort na Fiberklaar. Tenzij je in een grootstad (Brussel, Antwerpen, Gent, Leuven, Hasselt, etc) woont, ga je in de toekomst echt geen 3 providers met eigen fiber netwerk hebben.
Laatst gewijzigd door Avenger 2.0 5 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
kippewit
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 14 keer
Provider

Anseric schreef: 5 maanden geleden En ook geen voicemail
Heerlijk. Dat alleen al zou voor mij een reden zijn om over te stappen :)
Data technicus
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 110 keer

Internet van digi zou nu alleen in Kuregem beschikbaar zijn.
lucdec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 86 keer

Ik wordt klant. Nu 7 euro bij Hey, dit wordt 5 euro.

Digi gaat een aardverschuiving veroorzaken in het telecom landschap. eindelijk zou ik zeggen, die onterechte miljoenenweddes van Porter, DeCerck, Degucht en vele consoorten zijn ten dode opgeschreven...
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
Bedankt: 1176 keer
Recent bedankt: 10 keer

Blijkt maar weer eens hoe tandeloos onze "telecomwaakhond" is.
De veel te hoge fibertarieven voor wholesale die ze toegelaten hebben, maken dat een nieuwe provider zich wel met veel bombarie kan lanceren, maar enkel in een paar steden. Daar gaan ze niet ver mee springen.

Het mobiele aanbod is wel oké, bij MV en EDPnet betaal je respectievelijk €10 en €8 voor minder data/bellen.

Iemand al iets teruggevonden over het gebruik van GSM in het buitenland?
Specifiek dan niet-EU landen?
kippewit
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 14 keer
Provider

Twijfel twijfel. Ik betaal nu €4 per maand bij Hey voor 10GB europa + 10GB België maar verbruik eigenlijk bijna alles in NL omdat ik daar voor m'n werk vaak ben. Voor 1 euro meer kan ik 15 GB gebruiken waar ik maar wil. Maar nog belangrijker, ik bel vaak naar Nederlandse mobiele nummers. Dat kost me bij Hey € 0,23 per minuut, bij Digi € 0,02. 10 keer minder dus. + uit kunnen zetten van de voicemail is iets dat ik echt mis bij Hey.
Nadeel: waar ik woon is het bereik van Proximus ondermaats en bereik van Orange is hier echt top…
heist_175
Moderator
Moderator

Paniek bij Proximus
Afbeelding

Telenet is een agentschap van een Amerikaans bedrijf, er is geen aparte "beurskoers" van dat lokale agentschap meer.
Maar het zal daar ook paniek zijn :).
michaelbelgium
Member
Member
Provider

5GB mobile besteld bij digi. Alles ging vlot.

Acitivate link voor account werkt wel niet.
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 17 keer

waarom de voice mail kunnen uit zetten. Waarom is dat nodig?
Ik betaal 10 € via webdeal normaal 15 € voor onbeperkt bellen en sms en 40 gb internet. Bij hey
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 29 keer

Digi zegt dat op mijn adres fiber nog niet beschikbaar is maar ik veronderstel dat ze hiermee bedoelen dat ze in onze straat nog geen kabel gelegd hebben want ik ben al enige tijd fiber klant bij Proximius. Betekent dit dat als digi ooit de voetpaden gaat openbreken dat we dan een bijkomende putdeksel krijgen en dat als ik van hen fiber wens er een 2de fiberkabel tot in de woning getrokken moet worden??
Anseric
Starter Plus
Starter Plus
Twitter: Anserics
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Provider

Ook geen e-sim bij Digi. Toch wel dealbreaker geworden, zit daarom al even bij UNDO en niet Hey Telecom.

Verstuurd vanaf mijn Pixel 6a met Tapatalk

cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider
Te Koop forum

glda19 schreef: 5 maanden geleden waarom de voice mail kunnen uit zetten. Waarom is dat nodig?
Omdat ik daar toch niet naar luister.
Als ze een boodschap willen zeggen moeten ze maar terugbellen.
TOA
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 2 keer

lucdec schreef: 5 maanden geleden Ik wordt klant. Nu 7 euro bij Hey, dit wordt 5 euro.

Digi gaat een aardverschuiving veroorzaken in het telecom landschap. eindelijk zou ik zeggen, die onterechte miljoenenweddes van Porter, DeCerck, Degucht en vele consoorten zijn ten dode opgeschreven...
Ik ben ook Hey klant momenteel en ben nu bezig om mij klant te maken bij Digi.
Echter, je moet je huidige provider selecteren in een lange lijst met providers (ik wist zelfs niet dat er zoveel waren in België), maar Hey blijkt daar niet in te staan?! wat nu?
Internet (onbeperkt): Hey : 29€/maand
GSM (15gb): Hey S: 5€/maand
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 33 keer
Provider

Orange aanduiden want hey is geen provider maar een merk?
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
Bedankt: 133 keer
Recent bedankt: 7 keer

@bartman

Nee, alleen in grote steden investeren ze, de rest is gewoon wholesale via proximus. Kan ook zijn dat ze regio per regio willen uitrollen puur om technisch te kunnen bolwerken + klantendienst.
SELECT * FROM users WHERE clue >0;
jorisx
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 46 keer

heist_175 schreef: 5 maanden geleden Iemand al iets teruggevonden over het gebruik van GSM in het buitenland?
Specifiek dan niet-EU landen?
prijzen staan op hun site
Echter volgens die configuratator valt Verenigd Koninkrijk buiten het gratis-roaming profiel. Volgens hun FAQ is het dan wel inbegrepen :?
TOA
Starter Plus
Starter Plus

dragonflo schreef: 5 maanden geleden Orange aanduiden want hey is geen provider maar een merk?
ah okay, dat zal het zijn inderdaad.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Provider

bartman schreef: 5 maanden geleden Digi zegt dat op mijn adres fiber nog niet beschikbaar is maar ik veronderstel dat ze hiermee bedoelen dat ze in onze straat nog geen kabel gelegd hebben want ik ben al enige tijd fiber klant bij Proximius. Betekent dit dat als digi ooit de voetpaden gaat openbreken dat we dan een bijkomende putdeksel krijgen en dat als ik van hen fiber wens er een 2de fiberkabel tot in de woning getrokken moet worden??
Inderdaad Digi Fiber bedoelen ze. Moest Digi fiber in jouw gemeente leggen zullen ze inderdaad de straat terug open moeten breken. Tenzij je in een grootstad woont acht ik die kans heel klein dat ze (net zoals Telenet/Wyre) een extra fiber gaan leggen. Het moet namelijk rendabel blijven om dit te doen en tegen de gevel plaatsen in een grootstad is altijd stukken goedkoper dan het voetpad (en je voortuin) opnieuw open te gooien.
michaelbelgium
Member
Member
Provider

TOA schreef: 5 maanden geleden
lucdec schreef: 5 maanden geleden Ik wordt klant. Nu 7 euro bij Hey, dit wordt 5 euro.

Ik ben ook Hey klant momenteel en ben nu bezig om mij klant te maken bij Digi.
Echter, je moet je huidige provider selecteren in een lange lijst met providers (ik wist zelfs niet dat er zoveel waren in België), maar Hey blijkt daar niet in te staan?! wat nu?
Ik heb Orange mobile geselecteerd
Kun
Pro Member
Pro Member
Recent bedankt: 2 keer
Provider

bartman schreef: 5 maanden geleden Digi zegt dat op mijn adres fiber nog niet beschikbaar is maar ik veronderstel dat ze hiermee bedoelen dat ze in onze straat nog geen kabel gelegd hebben want ik ben al enige tijd fiber klant bij Proximius. Betekent dit dat als digi ooit de voetpaden gaat openbreken dat we dan een bijkomende putdeksel krijgen en dat als ik van hen fiber wens er een 2de fiberkabel tot in de woning getrokken moet worden??
Digi legt hun eigen fiber kabels en Telenet ook. Ik denk dat Telenet sneller fiber gaat aanleggen in jouw straat dan DIGI, ze zijn super traag. Ze hebben enkel fiber kunnen aanleggen in 1 Brusselse buurt.
ISP+TV: TN
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 131 keer
Provider

Aan die prijzen is de kans zeer klein dat ze gaan graven voor fiber. Zal dus idd de grootsteden worden en dan meerbepaald de wijken waar ze via de gevel kunnen gaan. Als de Roemenen wat door werken, kunnen ze daar direct een paar straten per keer voorzien.
De straten met voortuin zouden dus ook eens pech kunnen hebben.
heist_175
Moderator
Moderator

Kun schreef: 5 maanden geleden Digi legt hun eigen fiber kabels en Telenet ook. Ik denk dat Telenet sneller fiber gaat aanleggen in jouw straat dan DIGI, ze zijn super traag. Ze hebben enkel fiber kunnen aanleggen in 1 Brusselse buurt.
Telenet bestaat wel al wat langer dan DIGI, dus als het over "trage aanleg" gaat, zal Telenet wel de kroon spannen :).
Jap
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 8 keer

Ik vind het toch ook maar een matige lancering, deels positief maar zeker ook deels negatief. De abonnementen voor vast internet zien er in theorie goed uit, maar zijn in de praktijk nergens beschikbaar. Voor mobiel is de prijs wel mooi voor beperkt tot gemiddeld verbruik, maar in ruil heb je geen 5G en geen voicemail. Voor intensief gebruik is er geen bijzonder aanbod.
beont
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 9 keer

Ik las dit ook in de tijd:
Het glasvezelaanbod is dus beperkt tot de Brusselse wijk Kuregem, al heeft Digi met zijn eigen net al meer dan 140.000 woningen in het Brusselse aangesloten. Het bouwt verder aan zijn eigen netwerk, met de focus op de grote steden en het doel om binnen de vijf jaar daar 2 miljoen huishoudens aansluitbaar te maken. Volgens De Geest zijn er al akkoorden met enkele steden. Digi start begin 2025 buiten Brussel. Het staat open voor samenwerking met andere operatoren rond netwerkdeling, maar er is nog niets concreet op dat vlak.
Hopelijk starten ze ook nog een samenwerking met proximus om hun fiber kabel te delen. Het zal wel geen 20euro zijn dan, maar mocht het iets dichter bij de wholesale tarieven liggen zou het al goed zijn.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Provider

heist_175 schreef: 5 maanden geleden
Kun schreef: 5 maanden geleden Digi legt hun eigen fiber kabels en Telenet ook. Ik denk dat Telenet sneller fiber gaat aanleggen in jouw straat dan DIGI, ze zijn super traag. Ze hebben enkel fiber kunnen aanleggen in 1 Brusselse buurt.
Telenet bestaat wel al wat langer dan DIGI, dus als het over "trage aanleg" gaat, zal Telenet wel de kroon spannen :).
Misschien kan Telenet beter een DIGI reseller worden. Ze kopen een Fiber abonnement voor €15 daar aan en verkopen die terug aan jou aan €78. :P
Om maar te zwijgen over dat 10Gbit abonnement van €20, dat kan Telenet zeker voor €150 aan de man brengen :lol:
VossyGamer
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 58 keer
Provider

Hun roaming is ook wel goed geregeld.

Telenet:
Afbeelding

DIGI:
Afbeelding
Internet: Orange België – 500/50 Mbps via FRITZ!Box 6660 Cable
Mobiel: hey! telecom – 200GB BE + 35GB EU // Telenet – Prijs volgens verbruik (Back-up)
Devices: iPhone 15 Pro & HP Envy x360 (Intel Core Ultra 7 155U, 32GB RAM)
payphoneuser
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 57 keer
Provider

Had er een alternatieve optie geweest voor itsme, zoals bijna overal anders waar je daarmee kan inloggen, had ik me ook een abonnement genomen, maar zo dit door de strot duwen, nee bedankt.
beont
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 9 keer

VossyGamer schreef: 5 maanden geleden Hun roaming is ook wel goed geregeld.

Telenet:

DIGI:
0.5euro per GB roaming in de US, da's goedkoper dan in België met 0.6euro per GB ?
Laatst gewijzigd door beont 5 maanden geleden, in totaal 2 gewijzigd.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Telenet is dus 20.000 keer duurder :lol:
TOA
Starter Plus
Starter Plus

Ik sta op het punt om op "bestellen" te klikken en krijg deze error:

"600023 cityId is not valid!"

Heb al 3x mijn adres correct ingegeven. Of ligt het daar niet aan?
heist_175
Moderator
Moderator

@Telenet Roaming US:
en dan te weten dat Telenet een Amerikaans bedrijf is.
Tja, die monsterwinsten komen van ergens natuurlijk :)
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 279 keer
Provider

Wow, die prijzen van fibre zijn echt wel spectaculair, helaas kan ik het hier dus (nog) niet krijgen.
Mobiel is wel een "launch offer" van €5/maand.
Ik vraag mij af of dat betekent dat je na een tijdje overgeschakeld wordt op een duurder maandtarief, want ik wil weten wat het na bijv. 6 maanden iedere dag kost.
Of dat het een goedkoop lanceeraanbod is, waar je blijft van genieten als je er snel bij bent.
Van TV vind ik weinig informatie, behalve dat het IP gebaseerd is.
Zou dat echt een nieuw aanbod zijn, of zou het het Proximus TV aanbod zijn of de TV Vlaanderen app, maar dan onder eigen merknaam?
En vermits fibre hier niet beschikbaar is, zou dat TV aanbod er los van staan of niet?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Uloga
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 8 keer
Provider

TOA schreef: 5 maanden geleden
Ik sta op het punt om op "bestellen" te klikken en krijg deze error:

"600023 cityId is not valid!"

Heb al 3x mijn adres correct ingegeven. Of ligt het daar niet aan?
Zelfde voorgehad, je moet je adres nog eens manueel invullen op de voorlaatste stap nadat je Itsme werd ingelezen. Als de letters in het vet staan lukt het
:banana:
Gesloten

Terug naar “DIGI Belgium”