Sanatax schreef: 5 maanden geleden
Je wordt dus verplicht klant te worden van een ander bedrijf (Belgian Mobile ID) om klant te kunnen worden van DIGI. Ik vraag me af of dit wel wettelijk is? Stel je voor dat een bedrijf verplicht je in te loggen met een Facebook / Google account, zou toch ook maar raar zijn?
dit is prima wettelijk, je bent namelijk wettelijk verplicht om bij het afsluiten van een abonnement je gegevens kenbaar te maken, en deze moeten wettelijk kloppen.
de enige manieren om dit geautomatiseerd te doen zijn via je eid (moet je dus een kaartlezer, een eid, en je pincode hebben) of itsme (moet je een itsme account en smartphone voor hebben)
al de andere manieren zullen een bepaalde manuele interventie vereisen en zijn dus niet zo kostenefficient.
een facebook, google, of microsoft account kan je dus ook gewoon niet vergelijken, deze 3 hebben helemaal niets te maken met je wettelijke entiteit,
en zijn dus niet van toepassing voor KYC
Data technicus schreef: 5 maanden geleden
Nu moeten ze toch op het meeste grondgebied van België toch ook nog de gsm antennes van proximus gebruiken omdat ze er zelf nog niet veel hebben staan .
op een redelijk stuk grondgebied zullen ze idd nog antennes moeten gebruiken van proximus, kan ook niet anders gezien ze de licentie nog maar 2j hebben,
laat staan al de wettelijke "red tape" voor toelatingen om masten neer te zetten.
maar ik denk dat het uitbouwen en overkopen van masten wel zal meevallen en relatief vlot kan gaan (althans, het lijkt me niet dat het een probleem zal zijn om over 5j landelijke dekking te hebben met hun eigen netwerk)