Prijsverhoging YouTube Premium

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 7 keer

Op TV gebruik ik SmartTube, werkt goed.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
Jap
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 8 keer

Yargo schreef: 06 nov 2024, 23:55 Ook mail gekregen dat ik mijn betaalgegevens moet updaten, of dat ze volgende maand mijn Youtube Premium abonnement (India) stopzetten 😞. Jammer. It was fun while it lasted. Als er mensen zijn die nog open slots hebben op hun Belgische Family account... 😄.
Ik heb ook een abonnement van India, en nog niets gehoord. Kan niet lang meer duren nu dan...
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 148 keer
Bedankt: 108 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Voor diegene die een iPhone hebben.

Maak een account in Turkije (via bvb de website icloud.com), gebruik je eigen BE telefoonnummer, maar zet het land uiteraard op Turkije.
Ga naar https://www.g2a.com/n/reflink-b7e61267ed-try500 (schaamteloos een affiliate link van mij).
Log in op een iPhone of iPad in de App Store met je Turks Apple-id.
Wissel de aangekochte code in. Op dit moment heb je 210 TRY nodig voor een Family account. Met 500 TRY kom je dus de eerste 2 maanden toe.
Open Youtube en ga daar naar abonnementen. Cancel desgevallend je lopende abonnement. Neem een nieuw abonnement.
Betaal met je Apple Store krediet.
Log uit van je Turks account en log terug in met je BE account.

Hou rekening met je huidige vervaldag. Als je je lopende abo annuleert, dan blijft het nog wel geldig tot de vervaldag.
Aangewezen is wel om minstens 1 dag voor die vervaldag je te abonneren met je Turks Apple-id, zo blijft je gezinssamenstelling (of wie je dan ook ooit hebt uitgenogd) behouden.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
Yargo
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Tomby schreef: 07 nov 2024, 13:44
Yargo schreef: 06 nov 2024, 23:55 Ook mail gekregen dat ik mijn betaalgegevens moet updaten, of dat ze volgende maand mijn Youtube Premium abonnement (India) stopzetten 😞. Jammer. It was fun while it lasted. Als er mensen zijn die nog open slots hebben op hun Belgische Family account... 😄.
Idem hier (gepost in het 'frustratie' forum :) ).
Ik ben er nog niet uit wat ik ga doen. De kinderen morren al een beetje dat ze weer reclame gaan hebben in hun YouTube (via iPad - dus geen idee of je daar überhaupt kunt adblocken). Zelf wil ik absoluut nog muziek in de auto dus het wordt afwegen of ik dan toch betaal voor Premium (Family) hier of switch naar Spotify. Sowieso wel een pijnlijke operatie gezien ik tot nu maar een dikke €3 betaalde, en straks dus sowieso minstens €18 kwijt ken.
Inderdaad. Slim van ze. Ook al wisten ze dit al langer hebben ze lang genoeg gewacht zodat de mensen het gewoon zijn en ze eigenlijk moeilijk zonder kunnen. En dan is het de moment om te cashen. Al is het in dit geval wel extreem duur vind ik.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1374 keer
Bedankt: 508 keer

ygeffens schreef: 07 nov 2024, 20:34 Voor diegene die een iPhone hebben.
Volgens mij gaat dat niet werken, want in de mail van Google vragen ze om een Turks betaalmiddel in te stellen omdat ze anders je abonnement gaan annuleren. Dat je kan prepayen met Apple krediet zal daar volgens mij niets aan veranderen. Trouwens, je hoeft dan ook geen Apple krediet te gebruiken, want je kan op G2A ook direct een Google Play kaart van 500 TRY kopen.
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Tomby schreef: 08 nov 2024, 11:21 Volgens mij gaat dat niet werken, want in de mail van Google vragen ze om een Turks betaalmiddel in te stellen omdat ze anders je abonnement gaan annuleren.
Nope, werkt wel, gisteren zelf gedaan :-)

En je kan gewoon aangeven geen betaalmiddel te gebruiken en store credit toevoegen met giftcards. Nu enkel nog aan collega vragen om bij zijn volgende tripje naar zijn thuisland wat kaarten mee te brengen. Dan moet ik de G2A toer niet opgaan.

Het is trouwens net de externe koppeling (Apple naar Google) die er voor zorgt dat Google dit niet kan terugfluiten (zolang ze uiteraard betalen via Apple blijven toestaan).
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Recent bedankt: 9 keer
Te Koop forum

Kunnen ze dat niet eenvoudig detecteren, ze weten van waar je youtube gebruikt en als ze dat koppelen aan betalers via pakweg Turkije of giftcards. Het zal afhangen hoeveel deze weg gebruiken maar eens het er teveel zijn wordt het de moeite om het af te sluiten. Zolang het werkt kan je er gebruik van maken.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Ze weten dat ik YT voor 99% in België gebruik.
Maar geeft Apple door aan Google met welke Apple-ID ik de aankoop heb gedaan, dat betwijfel ik.
Apple geeft uiteraard wel door hoeveel ze er voor hebben ontvangen, en in welke munt, een transactie ID, en nog wat informatie die nodig is om het abonnement te kunnen vernieuwen, maar de vernieuwing loopt ook dan weer via Apple, niet via Google. Ook al zien ze dat de betaling in TRY is, hoe gaan ze die vernieuwing tegenhouden? Ze kunnen dat Family abonnement intrekken, en bvb enkel beschikbaar maken via hun website, en enkel de persoonlijke abonnementen in de app beschikbaar maken.
Het is misschien wishful thinking, maar ik denk dat ik hier nog wel even mee verder kan.

Apple kan natuurlijk het deurtje dicht doen bij het aanmaken van de nieuwe Apple-ID, waarbij je Turkije als land kan kiezen met toch een BE telefoonnummer. Maar waarom zou Apple dat doen? Toch zeker niet voor Google. Pas wanneer Apple zelf voor eigen abonnementen hiervan last zou krijgen vermoed ik dat ze actie zullen ondernemen.
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 70 keer

Voor iPad gebruik ik Sidestore sinds enige tijd en vroeger AltStore.
Victory Not Vengeance
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”