Ik _had_ een YouTube Premium Family abonnement en dat gaat maar even van 17,99€ naar 25,99€ (+44,5%).

Bij deze opgezegd!

Hier ook opgezegd, gewoon uit principe al. Eerst zieltjes proberen te winnen door een lage prijs en dan kort nadien terug verhogen. Betaal dan liever Spotify terug mijn geld.cloink schreef: 23 sep 2024, 15:57 Nou nou: https://tweakers.net/nieuws/226790/yout ... elgie.html
Ik _had_ een YouTube Premium Family abonnement en dat gaat maar even van 17,99€ naar 25,99€ (+44,5%).![]()
Bij deze opgezegd!![]()
Ook hier, mocht iedereen of althans een significante groep mensen dat doen was het een ander verhaal. De realiteit is echter dat het aantal mensen die dat doen te klein is om de naald te laten verschuiven.
heb op mijn thuisnetwerk al lang geen reclame meer gezien op youtube (of ergens anders, for that matter).CCatalyst schreef: 23 sep 2024, 20:22 ads te blokkeren die uiteindelijk 100% ondetecteerbaar is en blijft.
Ze zijn nog steeds bezig met hun detectiealgoritme te verbeteren, dat heb ik ook gemerkt recent. Tenzij je ergens kan garanderen dat YT niet kan detecteren dat je ads skipt zal het vroeg of laat gedaan zijn.Splitter schreef: 23 sep 2024, 20:37 heb op mijn thuisnetwerk al lang geen reclame meer gezien op youtube (of ergens anders, for that matter).
Mij lijkt de beste methode nog altijd een manier vinden om de ad ergens in een sandbox loaden/afspelen die niet de actieve browser page is.CCatalyst schreef: 23 sep 2024, 21:32 Ze zijn nog steeds bezig met hun detectiealgoritme te verbeteren, dat heb ik ook gemerkt recent. Tenzij je ergens kan garanderen dat YT niet kan detecteren dat je ads skipt zal het vroeg of laat gedaan zijn.
piraterij is per definitie al niet stelen, want je ontvreemd niets (stelen: je neemt het origineel, en de eigenaar heeft het dus niet meer - piraterij: je kopieert iets dat het origineel is, maar de originele eigenaar heeft het origineel nog)
dacht dat blokkeren dan nog steeds kon, omdat het allemaal segmentjes zijn, en de adblockers gewoon die segmentjes moeten vinden?devilkin schreef: 23 sep 2024, 22:05 Het volgende (waar ze al mee bezig waren) is gewoon in de stream ads injecteren, en ervoor zorgen dat het niet kan geskipped worden.
Ik volg je volledig. Maar in beide gevallen ontneem je wel inkomsten van de "aanbieder"Splitter schreef: 23 sep 2024, 22:33
het is dus aan iedereen de keuze wat ze doen, en zolang youtube niet volledig op zwart gaat voor een adblocker, is er ook geen enkele reden om die uit te zetten en mijn veiligheid onnodig te riskeren omdat zij daar extra geld uit willen halen.
Vrij creatieve interpretatie van licensing...Splitter schreef: 23 sep 2024, 22:33 piraterij is per definitie al niet stelen, want je ontvreemd niets (stelen: je neemt het origineel, en de eigenaar heeft het dus niet meer - piraterij: je kopieert iets dat het origineel is, maar de originele eigenaar heeft het origineel nog)
Idd, maar als ze zo ver kunnen gaan dat ze detecteren dat je naar zowel de ad als de content zelf tegelijk kijkt (of "kijkt" in de context van de sandbox), wat niet logisch is, is dat ook weer gedaan.ITnetadmin schreef: 23 sep 2024, 21:55 Mij lijkt de beste methode nog altijd een manier vinden om de ad ergens in een sandbox loaden/afspelen die niet de actieve browser page is.
Sowieso als je dit in bv een browserextensie zou proberen te steken zal Google het al blokkeren van de webstore. En daarnaast lijkt het in de laatste versie van het manifest sowieso al moeilijk zijn om nog te realiseren.ITnetadmin schreef: 23 sep 2024, 21:55Maar voor zover ik weet, vinden de meeste browsers en de meeste adblock devs dat net iets te "incorrect", en implementeren ze dat niet graag.
Eh, op Windows weer zeker? Of door op de ad te klikken? Echt malware die via ads zelf verspreid wordt (zonder interactie) is eigenlijk ongezien op macOS/BSD/Linux. Als ze rare dingen doen in JavaScript zitten ze in een sandbox en is dat ook maar tot het venster gesloten wordt en dan gedaan. Nu, ik spreek me niet uit over state-sponsored zaken waarbij mensen persoonlijk geviseerd worden, dat is andere koek.ITnetadmin schreef: 23 sep 2024, 21:55want ads zijn een klassieke infectie vector voor allerhande malware.
ik heb het niet over licensing, legaal, of illegaal.CCatalyst schreef: 24 sep 2024, 00:20Vrij creatieve interpretatie van licensing...Splitter schreef: 23 sep 2024, 22:33 piraterij is per definitie al niet stelen, want je ontvreemd niets (stelen: je neemt het origineel, en de eigenaar heeft het dus niet meer - piraterij: je kopieert iets dat het origineel is, maar de originele eigenaar heeft het origineel nog)![]()
piraterij:iets dat van een ander is wegnemen om het voor zichzelf te houden
in het geval van piraterij schend je wel bv het auteursrecht, maar je *steelt* per definitie niet, want je haalt niets weg: je dupliceert het, oftewel, zoals ik in mijn post zeg, is het eerder (mss niet helemaal), vervalsing:Piraterij is het zonder toestemming van de auteur kopiëren, downloaden, verspreiden, verhandelen, weggeven, ruilen en uploaden van diens werk.
dat gezegd zijnde was het principe van de thuiskopie zelfs meer grijze zone geloof ik, maar dan kan datzelfde ook gelden voor dvd's die je zelf digitaliseert,Iets namaken met de bedoeling om het voor echt door te laten gaan.
meeste mensen gebruiken echter gewoon windows. (trouwens, de tijd dat linux 'vrijgesteld' was van malware is ook zo stilaan voorbij als je kijkt wat er de laatste jaren voorbijkwam)CCatalyst schreef: 24 sep 2024, 00:20Eh, op Windows weer zeker? Of door op de ad te klikken? Echt malware die via ads zelf verspreid wordt (zonder interactie) is eigenlijk ongezien op macOS/BSD/Linux.ITnetadmin schreef: 23 sep 2024, 21:55want ads zijn een klassieke infectie vector voor allerhande malware.
In de regel wordt er wel vaak een abstractie gemaakt tussen het werk en de licentie om het werk te bekijken. Zeker in een digitale context waarbij kopieren zo eenvoudig is. Bij de oorspronkelijke aankoop van een software (of film oid) kan je bv een DVD krijgen met de software erop alsook een licentie om die software te gebruiken. Hoewel de fabrikant jou niet kan verbieden om die DVD door te verkopen (je hebt daar volledig bezit van) kan men wel bepalen dat je de licentie niet kan doorverkopen, waardoor een tweedehands eigenaar ondanks een legale DVD toch illegaal de software zou gebruiken.Splitter schreef: 24 sep 2024, 00:43 piraterij:Piraterij is het zonder toestemming van de auteur kopiëren, downloaden, verspreiden, verhandelen, weggeven, ruilen en uploaden van diens werk.
Akkoord, maar zaken als dat malware door passieve consumptie al z'n werk zou kunnen doen, iets wat qua storyline al geschikt is voor de "Wederom serieuze phishing oplichting 25000 € na xxx.. telefoontje " topic, lijkt me wel eerder een "Windows-only" feature. En zelfs daar komt dat IMHO toch niet (meer) voor. Als dat zou kunnen zou dat anders wel the holy grail zijn voor malware-auteurs.Splitter schreef: 24 sep 2024, 00:43meeste mensen gebruiken echter gewoon windows. (trouwens, de tijd dat linux 'vrijgesteld' was van malware is ook zo stilaan voorbij als je kijkt wat er de laatste jaren voorbijkwam)
Is al sprake van geweest door adblock devs dat ze dat gaan doen indien nodig.ITnetadmin schreef: 23 sep 2024, 21:55 om de ad ergens in een sandbox loaden/afspelen die niet de actieve browser page is
Bestaat al: https://adnauseam.io/
Dat doen ze dan hoogstwaarschijnlijk steeds op key frames(omdat on the fly re-encoden per view veel te veel resources vergt) in de video stream en dat kan de adblocker ook wel zien dan, en desnoods dat stukje alsof/afspelen in de achtergrond.
Idd, zelfs de FBI raadt het gebruik aan daarom.
Dat wil men zo laten uitschijnen, maar moest dat het geval zijn hadden ze het goedkopere add-free abonnement nooit verwijderd. Men wou destijds gewoon Spotify dood maken door je ongewenst Youtube Music door je strot te duwen aan een (toen duidelijk) te lage prijs. Dat veel mensen nu weg gaan door de 44% verhoging is hun eigen fout.Fatsie schreef: 24 sep 2024, 11:58 Je zou natuurlijk kunnen stellen dat hoe meer mensen het ad-supported verdienmodel van YT omzeilen met allerlei technische ingrepen hoe meer de Premium prijs moet stijgen om dezelfde verdiensten te hebben op het einde v/d maand ... oorzaak gevolg omgedraaid?
Hoe lang had je je spotify lopen via het buitenland?bollegijs schreef: 24 sep 2024, 13:24 Net 2 maand gratis YT Premium genomen omdat me Spotify is geannuleerd. Ondertussen zoeken voor een nieuwe Spotify familie![]()
Dan ben je niet goed bezig he... De creators zeggen zelf dat YT ads hun bijna niets opbrengt. Als je ze echt wil steunen moet je hun Patreon/donaties/... doen. Dat doe ik bij diegenen die ik waardeer.Anseric schreef: 25 sep 2024, 09:08 Ik gebruik YouTube echt heel veel dus zal de prijsverhoging slikken. Ik wil geen ads en toch de creator steunen
dus jij wil de creators steunen, maar vind het niet ok dat ze sponsors gebruiken (hetgene hun steunen zal),Anseric schreef: 25 sep 2024, 09:08 Waar ik me meer aan erger is dat creators zelf nog eens advertenties implementeren.
Idem hier (gepost in het 'frustratie' forumYargo schreef: 06 nov 2024, 23:55 Ook mail gekregen dat ik mijn betaalgegevens moet updaten, of dat ze volgende maand mijn Youtube Premium abonnement (India) stopzetten. Jammer. It was fun while it lasted. Als er mensen zijn die nog open slots hebben op hun Belgische Family account...
.