Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
Gesloten
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Te Koop forum

Trump wil invoertarieven voor veel goederen verhogen, voor China tot 60%, wat neerkomt op hogere prijzen voor de Amerikanen, waar is de tijd dat de VS ging voor vrijhandel :)

Voor de rest ook nieuws rond de aanklacht wegens de couppoging: Aanklacht tegen Trump herzien in zaak rond verkiezingsinmenging

Dit is de reactie van Trump: In een poging om een ‘dode’ heksenjacht in Washington D.C. te reanimeren, in een wanhoopspoging en om zijn reputatie te redden, heeft de illegaal aangestelde ‘speciale aanklager’, de gestoorde Jack Smith, een belachelijke nieuwe aanklacht tegen mij ingediend, die dezelfde problemen heeft als de oude aanklacht en ONMIDDELLIJK moet worden geseponeerd”, schrijft Trump. “Dit is slechts een poging om de verkiezingen te beïnvloeden en het Amerikaanse volk af te leiden van de catastrofes die Kamala Harris onze natie heeft aangedaan, zoals de invasie aan de grens, de criminaliteit door migranten, de enorme inflatie, de dreiging van de Derde Wereldoorlog en meer.

Hij is er dus wel degelijk bang voor en dat zegt meer dan de scheldwoorden.

Ik gebruik soms de beschrijving oranje clown, dat is geen scheldwoord maar eerder een juiste omschrijving van het fenomeen dat Trump is. Zolang je erbij zegt waarom hij een clown is lijkt er mij weinig aan de hand. Iemand die iedereen die in zijn weg staat schoffeert mag ook op enige tegenstand rekenen. Zodra hij stopt met zijn clowneske activiteiten zal ik stoppen met hem zo te beschrijven, ik heb geduld :)
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
Bedankt: 151 keer

Je moet zijn tirade zien als een nieuwe oproep voor alle MAGA clowns om de boel weer op stelten te gaan zetten.
Ik vrees dat er voor en na de verkiezingen nog veel zal gebeuren in the land of the free..
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 49 keer
Provider

Petrikske schreef: 28 aug 2024, 12:33
Ik vrees dat er voor en na de verkiezingen nog veel zal gebeuren in the land of the free..
:think: :smash2:
https://www.standaard.be/cnt/dmf20240711_95053935
Kogels op je boodschappenlijstje? ‘Munitie-automaten’ doen hun intrede in Amerikaanse supermarkten
Bijlagen
https___static.standaard.be_Assets_Images_Upload_2024_07_11_0f5c3420-4ed5-4e28-b95c-23e41be77114.jpg
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 598 keer

Onder de vele druk is Kamala gezwicht en zal ze nu toch een televisieinterview geven. Dit is nu dus pas voor het eerst sinds ze de presumptive nominee is (!).

Ze heeft er wel meteen voorwaarden aan verbonden, ze wou enkel komen op bevriende zender CNN zodat de vragen niet te kritisch gaan zijn en ze ze op voorhand zal ontvangen (ze lijkt als de dood voor kritische vragen), en enkel met Walz aan haar zij, anders durft ze niet.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

CCatalyst schreef: 28 aug 2024, 16:29 Onder de vele druk is Kamala gezwicht en zal ze nu toch een televisieinterview geven.
Serieus?
Ja ik zie het ook nu, interviewer van dienst zal Dana Bash zijn en die is wel ok.

Net enkele recente polls bekeken en in heel wat 'swing states' is het aan het kantelen ten voordele van Kamala Harris.
Het is verre van een gelopen wedstrijd maar het is aan het kantelen, de conventie heeft iets in gang gezet en nu is het wachten op fatsoenlijke (hopelijk) debatten.
En liefst zonder publiek zodat het geen freakshow word.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 663 keer
Provider
Te Koop forum

Heeft Trump al ooit een deftig debat gehad? Eerlijke vraag, het boeit me niet in die mate dat ik dat ga bekijken.

Ik bedoel dan eentje dat echt inhoudelijk gaat zonder de gebruikelijke tirades.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

devilkin schreef: 28 aug 2024, 19:01Heeft Trump al ooit een deftig debat gehad?
De meningen daarover zullen verschillen en ik moet toegeven dat ik nooit zoveel interesse had zoals nu.
devilkin schreef: 28 aug 2024, 19:01het boeit me niet in die mate dat ik dat ga bekijken.
Oh ik hoop dat ik het niet vergeet en ik wil daarvoor gerust wakker blijven tot diep in de nacht omdat ik het gevoel heb dat we in onze wereldse geschiedenis op een kantelpunt staan en ik wil dat meemaken.
Het rare is trouwens dat ik vaak van de partij was zonder het eerst te beseffen..

Ik zat s'nachts in de zetel toen de oorlog in Irak begon.
Ik zag op TV de Twin Towers ten onder gaan en nee niet in uitgesteld relais..
Ik heb dit jaar heel wat voorverkiezingen s'nachts zitten meevolgen.

Waarom?

De oorlog in Oekraïne en al de rest ook om ons heen, maar ik ben dan ook wat ouder en ik heb meer tijd om bezorgd te zijn over alles.
UB'ers laten me ook via PB weten dat ze m'n input aangaande de oorlog aan onze achterdeur waarderen en ik vind het fijn om ook achter de schermen van UB daarover in gesprek te kunnen gaan.
En als we kijken naar de oorlog in Oekraïne dan kunnen we niet anders dan ook de situatie in de US heel serieus nemen.

Ik hoop dat het snel gedaan mag zijn, ook al weet ik dat ik dan in een diep zwart gat zal vallen omdat mijn leven op dit moment
deels ook 'on hold' staat maar dat is mijn keuze. ;-)
devilkin schreef: 28 aug 2024, 19:01Ik bedoel dan eentje dat echt inhoudelijk gaat zonder de gebruikelijke tirades.
Het is en blijft Amerika natuurlijk, dus de show en de ambiance zit er echt ingebakken en vergis je niet, het zal ook wel naar hier overwaaien net zoals.. Halloween en andere onzin. :-)

Zie je het al voor je.. Barry The Wevver.. :-D :lol: :-D :lol:
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Petrikske schreef: 28 aug 2024, 17:08 Net enkele recente polls bekeken en in heel wat 'swing states' is het aan het kantelen ten voordele van Kamala Harris.
Het is verre van een gelopen wedstrijd maar het is aan het kantelen, de conventie heeft iets in gang gezet
Het is al gekanteld tvv Harris. Dus als het nog eens kantelt is het weer in het voordeel van Trump. Deze is een interessante om te volgen, het is het gemiddelde van alle betrouwbare polls. Interessant is dat er een begin van daling zichtbaar is voor Harris, ze loopt iig niet verder uit op Trump, maar natuurlijk is het nog vroeg en kan het ook tijdelijk zijn. Dus nee, de conventie heeft niet iets in gang gezet. Die is al zo goed als bijna vergeten ondertussen.

Ook interessant is om te kijken naar 4 en 8 jaar geleden, 28 augustus, wat zien we dan in de polls?
28 augustus 2024: Comrade 47.1%, Trump 43.7%
28 augustus 2020: Biden 50.9%, Trump 41.8%
28 augustus 2016: Hillary 48.7%, Trump 42.2%
Maw, deze verkiezingen zijn veel gelijkaardiger aan die van 2016, en Trump scoort nu beter dan toen, terwijl Harris slechter scoort dan Hillary toen. Gezien dit populaire polls zijn die geen rekening houden met kiesmannen etc, is dat een risico voor Harris. Nadeel voor Trump is dan weer dat polls nu beter de Republikeinse stem kunnen meten dan in 2016. De strijd is in ieder geval nog lang niet gestreden.

Zoals ik ook al zei: Harris heeft juist twee grote momenten waarmee ze gratis punten heeft kunnen scoren: eerst toen ze gekroond werd, en vervolgens met de Democratische conventie. Dat zie je ook in die polls. Maar nu zijn die momenten afgelopen, haar punten worden vanaf nu niet meer gratis uitgedeeld, ze zal ervoor moeten werken. Als ze bv duidelijk als winnaar uit het debat komt, dan zal dat haar winst opleveren naar de verkiezingen toe, maar uiteraard zal Trump dat debat ook proberen te winnen, ze zal er dus voor moeten werken.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Te Koop forum

Harris moet gewoon kalm blijven en wachten op de zoveelste uitschuiver van Trump, hij heeft daar nog veel kansen toe ook al is hij on a mission from god :)

Na edit: Trump legt de lat nog een pak lager

Trump provoceert door post over ‘blowjob’ Kamala Harris te delen

Donald Trump stuurt de Amerikaanse verkiezingscampagne de vulgaire kant op. Op sociale media provoceert hij door een post van een andere gebruiker te delen over hoe een ‘blowjob’ of pijpbeurt de politieke carrière van vicepresident Kamala Harris zou hebben beïnvloed.

Dubbel genant dat zoiets van een pussygrabber komt :roll: Soit, hij wil blijkbaar geen vrouwelijke kiezers.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Zo denk ik er ook over, er gaat amper een dag voorbij of er zijn nieuwe negatieve nieuwsfeiten.
Zelfs op een kerkhof waar 400.000 veteranen liggen begraven en waar er stricte geschreven regels zijn betreffende filmen en fotograferen
(Hatch act, 32 CFR 553 en AR 360-1) kan Trump en z'n team zich niet gedragen en loopt het uit de hand omdat ze proberen politiek gewin te halen, diep triest.

Verder kijkt iedereen uit naar de 1 of meerdere Trump v Harris debatten die eraan zitten te komen, persoonlijk ben ik ook heel benieuwd
of Vance recht kan blijven in een 1 op 1 met Walz of dat hij toch z'n sofa zal moeten opzoeken.
Want van Harris kunnen we misschien nog twijfelen over haar capaciteiten (ik niet om eerlijk te zijn) 'coach Walz' zal echt z'n mannetje wel kunnen staan tegen Vance.

En natuurlijk zullen die debatten een electoraal gevolg hebben, hopelijk zorgen ze er wel voor dat enkele swing states kantelen richting blauw.
Een blauwe staat die nog blauwer word daar hebben Harris/Walz immers niets aan.

Aftellen naar het CNN interview nu. :-)
Dizzy schreef: 29 aug 2024, 09:00Trump provoceert door post over ‘blowjob’ Kamala Harris te delen
Niet normaal hé, ach ja.. moeten ook niet verbaasd zijn dat dit van Dumb Trump komt.
CCatalyst schreef: 28 aug 2024, 22:44 Ook interessant is om te kijken naar 4 en 8 jaar geleden, 28 augustus, wat zien we dan in de polls?
28 augustus 2024: Comrade 47.1%, Trump 43.7%
28 augustus 2020: Biden 50.9%, Trump 41.8%
28 augustus 2016: Hillary 48.7%, Trump 42.2%
Maw, deze verkiezingen zijn veel gelijkaardiger aan die van 2016, en Trump scoort nu beter dan toen
Ik denk dat je de huidige situatie niet mag vergelijken met het verleden en dat wegens verschillende redenen die sommigen
van ons misschien onbenullig lijken maar die de gemiddelde Amerikaan wel zou kunnen besluiten om zijn of haar stemgedrag aan te passen.

Maar als we nu kijken naar de korte tijd die Kamala Harris heeft gehad en waar ze in veel staten tegen een achterstand keek van 5 tot 6 punten toen Biden besloot om eruit te stappen dan zien we nu dat ze die grote achterstand al helemaal heeft kunnen ombuigen met zelfs winst in heel wat staten.

Ik heb speciaal naar Fox gekeken en geef je een recent vooruitzicht van hen en het ziet er niet goed uit voor Trump.
https://www.fox5atlanta.com/news/fox-ne ... 4-election (geen paywall hier, gewoon op de video klikken en luisteren en kijken naar Bret Baier)

En ja natuurlijk zijn Harris/Walz met hun bus aan het rondcrossen in die swingstates, voor hen is immers elke stem belangrijk en dat spreken ze ook altijd uit in de hoop zoveel mogelijk kiezers te kunnen overtuigen.

Met een foutmarge van 3 punten op de polls kan het wel alle richtingen uit dus niets is zeker..

Maar Trump begint het alsmaar warmer te krijgen omdat de polls er almaar slechter uitzien en blijkbaar dwarrelen z'n aandelen ook alsmaar verder naar beneden.

Nog een geluk dat Dumb Trump een zweetveger heeft.

Voor ons mag 'Arlington' weinig tot geen betekenis hebben, in de US met z'n normen en waarden ligt het blijkbaar toch heel gevoelig.
Zie hoe deze ex US marine uit z'n dak gaat met het nieuws dat Trump politiek gewin probeerde te halen op de graven van 400.000 gevallenen.

Way 2 Go Dumb(ass) Trump.

Toegevoegd na 14 minuten 39 seconden:
Ondertussen zijn er honderden vooraanstaande Republikeinen die hun handtekening hebben gezet onder een brief waarin ze hun steun en
stem zullen toevertrouwen aan Kamala Harris.
https://eu.usatoday.com/story/news/poli ... 947380007/

Please let the door hit you on your way out, Dumb Trump.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Petrikske schreef: 29 aug 2024, 20:36 Ik denk dat je de huidige situatie niet mag vergelijken met het verleden en dat wegens verschillende redenen die sommigen
van ons misschien onbenullig lijken maar die de gemiddelde Amerikaan wel zou kunnen besluiten om zijn of haar stemgedrag aan te passen.
En die redenen zijn... ?
Petrikske schreef: 29 aug 2024, 20:36Maar als we nu kijken naar de korte tijd die Kamala Harris heeft gehad en waar ze in veel staten tegen een achterstand keek van 5 tot 6 punten toen Biden besloot om eruit te stappen dan zien we nu dat ze die grote achterstand al helemaal heeft kunnen ombuigen met zelfs winst in heel wat staten.
M.i. is dit echt het effect van de gratis punten. Laat ons eerlijk zijn: ze heeft hier niets voor moeten doen, enkel zichzelf laten kronen en haar gezicht tonen op een conventie, de mensen waren gewoon blij dat Biden weg was. Veel interessanter is hoe ze de komende weken zal pollen, want nu moet ze ervoor werken (net zoals Trump).

Welke Amerikaan kan trouwens zeggen wat Kamala Harris zoal verwezenlijkt heeft naast wat zogezegde linkse veroordelingen bekomen in Californië (wat ook genuanceerd moet worden).
Petrikske schreef: 29 aug 2024, 20:36En ja natuurlijk zijn Harris/Walz met hun bus aan het rondcrossen in die swingstates, voor hen is immers elke stem belangrijk en dat spreken ze ook altijd uit in de hoop zoveel mogelijk kiezers te kunnen overtuigen.
Natuurlijk, de strijd is nog lang niet gestreden.
Petrikske schreef: 29 aug 2024, 20:36Maar Trump begint het alsmaar warmer te krijgen omdat de polls er almaar slechter uitzien en blijkbaar dwarrelen z'n aandelen ook alsmaar verder naar beneden.
Die filmpjes die je quote zijn echo chamber filmpjes, aka bereiken mensen die sowieso niet op Trump stemmen, maar de content creator verdient mooi geld aan de advertentieinkomsten en vervolgens de merch die in elke episode aangeprijsd wordt en wat nog. In het Trump kamp heb je die filmpjes evenzeer. En dat is ook evenzeer echo chamber.

Als kijker is het belangrijk om niet te vallen voor de echo chamber door geen idee te hebben van wat er aan de andere kant gebeurt, want dan laat je je vangen.
Petrikske schreef: 29 aug 2024, 20:36Ondertussen zijn er honderden vooraanstaande Republikeinen
Tjah, als je ziet wat de namen zijn, dan zie ik geen verrassingen :-D Dat is de oude garde die al lang uitgeteld is. Deden ze in 2016 ook en in 2020 ook. Al de Republikeinen die present tekenden op de Republikeinse conventie staan hier niet vermeld, en dat zijn er veel meer.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Straks kijken hé, om 03.00u.
Tik Tak, Tik Tak.. 😉

Toegevoegd na 10 minuten 38 seconden:
Hopelijk vind ik het juiste kanaal want ik zie net dat ik 3064 US TV kanalen heb. 🫣
Zal ik alvast beginnen zappen?
Het zal snel 3u. zijn.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Nieuwe WSJ poll (afgenomen na Dem conventie):

Harris: 48%
Trump: 47%

Strijd gestreden?

Vind je het niet bizar dat Harris slechts 1 procentpunt meer haalt, ondanks al de positiviteit rond haar kandidatuur?
Petrikske schreef: 29 aug 2024, 23:37 Straks kijken hé, om 03.00u.
Hoop toch ook op wat meer uitleg over de "redenen" die je aangehaald hebt in je vorige post. Waarom zijn deze verkiezingen anders dan 2016? Ik vind ze net meer gelijkend op 2016 dan 2020.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

CCatalyst schreef: 30 aug 2024, 00:11Strijd gestreden?
Nee in de verste verte niet omdat..
1: De resultaten van de polls te ver uit elkaar liggen.
2: Er altijd rekening moet gehouden worden met een 3 punten fout marge.

Dus niemand moet zegevieren en niemand moet bij de pakken gaan neerzitten.
bvhaute
Member
Member
Bedankt: 6 keer

CCatalyst schreef: 28 aug 2024, 16:29 Onder de vele druk is Kamala gezwicht en zal ze nu toch een televisieinterview geven. Dit is nu dus pas voor het eerst sinds ze de presumptive nominee is (!).

Ze heeft er wel meteen voorwaarden aan verbonden, ze wou enkel komen op bevriende zender CNN zodat de vragen niet te kritisch gaan zijn en ze ze op voorhand zal ontvangen (ze lijkt als de dood voor kritische vragen), en enkel met Walz aan haar zij, anders durft ze niet.
Is dit gewoon Trump napraten wat je doet of zijn er ook onafhankelijke bronnen te vinden die dit bevestigen?
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

CCatalyst schreef: 30 aug 2024, 00:11Hoop toch ook op wat meer uitleg over de "redenen" die je aangehaald hebt in je vorige post. Waarom zijn deze verkiezingen anders dan 2016? Ik vind ze net meer gelijkend op 2016 dan 2020.
Met alle respect voor jou mening, ik vind 2016 en 2024 veel te ver uit elkaar liggen om een passende vergelijking te kunnen maken omdat er simpelweg teveel belangrijke feiten zijn gebeurd die de slinger veel te ver laten heen slingeren.
Moesten 2016 en 2024 met elkaar te vergelijken zijn had ik op dit tijdstip vermoedelijk niet voor de TV liggen wachten voor een onnozel interview met CNN (ook al heb ik wel vaker voor de CNN TV gelegen bij belangrijke momenten.

Maar omdat je blijft vragen naar belangrijke punten die een verschil maken sinds 2016..
De Amerikanen weten nu wat ze hebben, niet alleen na een 1e ambtstermijn van Trump maar misschien belangrijker nog zijn de vele details van zijn ambtstermijn die ondertussen naar buiten zijn gekomen maar verder ook de vele misdaden en andere ranzige verhalen die naar buiten zijn gekomen.

Wij Europeanen kunnen dan denken och ja..shit happens.

Maar in de US zijn er toch heel wat mensen die na een 'guilty verdict' iets hebben van..
"op die mens kan ik niet meer stemmen''
En het is niet dat 1 keer en nooit meer...het is zaak na zaak na zaak and so on.
Amerikanen daarentegen kunnen op sommige zaken behoorlijk puriteins reageren.

Een verder gevolg zal ook zijn dat het verschil naarmate november dichterbij alsmaar groter zal worden.
En dat vanwege het feit dat de gemiddelde Amerikaan nog niet wakker ligt van 5 november.
Jij en ik zijn vermoedelijk de weirdo's (pardon my French) die de uitzondering op de regel zullen zijn

Verder nog ook wat ik een half jaar geleden reeds vertelde, de abortusregeling zal 1 van de meerdere zaken zijn die hem z'n kop zullen kosten.
Project 2025, i know from nothing? C'mon Dumb Trump..
De kleurlingen gaan op een racist stemmen?
De vrouwen gaan op een sexist stemmen?
De simpele arbeider gaat op Trump stemmen?

Wie gaat op Trump stemmen?
De Rijken die reeds een verlaging van de belastingen werd beloofd.
De MAGA clowns die nadat ze een pickup truck en een aanvalsgeweer kochten verder geen nagel meer hebben om aan hun kont te krabben.

Ook op het strafrechterlijke front blijft de molen draaien en is het nog lang niet zeker dat Trump op 5 november nog op vrije voeten zal zijn.

En last but not least...de wereld van vandaag is een tijdbom die elk moment kan afgaan.
Trump/Vance die blijven heulen met China/Rusland, de gemiddelde Amerikaan zal hier nooit in meegaan.

Zeker niet met een oorlog in Europa die nog kan uitbreiden.
Vergeet niet dat Europa nog altijd deels US terrein is.
Niet onderschatten..

En jij mag honderden Republikeinen weg wuiven die zelfs voor presidenten hebben gewerkt.
Voor mij is dit het zoveelste teken dat mensen afstand nemen, als die mensen van de eigen partij zijn dan is dat een gegeven dat niet mag en kan genegeerd worden.

Soit...een beetje mijn idee in een notedop.

Maar ik heb er vertrouwen in, en ja Harris is niet de beste kandidaat, Trump is wel de domste.

Toegevoegd na 16 minuten 25 seconden:
Ze kunnen de uitzending wel hypen bij CNN, snippets in overvloed en Dana Bash die ook nog een beetje komt pushen om te kijken.

Trump heeft zelfs al gereageerd en hij gaat z'n policy aangaande IVF al aanpassen.

Wie gelooft die clown nog.

Jaja..Tim Walz en echtgenote hebben 2 jaar moeten vechten om uiteindelijk zwanger te raken dankzij IVF.
Trump wilde die techniek afschaffen tot het CNN interview met Harris/Walz.

Wie maakt zich onsterfelijk belachelijk hier?
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Petrikske schreef: 30 aug 2024, 01:14 De Amerikanen weten nu wat ze hebben, niet alleen na een 1e ambtstermijn van Trump
Maar na Biden wisten de Amerikanen ook wat ze hadden. Hij verloor poll na poll tegen Trump. Kamala heeft dat nadeel minder, maar kan tegelijk ook niet veel voorleggen, dus met haar weten de Amerikanen niet wat ze hebben. Je kan idd wel argumenteren dat dat een verschil is met 2016, toen wisten de Amerikanen ook wat ze hadden met Hillary.
Petrikske schreef: 30 aug 2024, 01:14 maar misschien belangrijker nog zijn de vele details van zijn ambtstermijn die ondertussen naar buiten zijn gekomen
Wij Europeanen kunnen dan denken och ja..shit happens.
"op die mens kan ik niet meer stemmen''
En het is niet dat 1 keer en nooit meer...het is zaak na zaak na zaak and so on.
Amerikanen daarentegen kunnen op sommige zaken behoorlijk puriteins reageren.
Verder nog ook wat ik een half jaar geleden reeds vertelde, de abortusregeling zal 1 van de meerdere zaken zijn die hem z'n kop zullen kosten.
Project 2025, i know from nothing? C'mon Dumb Trump..
De kleurlingen gaan op een racist stemmen?
De vrouwen gaan op een sexist stemmen?
De simpele arbeider gaat op Trump stemmen?

Wie gaat op Trump stemmen?
Wie gaat op Trump stemmen? 47% van de Amerikanen volgens de laatste WSJ poll. Een procentpunt minder dan Kamala. En dat is een populaire poll, en vergeet niet dat Trump de populaire verkiezingen in 2016 verloor maar genoeg kiesmannen binnenhaalde.

Dat is meteen ook een repliek op de andere punten hierboven, want 47% vereist kleurlingen, vrouwen en simpele arbeiders. Amerika bestaat niet uit 47% rijken.
Petrikske schreef: 30 aug 2024, 01:14Ook op het strafrechterlijke front blijft de molen draaien en is het nog lang niet zeker dat Trump op 5 november nog op vrije voeten zal zijn.
Eerder zei ik dat ze Trump wellicht kort voor de verkiezingen zouden gevangen laten nemen. Maar nu Biden weg is, en Kamala voorloopt in de polls, herzie ik dit en denk ik niet dat de Democraten nog iets te winnen hebben met Trump in de gevangenis voor 5 november. Zolang Kamala voldoende voorloopt is dat niet nodig, integendeel, het zou enkel in haar gezicht kunnen ontploffen. Ik zie de Democraten iig niet meer pushen voor zoiets.
Petrikske schreef: 30 aug 2024, 01:14En last but not least...de wereld van vandaag is een tijdbom die elk moment kan afgaan.
Welja, wat dat betreft onder Biden/Harris zijn er natuurlijk meer oorlogen gestart dan onder Trump... Het is niet alsof de laatste 4 jaar de beste waren voor de globale veiligheid. Harris stemmen is dan misschien niet de beste garantie?
Petrikske schreef: 30 aug 2024, 01:14Voor mij is dit het zoveelste teken dat mensen afstand nemen, als die mensen van de eigen partij zijn dan is dat een gegeven dat niet mag en kan genegeerd worden.
Nogmaals, gelet op de namen zie ik geen enkel probleem. Dit zijn de oude establishmentfiguren die niets meer in de pap te brokken hebben. Wie achter die mensen staat, stemde sowieso al niet op Trump in 2016 en 2020, geen verschil dus.
Petrikske schreef: 30 aug 2024, 01:14Trump heeft zelfs al gereageerd en hij gaat z'n policy aangaande IVF al aanpassen.
Nochtans, ik zie dit artikel van 23 februari dit jaar waarbij Trump ook al z'n steun voor IVF uitspreekt. Hoe past hij precies z'n policy aan?

Als Trump daar nu mee uitpakt, is dat waarschijnlijk om Walz te snel af te zijn. Walz zou in het interview mogelijks proberen om iets te zeggen als "met Trump hadden wij geen kinderen" oid, maar dat zou een leugen zijn want dat klopt niet.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Je blijft eigenlijk steeds terug grijpen naar het verleden.
Sorry maar ik kijk liever naar vandaag en probeer met 1 oog te kijken naar morgen.
Als we blijven dweilen in het verleden krijgen we het vandaag ook niet meer droog.

Maar als jij wil blijven vergelijken met feiten uit een ver verleden dan is dat jou keuze natuurlijk.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Petrikske schreef: 30 aug 2024, 01:58 Je blijft eigenlijk steeds terug grijpen naar het verleden.
Maar hoe verwijs ik naar het verleden als ik verwijs naar een poll die vandaag verschenen is? En als ik zeg dat er momenteel nieuwe oorlogen lopen die begonnen zijn onder Biden, dan verwijs ik naar het verleden? Als Trump 6 maand geleden zei dat hij pro IVF is, en dat nu herhaalt, dan verwijs ik naar het verleden? En verwijs jij niet naar het verleden als je verwijst naar Bush en Romney?

Soit, ik merk dat Harris zegt dat ze gaat doen wat ze 4 jaar heeft kunnen doen, maar om wat voor reden dan ook (CNN vraagt niet waarom) niet gedaan heeft.

Verder heeft ze haar policy in fracking wel degelijk veranderd. Hoe ze het durft te zeggen "ik heb het niet veranderd... in 2024". Kamaleon!

Zoals verwacht: hameren op haar ervaring als AG. Want dat is ook het enige dat ze heeft.

Inzake Israel: "we have to get a deal done". Ja Kamala, zou je dat beter nu niet doen met Biden, of moeten we wachten tot januari volgend jaar?

Pijnlijk voor Walz, leugen over militaire dienst uitleggen met "mijn grammatica is niet altijd correct;" en dat voor een leerkracht...
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Moest je elk 'fout' woord van Trump hier gaan neerpennen zou je de eerste maanden je bedje niet meer zien hé. 😉
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Wel, dat was kort, maar dat was het alweer. Zoals verwacht: fluwelen handschoentjes, geen kritische vragen, geen "waarom heeft u dit niet in de voorbije jaren gedaan?" Maar soit, Trump kan niet meer zeggen dat ze geen enkel interview heeft durven doen.

Op naar het debat.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Soit..ik ga een uiltje vangen en lees de reacties later wel.
Ik denk dat Harris haar antwoorden heel slim waren en om zeker niemand te schofferen.
En daar bedoel ik bv, de Israël - Palestina kwestie mee.

En wat je verder ook niet uit het oog mag verliezen is dat Biden president is en niet Kamela Harris.
Heeft Mike Pence zoveel kunnen verwezenlijken onder Donald Trump?
Hij is gelukkig voor hem op tijd kunnen gaan lopen toen de MAGA meute op zoek was naar hem zodat ze hem konden ophangen nadat ze de galg al hadden klaar gemaakt.

Harris haar beste antwoord was nog... "next question"
Toen het ging over haar huidskleur.
En ik hoop dat ze Trump laat raaskallen tijdens het debat.
Haar paspoort, kleur, kinderen, scheiding...
Heeft allemaal geen relevantie als het gaat over het land en z'n inwoners.

Toegevoegd na 15 uren 38 minuten 56 seconden:
CCatalyst schreef: 28 aug 2024, 16:29Ze heeft er wel meteen voorwaarden aan verbonden, ze wou enkel komen op bevriende zender CNN en enkel met Walz aan haar zij, anders durft ze niet.
Zalig toch hoe de MAGA idioten telkens opnieuw erin slagen om zichzelf onsterfelijk belachelijk te maken.
Jesse Watters is nog de meest debiele van het ganse clubje, niet te geloven dat zoiets op TV mag komen, ach ja... het blijft Fox natuurlijk.

echo chamber filmpjes hé.. hahaha... ik lig in een deuk. :beerchug:

Het interview deze nacht was vlak, en met opgetrokken handrem en jammer dat ik hiervoor m'n slaap liet.
Gelukkig zijn er genoeg MAGA clowns om voor het nodige vertier te zorgen de rest vh weekend.
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Kort samengevat ...ze heeft geen uitstraling geen Charisma als bvb een prewsident JFKennedy of een Obama ...daarom ook het zich van interviews mijden , als de pest bijna , ze weet het van zichzelf ...

maar ja de Democraten zullen het er mee moeten doen ...

Als ze wint , heeft ze het enkel te danken aan ....Trump ....een pure anti Trump kandidate meer is ze niet niet :roll:
Laatst gewijzigd door Matt555 30 aug 2024, 21:02, in totaal 1 gewijzigd.
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Matt555 schreef: 30 aug 2024, 19:47Kort samengevat ...ze heeft geen uitstraling geen Charisma als bvb een Kennedy
Hahaha... het was een 'Kennedy" die kwam smeken voor een postje in haar kabinet mocht ze verkozen worden, je moet toch echt een beetje beter bij de les blijven zenne.
En natuurlijk heeft Harris nooit geantwoord op die 'Kennedy' smeekbede, een toeteraar die zich vele jaren probeerde te verkopen als 'Green' en nu uit pure armoede z'n karretje aanhaakt bij Trump voor wie de opwarming van de aarde '1 grote hoax' is.
Zoals ik vertelde... wel bij de les blijven want voor je het weet ben je aan het raaskallen. :bdaysmile: :beerchug: :angel:

En verder als we het over uitstraling mogen hebben, ik hoor van heel wat mensen dat de vibes tijdens de conventie leek op de Obama speeches uit 2008.
Het mijden van interviews is ook met een korrel zout te nemen, de bus waarmee Harris/Walz aan het rondtoeren zijn stond als het ware voor de deur tijdens het CNN interview. Daarvoor moest je deze nacht wel wakker blijven om het te kunnen zien natuurlijk.
Dus praat na de vaak is cheap als je geen getuige was.

Pure anti Trump?
Misschien beetje minder voetbal kijken en beetje meer US politics volgen.
Harris komt met een plan voor de toekomst, Trump komt met het 922 bladzijden tellende Project 25 waar hij niets van weet en niets mee te maken heeft. :eek:

Iedereen is vrij natuurlijk om polonaisegewijs achter Dumb Trump aan te hossen voor de eer en glorie van een veroordeelde crimineel en... Murrica! :lol:
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 282 keer

https://nl.wikipedia.org/wiki/Project_2025

Dit kan misschien helpen om een zinnige babbel op te zetten...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Provider

@Petrikske
IK had het wel over President JFKeneddy , niet over die jij bedoeld ....... ik dacht dat je dat wel zou begrijpen :roll: en dat zegt dan : "bij de les blijven " :roll:
maar begrijpelijk na zo een nachtje hopeloosheid bekijken :lol:
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

wied schreef: 30 aug 2024, 20:42https://nl.wikipedia.org/wiki/Project_2025
Dit kan misschien helpen om een zinnige babbel op te zetten...
Heb jij het gelezen?
wied
Elite Poster
Elite Poster

De grote lijnen, jazeker...
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Matt555 schreef: 30 aug 2024, 20:55IK had het wel over President JFKeneddy
Nee je sprak over een.. "Kennedy'
Maar als je dan toch je OP blijft veranderen om je fouten uit te vegen verander dan ook even "prewsident" want anders klink je wel helemaal als een MAGA... (vul zelf maar in)
Matt555 schreef: 30 aug 2024, 20:55begrijpelijk na zo een nachtje hopeloosheid bekijken :lol:
Het was helemaal geen 'nachtje' maar 60 minuten en heel vaak onderbroken door reclame.
Maar daar had jij geen benul van omdat je in coma was natuurlijk. :lol:
wied schreef: 30 aug 2024, 21:12De grote lijnen, jazeker...
Ben je bereid om toe te lichten hoe je de 'grote lijnen' uit een 922blz. epistel kan filteren?
Is het trouwens te downloaden ergens? (ik geef toe dat ik nog geen search heb gedaan)
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Provider

@Petrikske
Als jij dat zo begreep over "neefje " van Kennedy ..... tja dat zegt veel :roll: , als ik al JFK moet verduidelijken in een context van "Charisma "..... ik had trouwens ook Obama niet vermeld met de verduidelijking President :idea:
Maar ja iets uit context trekken is ook een taktiek ....begreep wel uit je aanvulling dat je zelf het nachtelijk kijken van Harris "debuut " op media 't niet waard was ... :angel:

je eigen woorden in je toevoeging : Het interview deze nacht was vlak, en met opgetrokken handrem en jammer dat ik hiervoor m'n slaap liet.
Gelukkig zijn er genoeg MAGA clowns om voor het nodige vertier te zorgen de rest vh weekend.
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Matt555 schreef: 30 aug 2024, 21:29@Petrikske Als jij dat zo begreep over "neefje " van Kennedy ..... tja dat zegt veel :roll:
Neenee, niet terug krabbelen nu jij belhamel, jij sprak in jou origineel bericht over "Kennedy" het staat mij dan volledig vrij om dit te implementeren als die "Kennedy" die de laatste dagen uitvoerig ten tonele mag worden gebracht.
Als jij een "Kennedy" ten berde wil brengen die reeds lang is overleden dan moet je dit verduidelijken ipv toeteren met vet gedrukte teksten en onnozele emoticons.
Aangezien de naam "Kennedy" in die mate alom aanwezig was in de media, in die mate zelfs dat bepaalde staten ondertussen weigeren om zijn naam vh stembiljet te verwijderen, om dat te weten moet je wel US Politics volgen natuurlijk.
Matt555 schreef: 30 aug 2024, 21:29 je eigen woorden in je toevoeging : Het interview deze nacht was vlak, en met opgetrokken handrem en jammer dat ik hiervoor m'n slaap liet.
En daar sta ik 300% achter en voel totaal geen nood om dit aan te passen omdat ik...

1: Steeds poog een open blik te houden.
2: Mijn voorkeur gaat uit naar links net zoals de jouwe, nu ontkennen maakt je een huichelaar.
3: Ik heb Harris never nooit niet de beste kandidate gevonden maar wij hebben geen ruk te brokken in de US pap dus we doen ermee wat we op ons bord gesmeten krijgen.
4: Zelfs de ongeletterde zou in feite beter kunnen zijn dan Trump omdat deze ongeletterde ook doofstom blijkt te zijn.
5: Reden van mijn grootste bezorgdheid is samen te vatten in 1 land en daar is het meeste mee verteld... Oekraïne.

Ik wil op mijn oude dag geen Rus aan m'n voordeur aan m'n achterdeur of waar dan ook.
En als ik kan zal ik er ook voor ijveren dat mijn kinderen ook in blijheid en vrijheid hun oude dag mogen beleven.
Aangezien mijn kinderen het vertikken om mij kleinkinderen te geven hoef ik me om hen alvast geen zorgen te maken.

En ja ik leuter veel maar vraag nooit naar kleinkinderen, zelfs niet tussen de regels..

En nu ga ik aardappelen bakken, het schillen deed ik gisteren. ;-)

Toegevoegd na 49 minuten 49 seconden:
wied schreef: 30 aug 2024, 20:42Dit kan misschien helpen om een zinnige babbel op te zetten...
bvhaute
Member
Member
Bedankt: 6 keer

bvhaute schreef: 30 aug 2024, 00:35
CCatalyst schreef: 28 aug 2024, 16:29 Onder de vele druk is Kamala gezwicht en zal ze nu toch een televisieinterview geven. Dit is nu dus pas voor het eerst sinds ze de presumptive nominee is (!).

Is dit gewoon Trump napraten wat je doet of zijn er ook onafhankelijke bronnen te vinden die dit bevestigen?
Wegens geen antwoord zal ik maar aannemen dat het dus gewoon napraten van Trump zijn gekakel is. Ik vind alleszins geen enkele bron die dit zou bevestigen.
Maar bon, past wel goed in de Trump-strategie van leugens en insinuaties te lanceren en er zal toch wel iemand intrappen zeker...
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Heel interessante analyse in De Tijd, vooral inzake de punten waar Kamaleon plots haar mening veranderd, Ok, dit zijn punten waar ze op geflipflopt heeft sinds ze gekroond is, niet zozeer op het interview zelf, maar het interview was wel een mooie bloemlezing ervan. Plots heeft ze kiezers nodig, dus plots zal ze illegale migratie aanpakken (wat ze eerst niet ging doen), plots zal ze fracking niet verbieden (wat ze eerst wel wou doen), plots zal ze een Republikein in de regering opnemen (wat ze eerst niet ging doen), plots is ze voor de militaire actie van Israel (wat ze eerst niet was).

Het is nog maar de vraag hoezeer men hier zal intrappen, met iemand die de laatste 30 dagen over vanalles van fundamentele onderwerpen haar mening veranderd heeft, weet je niet waar je staat.
bvhaute schreef: 31 aug 2024, 01:26 Wegens geen antwoord zal ik maar aannemen dat het dus gewoon napraten van Trump zijn gekakel is. Ik vind alleszins geen enkele bron die dit zou bevestigen.
Maar bon, past wel goed in de Trump-strategie van leugens en insinuaties te lanceren en er zal toch wel iemand intrappen zeker...
Ik weet niet wat Trump gezegd heeft, maar inzake moet je wat kennis hebben van de Amerikaanse media en moet je natuurlijk vooral tussen de lijnen kunnen lezen, zoals de auteur van deze Tweet ook goed doet. Harris is erg voorzichtig met media-optredens, ze heeft nog geen enkel unscripted media-event toegestaan, CNN is vriendelijk voor Harris (niet voor Trump), het interview was niet live (men deed wel alsof, door na elk reclamesegment Dana Bash te tonen (alleen, zonder Harris) die begon met "we're live from Atlanta" om vervolgens een vooraf opgenomen segment van het interview te tonen, etc. CNN is vrij om te zeggen dat het niet zo is, dat ze de vragen niet op voorhand kreeg, dat er geen edits gemaakt zijn. CNN zou dat ook wel gedaan hebben gezien die vragen gesteld zijn, maar ze heeft het niet gedaan: noch ontkend noch bevestigd. Als je de Amerikaanse media een beetje kent, kan je uit het feit dat ze het niet zeggen afleiden dat het niet zo is. CNN mag nog pro-Harris zijn, mochten ze hierover liegen en dat wordt ontdekt, schaadt dat CNN én Harris.
technieker
ISP Staff
ISP Staff
Bedankt: 76 keer

Wauw, zelfs hier op dit forum zijn er Maga idioten.
wied
Elite Poster
Elite Poster

Petrikske schreef: 30 aug 2024, 21:19 ...uit een 922blz. epistel...
Totaal onnodig wanneer blijkt dat de Dems veel gulziger zijn dan de Gop inzake belasten van vermogen. Amerikanen zijn kapitalisten, remember... :-)
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1374 keer
Bedankt: 508 keer

Hey kindjes, kunnen we aub stoppen met die belachelijke bijnamen te gebruiken ? Ik zou toch denken dat wij als volwassen Vlamingen iets slimmer zijn dan Trump en consoorten. Dus die Kamaleon, Dumb Trump, enz... zijn imho echt niet nodig hier.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

CCatalyst schreef: 31 aug 2024, 01:44 Heel interessante analyse in De Tijd, vooral inzake de punten waar Kamaleon plots haar mening veranderd, Ok, dit zijn punten waar ze op geflipflopt heeft sinds ze gekroond is,
Paywall artikel!
Toch sterk dat iemand die uit de schaduw treed plots geen eigen programma meer zou mogen uitstippelen.
Net of Mike Pence iets te zeggen zou hebben gehad 'onder' het presidentsschap van Trump.
CCatalyst schreef: 31 aug 2024, 01:44Het is nog maar de vraag hoezeer men hier zal intrappen,
Het is maar de vraag hoeveel mensen gaan meegaan in een plan dat word ontkend ook al schreef Vance het voorwoord.
CCatalyst schreef: 31 aug 2024, 01:44Ik weet niet wat Trump gezegd heeft,
Toch raar hé, van Harris beweer je alles te weten van Trump weet je niets, wie gelooft dit nog?
CCatalyst schreef: 31 aug 2024, 01:44maar inzake moet je wat kennis hebben van de Amerikaanse media en moet je natuurlijk vooral tussen de lijnen kunnen lezen, zoals de auteur van deze Tweet ook goed doet.
Neil Patel CEO Tucker Carlson Network nog een beetje lager zakken en we zitten bij de pedofielen en andere criminelen...
CCatalyst schreef: 31 aug 2024, 01:44CNN is vriendelijk voor Harris (niet voor Trump)
Het 'dubbel' interview was op Fox
Dana Bash had wel een interview met Vance, en oh hij werd zwaar aangepakt door haar. :lol:

En Vance maar leuteren dat het Harris was die alles bepaalde onder Biden, eerst deed ze niets want we zagen haar nooit, dan was het Obama die baas was onder Biden, wat is het nu?
Flip flop?

CCatalyst schreef: 31 aug 2024, 01:44het interview was niet live (men deed wel alsof
Gans de avond voor het interview werden er al kleine snippets getoond ter opwarming, faken dat het allemaal live was zou dan
wel heel dom geweest zijn.
CCatalyst schreef: 31 aug 2024, 01:44CNN is vriendelijk voor Harris (niet voor Trump)
Je kan Dana Bash nooit aanwrijven dat ze brutaal, onvriendelijk of agressief is want dat is haar stijl niet.
Die stijl is immers voorbehouden voor de MAGA clowns die zelfs op de Arlington militaire begraafplaats een vrouwelijke medewerkster
schofferen en simpelweg aan de kant duwen.
De vrouw durft nadien geen klacht neerleggen tegen de 2 gekende GOP kopstukken uit vrees aangepakt te worden door MAGA idioten.
(en ja die zijn in het verleden reeds mensen thuis gaan opzoeken, zo werd de echtgenoot van Nancy Pelosi het hoofd ingeslagen met een hamer.) https://edition.cnn.com/2024/06/21/poli ... index.html

Nog een voorbeeld hoe onvriendelijk Dana Bash is tegenover Trump, hier verteld ze dat ze zijn boek heeft gekocht en maakt ze er nog reclame over.
Ik ga hier niet uitweiden over hoe het Pro-Life standpunt ondertussen is veranderd want iedereen heeft het recht om z'n gedachtegoed te veranderen doorheen de tijd daar is niets mis mee. (video is uit 2015)

CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Petrikske schreef: 31 aug 2024, 13:40 Dana Bash had wel een interview met Vance, en oh hij werd zwaar aangepakt door haar. :lol:
Hier zie je dat inderdaad toch? Ze was wel nog zo beleefd (en heeft de nodige klasse) om hem (bijna) niet te onderbreken, maar ze probeert wel Vance voortdurend te fact-checken in twijfel te trekken, wat ze bij Kamala/Walz absoluut niet deed, hoewel er daar wel voldoende gelegenheid toe was. Ze mag die fact-checking gerust doen (of het correct is of niet spreek ik me niet over uit) maar dan niet partijdig. Ze is duidelijk veel kritischer in dit interview met Vance.

Vance merkt het kritisch karakter zelf ook op 17:10 "Dana, you've asked me three questions about comments that I've made three years ago."

Ook interessant: Vance zegt dat flip-floppen ok is, mits je kan verantwoorden waarom. Hij legt uit dat hij vroeger tegen Trump was, en waarom hij dat nu niet meer is. Als we kijken naar Kamala's flip-flops, dan heeft ze maar 1 uitleg: "my values have not changed." Eerst wou ze illegale immigranten straffeloos maken, nu vind ze dat de wetten nageleefd moeten worden voor illegale immigranten, maar "my values have not changed".

Wel chapeau aan Vance om op CNN te komen. Walz zal wel niet op Fox News durven te komen.
Petrikske schreef: 31 aug 2024, 13:40Het is maar de vraag hoeveel mensen gaan meegaan in een plan dat word ontkend ook al schreef Vance het voorwoord.
Geen idee. Gaat dat over Project 2025 oid?
Petrikske schreef: 31 aug 2024, 13:40En Vance maar leuteren dat het Harris was die alles bepaalde onder Biden, eerst deed ze niets want we zagen haar nooit, dan was het Obama die baas was onder Biden, wat is het nu? Flip flop?
Tjah, wie weet wie er echt in charge is? Duidelijk niet Biden als je hem bezig ziet.
wied
Elite Poster
Elite Poster

https://www.bvn.tv/programma/buitenhof/VPWON_1352745/

Media in NL trachten een beeld te schetsen van de presidentskandidaten en hun campagnes. Ben trouwens benieuwd wat Arjen Lubach hierover te zeggen heeft ook vanavond laat... :-)
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1374 keer
Bedankt: 508 keer

Lex Fridman is er waarempel in geslaagd om Trump in zijn podcast te krijgen: .
Anderzijds niet zo verwonderlijk aangezien hij al een paar keer Musk te gast had en in een niet zo ver verleden ook al Ivanka Trump. Wel weer typisch en tenenkrullend hoe Trump vaak compleet naast de kwestie reageert en daar vooral zichzelf ophemelt en Biden/Kamala met alle mislukkingen overlaadt. En Fridman is ook heel weinig kritisch en vraagt nauwelijks door, maar ja, dat doet hij eigenlijk nooit in zijn podcasts.
Gesloten

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”