CCatalyst schreef: 30 aug 2024, 00:11Hoop toch ook op wat meer uitleg over de "redenen" die je aangehaald hebt in je vorige post. Waarom zijn deze verkiezingen anders dan 2016? Ik vind ze net meer gelijkend op 2016 dan 2020.
Met alle respect voor jou mening, ik vind 2016 en 2024 veel te ver uit elkaar liggen om een passende vergelijking te kunnen maken omdat er simpelweg teveel belangrijke feiten zijn gebeurd die de slinger veel te ver laten heen slingeren.
Moesten 2016 en 2024 met elkaar te vergelijken zijn had ik op dit tijdstip vermoedelijk niet voor de TV liggen wachten voor een onnozel interview met CNN (ook al heb ik wel vaker voor de CNN TV gelegen bij belangrijke momenten.
Maar omdat je blijft vragen naar belangrijke punten die een verschil maken sinds 2016..
De Amerikanen weten nu wat ze hebben, niet alleen na een 1e ambtstermijn van Trump maar misschien belangrijker nog zijn de vele details van zijn ambtstermijn die ondertussen naar buiten zijn gekomen maar verder ook de vele misdaden en andere ranzige verhalen die naar buiten zijn gekomen.
Wij Europeanen kunnen dan denken och ja..shit happens.
Maar in de US zijn er toch heel wat mensen die na een 'guilty verdict' iets hebben van..
"op die mens kan ik niet meer stemmen''
En het is niet dat 1 keer en nooit meer...het is zaak na zaak na zaak and so on.
Amerikanen daarentegen kunnen op sommige zaken behoorlijk puriteins reageren.
Een verder gevolg zal ook zijn dat het verschil naarmate november dichterbij alsmaar groter zal worden.
En dat vanwege het feit dat de gemiddelde Amerikaan nog niet wakker ligt van 5 november.
Jij en ik zijn vermoedelijk de weirdo's (pardon my French) die de uitzondering op de regel zullen zijn
Verder nog ook wat ik een half jaar geleden reeds vertelde, de abortusregeling zal 1 van de meerdere zaken zijn die hem z'n kop zullen kosten.
Project 2025, i know from nothing? C'mon Dumb Trump..
De kleurlingen gaan op een racist stemmen?
De vrouwen gaan op een sexist stemmen?
De simpele arbeider gaat op Trump stemmen?
Wie gaat op Trump stemmen?
De Rijken die reeds een verlaging van de belastingen werd beloofd.
De MAGA clowns die nadat ze een pickup truck en een aanvalsgeweer kochten verder geen nagel meer hebben om aan hun kont te krabben.
Ook op het strafrechterlijke front blijft de molen draaien en is het nog lang niet zeker dat Trump op 5 november nog op vrije voeten zal zijn.
En last but not least...de wereld van vandaag is een tijdbom die elk moment kan afgaan.
Trump/Vance die blijven heulen met China/Rusland, de gemiddelde Amerikaan zal hier nooit in meegaan.
Zeker niet met een oorlog in Europa die nog kan uitbreiden.
Vergeet niet dat Europa nog altijd deels US terrein is.
Niet onderschatten..
En jij mag honderden Republikeinen weg wuiven die zelfs voor presidenten hebben gewerkt.
Voor mij is dit het zoveelste teken dat mensen afstand nemen, als die mensen van de eigen partij zijn dan is dat een gegeven dat niet mag en kan genegeerd worden.
Soit...een beetje mijn idee in een notedop.
Maar ik heb er vertrouwen in, en ja Harris is niet de beste kandidaat, Trump is wel de domste.
Toegevoegd na 16 minuten 25 seconden:
Ze kunnen de uitzending wel hypen bij CNN, snippets in overvloed en Dana Bash die ook nog een beetje komt pushen om te kijken.
Trump heeft zelfs al gereageerd en hij gaat z'n policy aangaande IVF al aanpassen.
Wie gelooft die clown nog.
Jaja..Tim Walz en echtgenote hebben 2 jaar moeten vechten om uiteindelijk zwanger te raken dankzij IVF.
Trump wilde die techniek afschaffen tot het CNN interview met Harris/Walz.
Wie maakt zich onsterfelijk belachelijk hier?
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,