MIMO & Enhanced G routers

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Wright
Plus Member
Plus Member
Berichten: 138
Lid geworden op: 12 jun 2004, 10:07

Ik ben opzoek naar een draadloze router voor mijn nieuwe Dell laptop.
Maar ik weet totaal niet goed welke router ik moet nemen en welke technologie. Mijn 2 desktop systemen blijven gewoon met kabel verbonden.

In de nieuwe PC Magazine van Maart staat een review van Draadloze routers.
De geteste toestellen hebben ofwel MIMO & Enchanced G technologie(Deze zouden normaal sneller moeten zijn dan een standaard 802.11g).

Super G: Super G claimt een dubbele transfersnelheid ten opzichte van standaard G door meerdere kanalen te combineren. Ook frame-bursting en compressie worden gebruikt

MIMO: Deze technologie gebruikt meestal meerdere radio-ontvangers en -zeneders, en deelt de datastromen op in deelstromen die over aparte paden naar hun specifieke ontvangers gestuurd worden.

Ik heb nu een Thomson 510 adsl router.
Kan ik beter een draadloze adsl2+ router nemen of een gewone draadloze dsl router gebruiken en mijn Thomson als modem gebruiken?
Als ik in de toekomst een adsl2+ modem zou kopen kan ik dan nog een gewone dsl draadloze router gebruiken?
Heeft die G en MIMO technologie wel nut als in je laptop een gewone 801.11g kaartje zit?

Keuze van de Redactie was:
Enchanced G: Netgear 108 WGT-624FS
MIMO: Sitecom WL-153
Of kan ik beter voor bijvoorbeeld voor een Linksys WAG54GS adsl2+ router gaan?
Iemand ervaringen met deze toestellen?
Ik zou graag toch een toestel hebben dat door enkele muren kan gaan om buiten te kunnen internetten als het goed weer is :-D .
ISP: Edpnet
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 mar 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Als uw laptop gewoon 802.11g heeft, zullen MIMO en Super G (of Enchanced G) geen invloed hebben op de snelheid, met MIMO ben je wel het meest voorbereid op de toekomst.
Ik zelf heb het liefst een aparte modem en wireless router zodat als ik een nieuwe provider neem die kabel of adsl2+ of VDSL aanbied niet alles moet vervangen. Op dit moment gebruik ik m0n0wall dus moet ik zelf een aparte adsl modem heben.
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

Vraag jezelf eerst even af wat wil je doen met je wireless en hoe is je huis.
Dit zijn de 2 super belangrijke vragen.

bestaat je wireless taak er in om grote bestanden over en tweer te slepen van de ene PC naar de andere. Of wil ge gewoon hoge internet speeds halen?

Heb je ADSL kom je in principe toe met een 802.11b heb je telenet dan ga je al best naar een G router.
Die super G is trouwens een uitbreidin op het G protocol en een verslankte versie van het A protocol. Zowel AP als WiFI kaart dient dat dan te ondersteunen wil je op super G werken.
Echter voor internet ga je geen verschil merken.
MIMO is eigenlijk dan weer enkel interesant als je een lastig huis hebt voor draaloze frequentie's. Het geeft je geen snelheids boost ook niet.
Het is wel zo dat deze dingen (mits MIMO ontvangende kaart) een beter bereik hebben doorheen het gebouw.

Ik zweer bij mijn WRT54GS zeer goede en stabiele verbinding
Wright
Plus Member
Plus Member
Berichten: 138
Lid geworden op: 12 jun 2004, 10:07

Moet hoofdzakelijk dienen voor internet.
Het bereik moet wel goed zijn, toch zou ik graag tot 20 of meer meter bereik willen hebben tot in de tuin liefts dus door een buiten muur.
Ik heb geen flauw idee hoe ver een standaard 802.11g router gaat en door hoeveel muren.
Ik heb nog geen ervaring met draadloze netwerken.
ISP: Edpnet
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Plaats reactie

Terug naar “Hardware”