Snelheid Tele2allin en wat er aan te doen....haha
Geplaatst: 16 feb 2006, 16:10
Deze week aangesloten op Tele2allin en toch wat teleurgesteld over de snelheid die amper de helft is van de vooropgestelde 4Mbs...
Ik had op dit forum gelezen dat Tele2 ermee bezig was en dat ze zelfs een speciale cel hadden opgericht om hun server te upgraden...
Ik had even een mailtje gestuurd naar Tele2 met de vraag of dit klopte en kreeg het volgende IDIOTE antwoord terug
Geachte heer
Wij danken u voor uw email die wij goed hebben ontvangen.
Hier het antwoord op uw mail.
Wanneer de verbinding traag werkt is er waarschijnlijk een telefoontoestel
wat niet is uitgerust met een ADSL splitter.Of controleer op virussen en
spyware.
Bij problemen met de snelheid van uw verbinding, kunt u een snelheidstest
uitvoeren op http://www.speedtest.nl. Gelieve er wel rekening mee te houden
dat het Internet geen alleenstaand netwerk is, maar een complexe
aaneenschakeling van netwerken. Er zijn talrijke oorzaken die periodes van
een mindere snelheid kunnen verklaren. Het is dus volledig normaal dat de
verbinding af en toe trager zal verlopen. Deze kan zelfs verschillen
naargelang de website waar u naartoe surft.
Uitwisselingsprogramma's zoals MSN Messenger, AOL Messenger, ICQ, ... kunnen
heel veel van uw bandwijdte in beslag nemen, waardoor het surfen heel sterk
vertraagd. Zogenaamde "uploads" (het versturen van bestanden naar het
Internet) hebben een significante invloed op uw beschikbare "download"
stream. Hetzelfde geldt voor download programma's als Kazaa, Emule,...
Ook virussen kunnen ervoor zorgen dat uw snelheid sterk vertraagd wordt.
Installeer altijd een anti-virus programma op uw computer.
Ook 'spyware' kan in verband gebracht worden met de snelheid van uw
verbinding. Dit is 'spionage' software welke ongevraagd uw computer
binnendringen terwijl u (gratis) software installeert, of bepaalde websites
bezoekt zonder bescherming. Het bestrijdingsmiddel hiertegen is o.a. het
programma Ad-Aware. Dit laat toe om de reeds geïnstalleerde spyware te
verwijderen en te voorkomen dat dit opnieuw gebeurt. U kan dit gratis
downloaden op http://www.lavasoftusa.com. Uw computerwinkel in de buurt kan
u steeds bijstaan met verder advies en oplossingen.
Heeft u over een langere periode problemen en heeft u al de bovenstaande
programma's uitgeschakeld, dan kunt u ons alsnog contacteren. Op dat moment
kunnen onze technici de lijn op storingen testen.
Hebt u nog een vraag ,aarzel niet om contact op te nemen met onze technische
dienst op het nummer 070/224464 van Maandag tot Zaterdag van 08.00 tot 22.00
uur en op Zondag van 10.00 tot 18.30 uur.
TELE2 dankt u voor het vertrouwen.
Jos
Klantendienst
België
JOS GE ZIJT NEN IDIOOT !!!!
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ik had op dit forum gelezen dat Tele2 ermee bezig was en dat ze zelfs een speciale cel hadden opgericht om hun server te upgraden...
Ik had even een mailtje gestuurd naar Tele2 met de vraag of dit klopte en kreeg het volgende IDIOTE antwoord terug
Geachte heer
Wij danken u voor uw email die wij goed hebben ontvangen.
Hier het antwoord op uw mail.
Wanneer de verbinding traag werkt is er waarschijnlijk een telefoontoestel
wat niet is uitgerust met een ADSL splitter.Of controleer op virussen en
spyware.
Bij problemen met de snelheid van uw verbinding, kunt u een snelheidstest
uitvoeren op http://www.speedtest.nl. Gelieve er wel rekening mee te houden
dat het Internet geen alleenstaand netwerk is, maar een complexe
aaneenschakeling van netwerken. Er zijn talrijke oorzaken die periodes van
een mindere snelheid kunnen verklaren. Het is dus volledig normaal dat de
verbinding af en toe trager zal verlopen. Deze kan zelfs verschillen
naargelang de website waar u naartoe surft.
Uitwisselingsprogramma's zoals MSN Messenger, AOL Messenger, ICQ, ... kunnen
heel veel van uw bandwijdte in beslag nemen, waardoor het surfen heel sterk
vertraagd. Zogenaamde "uploads" (het versturen van bestanden naar het
Internet) hebben een significante invloed op uw beschikbare "download"
stream. Hetzelfde geldt voor download programma's als Kazaa, Emule,...
Ook virussen kunnen ervoor zorgen dat uw snelheid sterk vertraagd wordt.
Installeer altijd een anti-virus programma op uw computer.
Ook 'spyware' kan in verband gebracht worden met de snelheid van uw
verbinding. Dit is 'spionage' software welke ongevraagd uw computer
binnendringen terwijl u (gratis) software installeert, of bepaalde websites
bezoekt zonder bescherming. Het bestrijdingsmiddel hiertegen is o.a. het
programma Ad-Aware. Dit laat toe om de reeds geïnstalleerde spyware te
verwijderen en te voorkomen dat dit opnieuw gebeurt. U kan dit gratis
downloaden op http://www.lavasoftusa.com. Uw computerwinkel in de buurt kan
u steeds bijstaan met verder advies en oplossingen.
Heeft u over een langere periode problemen en heeft u al de bovenstaande
programma's uitgeschakeld, dan kunt u ons alsnog contacteren. Op dat moment
kunnen onze technici de lijn op storingen testen.
Hebt u nog een vraag ,aarzel niet om contact op te nemen met onze technische
dienst op het nummer 070/224464 van Maandag tot Zaterdag van 08.00 tot 22.00
uur en op Zondag van 10.00 tot 18.30 uur.
TELE2 dankt u voor het vertrouwen.
Jos
Klantendienst
België
JOS GE ZIJT NEN IDIOOT !!!!
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)