Dommel - digitel : bel tot 90% goedkoper

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
DarkAvenger
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 08 feb 2006, 15:44

Ziet er veelbelovend uit.
Iemand al ervaring mee ?

Heb als test eens mijn 2 laatste Belgacom facturen ter hand genomen.
Heb momenteel Belgacom Happy Time abonnement en betaald €45 en 68€ (facturen zijn 2-maandelijks).

Heb een berekening gemaakt (worst case scenario) waar de totale gespreksduur verloopt tijdens de piekuren. Zou via Dommel €23 en €31betaalt hebben (€6.5 voor Belgacom Discovery meegerekent!). Da's 50% minder.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

grote minpunt is toch die waarborg: whooping 100 euro
lijkt me echt veel
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 18 dec 2005, 12:22

Die waarborg staat wel in voor een adsl router/modem en ook bellen.
Sinvraal
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 05 feb 2006, 12:55
Locatie: Grimbergen

Weet iemand wat die Digitelbox is?
Als dat wat meevalt dan kan ik die Speedtouch (Tele2) terug sturen en maar hopen dat ze me snel terugbetalen :evil:
blondie2001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 24 sep 2005, 13:00
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Sinvraal schreef:Weet iemand wat die Digitelbox is?
Als dat wat meevalt dan kan ik die Speedtouch (Tele2) terug sturen en maar hopen dat ze me snel terugbetalen :evil:


Digitelbox ... één of andere adsl modem met ingbouwde voip-functies ... kans is reëel dat het hetzelfde type toestel is als de tele2-box.
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 18 dec 2005, 12:22

blondie2001 schreef:
Sinvraal schreef:Weet iemand wat die Digitelbox is?
Als dat wat meevalt dan kan ik die Speedtouch (Tele2) terug sturen en maar hopen dat ze me snel terugbetalen :evil:


Digitelbox ... één of andere adsl modem met ingbouwde voip-functies ... kans is reëel dat het hetzelfde type toestel is als de tele2-box.


Nope, khad eens gebeld. En tis niet hetzelfde technologie als voip.
Het is dus een ander toestel. Voormeer informatie over digitaal telefoneren en niet VOIP dus. Bel liefst. Kan het niet zoo goed uitleggen :)
Sinvraal
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 05 feb 2006, 12:55
Locatie: Grimbergen

Zuttasoxx schreef:Nope, khad eens gebeld. En tis niet hetzelfde technologie als voip.
Het is dus een ander toestel. Voormeer informatie over digitaal telefoneren en niet VOIP dus. Bel liefst. Kan het niet zoo goed uitleggen :)

Ik heb ze een mailtje gestuurd om het eens te vragen. Dit was hun antwoord

Dank voor uw email.
Technisch is het mogelijk om uw speedtouch te gebruiken met ons systeem maar dan kunnen we geen garanties geven over de kwaliteit van het telefoonsignaal.
U kan best uw tele2_box terugzenden en onze digitel-box laten installeren. Onze digitel-box moet u immers niet aankopen, u betaalt een waarborg dewelke u terug zal ontvangen op het einde van het contract.

Met vriendelijke groeten,

Het zou dan toch ook over Voip gaan hè
Computerleek
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 11 jan 2006, 22:21
Locatie: Hoeselt

Heb eens een mailke gedaan naar dommel met de vraag wat hun telefonie
inhoud, misschien interessant als ik van tele2 af ben. Hier hun antwoord.

Geachte,

Hartelijk dank voor uw mail en interesse in onze digitale telefonie.
Ons systeem is gebaseerd op het C7 protocol en is ruimschoots getest (enkele maanden geleden zijn we gestart met de testfase online), waardoor wij kwaliteit kunnen garanderen. De digitelbox is ook kwalitatief het meest hoogstaande aanbod op de markt (ook hier werden verschillende opties ruimschoots getest). We kunnen u dus garanderen dat u zeker geen kwalitatieve ongemakken, die vergelijkbaar zijn met de meeste VOIP aanbieders, zal ondervinden bij onze telefoondienst. We nodigen u ook graag uit ons even telefonisch te contacteren op 070 224 305, vermits wij zelf ook gebruik maken van deze dienst en u zo kan horen dat de kwaliteit perfect is.

Met vriendelijke groeten,
Meilleures salutations,
Best regards,

dommel.com services
a schedom vof service
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

Computerleek ik heb de dommel helpdesk al is gebeld en idd het klopt wat ze zeggen dat de kwaliteit perfect is van hun VOIP.
DarkAvenger
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 08 feb 2006, 15:44

Sinvraal schreef:Weet iemand wat die Digitelbox is?


Lijkt mij een AVM Fritz! Box Fon.

http://www.avm.de/de/index.php3?Produkte/FRITZBox/index.html

http://www.beslist.nl/computers/d0000237159/AVM_%28_20002326_%29.html
De 'waarborg' is denk ik hun aankoopprijs, maar aangezien je die terug krijgt bij einde contract is lijkt dit toch een mooie deal.
ferti
Member
Member
Berichten: 88
Lid geworden op: 15 mar 2006, 01:49

dus toch VOIP, opgepast gesprekken naar tele2 nummers lijken wel mooi duur! (naar gewone vaste nummers niet idd)

moet je absoluut die waarborg van 100 euro betalen? ik zie dat er ook een huurformule van 6 euro bestaat
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Je kan idd ook huren, maar na 1 jaar ben je al 72 euro kwijt.
Als je de waarborg betaalt en het bevalt je niet na een jaar, dan krijg je je 100 euro terug. Lijkt me toch interessanter.

Heb het nu sinds een paar dagen en de telefoonkwaliteit moet niet onderdoen voor een Bgc-lijn. In ieder geval stukken beter dan T2

De box is een Fritz (en als je wireless will een Belkin router apart).
Volgens hen is de wireless kwalteit van de Belkin stukken beter dan die van Fritz.
Moet hen op hun woord geloven (kan het niet testen), maar zou het wel handiger gevonden hebben om alles in 1 te hebben.
ferti
Member
Member
Berichten: 88
Lid geworden op: 15 mar 2006, 01:49

plus, het voordeel dat mensen die je bellen niet de overtaxing moeten betalen van een versatel nummer bvb :)

lijkt idd beter van de waarborg al bij al, je ziet weer voor een jaar "vast" maarja "part of the game" , nu moet je wel twee boxen wegmoffelen ipv een, maarja is dit echt zo lastig? vooral indien de kwaliteit beter is, en je niets gekocht hebt ;)
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Een voordeel bij Dommel is :
voor elke adsl account is er een initiële contract periode van 1 jaar. na deze periode kan u uw account op elk ogenblik opzeggen, mits in acht name van een opzegperiode van 1 maand.

Bij T2 wordt alle automatisch met 1 jaar verlengd. Hier kan je weg als er tegen dan iets beters op de markt is.
Maar ik raad je aan ze toch eerst even te contacteren. Veronderstel dat EDPNET tegen dan ADSL2+ heeft. Jij wil dat graag hebben en zegt alles op bij Dommel. En een maand later hebben ze het misschien ook.
ferti
Member
Member
Berichten: 88
Lid geworden op: 15 mar 2006, 01:49

ja idd goed van dit korte opzeg! :)

nu nog zien of je echt 90% opspaart qua factuur ;)
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Die 90 % is voornaamlijk op buitenlandse gesprekken.
Binnenland is ook wel iets goedkoper. (zo'n 10 a 15 %), maar voornaamlijk Canada, usa, Nieuw-zeeland dat zijn onklopbare prijzen.

Weet je dat het goedkoper is om i.p.v. je buur bij telenet/versatel te bellen, naar je vriend in Canada te bellen en vragen dat hij de boodschap doorgeeft aan je Telenet of Versatel buur :banana:
d-fens
Plus Member
Plus Member
Berichten: 190
Lid geworden op: 24 dec 2005, 21:24
Contacteer:

Dommel adsl netconnect + voipbuster + profoon ip-10: werkt evengoed en is zo mogelijk nog goedkoper.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 mar 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

d-fens schreef:Dommel adsl netconnect + voipbuster + profoon ip-10: werkt evengoed en is zo mogelijk nog goedkoper.


Inderdaad, maar waarom die profoon der nog bij? Daarvoor moet de pc ook aanstaan en dan kan je evengoed met een headset bellen.

PS: Als er iemand interesse heeft in een echt VoIP toestel, dus met netwerk aansluiting voor op router (pc is dus niet meer nodig), stuur een PM'etje. Binnekort kan ik die leveren voor ongeveer 65€.
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

d-fens schreef:Dommel adsl netconnect + voipbuster + profoon ip-10: werkt evengoed en is zo mogelijk nog goedkoper.


Hangt er een beetje van af hoeveel je belt.
Bij VOIPBUSTER moet je elke 3 maand minstens 10 euro te goed bijkopen.
En hun tarieven zijn variabel. In het begin was Belgie gratis, dan 1 cent per minuut (+btw), en dan weer gratis.
d-fens
Plus Member
Plus Member
Berichten: 190
Lid geworden op: 24 dec 2005, 21:24
Contacteer:

d-fens schreef:Dommel adsl netconnect + voipbuster + profoon ip-10: werkt evengoed en is zo mogelijk nog goedkoper.
Inderdaad, maar waarom die profoon der nog bij? Daarvoor moet de pc ook aanstaan en dan kan je evengoed met een headset bellen.[/quote]
Headset of IP-foon, maakt niet uit, aankoopprijs is er voor allebei.
d-fens
Plus Member
Plus Member
Berichten: 190
Lid geworden op: 24 dec 2005, 21:24
Contacteer:

dietervanb schreef:
d-fens schreef:Dommel adsl netconnect + voipbuster + profoon ip-10: werkt evengoed en is zo mogelijk nog goedkoper.
Hangt er een beetje van af hoeveel je belt. Bij VOIPBUSTER moet je elke 3 maand minstens 10 euro te goed bijkopen. En hun tarieven zijn variabel. In het begin was Belgie gratis, dan 1 cent per minuut (+btw), en dan weer gratis.

Inderdaad, Voipbuster tarieven variëren, maar 3,33 euro / maand heb je snel opgebeld via Digitel hoor.
Wimpie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 30 apr 2006, 17:51
Locatie: Beveren-Waas

Kan mij eens iemand vertellen wat er met mijn telefoonnr gebeurt?

Als ik aansluit op de digitelbox krijg ik dan ook de telefoontjes van bgc op mijn toestel of moet ik hier een ander toestel op de lijn van bgc zetten?
M.a.w: mijn telenr is 03 755 .. .. als er mij iemand belt en al mijn telefoontoestellen zijn achter de digitelbox aangesloten gaat de telefoon dan over? Of moet je dan het nummer dat je van dommel gekregen hebt gebruiken?
Gebruikersavatar
Kokki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 251
Lid geworden op: 07 nov 2004, 14:40
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

Je behoudt je eigen nummer. Het enige nadeel wat eigenlijk geen nadeel is, is dat je telefoon voor de box al twee keer gerinkeld heeft voordat de telefoon na de box begint te rinkelen.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

d-fens schreef:
dietervanb schreef:
d-fens schreef:Dommel adsl netconnect + voipbuster + profoon ip-10: werkt evengoed en is zo mogelijk nog goedkoper.
Hangt er een beetje van af hoeveel je belt. Bij VOIPBUSTER moet je elke 3 maand minstens 10 euro te goed bijkopen. En hun tarieven zijn variabel. In het begin was Belgie gratis, dan 1 cent per minuut (+btw), en dan weer gratis.

Inderdaad, Voipbuster tarieven variëren, maar 3,33 euro / maand heb je snel opgebeld via Digitel hoor.


Je krediet blijft trouwens +/- 4 maand geldig (120 dagen). Dat is dus maar 2,5€/maand.

http://www.voipbuster.com/en/faq.html#23
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Kokki schreef:Je behoudt je eigen nummer. Het enige nadeel wat eigenlijk geen nadeel is, is dat je telefoon voor de box al twee keer gerinkeld heeft voordat de telefoon na de box begint te rinkelen.


Merk ik hier nu ook met m'n ATA box. Nu ja, ik hoor de klik wel van het relais, dus ik weet dat er een telefoontje aankomt :)
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”