Ik ben op zoek naar de correcte instellingen voor FullADSL.
Op dit moment heb ik het volgende:
VPI/VCI: 8/35
PPPoA
Encapsulation: VC-MUX
Wat ik dus raar vind is dat iedereen mij zegt dat je LLC als encapsulatie moet gebruiken... En sommigen zeggen zelfs dat ik PPPoE moet opzetten ipv PPPoA!
Maar LLC in combinatie met PPPoA werkt dus meestal niet (maar SOMS wel!), en PPPoE in zijn geheel werkt al helemaal niet!
Wat zijn nu definitief de enige juiste instellingen, voor FullADSL op een analoge telefoonlijn?
Correcte instellingen FullADSL
Als het werkt en snelheid is goed moet je het maar houden.
Bij mij is het:
Encapsulation = llc/snap
PPPoE
VPI/VCI 8.35
Ik had ook eerst PPPoA maar ik heb is ooit gelezen op Azureus site dat PPPoE beter was.
Ik weet niet wat de beste settings zijn daar ken ik niet genoeg van.
Bij mij is het:
Encapsulation = llc/snap
PPPoE
VPI/VCI 8.35
Ik had ook eerst PPPoA maar ik heb is ooit gelezen op Azureus site dat PPPoE beter was.
Ik weet niet wat de beste settings zijn daar ken ik niet genoeg van.
ISP: Edpnet
-
- Starter
- Bedankt: 6 keer
normaal gezien, is pppoe mmer vor ethernet aangepast en pppoa voor usb !
als jullie een router gebruiken, moet u uw dns server in de tcp/ip seetings van het netwerk caard invoeren !! uitgezonderd met d-lik routers, smc en speedtouchs...
als jullie een router gebruiken, moet u uw dns server in de tcp/ip seetings van het netwerk caard invoeren !! uitgezonderd met d-lik routers, smc en speedtouchs...
- svenska
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 75 keer
yabadabado schreef:normaal gezien, is pppoe mmer vor ethernet aangepast en pppoa voor usb !
Niet altijd, bij Versatel/Tele2 bijvoorbeeld moet je PPPOA instellen in de router... Hangt af op welk netwerk je zit dus.
Maar aangezien FullADSL Turboline is, en Turboline met PPPOE werkt, verander je het best.