Overstappen van scarlet naar edpnet

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
no name
Member
Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 13 feb 2006, 13:12

ik ben al een aantal dagen aan het twijfelen of ik het zou doen, vooral om het goedkopere abonn hogere snelheid meer en goedkoepere download limiet.maar ik heb nog een aantal vragen en problemen :?

1) De configurator van edpnet zei vorige week dat ik 1,4km van de central zat, wat mij zeer verheugde, nu geeft hij een km meer aan. Kan ik met 2,4km zeker zijn van de snelheid van het abonnement?of is dit twijfelachtig :? Kan ik mss bij belgacom de juiste afstand te wete kome enzo ja hoe?

2) Ik heb mijn scarlet abonn al 2,5 jaar, ik heb mijn scarlet contract opgerakelt om te wete wanneer ik kan opzegge. Ze hebbe mij, toen ik mijn contract aanging, gezegd dat ik 1jaar moest blijven en dan kon opzegge wanneer ik wilde met een maand opzegperiode. Mijn contract zelf is nog met de hoofding van planetinternet, het was al scarlet op dat moment ik ben nooit bij planetinternet geweest, en daar staat op op dat het stilzwijgend wordt verleng met een jaar! :-( wil dit zeggen dat ik nog een half jaar vasthang aan scarlet? of is dit nu niet van toepassing.

Ik hoop dat ik goed nieuws krijg :-)
Thx No Name
Gebruikersavatar
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 apr 2005, 12:33
Locatie: St.-Niklaas, .be, .eu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Het feit dat de configurator niet steeds dezelfde afstand geeft is bizar. U kunt naar de commerciële dienst van EDPnet bellen voor zekerheid.
internet, fiber & telephony
WhiteDog
Member
Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 18 apr 2003, 13:13

Ik zit ook op 2.4km en 6mbit werkt hier perfect. Maarja dit is voor iedereen anders, als er roest ipv koperdraad in de grond steekt... :D
Gebruikersavatar
FeesLess
Plus Member
Plus Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 27 jan 2006, 08:18
Locatie: Heist O/D Berg

Als je minimum al 1 jaar bij Scarlet bent ( Voorheen Planet Internet en daarvoor Ping ) kan je maandelijks opzeggen. Opzeg gewoon aangetekend versturen !
Let wel: Neem altijd een kopie van de aangetekende verzending. Is beter voor de gemoedsrust :-D :-D

http://www.scarlet.be/residential/nl/do ... ie5.02.pdf
no name
Member
Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 13 feb 2006, 13:12

mijn meter is juist 2dagen geleden op 0 gezet :? dus in loop van deze maand dan brief opstelle en verzende naar scalet.dan zit ben ik half april weg bij scarlet en klant bij EDPnet :-D

Bedankt voor de uitleg. No Name
no name
Member
Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 13 feb 2006, 13:12

Vandaag mijn scarlet abonnement opgezegd en edpnet aangevraagd :-D Nu hopen dat alles goed verloopt, zeker langs de scarlet zijde! :evil:

Gr No Name
weske
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 19 okt 2004, 14:21
Locatie: antwerpen

ik ga ook mijn scarlet opzeggen maar zit nog met de twijfel , voor edpnet of dommel :roll:
no name
Member
Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 13 feb 2006, 13:12

je kan voor dezelfde prijs als bij scarlet 2x zo snel donwloade en dat voor meer dan 60GB :-D ik zou ni langer twijfelen, tenzij snelheid niet van belang is uiteraard.

Gr No Name
weske
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 19 okt 2004, 14:21
Locatie: antwerpen

de 6Mbps of 4 Mbps maakt mij niet veel uit , daarom dat mijn voorkeur meer naar dommel gaat , maar stel me vragen over de stabiliteit van dommel tegenover edpnet.

grts
witte!
Pro Member
Pro Member
Berichten: 228
Lid geworden op: 23 okt 2004, 15:10

weske schreef:de 6Mbps of 4 Mbps maakt mij niet veel uit , daarom dat mijn voorkeur meer naar dommel gaat , maar stel me vragen over de stabiliteit van dommel tegenover edpnet.

grts


Er zit echt nog niet veel volk op het netwerk van dommel.
Dus geen schrik hebben voor stabiliteit.
Heb ook getwijfeld tussen edpnet en dommel.
This dommel geworden.
weske
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 19 okt 2004, 14:21
Locatie: antwerpen

denk dat het toch ook wel dommel zal worden.. :-)
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 mar 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

't Is eigenlijk simpel, als je tussen de 30GB en 80GB download zit je goedkoper (maar ook trager) bij Dommel, als je minder dan 30GB of meer dan 80GB per maand download is EDPnet het goedkoopst en snelst.
Als je bereid bent om nachtsurfen/downloaden toe te passen, kom je eigenlijk bijna altijd het goedkoopste uit met EDPnet.
Bij Dommel heb je natuurlijk wel een "smallband" van 1Mbps, waar je nog altijd 380MB/u of 9GB/dag mee kan downloaden, maar je surft iets trager.

Ik raad niet graag providers aan omdat als het dan uiteindelijk een slechte blijkt te zijn, het dan mijn schuld is dat je er mee zit, hoewel ik het betwijfel dat dit bij EDPnet zou gebeuren.
weske
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 19 okt 2004, 14:21
Locatie: antwerpen

witte! schreef:
weske schreef:de 6Mbps of 4 Mbps maakt mij niet veel uit , daarom dat mijn voorkeur meer naar dommel gaat , maar stel me vragen over de stabiliteit van dommel tegenover edpnet.

grts


Er zit echt nog niet veel volk op het netwerk van dommel.
Dus geen schrik hebben voor stabiliteit.
Heb ook getwijfeld tussen edpnet en dommel.
This dommel geworden.


en hoe zit het met de support bij edpnet en dommel?

grts
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

ZMD schreef:'t Is eigenlijk simpel, als je tussen de 30GB en 80GB download zit je goedkoper (maar ook trager) bij Dommel, als je minder dan 30GB of meer dan 80GB per maand download is EDPnet het goedkoopst en snelst.
Als je bereid bent om nachtsurfen/downloaden toe te passen, kom je eigenlijk bijna altijd het goedkoopste uit met EDPnet.


Tegen wie zegde het ;)

Heb nu al 45GB ( 45% ) gedownload volgens mijn EDPnet meter. Maar sinds 97% ervan nachtdownloads is, mag je er zeker van zijn ik in werkelijkheid nu al bijna 85GB binnen heb ( doe er 10% vanaf wegens upload. M.a.w 75GB puur data binnen ). En ik heb nog 55GB op men meter free ( wat nog eens met gemak me 95GB overlaat voor de rest van mijn maand periode ).

Het grappig eraan is, met nachtsurfen is EDPnet bijna dezelfde prijs als Dommel in de 30GB - 80GB range. Maar enkel als je alles query'ed op nachtsurfen. Men Anime collectie groeite met de dag. Zoveel fansub series die ik vroeger niet durfde downloaden zwier ik nu met plezier binnen snachts :) In geld omgerekend, met nachtdownloaden betaal je 0.125€/GB ipv 0.250€/GB.

Op zich is EDPnet hun nachtsurfen beter dan Dommels 1MBits lijn vanuit een providers standpunt. De nachtsurfers storen niemand, noch het netwerk ( wat profijt heeft dat al die data van overdag van de piek, snachts gedaan word ). Waar Dommel de eindgebruiker de 1Mbits geeft. Met gevolg dat veel mensen die over hun limiet zijn, overdag het netwerk nog gaan belasten, ondanks dat ze "gestraft" zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”