Hallo,
Ik heb een eigenaardig probleem, draadloze verbindingen zijn geen enkel problemen met de speedtouch,
maar als ik via een netwerkkabel wil werken, geeft de computer wel een 100 Mbps verbinding aan, maar krijg ik geen standaard gateway.
Weet iemand raad ?
bedankt !
Lan verbinding
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
via dhcp ? ipadress krijg je wel ?
-
- Member
Een subnetmasker en ip-adres krijg ik wel
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
? Raar.
Heb je meer als 1 pc om dit te testen ? Ik bedoel, kan je ergens een notebook of zo lenen om eens op die vaste aansluiting te steken ? Kwestie van er 100% zeker van te zijn dat je niet ergens toch een of ander bizar pc probleem hebt. Heb het namelijk al meerdere keren meegemaakt op het werk : wired noppes, wireless ok, of vise versa, ondanks het feit dat de hardware zelf ok bleek. Soms hielp dan een TCP/IP repair, maar het griezelige was dat ikzelf nooit iets echt mis vond.
TCP/IP repair tools voor XP zijn gratis te vinden op het net (winsockXPfix), maar dat weet je vast wel.
Heb je meer als 1 pc om dit te testen ? Ik bedoel, kan je ergens een notebook of zo lenen om eens op die vaste aansluiting te steken ? Kwestie van er 100% zeker van te zijn dat je niet ergens toch een of ander bizar pc probleem hebt. Heb het namelijk al meerdere keren meegemaakt op het werk : wired noppes, wireless ok, of vise versa, ondanks het feit dat de hardware zelf ok bleek. Soms hielp dan een TCP/IP repair, maar het griezelige was dat ikzelf nooit iets echt mis vond.
TCP/IP repair tools voor XP zijn gratis te vinden op het net (winsockXPfix), maar dat weet je vast wel.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
- Bedankt: 296 keer
hoeveel pc's heb je al aangeslote op die speedtouch ? het lijkt me dat je tegen de 4-pc beperking aanloopt ; alleen de eerste 4 pc's die je connect op die speedtouchen krijgen een ip en een gateway; de volgende krijgen een ip in een andere range.
Dank u belgacom voor de aangepaste firmwares ....
Dank u belgacom voor de aangepaste firmwares ....
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 6 keer
En ik die dacht dat het hier Tele2 wasFlashBlue schreef:Dank u belgacom voor de aangepaste firmwares ....

Anyway, al is geprobeerd om alles handmatig in te stellen? Dat helpt vaak bij mij

-
- Pro Member
Soms is het zo dat ie gewoon geen IP uitgeeft(buggy firmware) Dingen als dit kunnen mischien helpen:
- af en opzetten router
- uit en insteken kabel
- af en opzetten NIC (software)
- en natuurlijk: zelf IP's instellen (heb ik allemaal zo gezet hier omdat die DHCP serv van modem sux)
- af en opzetten router
- uit en insteken kabel
- af en opzetten NIC (software)
- en natuurlijk: zelf IP's instellen (heb ik allemaal zo gezet hier omdat die DHCP serv van modem sux)