probleem met netwerkkaart...

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Raindog
Plus Member
Plus Member

Hallo,

Ik zit met een probleempje.
Bij een kennis van mij kan er geen internetverbinding meer gemaakt worden.

Het probleem is het volgende:

Het toegewezen ip adres is van het type 169.x.x.x = ip adres dat door windows dhcp automatisch wordt toegekend, dus niet het ip adres verschaft door de ISP (in dit geval telenet). De configuratie is
alsvolgt: pc -----> modem telenet (een docsis), dus er hangen geen routers of switchen tussen.

De pc op zich is clean, geen spyware of virussen.

Wat heb ik al gedaan:

* alle mogelijke ipconfig commands in cmd; release/renew etc
* modem gereset (en laten resetten)
* laatste driver gedownd van de NIC, een zelfdiagnose laten draaien op de kaart, geen fouten gevonden. Ook brandt het lampje van de kaart normaal. Op de modem: idem, maar toch kan er geen verbinding gelegd worden.
* een laptop aangesloten, aangezien het abbo een expressnet is (2 ip's kunnen worden toegekend), hiermee kan wel een connectie gemaakt worden met het net
* pc opgestart in safemode met lansupport, dwz zonder firewalls of andere software die ertussen kunnen komen.
* tcp/ip opnieuw geinstalleerd.

Mijn laatste guess is dat het zou kunnen liggen aan de netwerkkaart, blijf ik het vreemdvinden dat het niet lukt, aangezien de instellingen zeker juist zijn (ik ken nogal wat van dergelijke configs).

Been crackin' my nuts on this one ;-) hoewel ik toch wel vrij ervaren ben in deze zaken, kan ik niet met een oplossing komen. Het enige wat ik nog niet heb geprobeerd is een andere NIC.

Iemand enig idee?

humble greetings,

Raindog
"To err is human..to really screw up you need a computer."
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Raindog schreef:Iemand enig idee?
Probeer je PC eens rechtstreeks aan die van hem te hangen (wel een cross UTP cable nodig).
Budtske
Starter Plus
Starter Plus

Als het geen SIS900 netwerkkaart is (deze hebben dit probleem wel vaker, steek aub een andere NIC om probleemloos verder te surfen :P )

is dit programatje soms wel handig en als het een windows probleem is zou het hier normaal gezien mee opgelost moeten zijn.

Werkt dit niet zit ik ook zonder ideën.

Mvg
Kevin
Raindog
Plus Member
Plus Member

thx voor de feedback ;-)
ik heb ondertussen het probleem kunnen oplossen, er was een prob met de winsock, na deze entries uit (winsock en winsock2) uit het registry te halen, en tcp/ip nog eens te installeren was het probleem direct van de baan. :wink:

greetz

Raindog
"To err is human..to really screw up you need a computer."
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”