Tele2Allin: Voorbeeld van ACHTERLIJKE SUPPORT

Plaats reactie
Gebruikersavatar
rmichiels
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 jan 2006, 08:15

De: TELE2 Belgium - Info FR <[email protected]>
Objet: RE:
Date: Tue, 7 Feb 2006 09:49:45 +0100
À: "" <>



Geachte heer M,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Het paswoord en uw username werden u bij de inschrijving toegestuurd.

Het eerste wat de technische dienst altijd doet, is de modem resetten.

Vandaar dat wij de klant altijd eerst vragen om een reset te doen, zodat zij niet onnodig naar het 070 nummer moeten bellen.

Hebt u nog een vraag? Aarzel dan niet om contact te nemen.

TELE2 dankt u voor uw vertrouwen.

Kathleen


Klantendienst

TELE2 België

-----Original Message-----
From: [mailto:]
Sent: Monday, February 06, 2006 8:37 PM
To: 'TELE2 Belgium - info T2 All In NL'
Subject: RE:






Jos,



Het resetten van de router zoals door u beschreven hieronder heeft tot gevolg dat alle parameters van deze worden gewist, inclusief user names en paswoorden.



Bijgevolg wordt deze onbruikbaar en is er geen toegang meer tot het Internet en kan er ook niet getelefoneerd worden.



Gelukkig had ik een back-up van het user.ini bestand van de router en heb ik dit terug kunnen opladen. Alles blijkt weer te werken, behalve dan dat jullie netwerk super traag is zoals gewoonlijk.



Mag ik u vragen u in het vervolg beter te informeren bij de 2nd line support vooraleer u klanten die minder afweten van informatica de das omdoet met zulke onzin.



Tele2 slaat echt alle records qua slechte support en dienstverlening. Een klacht via de Ombudsdienst en Test Aankoop zijn al onderweg.











-----Original Message-----
From: TELE2 Belgium - info T2 All In NL [mailto:[email protected]]
Sent: maandag 6 februari 2006 14:00
To:
Subject:



Geachte heer M



Wij danken u voor uw email die wij goed hebben ontvangen.



Hier het antwoord op uw mail.

Dit kunt u oplossen door de volgende stappen te volgen,

op de achterzijde van de modem is er de opening reset waar u ongeveer 10

seconden een balpen insteekt tot de lichtjes uitgaan ,daarna doet de modem

automatisch een reset van uw router.Vervolgens probeert u opnieuw te

telefoneren.



Hebt u nog een vraag ,aarzel niet om contact op te nemen met onze technische

dienst op het nummer 070/224464 van Maandag tot Zaterdag van 08.00 tot 22.00

uur en op Zondag van 10.00 tot 18.30 uur.



TELE2 dankt u voor het vertrouwen.

Jos



Klantendienst

België



-----Original Message-----

From: [mailto:]

Sent: Monday, February 06, 2006 9:17 AM

To: [email protected]

Subject: TELE2BE-NL-INFO-P





GENDER = MR

NAME = M

FIRSTNAME = R

STREET =

ZIP =

CITY =

TELHOME =

GSM =
FAX =

EMAIL =



SUBJECT = TELE2 All In

QUESTIONS = Ik kan sedert 5 februari 2006 geen uitgaande calls meer

maken. Ik kan alleen nog gebeld worden.





INFOS = NO
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Erm...

Not to spoil your fun, maar indien je nog niks aan de modem getweaked hebt en nog steeds de orginele soft draait, zal een GEWONE reset de userprofiles en data NIET wissen.

Anders had ik al heel lang zonder telefoon gezeten hier : nooit een recovery cd gehad, nooit een handleiding gehad (het eerste heb ik nu zelf voor gezorgd, het tweede heb ik niet echt meer nodig), maar in tussentijd al makkelijk 20 keer de modem gereset iedere keer als het systeem weer eens flipte ...

NOOIT mijn data verloren.

Maar als je met de config gaat spelen en nieuwe firmware gaat testen, zie ik dat inderdaad wel eens fout aflopen als je niet tenminste een backup van je user.ini hebt en de orginele firmware, da's juist.

Het "niet kunnen uitbellen" heb ik trouwens ook gehad, nadat ik de firmware zonder nadenken had geupgrade naar 5.40.xx. Duurde even voordat ik doorhad wat ik had fout gedaan, trouwens.
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

Inderdaad das compleet waar wat jij zegt.
Een gewone reset heeft als gevolg dat hij terug een Boot file gaat halen van de tftp server die daarvoor geconfigd is...
Tele2Tech
Member
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 07 dec 2005, 00:10

Inderdaad. Reset is een hulp voor mensen die er niets van kennen. Maar de meesten op dit forum kennen er iets van :roll:


Mvg
Tele2Tech
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Ze gebruiken gewoon templates, who cares. Als ze maar betaald worden. Veel controle krijgen ze daar blijkbaar niet denk ik.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
poekie68
Pro Member
Pro Member
Berichten: 320
Lid geworden op: 08 feb 2006, 08:14

kaween schreef:Het "niet kunnen uitbellen" heb ik trouwens ook gehad, nadat ik de firmware zonder nadenken had geupgrade naar 5.40.xx. Duurde even voordat ik doorhad wat ik had fout gedaan, trouwens.


Wat had je dan precies fout gedaan? Ik heb ook eens geprobeerd te upgraden naar 5.4.0.11 met mijn huidige config, en telkens ik wou bellen kreeg ik een bezettoon.

tnx

poekie
Gebruikersavatar
rmichiels
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 jan 2006, 08:15

Tele2Tech schreef:Inderdaad. Reset is een hulp voor mensen die er niets van kennen. Maar de meesten op dit forum kennen er iets van :roll:


Mvg
Tele2Tech


In plaats van cynische opmerkingen te geven zou ik maar zorgen dat de boel werkt en dat de klanten worden gerespecteerd. De kranten, Test Aankoop en de Ombudsdienst voor Telecommunicatie krijgen honderden klachten binnen over Tele2, een firma die wel reklame kan maken, maar niet levert wat ze belooft als het erop aan komt en zo honderden dupeert.

Qua security hebben jullie ook zware problemen. Iemand met slechte bedoelingen kan jullie netwerk zo plat leggen. Dus, i.p.v. standaard antwoorden te gebruiken en amateurs aan te werven, zouden jullie beter eens LEZEN wat de klant schrijft alvorens een antwoord te sturen. Iemand die het verschil niet kent tussen router user name / passwd en Internet Account user name / passwd, hoort niet te werken bij een Internet provider (Allee ja :roll: )
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

rmichiels schreef:In plaats van cynische opmerkingen te geven zou ik maar zorgen dat de boel werkt en dat de klanten worden gerespecteerd. De kranten, Test Aankoop en de Ombudsdienst voor Telecommunicatie krijgen honderden klachten binnen over Tele2, een firma die wel reklame kan maken, maar niet levert wat ze belooft als het erop aan komt en zo honderden dupeert.

Qua security hebben jullie ook zware problemen. Iemand met slechte bedoelingen kan jullie netwerk zo plat leggen. Dus, i.p.v. standaard antwoorden te gebruiken en amateurs aan te werven, zouden jullie beter eens LEZEN wat de klant schrijft alvorens een antwoord te sturen. Iemand die het verschil niet kent tussen router user name / passwd en Internet Account user name / passwd, hoort niet te werken bij een Internet provider (Allee ja :roll: )


Hier wil ik toch even op reageren: Tele2Tech is iemand die Tele2 bij personen thuis gaat installeren, dus hij kan (spijtig genoeg) niet veel doen aan structurele problemen binnen het bedrijf. Ik zou dus willen dat hij niet persoonlijk wordt aangevallen, hij is hier ten slotte nog steeds uit vrije wil!
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Gebruikersavatar
rmichiels
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 jan 2006, 08:15

SeNsEi Ze0n schreef:
rmichiels schreef:In plaats van cynische opmerkingen te geven zou ik maar zorgen dat de boel werkt en dat de klanten worden gerespecteerd. De kranten, Test Aankoop en de Ombudsdienst voor Telecommunicatie krijgen honderden klachten binnen over Tele2, een firma die wel reklame kan maken, maar niet levert wat ze belooft als het erop aan komt en zo honderden dupeert.

Qua security hebben jullie ook zware problemen. Iemand met slechte bedoelingen kan jullie netwerk zo plat leggen. Dus, i.p.v. standaard antwoorden te gebruiken en amateurs aan te werven, zouden jullie beter eens LEZEN wat de klant schrijft alvorens een antwoord te sturen. Iemand die het verschil niet kent tussen router user name / passwd en Internet Account user name / passwd, hoort niet te werken bij een Internet provider (Allee ja :roll: )


Hier wil ik toch even op reageren: Tele2Tech is iemand die Tele2 bij personen thuis gaat installeren, dus hij kan (spijtig genoeg) niet veel doen aan structurele problemen binnen het bedrijf. Ik zou dus willen dat hij niet persoonlijk wordt aangevallen, hij is hier ten slotte nog steeds uit vrije wil!


Sorry,

Ik dacht dat het iemand van Tele2 was. Mijn oprechte excuses. :oops:
Tele2Tech
Member
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 07 dec 2005, 00:10

Geen probleem, maar aangezien ik hier toch niemand kan helpen zal ik hier niet (of zeer weinig) posten. Sommigen onder jullie begrijpen niet dat ik dit ook nog doe in mijn weinige vrije tijd, of respecteren het spijtig genoeg niet.

Mvg
Tele2Tech
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”