Mp3 over 5 channel-dolby

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Heatryn
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Het probleem is het volgende: ik heb hier op m'n pc enorm veel mp3's staan die ik afspeel via m'n Dolby 5.1 surround systeem (dat nieuwste van Logitech met draadloze rear speakers). Voor het versturen van die sound van pc naar stereo gebruik ik tevens iets van Logitech, namelijk dat systeem om pc audio te versturen naar de stereo (draadloos). Nu, als ik die mp3's afspeel gebruikt hij enkel de 2 front speakers, de center en de subwoofer. Nu die achterste twee gebruikt hij enkel bij tv sound, of dvd uiteraard met dolby, maar niet bij die mp3's, of toch niet bij alle nummers. Hoe kan ik er nu voor zorgen dat ik bij al die mp3's de sound heb door al die 5 boxen? Want bij de meeste zou dat wel ten goede komen natuurlijk als er nog klank kwam door twee meer boxen. ook schilt dat veel met het volume, want twee boxen minder geeft toch direct een enorm volume verlies. Heb al wat gegoogled, maar vind niet direct iets. Ja, dat de uitvinders van mp3 een nieuw concept bezig zijn, namelijk de .mp3s, een mp3 met surround geluid. Maar dit werkt voor geen meter hier.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Volgens mij kan je op mixer-niveau (dus van je geluidskaart) zeggen dat ie 2-kanaals moet upmixen naar 5.1. Bij m'n ouwe Live-kaart kon da via de AEX-effecten.
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Is het echt nodig om de muziek uit al de boxen te laten komen? Voor stereo maakt dit toch niet uit. Ok, je zal dan midden in de muziek zitten, maar volgens mij gaat het geluid dan 'botsen'
FST
Pro Member
Pro Member

Ik kan dit met mijn SB audigy kaart, SMSS 3D, maar ik zet dat niet op, klinkt toch maar pover vind ik...
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”