Overschakeling kabel (Telenet) naar ADSL (Dommel)

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
gregbristow
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 feb 2006, 22:36

Ik had een paar vragen ivm. de overschakeling van kabel naar ADSL.
Welke apparatuur moet ik hiervoor allemaal veranderen? De modem van Telenet zal waarschijnlijk niet kunnen gebruikt worden, veronderstel ik.
Is er dan een speciale soort modem nodig (modemrouter)?
Verder vroeg ik me nog af waar dat nieuwe toestel komt te staa, bij Telenet stond de modem ik de kelder omdat vanaf daar de kabel vertrok, is het bij ADSL zo dat de modem dan bij de telefoon staat?
Indien er voor de rest nog andere dingen zijn die mij van nut zouden kunnen zijn bij de overschakeling...
Dank bij voorbaat.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Je hebt dus een ADSL2+ ready modem/router nodig, dat raad ik toch aan. Ee USB modem is verleden tijd. Zo ben je ook al klaar voor toekomstige ADS2+ plannen, deze zijn ook backwards compatibel met gewone ADSL.

Je modem/router plaats je dan naast één van de stekkers van je telefoonlijn. Je hebt ook splitters nodig die je plaatst op iedere telefoonstekker. Maar je kan ook vragen aan Belgacom dat ze een technieker laten komen die een splitter installeerd... Maar daarmee heb ik niet veel ervaring. Any other userbasers?

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Ken schreef:Je hebt dus een ADSL2+ ready modem/router nodig, dat raad ik toch aan. Een USB modem is verleden tijd. Zo ben je ook al klaar voor toekomstige ADS2+ plannen, deze zijn ook backwards compatibel met gewone ADSL.
Je kan hier eens zien voor een model, ofwel een Thomson Speedtouch530, functioneert prima.
(linkje naar een reply van Sub Zero)
Hoe installeren, er is altijd een schema bij in de doos als zo'n modem geleverd wordt.

Bovenaan onze homepage op dit forum vind je dit in PDF formaat.
Bovenaan die PDF pagina in de werkbalk kan je klikken op loupe + en zo de tekening inzoomen.

:wink:
Laatst gewijzigd door Blue-Sky op 05 feb 2006, 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Guest2006

Ik ben ook van plan over te schakelen va Belgacom/Skynet GO naar Dommel/netconnect enkel en alleen vanwege mijn limiet.

Nu had ik graag volgende geweten: Als ik alles opzeg bij belgacom/skynet en dus Dommel/netconnect (32.95) neem is dat het volledige bedrag voor toegang/internet of moet ik nog kosten betalen voor de lijn die ik van belgacom huur, want dit dommelpakket is dat enkel toegang tot het netwerk of is dit een volledig aanbodpakket?
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

@Guest2006,
In verschillende threads kan men hier lezen, soms blijf je beter waar je bent, hier is er zo een.

Maar ja, als iemand meer volume wenst enkel en alleen voor de limiet, dat is persoonlijke voorkeur ofwel noodzaak.

:wink:
Gast

Maar dat Dommel/netconnect pakket is dat een all-in pakket of niet?
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

Dat is géén all-in pakket. Enkel internet.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 mar 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Anonymous schreef:Maar dat Dommel/netconnect pakket is dat een all-in pakket of niet?


Dit is dus inderdaad geen all-in, maar een discovery kost maar 6,5€ of een gewoon abbo 17,25€. Dus als je ook wil telefoneren kom je nog steeds goedkoper dan de Telenet uit met betere voorwaarden.
Als je pc af en toe toch 's nachts aan staat, raad ik EDPnet aan, waarvan de voorwaarden dan zelf nog interessanter worden. Maar iedereen is vrij in z'n keuze natuurlijk.
Gast

Ok, bedankt voor de replies!
Misschien een domme vraag, maar die splitter wordt waarschijnlijk apart (van de modem) verkocht?

Heb ook lang getwijfeld tussen Dommel en EDPnet...
Ik nijgde meer naar Dommel in het begin, maar met de introductie van het "nachtsurfen" bij EDPnet begon ik weer te twijfelen =)

De keuze is in ieder geval gemaakt, nu hopen dat Dommel ook het "nachtsurfen" introduceert =D
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Bij sommige modems zit er eentje bij, bij andere niet. Je moet niet vergeten dat je er 1 nodig hebt per aangesloten telefoon-contactpunt!
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”