The_Borg schreef:Ik hoor dat nu al wat 5 jaar hetzelfde liedje van dit jaar wordt het jaar van linux op de desktop en elk jaar...
Amen
Ik heb zo ook het gevoel dat diegenen die de profeet willen uithangen, nog het minst met linux gewerkt hebben. Anders zou je gewoon inzien dat het s**** als desktop OS voor "six-pack-Joe".
Men moet Linux nu ook weer niet onderschatten hoor. Af en toe probeer ik is een live cd, en over de jaren is Linux toch met deftig sprongen vooruit gegaan. Voor de windows gebruikers vind ik vooral de combinatsie met Gnome de beter oplossing ( kde heeft het typise linux syndroom, to darn complicated ).
Linux is bruikbaar voor de gewone gebruiker. Men heeft alles wat men nodig heeft tegenwoordig. OpenOffice is een goede aanhanger van MS Office, Firefox, Thunderbird, etc etc ...
Het probleem zit hem vooral dat Linux infeiten niet deftig gepushed wordt. Men focused naar bedrijven & servers toe, maar daar stopt het. En ofcourse, laten we eerlijk zijn, het lobbywerk van MS werkt ook. XX staatsinstancie draait op Linux, plop, er komt een nieuwe "manager", en bingo. Alles moet buiten, en vervangen worden door MS producten ( is op dit moment aan het gebeuren in een staatsdienst waar ik contacten heb ).
En lets be honest, er zijn te veel distro's. Als die mannen hun resource's zouden samen smijten, zou men veel beter producten kunnen ontwikkelen ( en sneller ). Er word infeiten veel tijd verspilled door hetzelfde te doen over xx distro's maar ieder met hun eigen implementatie dat infeiten het zelfde doet.
Moest Google zich focussen achter een Linux distro, zou men wel eens een grote spelers maken met tamelijk wat macht. Ik denk dat Google OS wel de aandacht zal trekken van de media over gans de wereld.