Pagina 1 van 1

Geen verbinding meer te maken, wel Showtime

Geplaatst: 29 jan 2006, 19:10
door mikezwet
Hallo,
Maandag 2 weken geleden 16 Januari deed plots mijn ADSL Aways verbinding het niet meer. Nu ben ik doordeweeks niet thuis en merkte het omdat mijn webcamera niet meer bereikt kon worden.

Zaterdag 21 Januari ben ik gaan kijken wat er loos was en bleek dat ik geen verdinding meer kon maken in het modem. Onder PPP kreeg ik steeds Connect ERROR. De status bij ADSL was "Showtime" dus het lag niet aan de lijn.

Na veel gepruts kwam ik er niet uit en heb maandag 23 jan versatel gevraagd of er iets mis was, nee niks. Sitecom (de leverancier van het modem, een DC-213) gemailt met screenshots, en als antwoord kwam dat alles goed moest staan, ik had er immers niks aan gewijzigd.

Dit weekeind kwam ik thuis en bleek ik Verbinding te hebben, onder PPP stond connect en onder WAN status stond een toegkend IP.

Mooi dacht ik, maar helaas ik kon geen internet pagina's bereiken. Na weer veel gepruts en resets zit ik nu weer met hezelfde probleem en kan ik niet connecten onder het tabbled PPP: Connect ERROR terwijl de ADSL lijn op showtime staat, dus goed is.

Wie weet wat hier nou loos kan zijn? Ik hoop dat iemand mij kan helpen, ik ben ten einde raad :-(

Geplaatst: 29 jan 2006, 20:02
door mikezwet
Het rare is dat er wel verbruikt word op sommige momenten.

Ook moet ik melden dat ik gister toen ik wel WAN IP had maar geen pagina's kon bereiken ik wel kon PINGEN in cmd naar www.google.com

Afbeelding

Geplaatst: 30 jan 2006, 08:49
door Parin
Bij die CONNECT ERROR moet je eens kijken of je Versatel login nog correct ingevuld is. Na die problemen met de authentication server bij Versatel op 12 januari, was dat plots leeggemaakt in mijn modem settings hoewel ik er zelf nooit ben aangeweest. Maar aangezien je af en toe wel verbinding krijgt, denk ik dat er iets anders loos is.

Je hebt verbinding maar kan geen websites bezoeken. -> DNS issues

maar dan...

Je kan ze echter wel pingen? -> DNS lijkt dan wel te werken...


Heel vreemde situatie. Ik zou Versatel blijven bellen, dat zij je maar helpen zoeken! 18 dagen geen (fatsoenlijke) verbinding, dat is ronduit schandalig.

Geplaatst: 30 jan 2006, 09:03
door Nadesj
Ja, na 16 dagen hebben we ook weer aansluiting, niet dat versatel of Tele2
ook maar iets gedaan hebben, ik heb bij de login al het mogelijke geprobeerd.

Vroeger moesten we *@versateladsl.be gebruiken, maar wat blijkt nu, dat is veranderd naar *@versatel.be, toen ik dit laatste invulde werkte het direct. Ik weet niet waarom ze dat niet gewoon konden zeggen.

We hebben mails gezonden, mijn vader heeft elke dag een paar keer gebeld en we hebben 2 maal iemand aan de lijn gehad, die vertelde dat ze het in orde gingen brengen. Had ik zelf niet zitten experimenteren met die login, dan had mijn vader nog steeds geen toegang, het is een schande.

Geplaatst: 30 jan 2006, 09:15
door mikezwet
Nadesj schreef:Ja, na 16 dagen hebben we ook weer aansluiting, niet dat versatel of Tele2
ook maar iets gedaan hebben, ik heb bij de login al het mogelijke geprobeerd.

Vroeger moesten we *@versateladsl.be gebruiken, maar wat blijkt nu, dat is veranderd naar *@versatel.be, toen ik dit laatste invulde werkte het direct. Ik weet niet waarom ze dat niet gewoon konden zeggen.

We hebben mails gezonden, mijn vader heeft elke dag een paar keer gebeld en we hebben 2 maal iemand aan de lijn gehad, die vertelde dat ze het in orde gingen brengen. Had ik zelf niet zitten experimenteren met die login, dan had mijn vader nog steeds geen toegang, het is een schande.


Ik had altijd al ***@versadsl.be en heb die ander ***@versateladsl.be
geprobeerd maar dat hielp niet. ****@versatel.be heb ik niet geprobeerd. Moet ik eens proberen woensdag (eerder ben ik niet thuis :-( )

Heb geen modem van versatel maar een sitecom die ik zelf heb gekocht omdat ik draadloos wilde.

ik had zaterdag dus even verbinding en kreeg een ip maar geen pagina's. Wel ping. DNS werkt dus wel.

Nu krijg ik helemaal verbinding terwijl er bij ADSL status vermeld staat dat er een lijn word gezien:

Afbeelding

Normaal krijg ik rond de 20e van de maand een mailtje met het e-factuur en word rond de 28e of 29e het bedrag afgeschreven. Dit is ook niet gebeurd. Ik ben gewoon een Ghost gebruiker geworden lijkt het wel. heb toch niks opgezegt :eek:

Owja, bedankt voor de reacties trouwens. Ik ben altijd bang dat het aan mijzelf ligt en dat ik nu versatel vals beschuldig. Echter ik heb niets veranderd aan het systeem en het ging zomaar uit. Aan de andere reacties te lezen is er inderdaad een probleem bij versatel.

Rare manier van ondernemen, je bestaande klanten in de kou laten staan maar veel doen om nieuwe te werven. Ik doe het altijd andersom :roll:

Geplaatst: 30 jan 2006, 10:30
door mr_willes
VERY offtopic:

Rare manier van ondernemen, je bestaande klanten in de kou laten staan maar veel doen om nieuwe te werven. Ik doe het altijd andersom


Ben benieuwd hoe lang je in business blijft als je nieuwe klanten in de kou laat staan... :wink:

Geplaatst: 30 jan 2006, 14:20
door mikezwet
mr_willes schreef:VERY offtopic:

Rare manier van ondernemen, je bestaande klanten in de kou laten staan maar veel doen om nieuwe te werven. Ik doe het altijd andersom


Ben benieuwd hoe lang je in business blijft als je nieuwe klanten in de kou laat staan... :wink:


Hehe, je begrijpt het wel denk ik :wink:

Ik heb trouwens na een aantal e-mails en een fax te versturen weer verbinding. Waardoor het nou is gekomen weet ik niet maar ik weet wel dat er in ieder geval iets mis was bij versatel.

Ik ga daarom het contract opzeggen en me tegen de tijd van november bij Dommel inschrijven. Sneller en een groter datalimiet tegen bijna de zelfde prijs en, ik hoop goede service. Ik zal de berichten over deze provider volgen.

Geplaatst: 30 jan 2006, 18:59
door mikezwet
Te vroeg gejuigd:

Ik maak gebruik van ip webcams, ik kan via internet op de camera's komen. Soms kan je inloggen soms niet, de verbinding valt dus af en toe weg en dat ligt absoluut niet aan die camera's

Als ik webagina invoer bijv www.google.com, word die niet gevonden. Ik kan dus nog steeds geen pagina's bereiken, wel pingen via CMD.

Ik kan dus niets inkomends bereiken maar het uitgaande kan ik wel bereiken (op afstand, op de zaak) maar dus soms ook niet.

Word hier doodmoe :cry: :cry: van en heb de betalingen aan versatel stopgezet, wil ze in gebreken stellen en zo snel mogelijk naar een andere aanbieder.

Geplaatst: 30 jan 2006, 20:37
door Ken
Gebruik je DNS servers van versatel/tele2 in de instellingen van je router?

Geplaatst: 30 jan 2006, 21:30
door Praetorian
doe eens een ping met grote paketten
ik heb dat al meegemaakt dat alle grote paketten worden afgebroken en daarop 100% packetloss gaven de kleine paketten zoals ping gaven normale goede verbinding... connecten op ip enz ging wel ( ftp ed) maar meer ook niet

proberen dus
als ik me niet vergis in cmd:

ping *ipke* -l 1500

Geplaatst: 30 jan 2006, 23:06
door mikezwet
Ken Losfeld schreef:Gebruik je DNS servers van versatel/tele2 in de instellingen van je router?


Nee die gebruik ik niet, nooit gebruikt ook. Ik heb ook niet echt een plek gezien waar ik dat zou moeten invoeren in een Sitecom DC-213 modem.

Praetorian schreef:doe eens een ping met grote paketten
ik heb dat al meegemaakt dat alle grote paketten worden afgebroken en daarop 100% packetloss gaven de kleine paketten zoals ping gaven normale goede verbinding... connecten op ip enz ging wel ( ftp ed) maar meer ook niet

proberen dus
als ik me niet vergis in cmd:

ping *ipke* -l 1500


Moet ik dat zo intypen zoals het er staat? Ik heb nu weer geen verbinding :x dus morgen even proberen.

Geplaatst: 31 jan 2006, 14:22
door mikezwet
Praetorian schreef:doe eens een ping met grote paketten
ik heb dat al meegemaakt dat alle grote paketten worden afgebroken en daarop 100% packetloss gaven de kleine paketten zoals ping gaven normale goede verbinding... connecten op ip enz ging wel ( ftp ed) maar meer ook niet

proberen dus
als ik me niet vergis in cmd:

ping *ipke* -l 1500


ping www.google.com -L 1500 geeft:
Time out bij verbinden
100% verlies.

ping www.google.com geeft:
0% verlies

Grote paketten lukt dus niet, gewoon pingen naar www.google.com wel.

In hoeverre zou dit aan een modem kunnen liggen ?

Geplaatst: 31 jan 2006, 15:45
door Ken
Kan je echt nergens DNS servers invoeren?

Geplaatst: 31 jan 2006, 16:14
door mr_willes
Lijkt me geen DNS probleem als hij met een gewone ping naar www.google.com 0% verlies heeft...

Geplaatst: 31 jan 2006, 19:16
door Praetorian
mikezwet schreef:ping www.google.com -L 1500 geeft:
Time out bij verbinden
100% verlies.

ping www.google.com geeft:
0% verlies

Grote paketten lukt dus niet, gewoon pingen naar www.google.com wel.

In hoeverre zou dit aan een modem kunnen liggen ?

ik heb dat probleem ook gehad, hebben ze nooit kunnen oplossen
voor zoverh et slechte nieuws
goede nieuws: toen ze de backbone wijzigden naar andere isp werkte het wonderwel wel:D
wat dit wil zeggen: de grote paketten worden ERGENS overal ervan tussenuit gegooid ( eigenlijk afgekapt omdat ergens iets een dergelijke packetsize niet ondersteunt) waardoor ze als wartaal aankomen bij het volgende station en er uit gefilterd worden
kleine paketten kunnen er wel door...
moet es aan tele2 vragen om te onderzoeken of de belgacow wel goed alles doorroute: moet normaal ergens een instelling zijn om grote packets door te routen die bij zowel bgc als tele2 gelijk moeten staan...

dat is wat ze mij altijd hebben wijsgemaakt... of er iets van ana is, het probleem lijkt vrij gelijkaardig te zijn aan wat ik had
gl er mee... heir was het een langdurige lijdensweg

Geplaatst: 31 jan 2006, 21:48
door mikezwet
Praetorian schreef:
mikezwet schreef:ping www.google.com -L 1500 geeft:
Time out bij verbinden
100% verlies.

ping www.google.com geeft:
0% verlies

Grote paketten lukt dus niet, gewoon pingen naar www.google.com wel.

In hoeverre zou dit aan een modem kunnen liggen ?

ik heb dat probleem ook gehad, hebben ze nooit kunnen oplossen
voor zoverh et slechte nieuws
goede nieuws: toen ze de backbone wijzigden naar andere isp werkte het wonderwel wel:D
wat dit wil zeggen: de grote paketten worden ERGENS overal ervan tussenuit gegooid ( eigenlijk afgekapt omdat ergens iets een dergelijke packetsize niet ondersteunt) waardoor ze als wartaal aankomen bij het volgende station en er uit gefilterd worden
kleine paketten kunnen er wel door...
moet es aan tele2 vragen om te onderzoeken of de belgacow wel goed alles doorroute: moet normaal ergens een instelling zijn om grote packets door te routen die bij zowel bgc als tele2 gelijk moeten staan...

dat is wat ze mij altijd hebben wijsgemaakt... of er iets van ana is, het probleem lijkt vrij gelijkaardig te zijn aan wat ik had
gl er mee... heir was het een langdurige lijdensweg


Oke ik heb het eea gemeld aan Versatel, of het helemaal duidelijk is overgekomen weet ik niet want het word mij iets te technisch en ik heb zoiets, wie levert hier adsl?

Mijn vraag aan Praetorian is: Was het probleem wel opgelost toen je overging naar een andere provider? Of lag het aan Belgacom?

Harstikke bedankt voor alle nuttige reacties!!!

Geplaatst: 02 feb 2006, 08:28
door mikezwet
Even een schopje. Ik wil versatel tot maandag de tijd geven om alles in orde te maken en anders stel ik ze in gebreken. 3 weken met een gare of geen verbinding vind ik niet kunnen. Als ze dan nog goed contact met me houden oke maar ik hoor maar niks.

Mijn vraag aan Praetorian is: Was het probleem wel opgelost toen je overging naar een andere provider? Of lag het aan Belgacom?

Geplaatst: 02 feb 2006, 16:11
door Praetorian
sorry dat ik zo laat antwoord maar ik zit in examens ( vandaga mijn laatste en zwaarste, vandaar dat ik 2 dagen er niet was)

nu:
andere provider: werkte direct van eerste keer...
of het nu aan bgc of die provider zelf lag... goede vraag, kan even goed aan het 'doorzenden' van het signaal gelegen hebben
strontig probleem in ieder geval


edit: kan je es je mtu checken op je modem? en hoeveel is die waarde?

Geplaatst: 03 feb 2006, 09:19
door mikezwet
Praetorian schreef:sorry dat ik zo laat antwoord maar ik zit in examens (
edit: kan je es je mtu checken op je modem? en hoeveel is die waarde?


Succes met je Exames!

MTU weet ik niet wat dat is. Ik heb een sitecom modem/router DC-213

Geplaatst: 03 feb 2006, 10:12
door mr_willes
Hier heb ik heel het verhaal van de MTU proberen uit te leggen. Mischien dat je het een keer kunt bekijken.

http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?p=91486#91486

Geplaatst: 06 feb 2006, 18:12
door mikezwet
Ik heb vandaag een aangetekende brief gezonden aan versatel om ze in gebreken te stellen en mijn contract op te zeggen. Ik heb geen zin om nog langer zonder internet te zitten en al helemaal niet om dan maar niks anders te horen dan "de technische dienst is ermee bezig".

Ga nu bij dommel aanvragen alleen zit met 1 vraag:

Hun abbo voor max 1 computer, hoe zit dat nu? Ik heb gewoon een draadloze router waar soms 3 of 4 computers op internetten, kan dat nu niet?
Dommel kan toch niet zien met hoeveel computers ik internet :???:

Geplaatst: 07 feb 2006, 08:59
door mr_willes
Vaak controleren ze op mac-adres of host-naam. Deze kun je vaak in modems/routers spoofen. Op dat moment kunnen ze inderdaad niet zien hoeveel pc's je achter je verbinding hebt zitten.

Geplaatst: 08 feb 2006, 13:52
door mikezwet
Gisteren aangemeld bij dommel. Meteen contract verstuurd en betaling gedaan. Vanmorgen al een mailtje dat binnen de 24h de service zou werken.

Gaat tot nu toe perfect! :-D

Geplaatst: 12 feb 2006, 22:20
door mikezwet
Nog geen login codes van Dommel maar dat zal een dezer dagen wel komen :-D

Kheb na een week nog niets gehoord van mijn opzegging en aangetekende brief aan versatel. Enkel op de e-mail naar de klantendienst dat de afdeling facturatie de opzegging zou bevestiging.

Wacht maar af :wink: Ik hoop alleen dat dommel werkt terwijl versatel nog actief is :???:

Geplaatst: 14 feb 2006, 19:03
door mikezwet
Vrijdag als het goed is alles rond met Dommel.com.

Van versatel nog niks gehoord wbt de opzegging.

Geplaatst: 14 feb 2006, 20:42
door Sinvraal
Laat ons vooral weten hoe het afloopt met die opzeg van Tele2 hè. En ook of ze u iets willen aanrekenen voor verbreking van het contract.
Had je eigenlijk al die tele2 box ontvangen?

Geplaatst: 18 feb 2006, 20:07
door mikezwet
edit, niet meer van toepassing.

Geplaatst: 12 nov 2007, 17:22
door mikezwet
Na anderhalf jaar loopt er nog steeds een incasso waarvan ik twee maanden geleden een brief kreeg dat ik nog 2 dagen had om te betalen.
Alle corrospondentie gestuurd met de ingebreke stelling erbij en niets meer van gehoord....

Geplaatst: 26 nov 2007, 13:36
door T2m
mikezwet schreef:
Praetorian schreef:doe eens een ping met grote paketten
ik heb dat al meegemaakt dat alle grote paketten worden afgebroken en daarop 100% packetloss gaven de kleine paketten zoals ping gaven normale goede verbinding... connecten op ip enz ging wel ( ftp ed) maar meer ook niet

proberen dus
als ik me niet vergis in cmd:

ping *ipke* -l 1500


ping www.google.com -L 1500 geeft:
Time out bij verbinden
100% verlies.

ping www.google.com geeft:
0% verlies

Grote paketten lukt dus niet, gewoon pingen naar www.google.com wel.

In hoeverre zou dit aan een modem kunnen liggen ?



De Google servers laten zulke grote ping paketten gewoon niet toe.