Ervaringen Dommel

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kokki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 251
Lid geworden op: 07 nov 2004, 14:40
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

Dag allemaal,

Ik lees hier dat er al meerderen van jullie overgeschakeld zijn naar Dommel. Graag had ik jullie ervaringen gelezen. :-) Zijn jullie tevreden over de snelheid, hebben jullie last van disconnects, enz....
Ik had ook graag geweten of je tegelijkertijd op 2 verschillende plaatsen kan inloggen met dezelfde login (meerdere Ip's tegelijkertijd). :wink:

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
GeMa
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 17 dec 2005, 12:09

Kokki schreef:Zijn jullie tevreden over de snelheid, hebben jullie last van disconnects, enz....


Hallo,

Over het algemeen ben ik wel tevreden over dommel.be.
Sterke punten zijn:
    Vlotte omschakeling, geen onderbreking ADSL gehad
    Snelle correspondentie, reactie op mail
    Vlotte werking van de helpdesk (niet uit eigen ervaring)
    Stabiele verbinding, geen disconnects
    Snelle upload, gemiddeld 432 kBit/s (laatste 2 weken)


Enig minpunt is de snelheid in download. Gemiddeld over de afgelopen twee weken had ik 2611 kBit/s download. Bij Scarlet, mijn vorige provider was dat 3450 kBit/s. De kinderen klagen af en toe van LAG. Ik heb bij de helpdesk nog niet gereclammeerd opdat ik eerst wil wachten tot mijn Scarlet contract afgelopen is.

MG
kick
Plus Member
Plus Member
Berichten: 118
Lid geworden op: 10 jan 2006, 19:53
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 2 keer

Voordien was ik klant bij skynet. Ik moet zeggen dat ik geen verschil merk tussen beiden (behalve mijn harde schijf vult zich wat sneller :-D ). Totaal geen disconnects. Zelfde downloadsnelheid (430 kB/s), upload heb ik geen zicht op (gebruik ik niet echt "bewust") mijn game-periode ligt al tijdje achter mij dus kan ook niet spreken over Lag. Zeer snelle/vriendelijke helpdesk!
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Sinds 9u vanavond ben ik ook aangesloten op de Turbo Line...
(ByebyeTele2 :twisted: )

En Dommel geeft me dit:

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 3402 kbit/s or 425 kbyte/s
- Upload speed : 309 kbit/s or 39 kbyte/s
Tue Jan 31 2006 at 23:44:05 UTC+0100

Properkes eh, als ge ziet van waar ik kom (512Kbps down, 256Kbps up) :-)
biosphera
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 mei 2006, 04:23

Overgestapt van Belgacom naar Dommel. Vandaag reeds al veel testdownloads en moet zeggen het gaat blijkbaar iets sneller naar bepaalde sites toe, voor de rest idem enkel meer limiet ;-), en bij FTP downloads constante snelheid van 420kb/s, bij belgacom was het 410kb/s deze getest op ftp.belnet.be


Dommel:
Your current download speed:
3385kbit/s
or
423kbyte/s



Your current upload speed:
293kbit/s
or
37kbyte/s



Voorheen Belgacom ADSL GO:

Your current download speed:
3377kbit/s
or
422kbyte/s

Your current upload speed:
232kbit/s
or
29kbyte/s


Email checken van gmail en hotmail via outlook express gaat zeer snel, bij belgacom had ik steeds een time-out en hotmail binnenhalen bleef altijd hangen. Bij dommel supersnel binnen no problem.

Dus tevreden voor zover. Minpunten als die er zijn, de komende dagen/tijd zal ik die zeker posten.
penguinpower
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 07 mei 2006, 17:20

Ik kom van bij Telenet (zowel telefoon als internet).
De omschakeling verliep vrij vlot.
De downloadsnelheid is wel gevoelig lager (400 - 450 kB/s), maar de limiet is dan wel vijf keer hoger.
Eindelijk gedaan met iedere maand wikken en wegen wat wel kan en wat niet. Bij dommel kan het gewoon allemaal (tot op bepaalde hoogte natuurlijk).
Enig minpunt bij mij was dat er een bepaalde dag een aantal sites niet of nauwelijks bereikbaar waren.
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

penguinpower schreef:Enig minpunt bij mij was dat er een bepaalde dag een aantal sites niet of nauwelijks bereikbaar waren.

Hun DNS server valt om de zoveel tijd uit, en de enige oplossing is dan een restart van de modem/router... Het begint me wreed te storen :evil:
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Probeer de DNS servers van een andere ISP eens. Belgacom is: 195.238.2.21 en 195.238.2.22
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Wat ik al 2 dagen na elkaar heb is het wegvallen van sync op m'n lijn. Is daar eigenlijk iets aan te doen?

Maandag was het omstreeks 22:20 - en had ik wat moeite om terug online te raken, gisteren omstrees 22:50.

Is hier eigenlijk iets tegen te doen? M'n modem (Linksys ADSL2MUE) herprobeert wel automatisch blijkbaar, maar leuk is anders :(
verb
Premium Member
Premium Member
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 mei 2006, 09:21
Bedankt: 1 keer

Mijn ervaringen :

-Perfecte overschakeling
-Stabiele verbinding, nog nooit een disconnect gehad.
-Snelheid ligt iets lager dan Easynet, maar nog altijd zeer goed.
-Zeer goeie newsserver, helaas met gecapte snelheid.
-Soms zijn verschillende sites niet toegankelijk, maar dat is meestal van zeer korte duur. Dat had ik eigenlijk zelden met Easynet.
-Gebruiksvriendelijk CRM pakket.

Een tevreden gebruiker!
Perkele
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 13 jun 2005, 21:21

Mijn omschakeling duurde 3 weken, maar dat lag volledig aan Belgacom, normaal is het maar 5 werkdagen.

Voor de rest voorlopig zeer tevreden. Download is 3x zo snel als bij RDSL, upload is iets minder. Rare is wel dat ik een 4.6mBit/512kBit profiel heb terwijl ik een 4Mbit/256kBit profiel zou moeten hebben. Ik ben benieuwd hoelang dat gaat duren...

De account op de newsserver (giganews) is beperkt in bandwidth en volume, maar poort 119 zelf is niet gecapt. Een ongelimiteerde account bij giganews kost trouwens ~€20 per maand.

verb schreef:-Soms zijn verschillende sites niet toegankelijk, maar dat is meestal van zeer korte duur.

Zonet nog gehad, dit ligt aan hun DNS-server die plat gaat, na een 5-10 minuten was die gereset.
Laatst gewijzigd door Perkele op 15 jun 2006, 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.
verb
Premium Member
Premium Member
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 mei 2006, 09:21
Bedankt: 1 keer

Ik heb een 1mbit usenet account genomen bij Astraweb, meer heeft toch geen zin want ik wil geen volumeblokken bijkopen. Dat kost 10$ per maand zonder downloadlimiet en haal constant die 1mbit dus voor mij een goeie oplossing.
Perkele
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 13 jun 2005, 21:21

Omdat RDSL gewoon geen newsserver heeft, heb ik een half jaar geleden een jaarabonnement genomen bij Tweaknews.nl: €69,95 voor een jaar aan 10Mbit zonder limiet. 1Mbit bieden ze niet aan, anders had ik dat wel genomen. Met Dommel haal ik 420 KB/sec van de newsserver van TweakDSL tot de 50GB op is, tenzij ik volumeblokken bijkoop.

PS. Ze hebben ook unlimited ADSL@6Mbit aan €9,95/maand, mogen ze in België het goede voorbeeld volgen.
verb
Premium Member
Premium Member
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 mei 2006, 09:21
Bedankt: 1 keer

Ik wilde eigenlijk eerst Eweka nemen maar ik had dringend access nodig, ik was iets aan het downloaden dat ik absoluut wou en toen ging ik over de limiet en gedaan met downloaden. Helaas ben ik dat internet met limieten nog niet gewoon :-(

Bij Astraweb kreeg ik onmiddellijk mijn login en password na betaling met kredietkaart, voor mij ideaal. En nu ik daarmee een maand verder kan regel ik wel een Tweaknews jaarabonnement. Tis goedkoper en tot aan de downloadlimiet nog sneller ook :-)
Gebruikersavatar
Davion
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 apr 2004, 20:27
Locatie: Diest

Perkele schreef:Voor de rest voorlopig zeer tevreden. Download is 3x zo snel als bij RDSL, upload is iets minder. Rare is wel dat ik een 4.6mBit/512kBit profiel heb terwijl ik een 4Mbit/256kBit profiel zou moeten hebben. Ik ben benieuwd hoelang dat gaat duren...


Das normaal, kheb hier voorlopig nog Belgacom ADSL Skynet Go, das ook 4/256 normaal, en in mijn router staat ook 4.6/512.
hoy69
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 22 mei 2006, 11:12

dat is het verschil met je syncronisatiesnelheid en je echte data snelheid waarop je gecapd ben top de broadband acces server.

is bij iedereen die op bgc centrales hangt en bgc backbone gebruikt (met uitzondering van de profesionele adsl lijnen zoals de office produkten
verb
Premium Member
Premium Member
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 mei 2006, 09:21
Bedankt: 1 keer

Het viel mij dit weekend op dat ik heel instabiel van de nieuwsgroepen download via Astraweb met Dommel mediumband. In GrabIt gaat mijn snelheid van 0 tot 150Kb/s en in DU Meter schommelt de snelheid tussen 70 en 100KB/s.

Ik heb nog getest met Easynet, een stabiele snelheid van 260KB/s in zowel GrabIt als DU Meter.... Binnen enkele dagen krijg ik mijn volle snelheid weer, ik ben benieuwd wat mijn snelheid zal zijn met Dommel...
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”