Foutje in de traffiek-meter van EDPnet?

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer

Eergisteren kijk ik naar verbruik en ik zie dat ik nog ongeveeer 5GB over heb. Vandaag zit ik echter wel 22,5GB over mijn limiet terwijl ik maar 3,3GB heb gedownload tussen 25/01 en 27/01!
Ik zie wel dat de andere volumes op andere dagen niet meer hetzelfde zijn (anders zat ik al op 07/01 op smallband).
MRC101
Elite Poster
Elite Poster

En het blijft stijgen zit nu al 29GB over de limiet!!! (Bij vandaag is er wel niks bij gekomen)

Nog iemand die een gelijkaardig probleem ondervind?

UPDATE: Ondertussen al 30GB.
Laatst gewijzigd door MRC101 27 jan 2006, 14:29, in totaal 1 gewijzigd.
KK
Elite Poster
Elite Poster

Heb je toevallig een onbeveiligd draadloos netwerk? Want dan is het goed mogelijk dat één van je buren zit mee te surfen op jouw verbinding.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster

KK schreef:Heb je toevallig een onbeveiligd draadloos netwerk? Want dan is het goed mogelijk dat één van je buren zit mee te surfen op jouw verbinding.

Ik heb inderdaad draadloos en ja sommige buren surfen mee. Maar dit is niet het probleem want mijn verbruik van de laatste twee dagen is maar 3GB en ik had gisteren nog 5GB over. Dus er komt 3GB bij en heb normaal dus nog 2GB over maar zit opeens 30GB overmijn limiet. Het zijn dus de gegevens van de dagen ervoor die veranderen :eek: :eek: :?
MRC101
Elite Poster
Elite Poster

Ik zie er nu wel een patroon in.

Al mijn verbruik van 30/12 - 12/01 is nu exact het dubbele van wat er gisteren stond :? (vergeleken met de logs van ispmonitor die vandaag nog niet op internet heeft geweest).
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Hmm, ik heb hier hetzelfde voor, enkele dagen geleden zat ik een 200 MB over mijn limiet en nu al 10 GB, terwijl ik max 500 MB verbruikt heb in tussentijd.
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
MRC101
Elite Poster
Elite Poster

Ik denk dat ze aan de meter aan het werken zijn ofwel is er een probleempje, want nu zijn alle gegevens van na 15/01 verdwenen.
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Naar aanleiding van het nakende invoeren van het nachtsurfen is de trafiekmeter tijdelijk buiten gebruik. Gelieve ons te verontschuldigen voor het ongemak.
internet, fiber & telephony
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 3 keer

EDPnet schreef:Naar aanleiding van het nakende invoeren van het nachtsurfen is de trafiekmeter tijdelijk buiten gebruik. Gelieve ons te verontschuldigen voor het ongemak.

M.a.w het traffic die nu verstuurd word, word niet meegeteld? :D

Geen meter = geen controlle he ;)
MRC101
Elite Poster
Elite Poster

Arqentus schreef:
EDPnet schreef:Naar aanleiding van het nakende invoeren van het nachtsurfen is de trafiekmeter tijdelijk buiten gebruik. Gelieve ons te verontschuldigen voor het ongemak.

M.a.w het traffic die nu verstuurd word, word niet meegeteld? :D

Geen meter = geen controlle he ;)

Ik denk van wel aangezien uw verbruik pas op het einde van uw 36u weg geschreven wordt. :-(
Arqentus
Premium Member
Premium Member

ZMD schreef:Ik denk van wel aangezien uw verbruik pas op het einde van uw 36u weg geschreven wordt. :-(

Heuu, dat is niet om de 36h hoor. Dat is enorm at random heb ik ondervonden. Soms is het om de 24h, andere keren is het om de 3 dagen. Jammer dat hem niet meer online is, je zou eens moeten zien hoe een gaps er soms zitten op men meter. Soms verschillende dagen achter elkaar niets, en dan vlam, alle data van die dagen ineens, en dat is meestal effe verschieten ;)
blondie2001
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 2 keer

ZMD schreef:Ik zie er nu wel een patroon in.

Al mijn verbruik van 30/12 - 12/01 is nu exact het dubbele van wat er gisteren stond :? (vergeleken met de logs van ispmonitor die vandaag nog niet op internet heeft geweest).

Hmmm ... misschien probeert EDPnet het dagsurfen in te voeren ... surfen tijdens daguren wordt dubbel aangerekend ...

't is duidelijk dat ze ermee bezig zijn ... maar laten we hopen dat dit foutje betreft :wink:
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Contacteer:

Arqentus
Premium Member
Premium Member

EDPnet schreef:http://www.edpnet.be/default.aspx?LC=nl&S=Helpcentre_%20Networkstatus_Issues

Door de invoering van onze nieuwe Max6-abonnementen en hun nieuwe
trafiekpolitiek is de online trafiekmeter, waarmee u uw hoeveelheid
gedown- en geüploade megabytes kunt opzoeken, niet meer accuraat
sinds 15 januari. We benadrukken, zelfs al kunt u uw trafiek hierdoor
niet meer volgen, dat uw internetverkeer wel degelijk nog gemeten wordt,
en dat het beleid omtrent facturatie van extra trafiek en smal- en breedband
hierdoor niet beïnvloed wordt.

We verontschuldigen ons voor het ongemak.

No offence EDPnet, maar dit is gevaarlijk. Ik zit bevoorbeeld op 96%, zonder meter is het onmogelijk om uw dagen nog te plannen, sinds men niet weet hoeveel eraf gaat op 30 dagen geleden. Als mensen over hun limiet gaan, zonder dat ze deze kunnen controlleren, dat zit de fout jammer genoeg bij uw dienst. Das het nadeel van die gelijdende 30 dagen meter. De mensen zitten zonder de meter nu puur in het blind te werken.

Als ze op smallbreete terecht komen omdat ze hun limiet niet kunnen zien, dan mag de eindgebruiker niet de duppe zijn. Zou een beetje zijn dat de regering de snelheidsborden overal weghaalt, en dan aan de lopende band flitst. Word ook niet gedaan.

Ik raad aan dat men tijdelijk dan ook de smallbreete afschaft.
Tae
Premium Member
Premium Member

Ik zit ook tegen de 90% aan nu en kan ook niet checken wat mijn volume momenteel is, dus vind ik dat Edpnet het nu maar ffe door de vingers moet kijken vanwege dit gebrek.

Zo erg kan het ook niet zijn he voor die ene keer, morgen zal het weeral gefixed zijn :-D
sunshine2005
Starter
Starter

Ik zag gisteren op My EDPNET (een dag nadat ik de aanvraag voor EDPNET max had aangevraagd dat mijn meter alles op 0 stond,dus ik denk misschien dat ik de Max al heb,nu staat ook op My EDPNET dat er een opleveringsfout is.Dus ik weet het nu echt niet meer,heb ik het Max abo al,en wat is mijn tarffic nu? :cry: :cry:
MRC101
Elite Poster
Elite Poster

Ik denk dat het probleem bijna opgelost is. Enkel de gegevens van voor 01/01/2006 (30/12 en 31/12) worden nog dubbel geteld, waardoor ik nog net over mijn limiet zit.
Arqentus
Premium Member
Premium Member

ZMD schreef:Ik denk dat het probleem bijna opgelost is. Enkel de gegevens van voor 01/01/2006 (30/12 en 31/12) worden nog dubbel geteld, waardoor ik nog net over mijn limiet zit.

lol ... je moet de mijne effe zien ( had die 2 dagen deftig gedownload ):

31/12/2005 13468,41 MB 2125,86 MB
29/12/2005 18899,88 MB 1874,43 MB

*Ieeee* Das effe verschieten als die cijfers verdubbeld worden ;)

Door dat ik op 96% zat, en die verdubbeling, zit ik zogezegt met 13GB over men limiet *arf* :twisted:
Arqentus
Premium Member
Premium Member

sunshine2005 schreef:Ik zag gisteren op My EDPNET (een dag nadat ik de aanvraag voor EDPNET max had aangevraagd dat mijn meter alles op 0 stond,dus ik denk misschien dat ik de Max al heb,nu staat ook op My EDPNET dat er een opleveringsfout is.Dus ik weet het nu echt niet meer,heb ik het Max abo al,en wat is mijn tarffic nu? :cry: :cry:

Denk dat niemand een opgeleverde verbinding heeft. Ik sta ook nog op "Afwachten oplevering". Ze hebben volgens het laaste persbericht meer dan 2500 nieuw aanvragen gehad ( en dat is oude info infeiten van voor het persbericht uit kwam ). Zodus ze zijn effe iets overroepen met werk ;)
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Contacteer:

De verbruiksmeter zou terug in orde moeten zijn. Sorry voor het ongemak !

Wat de 2500 aanvragen betreft : dat zijn afstandscontroles die gedaan werden. Spijtig genoeg heeft (nog) niet iedereen ook daadwerkelijk al besteld :-(
sunshine2005
Starter
Starter

@EDPNET

Hoelang zal het dan gaan duren eer men na indiening van de aanvraag uiteindelijk via Max kan gaan surfen?
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

sunshine2005 schreef:@EDPNET
Hoelang zal het dan gaan duren eer men na indiening van de aanvraag uiteindelijk via Max kan gaan surfen?
Zie MyEDPNET > Bestellingen > ADSL MAX PDF

De mijne word blijkbaar actief op de 26ste februari. Wel lang maar ik doe het er wel mee.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Arqentus
Premium Member
Premium Member

Ken schreef:Zie MyEDPNET > Bestellingen > ADSL MAX PDF

De mijne word blijkbaar actief op de 26ste februari. Wel lang maar ik doe het er wel mee.

Dat is enorm lang. Is je abonement van je vorig provider mechien nog actief tot die periode? Normaal duurt een nieuw activatsie een week of 2 max ( als Belgacom ofcourse niet lastig doet ;) ).
MRC101
Elite Poster
Elite Poster

Ken schreef:

Op welke pdf moet dit normaal staan? Ik heb er hier een met mijn bestelling op (Orderbevestiging) en een voor de instellingen (Configuratie gegevens) maar kan op geen van bij een datum van de upgrade vinden.
sunshine2005
Starter
Starter

Ik zie het bij mij ook nergens staan,word en pdf file niet,tis wel nog "in afwachting"
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Hier mijn PDF, 'k heb wel m'n adres weg gedaan éh ;) 467 KB

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
sunshine2005
Starter
Starter

Ik zie het staan,jouw ontvangstdatum staat op 24 januari,en die van mij staat op 25 januari.Maar ik heb niks staan bij mij?
Zal wel loslopen hoop alleen niet dat het zolang duurt,activeren is toch zo gedaan,goed het zijn dan wel veel verwerkingen. :?
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

** De 60 GB limiet is de 'standaard limiet' (op die manier tracht EDPnet te vermijden dat klanten onverwachte hoge facturen zouden ontvangen). Via email kan u aanvragen om deze standaard-limiet te laten verhogen naar 100 GB (met automatische facturatie van €0,21 per begonnen GB). EDPnet behoudt het recht om de maximum limiet van 100 GB te verlagen indien de performantie van het netwerk niet meer gegarandeerd zou kunnen worden.

wat bedoelt men daarmee..?

- kan men meerder ips nemen bij een fix abo..
- hebben jullie de optie raw copper
- zijn er 36 d/c bij fix en/of dyn
- zijn er poort blokkeringen
Jos77
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ZMD schreef:
Ken schreef:

Op welke pdf moet dit normaal staan? Ik heb er hier een met mijn bestelling op (Orderbevestiging) en een voor de instellingen (Configuratie gegevens) maar kan op geen van bij een datum van de upgrade vinden.

Ik heb de 24/1 's ochtends (dus quasi van zodra de on-line inschrijving werkte) mijn inschrijving gedaan, en kreeg een PDF met orderbevestiging.... maar dat is het enige wat ik totnutoe kreeg.... is dit normaal? Wanneer zou je die 2de PDF moeten krijgen?
ruben
Pro Member
Pro Member

Jos77 schreef:
ZMD schreef:
Ken schreef:

Ik heb de 24/1 's ochtends (dus quasi van zodra de on-line inschrijving werkte) mijn inschrijving gedaan, en kreeg een PDF met orderbevestiging.... maar dat is het enige wat ik totnutoe kreeg.... is dit normaal? Wanneer zou je die 2de PDF moeten krijgen?

ik heb net hetzelfde aan de hand (zelfs al 23/01 besteld) en nog altijd geen 2de pdf gekregen dus ik veronderstel dat dit normaal is.
Arqentus
Premium Member
Premium Member

Ofloo schreef:** De 60 GB limiet is de 'standaard limiet' (op die manier tracht EDPnet te vermijden dat klanten onverwachte hoge facturen zouden ontvangen). Via email kan u aanvragen om deze standaard-limiet te laten verhogen naar 100 GB (met automatische facturatie van €0,21 per begonnen GB). EDPnet behoudt het recht om de maximum limiet van 100 GB te verlagen indien de performantie van het netwerk niet meer gegarandeerd zou kunnen worden.

wat bedoelt men daarmee..?

- zijn er poort blokkeringen

Wat er staat.

Standaard abonnement is Max6. 29.95€ voor 20GB limiet included. Met een maximum limiet van 60GB ( aka 40GB dat je kan meer downloaden, tegen 0.25€ / GB ). Een flexiebel limiet dus. Je betaal voor wat je meer gebruikt. Als men wilt, kunnen mensen een mail versturen om het limiet te verplaatsen naar 100GB / maand ( ook aan 0.25€ / GB ).

Als je boven de 60 ( of 100GB als je mailtje verstuurd hebt ) limiet gaat, kom je normaal op smallbreete, of je moet dure blokjes zoals bij TN & BC bijkopen ( 1€ / GB tot 0.78€ / GB als je met 30GB ineens bijkoopt ).

- Zijn geen poorten geblokkeerd.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster

Ofloo schreef:- hebben jullie de optie raw copper
- zijn er 36 d/c bij fix en/of dyn

-Er is een optie raw copper, maar die is duurder dan een een Discovery abbo bij Belgacom (zoals bij de meeest providers die dit aan bieden dus).
-Ik heb exact om de 36u een disconnect, heel uitzonderlijk blijf ik langer verbonden. Anderen beweren dan dat ze altijd meer dan 36u verbonden blijven.
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

EDPnet schreef:Wat de 2500 aanvragen betreft : dat zijn afstandscontroles die gedaan werden. Spijtig genoeg heeft (nog) niet iedereen ook daadwerkelijk al besteld :-(

Sssjt, beschouw het als gratis reclame ;-).
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”