overschakeling skynet naar edp: iemand ervaring?

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
infernator
Starter
Starter

Tot maart/april 2006 zit ik nog vast aan belgacom skynet go, maar ik ben die 10gb meer dan beu.

Stel dat ik momenteel edpnet morgen bestel met die nieuwe maxabo's, want dit lijkt me wel interessant, regelt edpnet die overstap dan voor mij ofzo en krijg ik dan gewoon een factuur van de opzegvergoeding ofzo of moet ik effectief zelf mijn opzeg indienen, nog eens een maand wachten, dan nog is de aansluitingsperiode wachten etc?

Heeft iemand hier al ervaring mee toevallig, alle info is welkom :-)

Weet er iemand hoe lang de tijd is dat ik zal moeten wachten ofzo toevallig :-) ?

Ben minder dan jaar klant bij bgc, vanaf april/maart 2005.

Mvg
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Vanaf het moment dat je een jaar klant bent bij skynet kan je zonder extra kosten vertrekken.
Hoe heb ik het indertijd geregeld.
-Nieuw abbo aangevraagd(wel niet bij edpnet mss zit daar verschil op)
-Gewacht tot het signaal was omgezet en ik kon surfen met de nieuwe provider.
-Toen opgezegd bij skynet.
Op deze manier kost het wel een maandtje dubbel abbonementsgeld maar zit je maar een zeer beperkte tijd zonder internet.(10 minuten)

mvg,
Alfadude
Dave
Pro Member
Pro Member
Twitter: davefrombelgium
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Ge doet best eerst braaf uw contractduur uit, anders krijgt ge een verbrekingsvergoeding aan uw broek. Bij contracten met stilzwijgende verlenging, moet ge zelfs VOOR het aflopen van het 1e jaar tijdig opzeggen, ik denk niet dat dit van toepassing is bij BGC.
Dus gewoon na een jaar, nieuw abonnement aanvragen bij EDPnet, zij laten dan aan BGC wel weten dat uw contract met hen stopt.

In mijn geval ben ik na 2,5 jaar Skynet, gewoon naar EDPnet gegaan, abo genomen & van zodra mijn login van Skynet niet meer werkte, deze van EDPnet ingevuld (je krijgt die op voorhand) en alles werkte prima.
Dus zonder dubbel abo-geld kwijt te zijn, was ik toch slechts gedurende een verwaarloosbare tijd offline :-o
Nadien heb ik zelfs de rest van mijn reeds aan BGC betaald voorschot (voor de periode waarin mijn abo met hen reeds was stopgezet) teruggekregen ovv creditnota.
Kortom heel content van EDPnet sindsdien & ook de overstap destijds (die mij toch wat zorgen baarde), viel tegen alle verwachtingen in, heel goed mee ...
infernator
Starter
Starter

Die vergoeding vind ik niet zo heel erg, is twee maanden de helft daarvan denk ik, dus ongeveer 50 euro verschuldigd, wil erg graag direct van bgc af.

Vroeg me gewoon af of het dan dezelfde voorwaarden zijn voor overschakeling enzo, of dat ze dan nog extra zever gaan verkopen, belgacom kennende hehe :-)
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer

En als ge nu gewoon EDPnet neemt zonder Skynet op te zeggen. Dan hebt ge twee abbo's tegelijk waarvan ge waarschijnlijk alleen het laatste kunt gebruiken en ge zecht Skynet pas op als uw jaar voorbij is, zo moet ge enkel uw laatste twee maanden betalen.
infernator
Starter
Starter

ik denk dat ik dan meer ga moeten betalen, nu is het de helft van de nog te verschuldigde maanden maw 2x50euro=100/2=50 anders dubbel hehe.

Kunnen providers dat dan zomaar signaal op die line veranderen zonder dat die andere provider dat dan door heeft ofzo?
toerist
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

Ik heb edpnet besteld (verleden jaar juni ongeveer).
Ging max 14 dagen duren, en gewacht totdat lijn was omgeschakeld naar EDPnet.
Toen ik die dag thuiskwam en EDPnet werkte, heb ik direct gebeld naar Skynet om abonnement op te zeggen.
Die hebben dat (telefonisch of per mail, weet dat niet meer) direct gedaan EN ze hebben zelfs nog de resterende dagen van de maand die ik betaald had, nog terugbetaald.
Dus totaal geen problemen gehad en belangrijk : ook geen enkele dag zonder internet gezeten EN geen enkele dag dubbel betaald.
(was natuurlijk wel al paar jaar vrij wat betreft abonnementsduur).
Best es eerst mailtje sturen/bellen naar EDPnet zelf voordat je abonnement afsluit, die weten hoe het best werkt (dat was ook de werkwijze die zij voorstelden bij me)
infernator
Starter
Starter

thanks voor de reply, heb ik gedaan die mail, jouw voorstel is inderdaad het beste, heb net die adsl max 6 dyn besteld hopelijk snel online :p
ruben
Pro Member
Pro Member

ik heb nu edpnet aangevraagd via de site , alles mooi ingevuld en een pdf bestand gekregen als resultaat. hierop staat 25€ en 30€ verontschuldigt voor de activiatiekost en het abonnementsgeld. moet ik nu gewoon wachten tot ik schriftelijk het effectieve contract krijg om te ondertekenen , en terugsturen voor ik omgeschakeld wordt ? of zijn ze hiermee al bezig en word ik meegedeeld vanaf wanneer ik omgeschakeld ben ?

of is het de bedoeling dat ik eerst die 25 en 30€ stort en dat er dan pas iets gebeurd ? ksnap het niet goed :?

kheb hiervoor al naar de edpnet helpdesk gemailed maar dat antwoord vind ik niet zo duidelijk

U zal na oplevering een factuur ontvangen met documenten om de domiciliëring te regelen.
Uw eerste facturen dient u nog manueel te vereffenen tot de domiciliëring OK is. U kan dez ebetaling doen zodra u uw eerste factuur ontvangt.
Voor verdere vragen, aarzel zeker niet me even te contacteren.
mvg
Astrid

of staat hier nu gewoon geschreven dat ik (via de post ?) eerst een gewone factuur krijg , die moet betalen (en domiciliering invullen) waarna ze pas een actie schieten ?
plextor
Starter
Starter

Als je een abonnement neemt bij EDPNET, is dit dan ook sowieso voor 1 jaar minimum?
dr S.A.f.
Member
Member
Contacteer:

Normaal gezien krijg je een brief toegestuurd met username en password in + verwachte aansluitingsdatum, en de eerste factuur + domicilering papieren enzo. Ik d8 dat mijn ouders pas dan betaald hebben.

@plextor: ja, bij edpnet is er ook een minimum contractduur van 1 jaar
Having a smoking section in a restaurant is a little like having a peeing section in a pool
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer

Ik denk niet dat er providers zijn in België die contracten van minder dan een jaar hebben.
Simba
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Mij lijkt het ook best gewoon je contract uit te doen. En indien je niet kan wachten gewoon enkele maanden met dubbel abonnement werken.

Een ding nog: EDPNET is wat mij betreft de beste provider. Ik heb er al enkele versleten: Skynet, Tiscali, ADSL2FIT, geen enkele van deze was zo klantvriendelijk als de mensen van EDP.
plextor
Starter
Starter

Had wel zin om over te schakelen van skynet naar Edpnet maar er is kans dat ik dit jaar verhuis en dan enkele maanden zonder telefoon zal zitten...
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”