Pagina 1 van 1

Belgacom promotie

Geplaatst: 20 jan 2006, 13:05
door ubremoved_539
Belgacom weet het blijkbaar zelf ook niet meer. Wanneer je naar http://www.belgacom.be/private/hbsres/j ... dsl_res_go gaat en je nummer opgeeft krijg je op volgende pagina


Promotie :
+ 2 maanden gratis abonnement
+ 1 dag internet-training
voor elk nieuw abonnement op Belgacom ADSL.


en

Ik wil mijn eigen oplossing samenstellen.
Promotie : 3 maanden gratis abonnement + 1 dag internet-training gratis!.


... en ook bij de uiteindelijke bevestiging van je bestelling krijg je de melding dat je enerzijds 3 maanden gratis abonnement hebt, en anderzijds 2 maanden gratis abonnement hebt ???

Wat is het nu... of krijg ik 5 maanden :???:

Geplaatst: 20 jan 2006, 17:11
door ubremoved_539
Mmm... Belgacom lijst hier blijkbaar mee... men heeft de pagina's aangepast en er is nergens meer sprake van de drie maanden promotie. (en de 25 euro voor Do-It-Yourself is plotseling "niet verekend" ?)

Al heeft men er te hard aan geprutst... halverwege de procedure krijg je nu

Error 404: File not found: null

Geplaatst: 20 jan 2006, 17:20
door meon
Ik zie enkel nog promoties staan op de opties als Plus en Power. Daar krijg je 2 maanden for free...

Geplaatst: 20 jan 2006, 17:28
door ubremoved_539
meon schreef:Ik zie enkel nog promoties staan op de opties als Plus en Power. Daar krijg je 2 maanden for free...


Bij de initiele keuze spreekt men er inderdaad niet meer over, maar bij het overzicht van je mandje zie ik nog steeds

2 maand(en) tegen
€ 0.00 /maand in plaats van € 39.95 /maand
Uw ADSL-promotie!
Test het snelle internet gratis gedurende 2 maanden
+ 1 dag internetopleiding gratis.
Aanbieding geldig van 03/01/2006 tot 31/01/2006


alsook op http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... _broadband

Geplaatst: 20 jan 2006, 18:43
door crapiecorn
meon schreef:Ik zie enkel nog promoties staan op de opties als Plus en Power. Daar krijg je 2 maanden for free...

Mij hebben ze anders gebeld. Als ik mijn contract zou verlengen zou ik 2 maanden gratis krijgen. Ze ging me een email sturen maar daar heb ik nog niets van gezien.

Geplaatst: 20 jan 2006, 19:25
door CueBoy
crapiecorn schreef:
meon schreef:Ik zie enkel nog promoties staan op de opties als Plus en Power. Daar krijg je 2 maanden for free...

Mij hebben ze anders gebeld. Als ik mijn contract zou verlengen zou ik 2 maanden gratis krijgen. Ze ging me een email sturen maar daar heb ik nog niets van gezien.


Die 2 maanden gratis heb ik inderdaad ook gekregen met mijn Go abonnement.

In de brief die ze daarvoor sturen staat dat Belgacom blij is dat ik mijn ge-engageerd heb om in de komende jaren (??) ook klant te blijven.
Voor zover ik weet heb ik (vrijblijvend) "Waarschijnlijk wel" geantwoord op de vraag of ik het komende jaar klant ging blijven... Zou nog wel eens plezant kunnen zijn, moest ik mijn abonnement willen opzeggen (wat niet het geval is trouwens).

Geplaatst: 01 feb 2006, 14:15
door Tomby
CueBoy schreef:In de brief die ze daarvoor sturen staat dat Belgacom blij is dat ik mijn ge-engageerd heb om in de komende jaren (??) ook klant te blijven.
Voor zover ik weet heb ik (vrijblijvend) "Waarschijnlijk wel" geantwoord op de vraag of ik het komende jaar klant ging blijven... Zou nog wel eens plezant kunnen zijn, moest ik mijn abonnement willen opzeggen (wat niet het geval is trouwens).


Ik zit in dat geval. Ik wil overstappen naar EPDnet.
Ik heb eind vorig jaar ook zo een telefoontje gekregen. Ik zei dat het me wel interesseerde. Ze gingen een brief opsturen die ik moest ondertekenen. Heb helemaal niets gekregen. Ook geen bevestiging per brief noch mail dat mijn abonnement met een jaar verlengd zou worden. Het was me wel opgevallen dat op mijn laatste factuur slechts 1 maand ipv 2 aangerekend stonden.
Vanmorgen dan maar gebeld voor informatie over opzegging en ja hoor... ik kreeg te horen dat ik zogezegd mijn abonnement een jaar verlengd had. Heb formeel duidelijk gemaakt dat ik telefonisch alleen interesse getoond had en helemaal geen brief noch bevestiging gekregen had. Ze hebben m.i. dan ook geen poot om op te staan want ik heb niets getekend. Het enige dat ze kunnen doen is mij die maand gratis aanrekenen.
Ik voel dus al aankomen dat ik ineens een rekening van 50% van de kosten voor de rest van 't jaar zal krijgen. Zal idd nog plezant worden.

Ta

PS: ondertussen eens gebeld naar hun 0800 nummer. Het is al duidelijk dat ze moeilijk gaan doen. Ze gingen het nakijken en terugbellen.

Geplaatst: 01 feb 2006, 22:09
door CueBoy
Tomby schreef:PS: ondertussen eens gebeld naar hun 0800 nummer. Het is al duidelijk dat ze moeilijk gaan doen. Ze gingen het nakijken en terugbellen.


Hou ons op de hoogte !

Geplaatst: 03 feb 2006, 20:25
door jack the ripper
crapiecorn schreef:
meon schreef:Ik zie enkel nog promoties staan op de opties als Plus en Power. Daar krijg je 2 maanden for free...

Mij hebben ze anders gebeld. Als ik mijn contract zou verlengen zou ik 2 maanden gratis krijgen. Ze ging me een email sturen maar daar heb ik nog niets van gezien.
ier ook, ma op factuur van december fzo stond er erop :-D

Geplaatst: 04 feb 2006, 00:22
door bf62
Tomby schreef:
CueBoy schreef:In de brief die ze daarvoor sturen staat dat Belgacom blij is dat ik mijn ge-engageerd heb om in de komende jaren (??) ook klant te blijven.
Voor zover ik weet heb ik (vrijblijvend) "Waarschijnlijk wel" geantwoord op de vraag of ik het komende jaar klant ging blijven... Zou nog wel eens plezant kunnen zijn, moest ik mijn abonnement willen opzeggen (wat niet het geval is trouwens).


Ik zit in dat geval. Ik wil overstappen naar EPDnet.
Ik heb eind vorig jaar ook zo een telefoontje gekregen. Ik zei dat het me wel interesseerde. Ze gingen een brief opsturen die ik moest ondertekenen. Heb helemaal niets gekregen. Ook geen bevestiging per brief noch mail dat mijn abonnement met een jaar verlengd zou worden. Het was me wel opgevallen dat op mijn laatste factuur slechts 1 maand ipv 2 aangerekend stonden.
Vanmorgen dan maar gebeld voor informatie over opzegging en ja hoor... ik kreeg te horen dat ik zogezegd mijn abonnement een jaar verlengd had. Heb formeel duidelijk gemaakt dat ik telefonisch alleen interesse getoond had en helemaal geen brief noch bevestiging gekregen had. Ze hebben m.i. dan ook geen poot om op te staan want ik heb niets getekend. Het enige dat ze kunnen doen is mij die maand gratis aanrekenen.
Ik voel dus al aankomen dat ik ineens een rekening van 50% van de kosten voor de rest van 't jaar zal krijgen. Zal idd nog plezant worden.

Ta

PS: ondertussen eens gebeld naar hun 0800 nummer. Het is al duidelijk dat ze moeilijk gaan doen. Ze gingen het nakijken en terugbellen.



Kreeg afgelopen zomer ook een telefoon van belgacom voor een maand gratis internet, die snappen blijkbaar niet dat ze met hun belachelijke download limiet van 10 GB iedereen aan het wegjagen zijn, da maandje gratis internet gaat daar echt niets aan veranderen. Vermits ik toen nog geen andere goede provider op het oog had overwoog ik eventueel om het aan te nemen. Maar uiteindelijk zei ik in het zelfde gesprek nog dat ik het niet wilde hebben, geen probleem zei ze, dan doe ik hier alles weg. ( ze had het blijkbaar al ingevuld).
Een maand later krijg ik een factuur met het “heugelijke nieuws” dat ik een gratis maand had, en als ik het niet wilde dat ik binnen de 7 dagen moest reageren. Tja ik had toen beter direct de telefoon genomen, maar ik kon niet geloven dat het wettelijk was vermits ik niets getekend had, en ik het via de telefoon geweigerd had. Dus smeet ik het factuur op het hoopje in mijn kast met het gedacht dat er niets aan de hand was.
Nu ontdek ik dommel.netconnect en sta ik te springen om over te stappen, om zeker geen problemen te hebben bel ik naar belgacom en leg direct uit wat er was gebeurd. Ik kreeg een zeer onvriendelijk vrouwtje aan de lijn dat blijkbaar een beetje te veel klanten aan de lijn had gehad met het zelfde probleem. Ze zei dat alles wettelijk was en dat er geen handtekening nodig was, gewoon door het feit dat ik het factuur had betaald en niets had laten weten was ik de pineut. Na 10 min vertelde ze me droogweg dat ik al een half uur aan het zagen was, toen ik vroeg achter haar referentie nummer ofzo om haar grof gedrag door te geven loste ze dat zeer eenvoudig op door de verbinding te verbreken.
Toen moest ik zelf effe stoom afblazen, na 20 min achtte ik de tijd rijp om terug naar belgacom te bellen, toen had ik een vriendelijk vrouwtje aan de lijn ( yep die zitten daar ook). Ze vertelde me hetzelfde verhaal, zonder de aanvallende toon van de vorige. Ik kon niet weg bij belgacom en als ik het toch zou doen, dan moest ik de helft van de maanden van het resterende jaarcontract, betalen als boete.
Ik snap nog altijd niet dat zoiets wettelijk is, misschien moet ik eens een factuur sturen naar mijn buurman, dat hij 1 000 000 euro aan mij moet betalen omdat ik zonder te vragen zijn gras heb afgedaan. Ik zet daar gewoon effe bij dat hij binnen de 7 dagen moet reageren, zoniet is het definitief ! Zou da wettelijk zijn denk je? Weet niet of het een goede vergelijking is maar zeg nu zelf, heb geen fax gestuurd, geen handtekening, heb geen aangetekend schrijven gehad en toch zou het wettelijk zijn ?
Ondertussen heb ik mijn broer al kunnen overtuigen om belgacom de vuilbak in te smijten en naar dommel te gaan. Zelf weet ik nog niet goed wat doen, vechten of gedwee wachten tot ik het zonder al te veel problemen kan opzeggen. In ieder geval is belgacom met deze praktijken zijn eigen graf aan het delven.

Geplaatst: 04 feb 2006, 10:42
door Tomby
bf62 schreef:Ze zei dat alles wettelijk was en dat er geen handtekening nodig was, gewoon door het feit dat ik het factuur had betaald en niets had laten weten was ik de pineut.


Dat is echt wel schandalig. Ben benieuwd of ze me ook zoiets gaan wijsmaken. Ik betaal met domiciliëring dus het is nogal logisch dat die factuur dan betaald wordt ! Als ze weigeren schrijf ik zeker en vast Test-Aankoop aan. Zijn er nog andere kanalen waar men kan klagen ? Ombudsdienst of zo...
Zelfs als ik moet doorbetalen, denk ik nog dat ik ga switchen naar EDP. Dan betaal ik €50 per maand (€30 EDP + €20 'boete' bij Belgacom) voor 20G per maand aan 6MBps met extra volume aan €0.25. Dat is nog altijd een betere deal dan bij Belgacom zelf waar ik voor die €50 tragere snelheid heb, en meer moet betalen voor nog extra GBs. Maar hopelijk komt het zover niet...

Ta

Geplaatst: 04 feb 2006, 14:43
door ubremoved_539
Tomby schreef:
bf62 schreef:Ze zei dat alles wettelijk was en dat er geen handtekening nodig was, gewoon door het feit dat ik het factuur had betaald en niets had laten weten was ik de pineut.


Dat is echt wel schandalig. Ben benieuwd of ze me ook zoiets gaan wijsmaken. Ik betaal met domiciliëring dus het is nogal logisch dat die factuur dan betaald wordt ! Als ze weigeren schrijf ik zeker en vast Test-Aankoop aan. Zijn er nog andere kanalen waar men kan klagen ? Ombudsdienst of zo...


Ik heb iets gelijkaardigs voorgehad met Luminus ivm. elektriciteit... kreeg gewoon een telefoon waarin met vroeg of men extra informatie mocht geven over hun diensten... tja, men mag mij altijd een woordje uitleg geven, en op het einde stelde hij voor een brochuurtje te sturen... no problem voor mij.

Enfin, een goeie week nadien krijg ik een brief in de bus dat Luminus mijn contract voor elektriciteit en gas heeft overgenomen van mijn huidige leverancier !

Na controle met het ministerie van economische zaken blijkt dit een volledig wettelijke manier te zijn die verkoop op afstand wordt genoemd, en waarbij je 7 dagen de tijd hebt om aangetekend te reageren (jaja, je moet dan zelf nog kosten maken).

Ik heb hier ook mijn huidige leverancier over gecontacteerd om aan te geven dat ik absoluut niet wilde veranderen, en zij kende het probleem maar mochten geen contact opnemen met mij omdat dit het beinvloeden van de consument is.

Zo zie je maar... het is al ver gekomen... men hoeft je maar te bellen en wat er in dat gesprek exact wordt besproken is zelfs niet belangrijk (je hebt toch geen bewijs).

Geplaatst: 07 feb 2006, 18:12
door Tomby
CueBoy schreef:Hou ons op de hoogte !


Ze hebben ondertussen zelf teruggebeld. De dame aan de lijn was uitermate vriendelijk en had zelfs een bijna verontschuldigende toon. Mijn abonnement wordt dus idd stopgezet en dat zonder verbrekingsvergoeding. Gezien ik echter dus wel al januari gratis gekregen had, ging dat op de volgende factuur nog aangerekend worden (fair enough).
Binnenkort ben ik dus hopelijk ook een happy EDP'er (op 100m van centrale!).

Ta

Geplaatst: 08 feb 2006, 18:56
door bf62
Tomby schreef:
CueBoy schreef:Hou ons op de hoogte !


Ze hebben ondertussen zelf teruggebeld. De dame aan de lijn was uitermate vriendelijk en had zelfs een bijna verontschuldigende toon. Mijn abonnement wordt dus idd stopgezet en dat zonder verbrekingsvergoeding. Gezien ik echter dus wel al januari gratis gekregen had, ging dat op de volgende factuur nog aangerekend worden (fair enough).
Binnenkort ben ik dus hopelijk ook een happy EDP'er (op 100m van centrale!).

Ta


Das positief nieuws, het gaf me de nodige moed om terug te bellen. Heb mijn verhaal nog eens gedaan, en heb gezegd dat ik mijn ongenoegen geuit heb op userbase. En dat er daar een persoon was in ongeveer dezelfde situatie als mij. Ik reageer wel enkele maanden later als Tomby, maar de reden is hetzelfde, ongewild een maand gratis internet krijgen zonder mondelinge of schriftelijke bevestiging van de klant en zodoende een jaar vast zitten. Mijn betaling gebeurt ook via domiciliëring en ik heb op hun factuur niet direct gereageerd omdat ik dacht dat het niet wettelijk was, en ik toen niet van plan was om weg te gaan. Ik voel me er ingeluisd en verwacht alleen zo’n praktijken van één of ander marginaal firma-tje dat op de verkeerde manier klanten wilt houden.
Ze hebben een dossier gemaakt van mijn klacht en ze gingen me binnen de 14 dagen iets laten weten. Hopelijk positief zodat ik eindelijk eens gebruik kan maken van Internet zonder constant tegen die belachelijke download limiet van 10 GB te lopen. Waarschijnlijk moeten er 2.000.001 klanten weggaan bij belgacom vooraleer ze wakker worden.

•Dixit Jan Margot "De limiet is er, behalve om de snelheid te garanderen, ook om het oneigenlijke gebruik van breedband tegen te gaan, om te voorkomen dat iemand elke dag een paar films download. Het is een zeer kleine minderheid die de grenzen overschrijdt. Al staan er morgen 2 miljoen handtekeningen on line, we zullen niet inbinden."

Zo’n uitspraken maken me dus kwaad, een bedrijf moet naar de klanten luisteren, geen staaltjes geven van grootheidswaanzin en zodoende de roep van hun klanten om de download limiet af te schaffen negeren. Eigenlijk is het goed dat ze zo’n logge machine zijn zonder binding met hun klanten en de realiteit, op die manier geven ze de concurrentie de kans om te groeien. Ik weet nog goed toen ongeveer 10 jaar geleden belgacom laattijdig adsl begon te verkopen tegen een belachelijke prijs van 4000 Bfr/maand en een downloadlimiet van 3 GB. De reden van die ongunstige formule ( en laattijdige reactie op telenet) was het feit dat grote firma’s meestal op jaarbasis bekijken hoe ze het meeste geld van hun klanten kunnen krijgen (kleinere opkomende firma’s denken meer aan zoveel mogelijk groeien ipv zoveel mogelijk winst). In die tijd was dat ISDN, hun kip die gouden eieren aan het leggen was. Ik had toen rekeningen van 15.000 Bfr op 2 maand. Dankzij de hebzucht van Belgacom kreeg telenet de kans om te groeien, en toen moest belgacom wel reageren met een gelijkaardige formule ( 1500 Bfr/maand en onofficieel geen downloadlimiet), we zaten op breedband gebied toen aan kop in Europa. Maar de geldproblemen van telenet en hun strenger beleid op trafiek deed de hebzucht van Belgacom weeral opflakkeren. Daarom is het een goede zaak dat er kleinere providers zijn die naar hun klanten luisteren. Op termijn zal de vrijmaking van de locale loop er nog meer voor zorgen dat de concurrentie betere formules zal kunnen geven dan de 2 monopolisten. Maar, geloof me, ze zullen maar pas reageren als de concurrentie een forse hap van hun klantenbestand heeft weggepakt, maar dan is het te laat natuurlijk. Uiteindelijk zal hun korte termijn visie er voor zorgen dat ze op langere termijn minder winst maken. Ze zullen het nooit leren.

Geplaatst: 08 feb 2006, 21:45
door Tomby
bf62 schreef:Das positief nieuws, het gaf me de nodige moed om terug te bellen. Heb mijn verhaal nog eens gedaan, en heb gezegd dat ik mijn ongenoegen geuit heb op userbase.


Met alle respect, maar als ze jouw wens inwilligen zijn ze dan wel van zeer goede wil hoor ;). Mijn situatie is toch enigszins anders omdat a) ik niets gehoord heb na dat telefoontje (geen brief noch mail), en b) het nog maar net is, en ik dus nu ook pas in januari die maand gratis gekregen heb. Als je eerst een half jaar wacht en dan pas reclammeert op het moment dat je weg wil, dan is dat natuurlijk wel een beke om problemen vragen.
Desalniettemin hoop ik voor jou dat het lukt ;).

Ta

Geplaatst: 09 feb 2006, 08:58
door viking1
bf62 schreef:Kreeg afgelopen zomer ook een telefoon van belgacom voor een maand gratis internet <snip>
Vermits ik toen nog geen andere goede provider op het oog had overwoog ik eventueel om het aan te nemen. Maar uiteindelijk zei ik in het zelfde gesprek nog dat ik het niet wilde hebben<snip>
Een maand later krijg ik een factuur met het “heugelijke nieuws” dat ik een gratis maand had, en als ik het niet wilde dat ik binnen de 7 dagen moest reageren. Tja ik had toen beter direct de telefoon genomen, maar ik kon niet geloven dat het wettelijk was vermits ik niets getekend had, en ik het via de telefoon geweigerd had. Dus smeet ik het factuur op het hoopje in mijn kast met het gedacht dat er niets aan de hand was.


Je krijgt die maand GRATIS omdat je opnieuw een JAARCONTRACT afsluit. Dat wil zeggen dat je een jaar met handen en voeten gebonden bent aan het contract en dus aan die provider. Bij verkoop op afstand krijg je altijd 7 dagen bedenktijd - Belgacom heeft dat niet uitgevonden: dat is wettelijk zo voorzien. En ik heb die brief die Belgacom je gestuurd heeft natuurlijk niet gezien, maar ik heb toch een donkerbruin vermoeden dat er iets meer instaat dan alleen maar "indien u de maand gratis ADSL niet wenst dient u binnen 7 dagen te reageren"...

-Eric-

Geplaatst: 09 feb 2006, 12:22
door bf62
viking1 schreef:
bf62 schreef:Kreeg afgelopen zomer ook een telefoon van belgacom voor een maand gratis internet <snip>
Vermits ik toen nog geen andere goede provider op het oog had overwoog ik eventueel om het aan te nemen. Maar uiteindelijk zei ik in het zelfde gesprek nog dat ik het niet wilde hebben<snip>
Een maand later krijg ik een factuur met het “heugelijke nieuws” dat ik een gratis maand had, en als ik het niet wilde dat ik binnen de 7 dagen moest reageren. Tja ik had toen beter direct de telefoon genomen, maar ik kon niet geloven dat het wettelijk was vermits ik niets getekend had, en ik het via de telefoon geweigerd had. Dus smeet ik het factuur op het hoopje in mijn kast met het gedacht dat er niets aan de hand was.


Je krijgt die maand GRATIS omdat je opnieuw een JAARCONTRACT afsluit. Dat wil zeggen dat je een jaar met handen en voeten gebonden bent aan het contract en dus aan die provider. Bij verkoop op afstand krijg je altijd 7 dagen bedenktijd - Belgacom heeft dat niet uitgevonden: dat is wettelijk zo voorzien. En ik heb die brief die Belgacom je gestuurd heeft natuurlijk niet gezien, maar ik heb toch een donkerbruin vermoeden dat er iets meer instaat dan alleen maar "indien u de maand gratis ADSL niet wenst dient u binnen 7 dagen te reageren"...

-Eric-

Een wet dient niet om te misbruiken of om klanten der in te luizen. Wettelijk is het bv. ook toegelaten om kleine letters in een contract te gebruiken. Hoeveel firma’s hebben van die wettelijke mogelijkheid geen misbruik gemaakt? In die kleine letters stonden altijd zaken ten nadele van de klant die er meestal geen aandacht aan schonk. Als de klant na het tekenen van het contract bepaalde zaken te weten kwam die hem niet aanstonden beriepen ze zich altijd op die kleine letters (het staat erop meneer, kan je niet lezen?). Na jaren van klachten wordt die techniek niet meer gebruikt door betrouwbare firma’s. M.a.w. die wet gaf de mogelijkheid aan firma’s om mensen er in te luizen.

En nu is er blijkbaar die reageer “binnen de 7 dagen” wet waar iedere firma je ongevraagd iets kan aansmeren, reageer je niet binnen de 7 dagen dan heb je het aan je been. Als dat een wet is, dan is het een wet die misbruikt kan worden.

Stel dat Belgacom naar al zijn klanten ongevraagd (opdringen dus) een brief stuurt met de melding dat ze een maand gratis krijgen en zodoende een jaar langer vast zitten. Hoeveel mensen gaan reageren denk je? Een ganse hoop zal niet reageren om de volgende redenen:
- geen tijd om de brief te lezen
- lezen een stukje van de brief
- denken dat het niet wettelijk is
- denken dat er niets aan vasthangt
- hechten er geen belang aan omdat alles toch via domiciliëring gaat
-……


Na een tijd zullen er een hoop gefrustreerde klanten zijn waardoor ze het tegengestelde effect oogsten.

Effe terug naar mijn geval, ik heb via telefoon de waarheid verteld aan Belgacom:

- ik heb de maand gratis internet telefonisch geweigerd
- heb niet direct gereageerd toen ze het wel gaven, omdat ik dacht dat het niet wettelijk was en ik toen nog geen plannen had om te veranderen van provider
- toen ik wel reageerde heb ik toestemming gegeven om het bewuste telefoongeprek te herbeluisteren ( indien ze het opgenomen hebben natuurlijk), ze wilden dat niet doen

Als ik het laag wil spelen, dan zou ik eventueel kunnen zeggen dat ik geen brief gehad heb. Vermits die niet aangetekend gestuurd is kunnen ze niets bewijzen. Heb ik dus niet gedaan.

Geplaatst: 09 feb 2006, 13:39
door viking1
bf62 schreef:
viking1 schreef: Bij verkoop op afstand krijg je altijd 7 dagen bedenktijd - Belgacom heeft dat niet uitgevonden: dat is wettelijk zo voorzien.


Een wet dient niet om te misbruiken of om klanten der in te luizen


Wettelijk is een bedrijf niet eens verplicht je schriftelijk hiervan op de hoogte te brengen - het siert Belgacom dat ze dit toch doen en hierbij ook nog eens uitdrukkelijk vermelden dat je 7 dagen de tijd hebt je te bedenken.

De wet zegt dat je 7 dagen de tijd hebt om af te zien van de aankoop, NIET dat je 7 dagen de tijd hebt om de aankoop te bevestigen. Het staat je vrij je volksvertegenwoordiger te melden dat je dit maar een gekke regeling vindt.

-Eric-

Geplaatst: 09 feb 2006, 16:56
door bf62
viking1 schreef:
bf62 schreef:
viking1 schreef: Bij verkoop op afstand krijg je altijd 7 dagen bedenktijd - Belgacom heeft dat niet uitgevonden: dat is wettelijk zo voorzien.


Een wet dient niet om te misbruiken of om klanten der in te luizen


Wettelijk is een bedrijf niet eens verplicht je schriftelijk hiervan op de hoogte te brengen - het siert Belgacom dat ze dit toch doen en hierbij ook nog eens uitdrukkelijk vermelden dat je 7 dagen de tijd hebt je te bedenken.

De wet zegt dat je 7 dagen de tijd hebt om af te zien van de aankoop, NIET dat je 7 dagen de tijd hebt om de aankoop te bevestigen. Het staat je vrij je volksvertegenwoordiger te melden dat je dit maar een gekke regeling vindt.

-Eric-


Ik veronderstel dat je bij Belgacom werkt :|

Geplaatst: 09 feb 2006, 17:45
door Tomby
viking1 schreef:Wettelijk is een bedrijf niet eens verplicht je schriftelijk hiervan op de hoogte te brengen - het siert Belgacom dat ze dit toch doen en hierbij ook nog eens uitdrukkelijk vermelden dat je 7 dagen de tijd hebt je te bedenken.


http://mineco.fgov.be/protection_consum ... nl_001.pdf

Lees er p.70 maar eens op na... Er is wel degelijk een verplichting tot schriftelijke bevesting. Meer zelfs, er staat een expliciete clausule die duidelijk in de schriftelijke mededeling moet staan. Wanneer die er niet staat, hoeft de consument zelfs niet eens het ontvangen goed terug te geven.

Verder :

http://www.euroreizen.be/nl/tips/reserv ... fstand.htm

Hier is duidelijk sprake van een handtekening onder een contract, maar misschien is dat specifiek voor de reissector.

Ta

Geplaatst: 09 feb 2006, 18:18
door bf62
Yow Tomby,

"bf62 schreef:" moet "viking1 schreef" zijn, kan je het effe aanpassen!

Thanks

Geplaatst: 09 feb 2006, 18:32
door meon
Ik quote mezelf even van IRC, dan moet ik het niet opnieuw typen:
-18:20:15- [@meon]: moeha
-18:20:23- [@meon]: bgc niet content :D
-18:20:31- [@meon]: overdag blijkbaar gebeld
-18:20:33- [@Sub-Zer0]: BGC nie cntent?
-18:20:34- [@meon]: zus opgenomen
-18:20:43- [@meon]: blabla, 1 maand gratis, blabla
-18:20:46- [@meon]: m'n zus zegt: ja
-18:20:51- [@meon]: ik kom thuis
-18:21:03- [@meon]: m'n eerste reactie: "oh nee"
-18:21:13- [@meon]: dial 0800/22800
-18:21:25- [@meon]: "ik bel ivm promotie van bgc/skynet, 1 maand gratis"
-18:21:31- [@meon]: "wat zijn de voorwaarden?"
-18:21:36- [@meon]: --- twijfel ----
-18:21:36- [@meon]: :D
-18:21:52- [@meon]: 1 jaar contractverlenging (what a surprise)
-18:22:33- [@meon]: ik zo van "dan wens ik van deze actie af te zien, momenteel is het adsl-landschap serieus in beweging en van bgc uit gebeurt er precies niet zoveel"
-18:22:45- [@meon]: -"dat zou ik niet zomaar zeggen meneer"
-18:22:54- [@meon]: ik: wat dan?
-18:23:06- [@meon]: "bgc is ook bezig" (uiteraard)
-18:23:35- [@meon]: ik: maar kan u er uiteraard niet van over kwijt over wat en wanneer
-18:23:58- [@meon]: zij: zo'n groen lachje
-18:24:38- [@meon]: enfin, kheb de actie laten schrappen
-18:24:57- [@meon]: ze klonk niet echt happy moet ik zeggen
-18:26:28- [@meon]: ach ja ... 't is niet da'k nu een-twee-drie weg wil eh
-18:26:43- [@meon]: maar nu heb ik de vrijheid om op elk moment weg te gaan
-18:26:51- [@meon]: en om da weer een jaar uit te stellen ...

Geplaatst: 09 feb 2006, 19:50
door bf62
meon schreef:Ik quote mezelf even van IRC, dan moet ik het niet opnieuw typen:
-18:20:15- [@meon]: moeha
-18:20:23- [@meon]: bgc niet content :D
-18:20:31- [@meon]: overdag blijkbaar gebeld
-18:20:33- [@Sub-Zer0]: BGC nie cntent?
-18:20:34- [@meon]: zus opgenomen
-18:20:43- [@meon]: blabla, 1 maand gratis, blabla
-18:20:46- [@meon]: m'n zus zegt: ja
-18:20:51- [@meon]: ik kom thuis
-18:21:03- [@meon]: m'n eerste reactie: "oh nee"
-18:21:13- [@meon]: dial 0800/22800
-18:21:25- [@meon]: "ik bel ivm promotie van bgc/skynet, 1 maand gratis"
-18:21:31- [@meon]: "wat zijn de voorwaarden?"
-18:21:36- [@meon]: --- twijfel ----
-18:21:36- [@meon]: :D
-18:21:52- [@meon]: 1 jaar contractverlenging (what a surprise)
-18:22:33- [@meon]: ik zo van "dan wens ik van deze actie af te zien, momenteel is het adsl-landschap serieus in beweging en van bgc uit gebeurt er precies niet zoveel"
-18:22:45- [@meon]: -"dat zou ik niet zomaar zeggen meneer"
-18:22:54- [@meon]: ik: wat dan?
-18:23:06- [@meon]: "bgc is ook bezig" (uiteraard)
-18:23:35- [@meon]: ik: maar kan u er uiteraard niet van over kwijt over wat en wanneer
-18:23:58- [@meon]: zij: zo'n groen lachje
-18:24:38- [@meon]: enfin, kheb de actie laten schrappen
-18:24:57- [@meon]: ze klonk niet echt happy moet ik zeggen
-18:26:28- [@meon]: ach ja ... 't is niet da'k nu een-twee-drie weg wil eh
-18:26:43- [@meon]: maar nu heb ik de vrijheid om op elk moment weg te gaan
-18:26:51- [@meon]: en om da weer een jaar uit te stellen ...


Toen ze het mij probeerden aan te smeren waren ze ook aan het beloven dat ze de download limiet gingen verhogen. Daar geloof ik dus geen fluit van, in de media zitten blazen dat zelfs 2 000 000 klanten hun niet kunnen overtuigen en nu plat op hun bek gaan door het wel te doen.
Ik heb het gevoel dat de grote vlucht uit belgacom ervoor gezorgd heeft dat ze paniekvoetbal aan het spelen zijn.
Ben eens benieuwd of ze toch niet gaan proberen om je die maand gratis te geven. En als het zo is, gelieve het hier dan te posten. Op die manier weet ik of het een doelbewuste strategie is van belgacom of gewoon een werknemer die op eigen initiatief wa punten wou scoren. ( een vergissing kan ook natuurlijk )

Geplaatst: 09 feb 2006, 19:52
door Tomby
bf62 schreef:"bf62 schreef:" moet "viking1 schreef" zijn, kan je het effe aanpassen!


Ik zie het probleem niet hoor... Effen verduidelijken aub ?

Ta

Geplaatst: 09 feb 2006, 19:58
door bf62
Tomby schreef:
bf62 schreef:"bf62 schreef:" moet "viking1 schreef" zijn, kan je het effe aanpassen!


Ik zie het probleem niet hoor... Effen verduidelijken aub ?

Ta


Bij

"viking1 schreef:
Wettelijk is een bedrijf niet eens verplicht je schriftelijk hiervan op de hoogte te brengen - het siert Belgacom dat ze dit toch doen en hierbij ook nog eens uitdrukkelijk vermelden dat je 7 dagen de tijd hebt je te bedenken. "


stond eerst bf62 schreef: , maar het is ondertussen al in orde zie ik, raar

Geplaatst: 09 feb 2006, 20:49
door meon
Ikke stiekem opgelost ;)

Geplaatst: 09 feb 2006, 22:24
door bf62
meon schreef:Ikke stiekem opgelost ;)


cool :-)

Geplaatst: 12 feb 2006, 11:41
door Medion
Damn, net nu m'n vriendin en ik van zin waren om de overstap naar EDPnet te maken lezen we dit... Het lijkt er dus op dat we ook met een jaarcontract aan ons been zitten.

Het zit zo: een maand of twee geleden belt er iemand van BGC en m'n vriendin neemt op (ik was niet thuis). Het was om te vragen of we zin hadden in twee maanden gratis ADSL. M'n vriendin vroeg nog of we daar iets speciaals voor moesten doen, en die kerel van BGC zei 'neen'. Dus, nikske over de verplichting om terug jaarabo te nemen.

Net voor nieuwjaar een brief gekregen waar we dus gefeliciteerd werden met het feit dat we terug opteerden voor een jaarcontract! Gezien we op dat moment nog geen plannen hadden om over te stappen hadden we natuurlijk geen aandacht besteed aan de in het vet gedrukte lettertjes onderaan (dat we dus konden afzien van deze aankoop, als we binnen de 14 dagen iets laten weten).

Nu we toch zouden willen overschakelen naar EDPnet had m'n vriendin even gebeld naar BGC klantendienst om te zien wat ons voorwaarden zijn om ons contract op te zeggen. Die kerel van BGC haar doodleuk te vertellen dat we voor TWEE(!!!) jaar getekend hadden (wat dus de brief tegenspreekt). M'n vriendin antwoordde daarop dat we niks 'getekend' hadden, en vertelde dat ze zich wel vaag herinnerde dat er ooit iemand gebeld had voor die promotie, maar daarbij niks verteld had over het feit dat je dan vastzit aan een nieuw jaarcontract. Ze heeft zich voor alle zekerheid maar van 'krommen haas' gebaard over die bevestigingsbrief (uiteindelijk is die niet aangetekend verstuurd, dus kan die altijd 'verloren' gegaan zijn ;-)).

Fin, om tot de grond van de zaak te komen:

1. blijkbaar zijn de mensen van BGC ook niet zo goed op de hoogte van hun promoties (op de brief staat dat we voor 1 jaar getekend hebben, terwijl men aan de telefoon beweerde dat het voor 2 jaar is).

2. we hebben nu overeen gekomen (zij het dus wel telefonisch) dat we geen opzeggingsvergoeding dienen te betalen als we ons contract aangetekend of via fax opzeggen, voordat de nieuwe factuur in de bus valt (komen normaal zo rond de helft van de maand). Voor alle duidelijkheid: we hebben tot nu toe nog altijd geen gratis maanden gekregen, waarschijnlijk is dat iets voor februari en maart.

Nu is mijn vraag: zouden we het riskeren om ons contract schriftelijk op te zeggen (we zouden een fax sturen)? Ze mogen ons dan natuurlijk deze maand nog aanrekenen, maar ik vrees er een beetje voor dat ze ons ook nog die opzegvergoeding aan ons broek gaan smeren. Het was wel telefonisch overeengekomen van niet, maar toch...

Geplaatst: 12 feb 2006, 12:07
door Weetgraag
Ik heb dit reeds 2 maal meegemaakt en het contract is steeds voor 1 jaar geweest. De promotie, dus 2 maal 1 maand gratis word over 2 facturen(4maand) gespreid. Wat de telefonische afspraak betreft zou ik op zeker spelen en dat dan ook in je opzegbrief vermelden met dag en uur van het gesprek maar of het zal helpen weet ik niet. Je hebt de bevestigingsbrief ontvangen waardoor je het recht had binnen de 7 dagen af te zien van het contract en als je dit niet gedaan hebt binnen die termijn vrees ik dat je daar aan vastzit.

Greetz
Weetgraag :wink:

Geplaatst: 12 feb 2006, 12:59
door meon
Ik vraag me af hoe dat bij zou worden afgerekend aangezien ik Belgacom Skynet en Belgacom ADSL nog steeds apart betaal. Factuur van ADSL komt om de 2 maanden, die van Skynet om de 3 maanden ...

Geplaatst: 13 feb 2006, 11:52
door viking1
Tomby schreef:
viking1 schreef:Wettelijk is een bedrijf niet eens verplicht je schriftelijk hiervan op de hoogte te brengen


http://mineco.fgov.be/protection_consum ... nl_001.pdf

Lees er p.70 maar eens op na... Er is wel degelijk een verplichting tot schriftelijke bevesting.


Je hebt helemaal gelijk - m'n excuses voor de foute informatie.


-Eric-