mod_rewrite

Plaats reactie
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Lezertjes,

Ik heb volgende rewrite-rules ingesteld:

Code: Selecteer alles

RewriteEngine on
RewriteCond %{SCRIPT_FILENAME} !-s
RewriteCond %{SCRIPT_FILENAME} !-d
RewriteRule ^(.*)$ index.php [L,NS,QSA]

Lokaal doet de code wat ik wil dat het doet, namelijk alles wat vanaf de root-folder van het script wordt ingegeven als URL wordt als parameter achter index.php geplaatst.
Maw: localhost/test/map/een/twee/drie roept eigenlijk localhost/test/index.php?map/een/twee/drie aan.

Lokaal dus ok, maar bij m'n hoster niet, zelfde script veroorzaakt een error 400, bad request.

Nu, deze rewrite-rule komt niet van mij, en ik snap dus ook niet goed wat er eigenlijk staat. Wie helpt mij het probleem ontcijferen? :)
Gebruikersavatar
ban
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 22 maa 2004, 16:21

weet je zeker of je hoster wel mod_rewrite ondersteund ?

dat is lang niet in allle apache versies standaard geactiveerd. en dit is iets wat veel cpu trekt (bij een slecht geschreven rule zelfs HEEEEEEL veel)
ik kan me dus goed voorstellen dat hosters dit uitschakelen.

als je access hebt tot je httpd.conf, zeker zien dat deze regels niet commented is :
LoadModule rewrite_module modules/mod_rewrite.so
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Dommel FAQ schreef:ondersteunen jullie rewrite rules in .htaccess bestanden?
standaard worden rewrite rules niet toegelaten in .htaccess bestanden. als u rewrite rules wenst te gebruiken, kan u deze sturen naar support at dommel dot com. we bekijken deze dan voor u en implementeren ze in uw configuratiebestand.
de rewrite rules worden de volgende dag actief, na de webserverreload.

De eerste 2 regels exluden normaal fysieke files en directorys ... maar blijkbaar werkt dit niet goed. Morgen eens een goeie vraag stellen naar dommel support wat ik mis doe :)
Plaats reactie

Terug naar “Development”