ftp accepteert pw niet - surfadsl site down - einde nabij?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Siglo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 579
Lid geworden op: 06 sep 2004, 14:56
Locatie: /var/www
Bedankt: 1 keer

Ik heb de indruk dat de lichtjes aan het uitdoven zijn?
Ik kan niet meer op mijn webspace inloggen, surfadsl site bestaat niet meer?
Gelukkig komen ze volgende week om vdsl te installeren... ik ben er niet gerust in dat het lang zal duren eer ik mijn verbinding zal verliezen.
Brujo
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 aug 2005, 10:10

Siglo, je neemt me de woorden uit de mond. T'is waarschijnlijk ook geen toeval dat de "fantastische Scarlet aanbiedingen" verlengd worden. Vooral de 29.95 euro per maand voor ADSL is verlengd met een maand. Wel aantrekkelijk natuurlijk om van 33.33 naar 29.95 te gaan om in principe hetzelfde te krijgen (scarlet biedt nu ook 100 mb webruimte aan bvb).

Maar ik reageer niet. Ik heb een contract met Surfadsl en niet met Scarlet, daar heb ik toen bewust voor gekozen. Ben te koppig. Zouden ze gewoon alle Surfadsl'ers die niet overstappen naar Scarlet, op straat zetten? De maandelijkse betalingen zijn tegenwoordig voor een periode van de 15e tot de 15e. Zou het na 15 januari gedaan zijn? Best wel spannend...

Ik merk trouwens zwakkere snelheden de laatste avonden of zou dat toeval zijn?
blondie2001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 24 sep 2005, 13:00
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Dit zou ik het absurdste vinden dat ik me kan voorstellen. Eerst betalen om een klantenbestand over te nemen en ze vervolgens mogelijk op straat zetten. Neen ... ik denk eerder dat de surfadsl'ers die ingaan op de verlengde aanbieding van 29.95 euro in het zak zijn gezet. Scarlet zal immers de euro's van de klanten die niet op die aanbieding ingaan niet aan zijn neus laten voorbij willen laten gaan. Ik verwacht dat diegenen die wachten een interessanter aanbieding zullen krijgen.
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

blondie2001 schreef:Dit zou ik het absurdste vinden dat ik me kan voorstellen. Eerst betalen om een klantenbestand over te nemen en ze vervolgens mogelijk op straat zetten.


Ik heb grondig mijn twijfels of Scarlet wel betaald heeft voor de klanten bestand. Ik denk dat SurfADSL met schulden zat tegenover Scarlet ( het feit dat Scarlet de verkoop blokkeerde van SurfADSL naar die andere firma ). En dat men de klanten etc overnamen als een manier om hun geld terug te hebben.
blondie2001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 24 sep 2005, 13:00
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Zelfs in die optiek zou het toch al te gek zijn om die klanten op straat te zetten. Als het over enkele tientallen klanten gaat dan is de extra administratieve rommel het inderdaad niet waard. Maar ik denk dat het toch wel over enkele honderden klanten gaat ... en dan begin inkomsten toch wel op te lopen.
blondie2001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 24 sep 2005, 13:00
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Ftp down ...
Site down ...

Heeft er iemand de link naar de webmail ... of is die ook down???

Edit: Inmiddels terug live
Laatst gewijzigd door blondie2001 14 jan 2006, 00:05, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

blondie2001 schreef:Zelfs in die optiek zou het toch al te gek zijn om die klanten op straat te zetten. Als het over enkele tientallen klanten gaat dan is de extra administratieve rommel het inderdaad niet waard. Maar ik denk dat het toch wel over enkele honderden klanten gaat ... en dan begin inkomsten toch wel op te lopen.


Well, ik kan hier een antwoord opgeven. Een jaar geleden toen ik Surfadsl ingebruik nam, was ik de 900de klant ongeveer ( je kan het zien aan je klanten nummer ). Er moeten toch een 2000 of meer klanten geweest zijn.
blondie2001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 24 sep 2005, 13:00
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Arqentus schreef:
blondie2001 schreef:Zelfs in die optiek zou het toch al te gek zijn om die klanten op straat te zetten. Als het over enkele tientallen klanten gaat dan is de extra administratieve rommel het inderdaad niet waard. Maar ik denk dat het toch wel over enkele honderden klanten gaat ... en dan begin inkomsten toch wel op te lopen.


Well, ik kan hier een antwoord opgeven. Een jaar geleden toen ik Surfadsl ingebruik nam, was ik de 900de klant ongeveer ( je kan het zien aan je klanten nummer ). Er moeten toch een 2000 of meer klanten geweest zijn.


Anderhalf jaar terug zat ik zelf ook ergens in de 600 ...
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

LEUK HE .... 5 GB minder en na een jaar duurder !!!


Beste klant,



Enkele maanden geleden heeft Scarlet een gedeelte van de activiteiten van surfADSL/TELEsurf overgenomen. Binnenkort kunt u genieten van de kwaliteit en stabiliteit van ons netwerk en de verschillende voordelen van een grote speler als Scarlet. Vanaf 28/02/2006 brengt dit enkele veranderingen met zich mee voor u. Lees deze mail daarom aandachtig en bewaar hem zorgvuldig!

>> Uw internetverbinding
Wegens het stopzetten van de activiteiten, verdwijnen ook de oude surfADSL/TELEsurf producten. Gezien uw oud product wordt stopgezet moet uw internetverbinding opnieuw worden ingesteld en worden uw oude mailboxen & e-mailadressen verwijderd.

U kan reeds vanaf nu gebruik maken van uw nieuwe internetverbinding en uw nieuwe mailboxen. Deze moet u ten laatste 28/02/2006 in gebruik nemen! Scarlet stuurt u de nodige gegevens voor deze aanpassingen per brief.

>> Uw e-mail
Uw login & paswoord voor uw internetverbinding zijn ook geldig voor de toegang tot uw eerste mailbox en tot http://mijn.scarlet.be.

We hebben voor u reeds een nieuwe mailbox aangemaakt. Deze kan u terugvinden in http://mijn.scarlet.be. Hier kunt u ook uw mailadres zelf kiezen, zoals [email protected] bijvoorbeeld en nieuwe mailboxen aanmaken. Gezien uw oude e-mailadressen worden stopgezet na 28/02/2006 is het belangrijk zo vlug mogelijk uw nieuwe adressen aan te maken en deze te communiceren naar uw contactpersonen. Meer informatie hieromtrent vindt u op http://www.scarlet.be/surfadsl/nl.

Opgelet, indien u uw mail enkel raadpleegt via uw webbrowser en niet via een programma zoals MS Outlook zal u geen toegang meer hebben tot uw oude mails. Om uw oude mails te bewaren dient u ze op te laden via een mailprogramma zoals MS Outlook voor u inlogt met uw nieuwe Scarlet - gegevens.


surfADSL Scarlet ADSL Premium
Uw abonnement beheren & mailboxen aanmaken http://mijn.scarlet.be
Lezen en versturen van mail via uw webbrowser http://webmail.surfadsl.net/ http://webmail.scarlet.be
Mailinstellingen voor Outlook (Express) of andere programma’s
POP3 IN pop.surfadsl.net pop.scarlet.be
SMTP OUT smtp.surfadsl.net smtp.scarlet.be

>> Uw abonnement
Voortaan kunt u surfen via een Scarlet ADSL premium abonnement. Hieronder vindt u de karakteristieken van uw nieuw abonnement.


Productnaam Scarlet ADSL Premium
Maximum downloadsnelheid 3,3 Mbps
Maximum uploadsnelheid 384 Kbps
Inbegrepen maandelijks verbruik 15 GB
Aantal mailboxen 5
Aantal aliassen per mailbox 3
Opslagruimte per mailbox 25 MB
Persoonlijke webruimte 100 MB
Online Foto-album Gratis
Anti-Virus bescherming Gratis
Anti-SPAM bescherming Gratis
Prijs (incl. BTW)
Abonnementskost € 29.95 per maand (1)
Extra kost voor verbruik boven het inbegrepen verbruik € 1 per GB

(1) promotionele prijs van € 29,95 per maand voor de eerste 12 maanden, daarna € 34,95 per maand. Aanbod geldig voor elke inschrijving op Scarlet ADSL premium tot en met 31/01/2006. Prijs bij domiciliëring, zonder domiciliëring wordt een administratieve kost aangerekend van € 2,50 per maand.

Voor meer informatie over de dienst Scarlet ADSL premium, surf naar http://www.scarlet.be. Bovendien geniet u nu van een uitzonderlijke promotie waarbij u slechts € 29,95 (incl. BTW) per maand betaalt.(1)

>> Uw homepage
Opgelet, indien u een persoonlijke homepage heeft, dient u deze op te slaan op uw computer. Daarna kan u deze homepage terug opladen naar Scarlet (home.scarlet.be). Surf voor meer informatie naar http://www.scarlet.be/residential/nl/support/websites/. Waar vroeger het adres van uw website http://users.surfadsl.net/login was, zal dit nu http://home.scarlet.be/~login zijn!

>> Uw facturatie
Vanaf februari 2006 zal u door Scarlet gefactureerd worden voor Scarlet ADSL premium. Bij Scarlet kan u uw facturen op drie verschillende manieren betalen: via kredietkaart, via domiciliëring of via bankoverschrijving. U kunt uw betalingswijze zelf instellen op http://mijn.scarlet.be.

Indien u via overschrijving betaalt, worden € 2,50 administratieve kosten per maand aangerekend. Deze kunnen gemakkelijk vermeden worden door betaling via domiciliëring of kredietkaart. Dit is ook handig voor u omdat uw bank dan de betalingen volledig automatisch regelt. Bovendien vermijdt u op die manier eventuele betalingsherinneringen.

Indien u vroeger betaalde via een domiciliëringsopdracht zal deze niet automatisch verdergezet kunnen worden vanwege de stopzetting van de SurfADSL/TELEsurf activiteiten. Gelieve ons een nieuwe opdracht op te sturen. Deze aanvraag kan u doen via http://mijn.scarlet.be. Indien u ons geen nieuwe aanvraag opstuurt zal u automatisch een overschrijvingsformulier krijgen. Surf naar http://www.scarlet.be/surfadsl/nl voor meer informatie over uw facturatie.

>> Meer informatie
Hieronder vindt u een handig overzicht van de hulpmiddelen die Scarlet u aanbiedt indien u nog bijkomende vragen heeft.


Technische, adminstratieve – en facturatievragen http://www.scarlet.be/support
De klantendienst online een specifieke vraag stellen http://mijn.scarlet.be
FAQ omtrent de surfADSL overname http://www.scarlet.be/surfadsl/nl
Algemene en Specifieke Voorwaarden van Scarlet ADSL premium http://www.scarlet.be/legal
Klantendienst voor ex-SurfADSL klanten 02 275 27 22

Met vriendelijke groeten,
Het Scarlet Team
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

Mja ... zoals verwacht. Heb het toch gezegt dat ze zo te werk gingen gaan.

PS: Dit is een contract verandering ( de verandering van je abonnement ). Als je wilt opstappen kan je dit nu doen!!!
zirou
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 20 jan 2006, 16:56
Locatie: Limburg

Arqentus schreef:Mja ... zoals verwacht. Heb het toch gezegt dat ze zo te werk gingen gaan.

PS: Dit is een contract verandering ( de verandering van je abonnement ). Als je wilt opstappen kan je dit nu doen!!!


En hoe gaat het opzeggen bij Scarlet?
Moet je alleen bellen of moet je nog iets faxen of mailen?
Dit hadden ze ook in de mail van vandaag kunnen melden.
Hoelang duurt het opzeggen normal bij Scaret?

Ik denk dat ik toch maar naar Realdsl ga.

groeten,

zirou
blondie2001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 24 sep 2005, 13:00
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

waar hebben jullie bovenstaande info gevonden? ben ook surfadsl'er ... maar heb dit niet in mailbox gekregen ... zie het ook nergens op site staan
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

zirou schreef:En hoe gaat het opzeggen bij Scarlet?
Moet je alleen bellen of moet je nog iets faxen of mailen?
Dit hadden ze ook in de mail van vandaag kunnen melden.
Hoelang duurt het opzeggen normal bij Scaret?

Ik denk dat ik toch maar naar Realdsl ga.

groeten,

zirou


Brief sturen. Men raad aan aangetekend ( omdat je zelf bewijs hebt ) maar zonder aangetekend gaat ook. Je geeft als opzeg reden aan de verandering van je contract. Waarbij je orgineel contract zou overgenomen worden door Scarlet, maar dat deze met de verandering naar Scarlet ADSL Premium een verandering aangaan van de orgineel abonement formule. En dat je niet getekend hebt voor deze zwakkere formule bla bla bla ... Je moet er een draai aan geven.

Note: Verwacht tegenwerking van Scarlet. Het is zelfden dat ze iemand laten opstappen zonder een beetje lastig te doen. Best is een beetje te dreigen met de ombudsdienst voor telecom in te schakelen wegens deze contract verandering bla bla bla ...

Het best is eerst een aanvraag doen naar de andere ISP, en als je geswitched bent, je opzegbrief opsturen. Op die manier zit je met 0 dagen zonder internet. Als je eerst opzegt, dan kan je zonder internet zitten voor enkel weken. Het eerste is duurder, omdat je een periode gaat overlappen met 2 ISP's ( normaal is de opzegperiode een maand ) maar mja ...
blondie2001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 24 sep 2005, 13:00
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Arqentus schreef:
zirou schreef:En hoe gaat het opzeggen bij Scarlet?
Moet je alleen bellen of moet je nog iets faxen of mailen?
Dit hadden ze ook in de mail van vandaag kunnen melden.
Hoelang duurt het opzeggen normal bij Scaret?

Ik denk dat ik toch maar naar Realdsl ga.

groeten,

zirou


Brief sturen. Men raad aan aangetekend ( omdat je zelf bewijs hebt ) maar zonder aangetekend gaat ook. Je geeft als opzeg reden aan de verandering van je contract. Waarbij je orgineel contract zou overgenomen worden door Scarlet, maar dat deze met de verandering naar Scarlet ADSL Premium een verandering aangaan van de orgineel abonement formule. En dat je niet getekend hebt voor deze zwakkere formule bla bla bla ... Je moet er een draai aan geven.

Note: Verwacht tegenwerking van Scarlet. Het is zelfden dat ze iemand laten opstappen zonder een beetje lastig te doen. Best is een beetje te dreigen met de ombudsdienst voor telecom in te schakelen wegens deze contract verandering bla bla bla ...

Het best is eerst een aanvraag doen naar de andere ISP, en als je geswitched bent, je opzegbrief opsturen. Op die manier zit je met 0 dagen zonder internet. Als je eerst opzegt, dan kan je zonder internet zitten voor enkel weken. Het eerste is duurder, omdat je een periode gaat overlappen met 2 ISP's ( normaal is de opzegperiode een maand ) maar mja ...


Als je van scarlet naar edpnet gaat riskeer je dan even zonder connectie te zitten. Beide zitten volgens mij op brobaII, niet?
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

blondie2001 schreef:Als je van scarlet naar edpnet gaat riskeer je dan even zonder connectie te zitten. Beide zitten volgens mij op brobaII, niet?


Ik heb er geen last mee gehad. Eerst EDPnet aangevraagt, en dan Scarlet opgezegt.

Waar ik last mee had was dat SurfAdsl administrasie non bestaande was, en Scarlet ondanks de overname alles doorstuurde naar SurfAdsl, en Vias Versa.

Maar de overname van de lijn zelf door EDPnet is zonder problemen gebeurt.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

@ blondie2001

In de mailbox.
Je krijgt dan ook nog volgende week een brief.
zirou
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 20 jan 2006, 16:56
Locatie: Limburg

Maar hoelang gaat het dan duren als ik mijn brief opgestuurd heb?
Gaan ze dan meteen het account disablen of gaat het weer weken duren?

Hebben ex Surfadsl/Scarlet klanten hier ervaring mee?
Siglo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 579
Lid geworden op: 06 sep 2004, 14:56
Locatie: /var/www
Bedankt: 1 keer

zirou schreef:Maar hoelang gaat het dan duren als ik mijn brief opgestuurd heb?
Gaan ze dan meteen het account disablen of gaat het weer weken duren?

Hebben ex Surfadsl/Scarlet klanten hier ervaring mee?


Ik zit sinds vandaag op VDSL, mijn opzegbrief vetrekt maandag naar Scarlet. Ik heb al bij al een half uurtje of zo zonder internet gezeten.
Brujo
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 aug 2005, 10:10

svermassen schreef:

Anti-Virus bescherming Gratis
Anti-SPAM bescherming Gratis



Die vind ik echt goed!!! GRATIS Spam- en Virus-filter...
Ik heb al een andere Scarlet mailbox met "GRATIS" Spam- en virusfilter. Resultaat: dagelijks heb ik zeker 15 à 20 ongewenste berichten met regelmatig een wormpje als extraatje...
JrCv
Plus Member
Plus Member
Berichten: 148
Lid geworden op: 12 nov 2003, 10:56
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 10 keer

Brujo schreef:
svermassen schreef:

Anti-Virus bescherming Gratis
Anti-SPAM bescherming Gratis



Die vind ik echt goed!!! GRATIS Spam- en Virus-filter...
Ik heb al een andere Scarlet mailbox met "GRATIS" Spam- en virusfilter. Resultaat: dagelijks heb ik zeker 15 à 20 ongewenste berichten met regelmatig een wormpje als extraatje...


Dat heb ik ook, fokking scarlet, ik ga daar ook zo rap mogelijk weggaan :)
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Leuk, een lintworm ...
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”