ping prob

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 53 keer

Allen,

een vraagske, pingen naar de defaultgateway gaat probleemloos, surfen niet. Dus, ik ping www.google.be en krijg niks terug. Ik ping de DNS server en ik krijg 4X hardware error terug.

Verbind ik Wireless, the same strange thing happens, pingen naar gateway gaat vlot, maar pingen naar een DNS (primary, secondery) geeft als result hardware error terug.

Hardware error reply op een ping heb ik nog nooit gezien en de Microsoft support weet er ook niet veel van. Heeft iemand dit al ooit tegengekomen, en wat zou het probleem kunnen zijn?
XInIX
Member
Member

Ik ben dat al is ergens tegengekomen maar weet niet meer juist in welke situatie.
Probeer eens te pingen naar het IP van google (66.249.93.99)
Reboot de router eens.
Lukt een ping vanuit de router naar de DNS wel?
NickG
Elite Poster
Elite Poster

Pingen naar het IP van google gaat niet, had ik al geprobeerd ;-)
Vanuit de router werkt alles perfect, ook andere clients op dezelfde router hebben geen probs. Het probleem lijkt lokaal te liggen... Maar waar? Pingen naar gateway gaat wel, DNS niet :|
XInIX
Member
Member

Dan lijkt het mij spynest die heeft liggen rommellen op de host.

Voer eens "netsh winsock reset" uit in cmd, dan ff rebooten.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Hardware error = een fout in je netwerkkaart of router/hub/switch.

Toen ik hardware error had heb ik een nieuwe switch moeten kopen om het op te lossen.
NickG
Elite Poster
Elite Poster

meon schreef:Hardware error = een fout in je netwerkkaart of router/hub/switch.

Toen ik hardware error had heb ik een nieuwe switch moeten kopen om het op te lossen.
Ok, maar andere clients kunnen wel probleemloos alles doen, dus aan de router/switch ligt het niet.

Het moet lokaal liggen, maar het lijkt mij raar dat door een hardware probleem ik nog wel kan pingen naar de default gateway, maar geen andere IP adressen... De laptop is ondertussen "in meeting" ;-) maar ik ga straks proberen de winsock te resetten (had ik zelf aan kunnen denken :p)

I'll keep you posted.
Snakehit
Elite Poster
Elite Poster

NickG schreef:

Ok, maar andere clients kunnen wel probleemloos alles doen, dus aan de router/switch ligt het niet.
Misschien juist dat ene poortje?
NickG
Elite Poster
Elite Poster

Snakehit schreef:
NickG schreef:

Misschien juist dat ene poortje?
Denk ik niet, andere clients kunnen toch DNS lookups doen op die router. Kan door een hardware fout op de clientNIC één poort (53) niet meer werken? Zou toch straf zijn...
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”