Allen,
een vraagske, pingen naar de defaultgateway gaat probleemloos, surfen niet. Dus, ik ping www.google.be en krijg niks terug. Ik ping de DNS server en ik krijg 4X hardware error terug.
Verbind ik Wireless, the same strange thing happens, pingen naar gateway gaat vlot, maar pingen naar een DNS (primary, secondery) geeft als result hardware error terug.
Hardware error reply op een ping heb ik nog nooit gezien en de Microsoft support weet er ook niet veel van. Heeft iemand dit al ooit tegengekomen, en wat zou het probleem kunnen zijn?
ping prob
Ik ben dat al is ergens tegengekomen maar weet niet meer juist in welke situatie.
Probeer eens te pingen naar het IP van google (66.249.93.99)
Reboot de router eens.
Lukt een ping vanuit de router naar de DNS wel?
Probeer eens te pingen naar het IP van google (66.249.93.99)
Reboot de router eens.
Lukt een ping vanuit de router naar de DNS wel?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
- Bedankt: 53 keer
Pingen naar het IP van google gaat niet, had ik al geprobeerd 
Vanuit de router werkt alles perfect, ook andere clients op dezelfde router hebben geen probs. Het probleem lijkt lokaal te liggen... Maar waar? Pingen naar gateway gaat wel, DNS niet

Vanuit de router werkt alles perfect, ook andere clients op dezelfde router hebben geen probs. Het probleem lijkt lokaal te liggen... Maar waar? Pingen naar gateway gaat wel, DNS niet

Dan lijkt het mij spynest die heeft liggen rommellen op de host.
Voer eens "netsh winsock reset" uit in cmd, dan ff rebooten.
Voer eens "netsh winsock reset" uit in cmd, dan ff rebooten.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
- Bedankt: 780 keer
Hardware error = een fout in je netwerkkaart of router/hub/switch.
Toen ik hardware error had heb ik een nieuwe switch moeten kopen om het op te lossen.
Toen ik hardware error had heb ik een nieuwe switch moeten kopen om het op te lossen.
-
- Elite Poster
Ok, maar andere clients kunnen wel probleemloos alles doen, dus aan de router/switch ligt het niet.meon schreef:Hardware error = een fout in je netwerkkaart of router/hub/switch.
Het moet lokaal liggen, maar het lijkt mij raar dat door een hardware probleem ik nog wel kan pingen naar de default gateway, maar geen andere IP adressen... De laptop is ondertussen "in meeting"

I'll keep you posted.
Misschien juist dat ene poortje?NickG schreef:Ok, maar andere clients kunnen wel probleemloos alles doen, dus aan de router/switch ligt het niet.meon schreef:Hardware error = een fout in je netwerkkaart of router/hub/switch.
-
- Elite Poster
Denk ik niet, andere clients kunnen toch DNS lookups doen op die router. Kan door een hardware fout op de clientNIC één poort (53) niet meer werken? Zou toch straf zijn...Snakehit schreef:Misschien juist dat ene poortje?NickG schreef:Ok, maar andere clients kunnen wel probleemloos alles doen, dus aan de router/switch ligt het niet.meon schreef:Hardware error = een fout in je netwerkkaart of router/hub/switch.