Goede redenen om een nerd te daten

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

De vrouw van Robert Scoble, medewerker van Microsoft en werkzaam als 'technical evangelist', schrijft op haar eigen weblog waarom vrouwen een computernerd zouden moeten daten. De eerste reden die Maryam Ghaemmaghami Scoble aanvoert, ligt voor de hand: manlief kan de computer maken. En mocht hij een keer minder hard lopen, dan zijn daar altijd nog zijn vrienden die uitkomst kunnen bieden bij computerproblemen. Nerds zijn de meest hulpvaardige vrienden die er zijn, volgens mevrouw Scoble. Mocht je niets om computers geven, dan komt zijn technisch inzicht ook uitstekend van pas bij het aansluiten van een dvd-speler of iets dergelijks. Heeft hij een keertje geen tijd, dan zijn daar altijd weer die vrienden die je uit de brand helpen.

Je sociale leven zal er bovendien wel bij varen: iedereen nodigt je uit voor diners, terwijl manlief meteen even hun computerproblemen uit de wereld helpt. Vergeet daarbij vooral niet dat een vrouw extra goed afsteekt bij een dergelijke man. Verlang je meer van een man dan alleen maar mooie gadgets en hulp bij technische problemen, dan zit je bij de nerd gebeiteld, weet de liefhebbende echtgenote. Een nerd is zo blij dat hij een vrouw gevonden heeft dat hij haar echt aanbidt, waardoor men het gevoel krijgt heel bijzonder te zijn. De goede man zal zijn vrouw ook niet snel bedriegen. Een eenvoudige test zal uitwijzen dat hij in een computerruimte met bijvoorbeeld Angela Jolie in de buurt haar niet eens zal opmerken, mits de computer aanstaat en met internet verbonden is.

Bron: Tweakers.net van 7 januari 2006
Bijlagen
1136638529.jpg
(97.94 KiB) 2532 keer gedownload
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Knappe dames kunnen zich wenden tot mij. PM, e-mail of 0478/22.06.xx. Zeker doen! 8)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Toen ik dat zag staan nerd, dacht ik das iets voor NuKeM...
nerd inside :P

Dus maar snel geplaatst...

Nerds zijn de meest hulpvaardige vrienden die er zijn, volgens mevrouw Scoble.
Zo bekeken zijn userbasers nerds, zij helpen met raad en daad om probleempjes aan PC's van anderen te helpen oplossen waar het kan en dat zonder enige vergoeding.
Het zijn immers vrijwilligers met veel vakkennis...

:-D
Laatst gewijzigd door Blue-Sky op 08 jan 2006, 07:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

Ik beschouw mezelf ook als een Nerd...

Maar vind totaal niet dat nerd = seut = negatief

toch?
Gebruikersavatar
MeYeR
Member
Member
Berichten: 71
Lid geworden op: 14 feb 2005, 19:19
Locatie: anywhere but here

Blue-Sky schreef:Een eenvoudige test zal uitwijzen dat hij in een computerruimte met bijvoorbeeld Angela Jolie in de buurt haar niet eens zal opmerken, mits de computer aanstaat en met internet verbonden is.

Das toch wel heer erg zu :-D
[Intel Core 2 Duo E8400 | Gigabyte GA-P35C-DS3R | ATi Radeon HD 4800 512 MB | Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 4096MB CL4 | 1.8 TB HD intern / 500 GB HD extern | Windows Vista | Tele2]
Terro
Member
Member
Berichten: 79
Lid geworden op: 25 mar 2004, 10:28

MeYeR schreef:
Blue-Sky schreef:Een eenvoudige test zal uitwijzen dat hij in een computerruimte met bijvoorbeeld Angela Jolie in de buurt haar niet eens zal opmerken, mits de computer aanstaat en met internet verbonden is.

Das toch wel heer erg zu :-D


'k zou daar toch ook geen problemen mee hebben zelle, want A.J. is naar mijne mening/smaak maar een mottige doos ...
Siglo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 579
Lid geworden op: 06 sep 2004, 14:56
Locatie: /var/www
Bedankt: 1 keer

MeYeR schreef:
Blue-Sky schreef:Een eenvoudige test zal uitwijzen dat hij in een computerruimte met bijvoorbeeld Angela Jolie in de buurt haar niet eens zal opmerken, mits de computer aanstaat en met internet verbonden is.

Das toch wel heer erg zu :-D


Tenzij ze een laptop in haar pollekes heeft... :lol:
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

prodata schreef:Ik beschouw mezelf ook als een Nerd...

Maar vind totaal niet dat nerd = seut = negatief

toch?


Mja, das zo een stereotype dat men vroeger opgebouwt heeft. De kleine schraal man met zijn brilletje, en 101 potloden in zijn hemdpocket. En natuurlijk, de Jocks, de helden, de big guys... The all american hero's ;)

Jaja, en waar zijn we vandaag ... De "hero's" zijn nu tweedehands auto verkopers, en wij "nerds" houden de wereld in onze handen. Lets face it, als we informaticusen ( wat synoniem staat blijkbaar voor nerds voor velen ) zouden samenspannen, kunnen we gans de wereld platleggen. Zo afhankelijk dat ze zijn van onze skills :)

/Arqentus for Dictator of the world!! :)
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Arqentus schreef:
Jaja, en waar zijn we vandaag ... De "hero's" zijn nu tweedehands auto verkopers, en wij "nerds" houden de wereld in onze handen. Lets face it, als we informaticusen ( wat synoniem staat blijkbaar voor nerds voor velen ) zouden samenspannen, kunnen we gans de wereld platleggen. Zo afhankelijk dat ze zijn van onze skills :)

/Arqentus for Dictator of the world!! :)


Je kan dit als grap bedoelen maar...

zonder:
slager/bakker...... geen eten
electricien...geen stroom
loodgieter...geen water
staalarbeider...geen case om je pc in op te bouwen
metser.....geen huis om in te wonen
enz....enz....
iedereen is wel goed in wat hij doet maar als het er op aan komt heeft iedereen wel iemand nodig, als het nu om een nerd gaat of een fabrieksarbeider???
Je woorden doen me denken aan iemand die in 1939 ook dacht dat alleen zijn ras superieur was.

Greetz
Weetgraag :cry:
"Carpe Diem"
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Weetgraag schreef:Je kan dit als grap bedoelen maar...
zonder:
slager/bakker...... geen eten
electricien...geen stroom
loodgieter...geen water
staalarbeider...geen case om je pc in op te bouwen
metser.....geen huis om in te wonen
enz....enz....
Ja mensen, deze topic werd in duiventil gestart als joke eh...
Vandaar de terechte bemerking van Weetgraag.

Je moet maar eens de (search) zoeken functie gebruiken en ingeven Nerd ...
Op naam geef je maar eens verschillende gebruikers in, dan kom je soms wel lollige zaken tegen.
Zelf wil ik er geen in het spotlicht zetten, dan haalt men soms wel te oude topics naar voor.
(en dat ziet onze webmaster niet zo graag, te oude topics terug naar voor brengen)

Wat ik op duiventil gepost heb, keep smiling :-) En hou het plezant
Afbeelding
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Mja, das zo een stereotype dat men vroeger opgebouwt heeft. De kleine schraal man met zijn brilletje, en 101 potloden in zijn hemdpocket. En natuurlijk, de Jocks, de helden, de big guys... The all american hero's


Iets tegen mij of wat? :twisted:
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Tae
Premium Member
Premium Member
Berichten: 520
Lid geworden op: 21 nov 2003, 16:20
Locatie: Antwerpen

Ik zou mezelf zker niet onder de categorie nerds willen omschrijven daarvoor ben ik wat te ruig denk ik:D

Ik kan die jongens toch best goed hebben, het zijn meestal zeer behulpzame en beleefde mensen waarvan je nog iets kunt opsteken !

Alleen die nerds die goed willen staan bij de leerkrachten vroeger (noem die maar slijmballen ipv nerds), die kon ik voor geen meter uitstaan meestal waren het ook meisjes.

Toch zo ene goeie nerd vriend van 't school gekend vroeger en die heeft me toch altijd goed geholpen als problemen had met mijn pceke en heb door die gast heel veel opgestoken ook wat betreft Pc's.

Meestal staan die jongens wel wat achter wat betreft liefjes en sex en stoer doenerij lol
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Tae schreef:Meestal staan die jongens wel wat achter wat betreft liefjes en sex en stoer doenerij lol


Meestal stonden zij die beweerden dat wel allemaal gedaan te hebben ook achter hoor ;-). Ach ja, als puber telt alleen image zeker 8).
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

*denkt aan de Amerikaanse reeks Beauty and the geek*
Afbeelding
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

Weetgraag schreef:
Je kan dit als grap bedoelen maar...

zonder:
slager/bakker...... geen eten
electricien...geen stroom
loodgieter...geen water
staalarbeider...geen case om je pc in op te bouwen
metser.....geen huis om in te wonen
enz....enz....
iedereen is wel goed in wat hij doet maar als het er op aan komt heeft iedereen wel iemand nodig, als het nu om een nerd gaat of een fabrieksarbeider???
Je woorden doen me denken aan iemand die in 1939 ook dacht dat alleen zijn ras superieur was.

Greetz
Weetgraag :cry:


Je gaat me even vergelijken met een bende Nazi's wegens een grappig textje ... dan u man, echt dank u ... ... Een mens zo beledigen, ge zou verdoemt beschaamt moeten zijn om zoiets nog maar te durven denken, laat staan iemand te beschuldigen om een hitler aanhanger te zijn.

O, en het laaste dat ik de definitsie "ras" opzocht, stond deze niet gelijk aan beroep. We informaticusen zijn de slaafjes & de zondeboken. Doe dit, doe dat, fix dat, en dan durf je zeggen dat we een bende nazi's zijn omdat ons beroep ons in een machtige positsie plaatst wegens de informatisering van de wereld???

FFS... Ge zou door de grond moeten zinken van schaamte om zoiets te durven zeggen!!! En dat komt van een moderator hier *jesus*
Gebruikersavatar
Kemblin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 411
Lid geworden op: 18 okt 2003, 16:47
Locatie: Schoten (Antwerpen)
Bedankt: 2 keer

jawohl :P

"duiventil is te belachelijk om serieuze discussies aan te gaan"
The_One_be

reactie vanop tweakers:
Angelina Jolie, is het type vrouw dat als ze voor je staat en ze vraagt om je computer uit het raam te gooien, om daarna van de bil te gaan je je niet bedenkt en wel weer een nieuwe computer koopt.


Ik weet niet wat jullie mening is, maar ik keil voor geen enkele vrouw mijn laptop/pc uit het raam, wat ze ook mag beloven.

/nerd out :)
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

The_One_be schreef:
reactie vanop tweakers:
Angelina Jolie, is het type vrouw dat als ze voor je staat en ze vraagt om je computer uit het raam te gooien, om daarna van de bil te gaan je je niet bedenkt en wel weer een nieuwe computer koopt.


Ik weet niet wat jullie mening is, maar ik keil voor geen enkele vrouw mijn laptop/pc uit het raam, wat ze ook mag beloven.

/nerd out :)


Tja voor die 30 seconden plezier zal de gemiddelde nerd zijn pc wel niet willen molesteren zeker ;-).
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Als ze je graag ziet, dan laat ze je niet kiezen tussen haar en je PC. Punt.

Je kan ook doen zoals ik: een studente ICT als vriendin pakken :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Deej_1977 schreef: Tja voor die 30 seconden plezier zal de gemiddelde nerd zijn pc wel niet willen molesteren zeker ;-).
Een echte nerd (cassanova) dat is een verzamelaar van defecte pc 's die dan genoeg voorraad heeft om er veel te molesteren... :twisted:
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Sub Zero schreef:Je kan ook doen zoals ik: een studente ICT als vriendin pakken :)


De keuze zal wreed groot zijn :roll:


(allez ja, zo was het toch is mijn tijd :? )
If you can't beat them, confuse them.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

3ICT:
- aantal studenten (m+v) = 92
- aantal studentes = 2

:lol:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”