Nieuwe meter

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
laris
Plus Member
Plus Member
Berichten: 109
Lid geworden op: 07 jul 2005, 17:10
Locatie: Hove

Ik heb nu bijvoorbeeld 30gb gedownload met edpnet (glijdende meter).
Ze gaan deze vervangen door een elke maand op 0 wordt gezet (de dag dat je adsl verbinding actief was).

Dit was bij mij op 8 augustus.
Wilt dit nu zeggen dat ik tot de 8ste nog 20gb van men edpnet flexi kan afhalen en dat ik dan op 0 kom te staan dankzei de nieuwe meter?
50cent
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 sep 2005, 16:07

yep kdenk dat dat het meest logische is, dus nog snel even leechen ;).
Gebruikersavatar
bke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1008
Lid geworden op: 22 apr 2004, 20:41
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer

:worship: EDPnet :worship:
'k moet toch dringend eens een overstap overwegen, nog een nadeel weg, nu nog die upload limiet...
Ares: (CPU) AMD Ryzen 1800x (RAM) 16GB DDR4 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 970 EVO 250 GB (VGA) NVidia GeForce 1050 Ti 4GB (OS) Windows 10 Pro
Apollo: (CPU) AMD FX 8300 (RAM) 8GB DDR3 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 850 EVO 256GB (VGA) AMD Radeon HD 5850 (OS) Windows 10 Pro
laris
Plus Member
Plus Member
Berichten: 109
Lid geworden op: 07 jul 2005, 17:10
Locatie: Hove

bke schreef:'k moet toch dringend eens een overstap overwegen, nog een nadeel weg, nu nog die upload limiet...


Upload limiet??? :eek:
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

50 gig up & down BkE

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1357
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

Mis ik iets ? Maandelijkse limietreset is toch nog niet van start gegaan ?!
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Ik zou het al gezien hebben hoor :p ik zit nog altijd op 124%

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
laris
Plus Member
Plus Member
Berichten: 109
Lid geworden op: 07 jul 2005, 17:10
Locatie: Hove

ik dacht gewoon opgevangen te hebben dat dit in januari zou zijn, dus ik dacht vanaf begin januari
Gebruikersavatar
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 apr 2005, 12:33
Locatie: St.-Niklaas, .be, .eu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

We zijn bijna klaar om de glijdende meter af te schaffen. We bekijken echter nog of we nachtsurfen kunnen invoeren. Goed idee ?
internet, fiber & telephony
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 mar 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

EDPnet schreef:We zijn bijna klaar om de glijdende meter af te schaffen. We bekijken echter nog of we nachtsurfen kunnen invoeren. Goed idee ?


I like nachtsurfen, zo lang het gewone volume maar niet verlaagd wordt daarvoor. :-D
Gebruikersavatar
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 apr 2005, 12:33
Locatie: St.-Niklaas, .be, .eu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Natuurlijk niet. Dat zouden wij toch nooit doen !
internet, fiber & telephony
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

EDPnet schreef:We zijn bijna klaar om de glijdende meter af te schaffen. We bekijken echter nog of we nachtsurfen kunnen invoeren. Goed idee ?


Zeer goed idee...
50cent
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 sep 2005, 16:07

zeker een goed idee, het word steeds beter en beter :)
Ben ik blij dat ik Telenet heb buiten gesmeten.
Gebruikersavatar
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1357
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

Hmm, 150GB en dubbel 's nachts, dat zou zeker smakelijk klinken, wie heeft dan nog FUP nodig :D
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Phuncz schreef:Hmm, 150GB en dubbel 's nachts, dat zou zeker smakelijk klinken, wie heeft dan nog FUP nodig :D
Ik dan in ieder geval niet :D Zo moet ik de snoer van m'n zus haar webcam nooit meer uitpluggen en zullen er minder ruzies zijn. Alhoewel ik 95% van de bandbreedte gebruik :lol:

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
Snakehit
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 806
Lid geworden op: 05 mei 2004, 15:37
Locatie: Izegem, Belgie
Contacteer:

[off-topic]
@ ken: hoe oud is uw zus? :P
[/off-topic]
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

EDPnet schreef:Natuurlijk niet. Dat zouden wij toch nooit doen !


EDPnet, kan er ook iets gedaan worden aan de nieuwsserver? Dat ding is wel embarmelijk traag ( zeker sinds de headers tegen gecapte speed binnen komen, en dat voor ieder blok/threat hij constant zit te autoriseren ( wat een enorme overhead met zich meebrengt ).

De traagheid zit hem niet zo op de download speed zelf, maar als die overhead dat gecreerd word vertraagt de boel enorm. Probeer eens de header in te laden van een midden grote group, lol, je bent een uur bezig om enkel de headers te hebben ;)
Gebruikersavatar
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 apr 2005, 12:33
Locatie: St.-Niklaas, .be, .eu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

We zoeken naar een oplossing wat news service betreft. Van zodra hier meer nieuws over is zullen we dit zeker laten weten.
internet, fiber & telephony
Gebruikersavatar
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1357
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

Het zou misschien interessant zijn samen met Eweka te werken, zij bieden voor 7,5€ de maand een ongelimiteerde oplossing aan. Dat je via MyEDPnet bv. ingeven of je er gebruik van wil maken (eventueel per maand) en dat het dan erbij op de factuur wordt gezet.

Eweka is namelijk 1 van de goedkoopste zonder kwalitatief negatief beïnvloed te zijn en is een in Nederland gevestigd bedrijf. Ze werken met een leuk credits-systeem, waardoor je dus 7,5€ betaalt voor ik geloof 30 credits (dagen) via bankoverschrijving. Ook interessant dat de mensen die er gebruik van willen maken, ofwel dat mogelijke Eweka abo kunnen erbijnemen, ofwel kiezen voor een eigen oplossing. Doordat de kosten doorgaan naar Eweka, is er voor EDPnet normaal niet veel meer last dan administratiekosten waar over te onderhandelen valt veronderstel ik.

Eventueel kan er dan ook, voor de mensen die zich niet bezighouden met binaries, gekozen worden voor het giganews packet dat gelimiteerd wordt op binnenhalen van bestanden. Eventueel ook en de grootste groepen (meer dan x headers) blokkeren.
50cent
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 sep 2005, 16:07

Phuncz schreef:Het zou misschien interessant zijn samen met Eweka te werken, zij bieden voor 7,5€ de maand een ongelimiteerde oplossing aan. Dat je via MyEDPnet bv. ingeven of je er gebruik van wil maken (eventueel per maand) en dat het dan erbij op de factuur wordt gezet.

Eweka is namelijk 1 van de goedkoopste zonder kwalitatief negatief beïnvloed te zijn en is een in Nederland gevestigd bedrijf. Ze werken met een leuk credits-systeem, waardoor je dus 7,5€ betaalt voor ik geloof 30 credits (dagen) via bankoverschrijving. Ook interessant dat de mensen die er gebruik van willen maken, ofwel dat mogelijke Eweka abo kunnen erbijnemen, ofwel kiezen voor een eigen oplossing. Doordat de kosten doorgaan naar Eweka, is er voor EDPnet normaal niet veel meer last dan administratiekosten waar over te onderhandelen valt veronderstel ik.

Eventueel kan er dan ook, voor de mensen die zich niet bezighouden met binaries, gekozen worden voor het giganews packet dat gelimiteerd wordt op binnenhalen van bestanden. Eventueel ook en de grootste groepen (meer dan x headers) blokkeren.


I couldn't agree more :)
toerist
Pro Member
Pro Member
Berichten: 402
Lid geworden op: 25 mei 2005, 21:12
Locatie: Belgie
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

EDPnet schreef:We bekijken echter nog of we nachtsurfen kunnen invoeren. Goed idee ?


Zeer goed idee (daar gaan men 5 uurkes slapen,maar allé)

Wat de nieuwsserver betreft, is lijk al aanzienlijke verbetering sinds oudejaarsavond hier.Maar dat aanmelden met paswoord elke keer vertraagt inderdaad veel.
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

EDPnet schreef:We bekijken echter nog of we nachtsurfen kunnen invoeren. Goed idee ?


Als dit geen retorische vraag is, dan weet ik het niet meer :-)

Wie kan daar nu iets op tegen hebben?!?
Tae
Premium Member
Premium Member
Berichten: 520
Lid geworden op: 21 nov 2003, 16:20
Locatie: Antwerpen

Iemand opgevallen dat je uw limiet meter niet meer kunt raadplegen ? :-D

Wilt dit dan zeggen dat we ons ffe mogen laten gaan of word dit daarna direct terug bij gerekend met de nieuwe meter ??? :lol:
znoppels
Plus Member
Plus Member
Berichten: 162
Lid geworden op: 14 nov 2003, 21:00
Locatie: Strombeek
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

is het niet gewoon een fout in de pagina?
Gebruikersavatar
ldegheest
Plus Member
Plus Member
Berichten: 103
Lid geworden op: 28 mei 2003, 16:47
Locatie: Zulte
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Het zal wel te maken hebben met het invoeren van de nieuwe meter. 't Is geen toeval volgens mij!
znoppels
Plus Member
Plus Member
Berichten: 162
Lid geworden op: 14 nov 2003, 21:00
Locatie: Strombeek
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

hier werkt de pagina terug, en de meter ook... :wink:
andy-dsl
Pro Member
Pro Member
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 apr 2004, 08:57
Locatie: Machelen (Deinze)

We zijn bijna klaar om de glijdende meter af te schaffen. We bekijken echter nog of we nachtsurfen kunnen invoeren. Goed idee ?


Dat zou idd een prachtig idee zijn.

You guys rule!!
Gebruikersavatar
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1357
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

Ik hoop dat het toch in januari gaat gebeuren en niet de 30ste :P

Komaan EDPnet, nu jullie momentum hebben !
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Phuncz schreef:Ik hoop dat het toch in januari gaat gebeuren en niet de 30ste :P

Komaan EDPnet, nu jullie momentum hebben !
Het word tijd, ik ben al op smallband sinds 1 week.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1357
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

Ik ben spaarzaam geweest, nog 20% over. Maar er mag onderhande wel eens iets gebeuren he manneuh ! Give us the goodzzzzzz !!
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 mar 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Nu zou een reset hier ook van pas komen.
Mijn laatst 2,5GB a 3,5GB zijn er door gegaan doordat de pc een paar dagen is blijven aanstaan toen ik niet thuis was en streaming radio nog aanstond :oops:
Bambike
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 okt 2005, 17:11

EDPnet schreef:We zijn bijna klaar om de glijdende meter af te schaffen. We bekijken echter nog of we nachtsurfen kunnen invoeren. Goed idee ?


Dit is de druppel die nodig is om afscheid te nemen van skynet op het einde van deze maand !!!!
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

Yep, een resetje zou intressant beginnen te worden ( ben ook al men limiet aan het opgebruiken voor de "nieuw" meter & de ofcourse bijhorende reset ;) ).
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1218
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer

Hoe zit het ? :)

Is het dan opt einde van iedere maand, of telkens op de dag van de maand
dat je contract begonnen is ?

Greetz,
Deva
Gebruikersavatar
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1357
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

Waarschijnlijk de dag van het contract.
blondie2001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 24 sep 2005, 13:00
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Ik verwacht dat ik mer hier ongetwijfeld een hoop reacties met op men nek haal maar mijn inziens is een glijdende meter toch beter dan één die op vaste datum reset wordt.

Met een glijdende moet je op einde maand niet nog eens extra gaan leechen om gigs op te krijgen. Je gebruikt ze gewoon wanneer nodig.

In combinatie met aanvaardbare limiet (minimum 100 gig, maar ziet er naar uit dat nieuwe limiet hoger wordt) ben ik eerder voorstander van glijdende limiet.
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

blondie2001 schreef:Ik verwacht dat ik mer hier ongetwijfeld een hoop reacties met op men nek haal maar mijn inziens is een glijdende meter toch beter dan één die op vaste datum reset wordt.

Met een glijdende moet je op einde maand niet nog eens extra gaan leechen om gigs op te krijgen. Je gebruikt ze gewoon wanneer nodig.

In combinatie met aanvaardbare limiet (minimum 100 gig, maar ziet er naar uit dat nieuwe limiet hoger wordt) ben ik eerder voorstander van glijdende limiet.

Waarom moet je je limiet opkrijgen?
Tae
Premium Member
Premium Member
Berichten: 520
Lid geworden op: 21 nov 2003, 16:20
Locatie: Antwerpen

blondie2001 schreef:Ik verwacht dat ik mer hier ongetwijfeld een hoop reacties met op men nek haal maar mijn inziens is een glijdende meter toch beter dan één die op vaste datum reset wordt.

Met een glijdende moet je op einde maand niet nog eens extra gaan leechen om gigs op te krijgen. Je gebruikt ze gewoon wanneer nodig.

In combinatie met aanvaardbare limiet (minimum 100 gig, maar ziet er naar uit dat nieuwe limiet hoger wordt) ben ik eerder voorstander van glijdende limiet.


Die glijdende meter werkt voor geen meter zeg ik altijd.

Ik vind het gewoon onoverzichtelijk tov een maandelijkse meter, ook denk ik dat providers er meer voordeel uithalen dan tov die glijdende meter.

Ik zou en heb nooit volume aangekocht ook vawege die glijdende meter, gewoonweg omdat het onoverzichtelijk is.

Ik ben blij en waarschijnlijk ook de andere abonnees dat die glijdende meter in de prullenmand is gegooid.

Dat is een heel goede zaak wat Edpnet heeft gedaan.

Natuurlijk heb je ook altijd zo van die uitzonderingen die het wel een goede zaak vinden wat betreft die glijdende meter :P
blondie2001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 24 sep 2005, 13:00
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

qless schreef:
blondie2001 schreef:Ik verwacht dat ik mer hier ongetwijfeld een hoop reacties met op men nek haal maar mijn inziens is een glijdende meter toch beter dan één die op vaste datum reset wordt.

Met een glijdende moet je op einde maand niet nog eens extra gaan leechen om gigs op te krijgen. Je gebruikt ze gewoon wanneer nodig.

In combinatie met aanvaardbare limiet (minimum 100 gig, maar ziet er naar uit dat nieuwe limiet hoger wordt) ben ik eerder voorstander van glijdende limiet.

Waarom moet je je limiet opkrijgen?


Limiet opkrijgen is zeker geen 'moet'. Maar als de limiet aan de krappe kant is dan gebruiken velen wel alles op.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”