print-screen disablen?

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
gambit
Member
Member
Berichten: 88
Lid geworden op: 25 aug 2005, 13:32

UB'ers,

Bij ons op werk maken wij geregeld rapporten in PDF-formaat en om te voorkomen dat mensen de data gaan wijzigen wordt het documentje beveiligd met een paswoord.
Nu blijkt dat als je een print-screen neemt van het rapport kan je dmv photoshop etc nog altijd de gegevens wijzigen.
Nu vraag ik me af of er een functie bestaat om rechtermuisknop te disablen in Acrobat Distiller?
Eventueel een javascripts, want ik zie dat je dat kan importeren in Acrobat...

thx
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Je wilt dus een windows-functie gaan disabelen vanuit een PDF-file? (een screenshot nemen kan je nog altijd door gewoon de "Prt Sc"-toets op je toetsenbord.

Wat jij dus zegt is zoveel als een functie in je PDF maken die de letter "V" uitschakelt op je toetsenbord.

Ik weet dat er webgebaseerde tools zijn om afbeeldingen "onsteelbaar" te maken (een ActiveX die controleert of er een screenshot wordt genomen, al dan niet met een gekend programma), maar die ga je niet kunnen toepassen in een PDF-document.

Maw, it can't be done ...

Wat wel het geval zal zijn is dat de resolutie van de PDF bij het capturen van 300 of 600 dpi -> 72 terugvalt en bijgevolg niet meer geschikt is voor print-output ...
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

Alles wat op het scherm komt is te kopieren!
Je kan ook altijd op de print screen knop duwen, of een ander programma hiervoor gebruiken of ...

Er is dus geen enkele goede manier!
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
gambit
Member
Member
Berichten: 88
Lid geworden op: 25 aug 2005, 13:32

hmm...jammer toch bedankt voor de snelle antwoorden.
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Je kunt hier eens zien.
Er bestaan zeker betere professionele programma's daarvoor.
Er is ook een code te vinden met dewelke je de broncode kunt verstoppen.
Maar voor professionals zeker geen probleem dit te omzeilen.
zoals SeNsEi Ze0n al schreef: Alles wat op het scherm komt is te kopiëren!

Zie daar ook: FAQ-pagina van die site (zie startpagina, links onderaan).
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

gambit schreef:hmm...jammer toch bedankt voor de snelle antwoorden.


Je kan het wel signen.. zodat men zeker is van het document. Het is een beetje belachelijk om prntscreen te disablen, want als een gebruiker het gewoon naar zijn thuis zend via email en het daar doet is het ook perfect mogelijk. Dus als ik jouw was zou ik je documenten signen met een digital signature, wat perfect mogelijk is met acrobat.
Stino
Plus Member
Plus Member
Berichten: 163
Lid geworden op: 03 jan 2004, 13:49

Als het een optie is kan je de documenten ter beschikking stellen in .doc formaat. Daar kan je sinds Office 2003 een "Information rights management" module installeren. Daar kan je wel mee bereiken wat je wil denk ik: http://www.microsoft.com/office/edition ... s/irm.mspx , het fijne weet ik er wel niet van. Het is maar een tip.
gambit
Member
Member
Berichten: 88
Lid geworden op: 25 aug 2005, 13:32

Gewoon ter informatie, na een hele nacht te hebben gezocht zou
deze firma: www.authentica.com een add-on hebben om PDF files etc te beschermen.
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1599
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

Op het eerste zicht lijkt mij dit gewoon een encryptietool. Geencrypteerde documenten kunnen niet gelezen worden. Eens de ontvanger de sleutel heeft kan hij het document wel lezen, en dus óók printscreenen. Niet echt een oplossing voor het probleem dus dacht ik...
gambit
Member
Member
Berichten: 88
Lid geworden op: 25 aug 2005, 13:32

Euhm volgens hun productomschrijving kan je wel een "screen capture" behoeden...

Tja mss ff een trial downloaden.
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Ik kan nog altijd niet duidelijk opmaken wat je nu exact waar, wanneer en door wie wil :-) . Omschrijf misschien eens het gehele probleem en de bedrijfscyclus van die pdf.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Eigenlijk vind ik het allemaal een beetje zever bewaar gewoon de integriteit van u document en vertrouw dat.

Starks ga je ook nog printers moeten disablen, want als je een virtuele printer installeert bijvoorbeeld acrobat distiller, heb je een nieuw pdf document door gewoon te printen en begin je weer van nul. Als ze het niet op het werk kunnen installeren .. misschien dan wel thuis dus.

Wees realistisch, in plaats van allerlei hande fantasiekes te installeren. Zorg voor iets wat je kan vertrouwen en hou het daar op.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Kan het niet als gewatermerkte image rondgestuurd worden ipv tekst?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”