Laptops...
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Welke voorkeur hebben jullie wat betreft een laptop...
- Sony Vaio
- HP Pavilion
- Acer
- ...
... en waar zitten de zwakke plekken ?
- Sony Vaio
- HP Pavilion
- Acer
- ...
... en waar zitten de zwakke plekken ?
- Ofloo
- Elite Poster
- Berichten: 5263
- Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
- Locatie: BALEN
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
r2504 schreef:Welke voorkeur hebben jullie wat betreft een laptop...
- Sony Vaio
- HP Pavilion
- Acer
- ...
... en waar zitten de zwakke plekken ?
ik heb een hp pavilion en ben der content van..
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Iedereen tevreden tot op heden... was aan het zoeken achter wat problemen zoals de verbinding met het scherm, eventueel slecht geplaatste connectors, ...
Spijtig dat HP precies geen 5400 rpm schijven gebruikt.
Spijtig dat HP precies geen 5400 rpm schijven gebruikt.
- trobbelke
- Premium Member
- Berichten: 502
- Lid geworden op: 17 jul 2004, 00:46
- Locatie: Lindale, TX
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Acer Aspire 5001, zeer tevreden van, is nog geen half jaar oud. Deze laptop is heel stil, de fan draait niet continu, dat vind ik wel goed. Het tokkelen op het toetsenbord maakt dan het meeste lawaai
Een merk dat ik afraad, Toshiba. Gelukkig dat ik geniet van 3 jaar garantie omdat ik deze bij ons op het school heb aangekocht, zowel de koeling als de harde schijf zijn al vervangen geweest. En ik ben heus niet de enige, HDs zijn met massa's gesneuveld. Om maar te zwijgen over schermen die uitvallen en dergelijke. Zijn wel Toshiba's die al 2 jaar oud zijn uit de Satellite Pro Series en die stonden bekend voor hun crappy batch.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
-
- Elite Poster
- Berichten: 2759
- Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
- Locatie: 053 Aalst
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Zowel Intel als AMD gaan dualcores voor de laptop uitbrengen tijdens 2006 met aanzienlijk betere efficiëntie ("power per watt" / batterijverbruik), dus als je die laptop als langetermijn ziet, wacht je misschien beter nog enkele maanden met de aankoop (indien mogelijk).
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Ex Vaio gebruiker veel gelukkige tijden mee gehad.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
- spacekiek
- Elite Poster
- Berichten: 1182
- Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
Aangezien ik de Acer escalaties doe (RMA's) , ben ik toch niet happig om een Acer aan te bevelen ...
Asus heeft ook een knappe laptops in z'n gamma ! (crystal bright scherm en 0-dead-pixel garantie!)
Asus heeft ook een knappe laptops in z'n gamma ! (crystal bright scherm en 0-dead-pixel garantie!)
-
- Administrator
- Berichten: 4143
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
- Locatie: Belgium, Haacht
- Contacteer:
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Is hier moeilijk aan het worden... Acer is de ene keer goed, dan weer slecht ? Ook HP z'n service blijkt niet echt super te zijn (van lange wachttijden wist ik al)
Van Sony heb ik gevoelsmatig een beetje schrik als het op service aankomt, maar volgens andere bronnen is die naar het schijnt enorm goed. Iemand een recente 17" Sony ?
Nu ja, liefst gebruik ik helemaal geen service en is het ding gewoon goed. Ik moet blijkbaar Asus eens bekijken... stond nog niet op m'n lijstje.
Van Sony heb ik gevoelsmatig een beetje schrik als het op service aankomt, maar volgens andere bronnen is die naar het schijnt enorm goed. Iemand een recente 17" Sony ?
Nu ja, liefst gebruik ik helemaal geen service en is het ding gewoon goed. Ik moet blijkbaar Asus eens bekijken... stond nog niet op m'n lijstje.
- meon
- Administrator
- Berichten: 16609
- Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
- Twitter: meon
- Locatie: Bree
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Acer.. ik heb er ook gemengde gevoelens over. Geweldig qua prijs/features, maar dingen als een doorbuigend toetsenbord (volgens de verdeler was dat een feature, ik vond het maar niks) en wel erg lange hersteltijd (meer dan 2 maanden heeft het geduurd denk ik) doen me een beetje twijfelen ...
En Asus. Niet veel ervaring mee, maar ik heb zo'n ding al van de fiets zien vallen, hele zijkant aan gruzelementen en toch nog feilloos werken achteraf ...
En Asus. Niet veel ervaring mee, maar ik heb zo'n ding al van de fiets zien vallen, hele zijkant aan gruzelementen en toch nog feilloos werken achteraf ...
Iemand ervaring met Fujitsu Siemens laptops?
Staat bij de Makro ene in steraanbieding:
Amilo M1437G
Intel Centrino 1,7Ghz
1024Mb DDR2 533Mhz
120Gb Sata - 5400 rpm
ATI Radeon Mobility X700 -128Mb met 15,4" Crystal Vision Panel
Gigabit LAN en Intel WLAN tot 54 Mbps
Voor 1299 euro
Lijkt mij wel goedkoop voor alles wat er op zit.
Wat is jullie mening?
Staat bij de Makro ene in steraanbieding:
Amilo M1437G
Intel Centrino 1,7Ghz
1024Mb DDR2 533Mhz
120Gb Sata - 5400 rpm
ATI Radeon Mobility X700 -128Mb met 15,4" Crystal Vision Panel
Gigabit LAN en Intel WLAN tot 54 Mbps
Voor 1299 euro
Lijkt mij wel goedkoop voor alles wat er op zit.
Wat is jullie mening?
Hou er rekening mee dat Makro in geval van problemen alles naar de fabriek terug stuurt. Je kan dan wel eens heel lang moeten wachten op een herstelling in garantie.
En ook niet alle computerwinkels zien de klanten graag binnen wandelen met een warenhuis-computer of makro-spul.
Als alles goed blijft werken kan je bij Makro natuurlijk wel goeie koopjes doen. Ook ik heb er al spullen gekocht en wegens geen problemen ook geen klagen. Maar ik ken iemand die na 2 maand zijn maxtor-externe HD nog steeds niet terug heeft, en 't was een herstelling onder garantie.
En ook niet alle computerwinkels zien de klanten graag binnen wandelen met een warenhuis-computer of makro-spul.
Als alles goed blijft werken kan je bij Makro natuurlijk wel goeie koopjes doen. Ook ik heb er al spullen gekocht en wegens geen problemen ook geen klagen. Maar ik ken iemand die na 2 maand zijn maxtor-externe HD nog steeds niet terug heeft, en 't was een herstelling onder garantie.
- Phuncz
- Elite Poster
- Berichten: 1357
- Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
- Locatie: Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 24 keer
Kartouch schreef:En ook niet alle computerwinkels zien de klanten graag binnen wandelen met een warenhuis-computer of makro-spul.
Inderdaad, vaak genoeg dat mensen denken dat wij als PC-winkel de service van hun Aldi- en Carrefour toestellen afhandelen. Warenhuis-PC's komen zonder service, niet een onbelangrijk iets. Om nog maar de software en dergelijke niet te vergeten, die zit er soms gewoon niet bij en recoveryschijven zijn al helemaal ver te zoeken...
Ook vind ik het systeem zo speciaal niet. Een Acer of Packard Bell met een kleinere HD kost ongeveer hetzelfde in vele winkels. Aan gigabit LAN op een laptop heb je zowiezo geen enkel nut, de HD's zijn een pak trager en die onboard oplossing maakt het hele systeem retetraag.
Is hier moeilijk aan het worden... Acer is de ene keer goed, dan weer slecht ?
Bekijk Acer simpelweg als een desktopvervanger. Je koopt dit als je die thuis eens wil gebruiken in de zetel, eens van tafel wilt verzetten, en bij een familiefeestje wil meenemen om foto's te laten zien. Het basic gebeuren dus. Dan ben je prijs/features veschrikkelijk goed af. Wil je deze frequent gebruiken en transporteren, vergeet dan maar Acer & koop dan gewoon een ibm, asus, hp ...
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
davan schreef:En gaat dit dan ook zo niet in winkels zoals Vandenborre, Krefel, Mediamarkt, ... ?
Ook bij die bedrijven gaat dat zo. Defecte PCs worden binnen gestuurd voor reparatie.
Maar ik denk niet dat het de bedoeling is van alle winkels op te sommen waar je wel of geen service krijgt.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2044
- Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
- Locatie: Genk
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
Kartouch schreef:davan schreef:En gaat dit dan ook zo niet in winkels zoals Vandenborre, Krefel, Mediamarkt, ... ?
Ook bij die bedrijven gaat dat zo. Defecte PCs worden binnen gestuurd voor reparatie.
Maar ik denk niet dat het de bedoeling is van alle winkels op te sommen waar je wel of geen service krijgt.
Defacto ga je bij _iedere_ winkel bij grotere problemen met een notebook (dus iets anders als "hd crash", "memory stuk" en "keyboard stuk") zien dat ze de machine gaan opsturen. Binnen garantie zowiezo : ik ken bijna geen enkele winkel (eigenlijk ken ik er geen enkel) die geauthoriseerd is om laptop repair te doen in garantie.
En daarboven : iedere laptop gebruikt zijn eigen onderdelen. Geen computerwinkel zal de onderdelen van de notebooks op stock hebben : teveel variaties, te duur, te grote stockkosten. Hence, binnen garantie gaat de notebook ofwel terug naar de leverancier (zoals bij Acer) ofwel komt de aangduide repairdienst (bij F/J is dat dan Cosmo) naar de klant/verdeler. In BEIDE gevallen kan dit soms vrij lang duren (tot 4 weken is geen uitzondering). Het is dan ook misschien beter je te informeren naar een systeem waar je kan beschikken over een vervangtoestel gedurende de repair, sommige winkels bieden dit soort diensten aan, maar zeker niet allemaal.
Asus probeert hier een uitzondering op te zijn met zijn "24 hours service" systeem, maar in mijn eigen ervaring loopt dat ook wel fout : sterker nog, ik heb nog nooit een repair binnen de 48 uur gezien op een gewone, niet-buissiness klant zonder service contract.
Laatst gewijzigd door kaween 03 jan 2006, 23:21, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Phuncz schreef:Daar heb je 100% gelijk in. Enkel zullen PC-winkels je met niet-hardware gerelateerde defecten wel kunnen helpen, op softwarevlak dus.
Ik wil nog wel eens zien welke winkel zich gaat bezighouden omdat bv. één of andere driver gekke kuren heeft (aan werkuren en onderzoek is zoiets gewoon niet te betalen). In het beste geval zal men de standaard installatie CD terug installeren en ben je al je data kwijt en krijg je een mooie rekening voor de werkuren.
Kleinere winkels zijn doorgaans beter in het geven van goed advies, en een persoonlijke aanpak. Voor het overige is er weinig verschil met grotere ketens...
-
- Pro Member
- Berichten: 264
- Lid geworden op: 24 sep 2005, 13:00
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 2 keer
Niemand ervaring met Dell notebooks?
-
- Elite Poster
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Ik heb een tijdje een Dell gehad van het werk ! Geen hi-end toestel, maar was er best tevreden van !
Heb nu zelf een Acer Travelmate 3004WTMI !! Heerlijk toestel, ben er héél content van !
Heb nu zelf een Acer Travelmate 3004WTMI !! Heerlijk toestel, ben er héél content van !
-
- Elite Poster
- Berichten: 1218
- Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
- Locatie: Pelt
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 56 keer
Kheb persoonlijk toch al veel slechte dingen gehoord over dell qua service ...
Zelf heb ik een Compaq nx7010, fijn machientje, maar 2 weken geleden
is m'n schijf gecrasht (na 15 maanden, dus BUITEN garantie) ...
Heb een vervangschijf gekregen, omdat de nieuwe schijf na 2 weken nog
altijd niet binnen was ...
Maat van me heeft een ACER, en die zou der nooit nog ene kopen
Die zijn DVD-writer is al 4x kapot geweest in anderhalf tijd, en als ze
die terugstuurden, was ie em soms 4 tot 6 weken kwijt ...
Greetz,
Deva
Zelf heb ik een Compaq nx7010, fijn machientje, maar 2 weken geleden
is m'n schijf gecrasht (na 15 maanden, dus BUITEN garantie) ...
Heb een vervangschijf gekregen, omdat de nieuwe schijf na 2 weken nog
altijd niet binnen was ...
Maat van me heeft een ACER, en die zou der nooit nog ene kopen
Die zijn DVD-writer is al 4x kapot geweest in anderhalf tijd, en als ze
die terugstuurden, was ie em soms 4 tot 6 weken kwijt ...
Greetz,
Deva
-
- Elite Poster
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Ik daarentegen heb een 3 tal jaar geleden een Compaq gekocht voor schooldoeleinden ... niets anders dan problemen mee gehad ! Na anderhalf jaar heeft dat toestel volledig de geest gegeven (mobo stuk, kostprijs € 800 ) ... mij zie je nooit nog Compaq / HP kopen !
Tot nu toe zeer tevreden van Acer
Tot nu toe zeer tevreden van Acer
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Ik heb een Thinkpad R51 van het werk en dat ding doet het eigenlijk prima... denk ook niet dat we echt veel uitval of problemen hebben.
-
- Administrator
- Berichten: 4143
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
- Locatie: Belgium, Haacht
- Contacteer:
devastator schreef:Kheb persoonlijk toch al veel slechte dingen gehoord over dell qua service ...
Zelf heb ik een Compaq nx7010, fijn machientje, maar 2 weken geleden
is m'n schijf gecrasht (na 15 maanden, dus BUITEN garantie) ...
Heb een vervangschijf gekregen, omdat de nieuwe schijf na 2 weken nog
altijd niet binnen was ...
Maat van me heeft een ACER, en die zou der nooit nog ene kopen
Die zijn DVD-writer is al 4x kapot geweest in anderhalf tijd, en als ze
die terugstuurden, was ie em soms 4 tot 6 weken kwijt ...
Greetz,
Deva
Je moet garantie eisen!
Een kleine 2 jaar geleden is het wettelijk verplicht geworden van 2 jaar garantie te geven op elektronica, je moet maar eens kijken naar de juiste datum enzo!
- Phuncz
- Elite Poster
- Berichten: 1357
- Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
- Locatie: Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 24 keer
r2504 schreef:Phuncz schreef:Daar heb je 100% gelijk in. Enkel zullen PC-winkels je met niet-hardware gerelateerde defecten wel kunnen helpen, op softwarevlak dus.
Ik wil nog wel eens zien welke winkel zich gaat bezighouden omdat bv. één of andere driver gekke kuren heeft (aan werkuren en onderzoek is zoiets gewoon niet te betalen). In het beste geval zal men de standaard installatie CD terug installeren en ben je al je data kwijt en krijg je een mooie rekening voor de werkuren.
Kleinere winkels zijn doorgaans beter in het geven van goed advies, en een persoonlijke aanpak. Voor het overige is er weinig verschil met grotere ketens...
Euh, onze (niet nader genoemde) winkel ?! En we zijn van een keten... Standaard hanteren wij ook restore maar ENKEL als we na een dag nog niet het probleem kunnen oplossen. We zitten dan ook wel met capabel personeel. Restoren wordt ook enkel gedaan mits goedkeuring van de klant en meestal doen we zelfs ook data backuppen. En nee, niet voor 150€
BTW:
r2504
Elite Poster
Geregistreerd op: 28-10-2003
Berichten: 2504
Dat betekent een vat
-
- Elite Poster
- Berichten: 1218
- Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
- Locatie: Pelt
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 56 keer
SeNsEi Ze0n schreef:devastator schreef:Kheb persoonlijk toch al veel slechte dingen gehoord over dell qua service ...
Zelf heb ik een Compaq nx7010, fijn machientje, maar 2 weken geleden
is m'n schijf gecrasht (na 15 maanden, dus BUITEN garantie) ...
Heb een vervangschijf gekregen, omdat de nieuwe schijf na 2 weken nog
altijd niet binnen was ...
Maat van me heeft een ACER, en die zou der nooit nog ene kopen
Die zijn DVD-writer is al 4x kapot geweest in anderhalf tijd, en als ze
die terugstuurden, was ie em soms 4 tot 6 weken kwijt ...
Greetz,
Deva
Je moet garantie eisen!
Een kleine 2 jaar geleden is het wettelijk verplicht geworden van 2 jaar garantie te geven op elektronica, je moet maar eens kijken naar de juiste datum enzo!
Helaas !
Deze wetgeving is van 1 januari 2005 van kracht, mijn laptop is van september 2004