opzeg telenet

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
bop
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 dec 2005, 12:10
Locatie: laakdal

wat moet er in de aangetekende brief allemaal vermeld worden
hoe moet ik die brief het beste opstellen ik heb er geen ervaring mee
ik heb vernomen dat ge er niet gemakkelijk van af kunt geraken
en heb al gelezen dat het maanden kan duren
en dan
wat moeten we met de modem dan doen
hoelang duurt de opzeg ?
en als er nog rekeningen komen ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Misschien de contract voorwaarden er eens op nalezen ?
mm2
Pro Member
Pro Member
Berichten: 319
Lid geworden op: 04 jan 2004, 12:38

Zo zou ik het doen...

Eerst het contract nalezen:
- adresgegevens noteren naar waar de opzegbrief moet verstuurd worden (bellen naar de helpdesk van telenet en dat vragen of nakijken op hun website)
- opzegtermijn / voorwaarden nakijken

Als ik het mij goed herinner (ben niet zeker!!) kan je na 1 jaar bij Telenet geweest te zijn opzeggen wanneer je wil mits een opzegtermijn van minstens 1 maand.

Tip: leg een dossiertje aan met fotokopies van alle correspondentie

Best AANGETEKENDE brief schrijven in de zin van:

(buiten uw en hun adresgegevens, DATUM van verzending, en de vermelding "AANGETEKEND"):

Betreft: opzeg Telenet internet - klantnummer: XXXX (zie factuur)

Geachte,

Bij deze wens ik mijn telenet internet abonnement met klantnummer XXXX op te zeggen met ingang van xx/xx/xxxx (best enkele dagen VOOR factuurdatum) . Hierbij werd reeds rekening gehouden met de in het contract voorziene opzegtermijn van x maanden. Na afhouding van de factuur van xx/xx/xxxx (de factuur voor je laatste maand) zal bijgevolg door mij de domiciliëring stopgezet worden (*)

Indien de modem dient binnengebracht te worden of een technieker hiervoor zal langskomen, gelieve mij dan schriftelijk hiervan te willen verwittigen. In het andere geval vraag ik u de borgsom van de modem ten bedrage van 50 euro te willen terugstorten op mijn rekeningnr. xxx-xxxxxxx-xx (**)

Dank bij voorbaat,

Vriendelijke groeten,
Naam

(*) jijzelf moet de domiciliëring tijdig stopzetten, ofwel door langs te gaan bij je bank ofwel via webbanking (bij Fortis gaat dit, geen ervaring met andere banken), best meteen nadat de laatste door jou te betalen factuur werd afgehouden door telenet. Daarna kan telenet geen geld meer van je rekening halen en eventuele facturen van NA de afsluitingsdatum zullen ze dan naar je thuisadres sturen. Samen met een nieuwe aangetekende brief met de reden van weigering van betaling én verwijzend naar de aagetekende brief van je opzeg, alles terugsturen naar Telenet. Hou van alles wel fotokopies voor jezelf.

(**) op voorwaarde dat je abonnement stamt uit het tijdperk dat er nog een borg betaald werd voor de modem en géén installatiekost, want die laatste kan je niet terugvorderen.

Hopelijk helpt het je al wat vooruit...
rds
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 31 dec 2005, 01:02
Locatie: Brecht

Mag je ook je internet opzeggen en dan direct terug klant worden? Zo kan je 6 maanden aan 29.90 euro surfen...
Gebruikersavatar
PHO
Pro Member
Pro Member
Berichten: 373
Lid geworden op: 09 nov 2003, 12:13

rds schreef:Mag je ook je internet opzeggen en dan direct terug klant worden? Zo kan je 6 maanden aan 29.90 euro surfen...

Lees de actievoorwaarden !!

Telenet schreef:Aanbiedingen gelden niet voor bestaande klanten of personen bij wie telenet 2 maanden voor aanvang van deze aanbieding een gelijkaardige dienst leverde.
Who the f*** is general failure and why the hell is he reading my disk ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Je kan altijd proberen onder een andere naam, die van je vriend/vriendin.
wh4t3v3r
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 22 jul 2005, 18:24

wij hebben telenet opgezegd in september omdat ik ben overgeschakeld op RealDSL. via aangetekende brief, connectie werkt nog steeds, mail account werkt nog steeds en hoef niets te betalen :p rare soep
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

wh4t3v3r schreef:wij hebben telenet opgezegd in september omdat ik ben overgeschakeld op RealDSL. via aangetekende brief, connectie werkt nog steeds, mail account werkt nog steeds en hoef niets te betalen :p rare soep


Allé... dan heb je toch nog een deftige verbinding... die van RealDSL is amper sneller dan de postduif :twisted:
anton
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 jan 2006, 13:16

wh4t3v3r schreef:wij hebben telenet opgezegd in september omdat ik ben overgeschakeld op RealDSL. via aangetekende brief, connectie werkt nog steeds, mail account werkt nog steeds en hoef niets te betalen :p rare soep


Bestaat er nu niet het risico dat telenet je nog een factuur nastuurt voor het gebruik van hun netwerk ?

Soit, ik sluit me asap ook af van telenet , daarvoor belde ik vrijdag naar de helpdesk over de kosten van het afsluiten van de verbinding. Ze wisten me te vertellen dat ze me zouden terugbellen met het antwoord aangezien niemand het daar wist blijkbaar.

Ik zal ook de brief gebruiken die hier gepost staat als template. Hopelijk ben ik asap verlost van het gevoel dat mijn upload beperkt moet blijven :)

ps : ik schakel over naar dommel
tuning is not a crime ... maar dus wel f*** belachelijk
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”