snelheidsverlies client

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Raindog
Plus Member
Plus Member

hallo,

ik zit met snelheidsverlies op mijn internetverbinding bij de client op mijn netwerkje.
Het zit alsvolgt ineen: 1 desktop en 1 laptop verbonden met crossed cable, beiden windows xp professional, en de verbinding is een adslverbinding bij skynet (3.3 Mbps). Als ik wil surfen met de laptop die dus de client is, kom ik maximum aan 80 kb/sec. Alle laatste modemdrivers (de groene speedtouch usb) zijn geinstalleerd, ook voor de netwerkkaarten.
Het rare is dat ik voor de format van mijn desktop (de host dus) geen problemen had en vlot de normale snelheid haalde op de client. Op de host haal ik nog steeds de normale snelheid.
Iemand een idee hoe dit zou kunnen komen?

mvg

Raindog

Edited By Erik RainDog topics over snelheid horen niet thuis in het operating systemen forum ... "moved"
TheSurvivor
Starter Plus
Starter Plus

hmmm ik ben ook eens zoiets tegengekomen, maar dan met een eicon 2430 multipc. waarbij een pc op netwerkkaart en een op usb aangesloten was. moet toegeven dat ik niet direct een oplossing heb :( je draait op dat moment geen andere bandbreedte-vreters op de host pc? kazaa en andere crap? ;) anders ev. eens proberen met andere netwerkkabel, hoe groot is de afstand tss. de pcs?

oh en aangezien winXP, de firewall in de netwerkverbinding zeker uitschakelen :)

en as for long shot - toch eens usb-drivers updaten? ya never know
Paranoia is just reality on a finer scale - Strange Days
Raindog
Plus Member
Plus Member

Mijn host is net geformatteerd, dus zo clean als het maar zijn kan :-)
De s**** Xp Firewall hebbik onmiddellijk afgezet, dus daaraan ligt het niet.
Alle drivers zijn up to date, onmiddellijk alle nieuwste erop gezet (zo gaat dat bij een formatje eh :-) ).
Ik ga eens kijken naar een andere netwerkkabel, hopelijk is dat het. Zit nu met een heel lange crossed cable, maar de afstand tss host en client is klein (die lange kabel is vooral handig als ik op mijn terras wil zitten surfen). Ik zoek verder, als ik een oplossing heb zal ik ze posten.

greetz

Raindog
Raindog
Plus Member
Plus Member

oeps, sorry voor mijn taalgebruik blijkbaar :?
Weetgraag
Erelid
Erelid

Kijk eens in de instellingen van je netwerkkaart als je verbindingssnelheid
op automode staat, dit blijkt ook soms te helpen als je dit wijzigt naar de
beoogde snelheid. Automode is normaal de default instelling(bij mij toch).

Hope it works

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

ligt die te lange kabel opgerolt? daaraan kan het liggen, beter die niet naaqst elkaar leggen
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”