Opzeggen van Telenet, Tele2 in de plaats...

Plaats reactie
Krusty
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 dec 2005, 00:24
Locatie: Genk

Ik heb vandaag vele telefoontjes gedaan en ben tot de conclusie gekomen dat sommige medewerkers van de klantendienst met andere antwoorden afkomen dan andere medewerkers! Ik vroeg vandaag hoelang het duurt voor het opzetten van Telenet: "10 dagen, dus als u weet wanneer de tech van tele2 komt, trekt u daar 10dagen vanaf en dan zegt u uw huidige provider op." Fijn, bellen we even naar Telenet: "Minimum 30 dagen op voorhand afzeggen met aangetekende brief, vermeld daarin klantennummer, de dag dat je Telenet wilt opzeggen, rekeningnummer voor het terugstorten van de waarborg, en dan achteraf nog es terugbellen en vragen of ze de brief wel hebben gehad en dan een afspraak maken met een technieker die hier de boel komt weghalen! Gezellig, want bij sommige lees ik dat zij hun modem opsturen! Heeft er iemand nog probs gehad met opzeggen Telenet? Of is er iemand die weet hoelang het nu WERKELIJK duurt voor het opzeggen! Want aangezien ik nog niet wnnr tech van Tele2 komt zit ik wel met een probleemje... niet?
Krusty
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 dec 2005, 00:24
Locatie: Genk

Genk, 8 December 2005





AANGETEKENDE ZENDING





Betreft: Opzegging van mijn Internetdienst
Klantnummer: (zie factuur)




Geachte,




In overeenstemming met artikel 4 van de algemene voorwaarden Telenet Internet, zoals geconsulteerd op www.telenet.be wens ik middels huidig schrijven mijn abonnement op te zeggen op 31 Januari 2006. Indien ik geen schriftelijk tegenbericht ontvang voor de vermelde datum, beschouw ik dit als een aanvaarding van deze opzegging.

Gelieve nog telefonisch contact met mij op te nemen, zodat ik een afspraak kan maken met een technieker van Telenet om de installatie (modem, e.d.) te komen verwijderen. Ik laat u bij deze ook mijn rekeningnummer na zodat u de waarborg die betaald werd voor de modem kan terugstorten. Gelieve dit pas te doen nadat de modem u in goede staat werd terugbezorgd. Rekeningnummer is als volgt: *

Indien er nog openstaande facturen zijn vraag ik u deze op te sturen voor de vermelde opzegdatum. Alle facturen die na de opzegdatum toekomen worden automatisch als geprotesteerd beschouwd.

Gelieve dan ook, rekening houdend met de contractueel bepaalde opzeggingstermijn, het nodige te willen doen.






Met vriendelijke groet,

*

Bij deze mijn brief die ik aangetekend ga opsturen naar Telenet. Ik veronderstel dat er dan niks kan fout lopen? Als iemand toch nog een foutje opmerkt? Let me know :)
FST
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 22 jun 2005, 15:30

Komaan! Antwoordt is iemand, ik wil dit ook wel weten ! :p

Maar wat ik mij ervan verstaan heb toen ik naar versatel/t2 belde zei die dat tele2 zelf telenet opzegd gelijk met de start van t2 abo?
kan dus ook, als het niet een fout geinformeerde helpdesker was....
Krusty
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 dec 2005, 00:24
Locatie: Genk

***Let op: Je dient je bestaande abonnement zelf op te zeggen. Doe dit pas wanneer Tele2 je meldt dat de dienst volledig is opgeleverd. Zo zal er geen onderbreking zijn van je internetaansluiting.***

Staat zo op de site van Tele2. Maar ik verschiet er niet van dat je een ander antwoord hebt gekregen. Vele medewerkers zijn anders ingelicht :p Begrijp niet echt het nu daarvan maar goed! De ene medewerker van Tele2 zegt 10 dagen (handig omdat je dan al weet wnnr de technieker van Tele2komt). Telenet zegt dan weer 30 dagen op voorhand! Maar je kan wel een datum opgeven wnnr je je abonnement wilt opzeggen. Heb dit gedaan voor eind Januari( das binnen 7 weken ongeveer), dus laat ons hopen dat ik gelijk heb! Anders toch nog es bellen ;-)
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

Ik denk dat het vooral aan de goodwill ligt van het bedrijf. Als t2 de opzeg doet kost het hun geld vermits dit aangetekend moet gaan. Ik had een always more aangevraagd en toen moest ik dit zelf opzeggen. Diezelfde avond always more aanvraag geannuleerd en allin aangevraagd. Dan ging het wel om de opzeg door t2 te laten doen... ondertussen is er heel wat misgelopen met mijn aanvraag met als resultaat dat mijn skynet adsl toch opgezegd is door versatel en ik always more heb en geen allin. Zo, hopelijk is dit een antwoord op je vraag :)
mevo
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:41
Locatie: Limburg

Mij hebben ze ook verteld bij tele2 dat hun mijn abonnament op gaan zeggen bij telenet.(op de site van tele2 staat te lezen dat je het Telenet abo zelf op moet zeggen met zelfs een voorbeeld brief)
Maar ik ga dit zelf t.z.t. ook nog een keer aangetekend doen en houd de voorwaarden van Telenet maar aan dus 30dagen,naar mijn idee zuigen ze die 10 dagen uit hun duim.
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”