font werkt niet
- CiBi
- Premium Member
- Bedankt: 1 keer
ik wou een gratis font installeren maar het gaat niet ik heb het met verschillende fonts geprobeert maar alleen die men een "o" in het logo gaan die met een "t" gaan niet wat kan ik hier aan doen?
- Bijlagen
-
- font.jpg
- (2.74 KiB) 332 keer gedownload
STARBUCKS : CPU : Intel i5-540M (2x2.53Ghz) , RAM : 4GB , HD : 500GB , GRAKA : GeForce GT 330M + onboard Intel HD Graphics , OS : X.6 Snow Leopard 64bit , SCREEN : 17" 1920x1200 LED-backlit widescreen [laptop]
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Op welke manier heb je de lettertypes geïnstalleerd? Toch in de Font-map via Bestand > "Nieuw lettertype installeren" eh?
Die met een "O" zijn trouwens Opentype (zoals Arial bvb), die met "TT" zijn TrueType, en die met een "a" zijn PostScript.
Heb je al eens opnieuw opgestart tussendoor?
Die met een "O" zijn trouwens Opentype (zoals Arial bvb), die met "TT" zijn TrueType, en die met een "a" zijn PostScript.
Heb je al eens opnieuw opgestart tussendoor?
- CiBi
- Premium Member
- Bedankt: 1 keer
ja al opnieuw opgestart en ja via "nieuw lettertype installeren"
is er verschil tussen de die (herkennen door windows)
is er verschil tussen de die (herkennen door windows)
STARBUCKS : CPU : Intel i5-540M (2x2.53Ghz) , RAM : 4GB , HD : 500GB , GRAKA : GeForce GT 330M + onboard Intel HD Graphics , OS : X.6 Snow Leopard 64bit , SCREEN : 17" 1920x1200 LED-backlit widescreen [laptop]
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Ja, er is een verschil, truetype is de meest eenvoudige font-file denk ik. Ondersteunt geen multiple master en extra glyps, iets dat met met Opentype wél kan.
Maar je kijkt toch wel naar de juiste naam van het font eh, soms is de file "Gill.ttf" terwijl in je font-lijst "ITC Gill Sans" staat bvb.
Hier zie je trouwens wat het verschil is met "de betere opentype-font". Daar zijn "ffi" 1 glyph bijvoorbeeld.
Bovenaan Myriad MM (Postscript), onderaan Myriad Pro (Opentype).
Maar je kijkt toch wel naar de juiste naam van het font eh, soms is de file "Gill.ttf" terwijl in je font-lijst "ITC Gill Sans" staat bvb.
Hier zie je trouwens wat het verschil is met "de betere opentype-font". Daar zijn "ffi" 1 glyph bijvoorbeeld.
Bovenaan Myriad MM (Postscript), onderaan Myriad Pro (Opentype).
- Bijlagen
-
- verschil_glyphs.gif
- (1.77 KiB) 278 keer gedownload