EnqueteDigitaleTV.be

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
Le Preinz
Starter
Starter

Even uw aandacht voor volgend bericht. Interactieve digitale televisie (id-tv) heeft in België bij de verschillende verdelers slechts kleine 60 000 klanten. De komende twee weken voert het departement ontwerpwetenschappen (ha), afdeling Productontwikkeling een online enquête uit naar id-tv.

Zelf ben ik mee verantwoordelijk voor het aanbrengen van eigenlijke gebruikers van deze nieuwe technologie maar vanwege het relatief lage aantal gebruikers is het alles behalve evident om deze personen te bereiken. Vandaar deze oproep om gebruikers van id-tv door te zenden naar de site http://www.EnqueteDigitaleTV.be om zo voor 9 dec over enkele 100den respondenten te kunnen beschikken. Een tijdelijke link op je eigen site/blog zou ons al sterk vooruit kunnen helpen.

Alvast bedankt voor de hulp. Extra tips en suggesties om deze personen op een beschaafde manier te bereiken zijn welkom.

Nick
rottekop
Plus Member
Plus Member

Niet gebruikers kunnen eveneens meedoen 8)
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Ik verveelde me, dus heb ik deze maar eventjes ingevuld.
Wel spijtig dat ik niet de kans kreeg om mijn eigen mening/opmerkingen te melden na de test.
Le Preinz
Starter
Starter

bedankt al voor de snelle reacties. De eerste respondenten zijn binnen maar we zijn nog ver van ons einddoel. We zoeken voornamelijk gebruikers van interactieve digitale televisie (id-tv), niet evident :)
rottekop
Plus Member
Plus Member

Le Preinz schreef:bedankt al voor de snelle reacties. De eerste respondenten zijn binnen maar we zijn nog ver van ons einddoel. We zoeken voornamelijk gebruikers van interactieve digitale televisie (id-tv), niet evident :)
Natuurlijk is het niet evident. Er zijn slechts 60.000 klanten. :lol:

Het is dan volgens mij ook boeiender om uit te zoeken waarom de overige 5.000.000 (hele ruwe schatting :wink: ) zich niet aanmelden voor id-tv. :-D
kloon
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 14 keer

voila ook ingevuld
Le Preinz
Starter
Starter

merci, de respondenten komen binnen. Tot hiertoe blijkbaar 95% mannen. Vrouwen en tech, het blijft een beetje een zeldzame combinatie. :)
Le Preinz
Starter
Starter

We zijn vooral nog op zoek naar IN-DI gebruikers, niet dat de rest ze niet mag invullen maar IN-DI is zulk een zeldaam beestje dat het amper te vinden valt. :)
Kartouch
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 1 keer

Ik heb ook mijn exemplaartje ingevuld. Tel mij nog maar bij die paar miljoen niet-klanten.

Volgens mij zouden maatschappijen beter onderzoeken hoe deze mensen over de streep gehaald kunnen worden. De eerste 60.000 zijn de pioneers die vaak op de nieuwste snufjes toehappen. Ik denk dat Telenet en Belgacom beter trachten te achterhalen waarom mensen niet overstappen. De prijs is altijd een dooddoener, maar wat zijn nog redenen om het niet te doen ? En wat zijn de belangrijkste verbeteringen die moeten gebeuren.

Persoonlijk kan ik wel leven met een beperkte meerprijs in ruil voor enkele belangrijke optimalisaties.
Lukse
Premium Member
Premium Member

Kartouch schreef:Volgens mij zouden maatschappijen beter onderzoeken hoe deze mensen over de streep gehaald kunnen worden.
Gelijk UPC in Nederland.
Die mannen delen de media boxen gratis uit, met de 20.000 per week.
Een totaal van 2.3 miljoen boxen.
Doe het ze maar eens na... :wink:
Afbeelding
Slekken
Pro Member
Pro Member

Done

Voorlopig heb ik totaal geen interesse voor id-tv. Kostprijs is mij veel te hoog in vergelijking met het huidige aanbod. Voetbal interesseert mij niet (toch niet in die mate dat ik een match zou opnemen, laat staan dat ik ervoor zou thuisblijven). Hetzelfde heb ik eigenlijk ook met alle andere zaken (rommel) die momenteel op televisie getoond worden.

Mijn gevoel is dat de meeste mensen er momenteel totaal geen meerwaarde in zien. Iets om aan te werken...

Greetz
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Weet iemand wanneer Telenet stopt met analoog uitzenden op de kabel?

Volgens mij gaan ze volgend jaar nog eens een paar zenders schrappen van het aanbod om mensen te laten overschakelen. Zogezegd om plaats te maken op de kabel. Ik zou er echt niet van verschieten.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Wat wil je met dergelijke speculatie bereiken... dat iemand anders zegt dat het volgens hem nog 10 jaar zal duren ?

De enige concrete informatie is dat TN zijn netwerk nu nog niet overal tot 800 Mhz gaat, en dit in de toekomst waarschijnlijk wel het geval zal zijn... de noodzaak om nog eens kanalen te schrappen is dus niet zo groot meer.
znoppels
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

ik maak gebruik van het in-di aanbod, maar spijtig genoeg kan ik maar de helft van de vragen invullen, aangezien we niet kunnen e-mailen, video-on-demand, enz... kunnen gebruiken

enkel kijken kunnen we, en da's ook alles
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”