Ik heb een raar probleem, de server waar mijn site's op staan is pas overgenomen en nu kan vanuit belgie de server niet meer bereikt worden via de site naam bv www.beaucerons.be of zelfs ook de site van de provider www.nevacious.com
Een ping test op ip niveau lukt wel dus ping 83.149.119.17 Dus de server is up and running.
de provider heeft dan gevraagt om het ip adres te hebben waar ik mij op connecteer om op internet te gaan en hij heeft daar testen op gedaan met volgende boodschap..... (ip adres van mij op internet is reeds veranderd) Wie kan mij hier bij helpen. vind dit dus raar omdat de site's op dns.be niet zijn aangepast.......
I believe that the provider has closed the scarlet.be DNS server. It's likely it's just a maintenance window. The best is that you use 2 dns servers, or even more.
scarlet skynet telenet kunnen de site's niet vinden. Er zijn er nog die ze niet kunnen bereiken want zelfs vanuit nederland zijn er die dit ook zeggen.
Waar kan dit dan aan liggen???
Ik heb niets veranderd bij dns.be dus daar kan de fout niet liggen....
Primary DNS 194.119.228.67
Secondary DNS 193.74.208.135
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps Fixed phone = OVH VoIP Entreprise Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21 TV = FTA IPTV + Netflix Network = 100% MikroTik powered Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Kreeg dit antwoord van Comforthost.net, de overnemer van Nevacious:
----
We have already located the issue: another user from Belgium is as well
affected. Seems that some DNS servers for Telenet, Skynet and Scarlet
are not getting DNS right. The workaround is to use a secondary DNS in
your computer. I suggest one below that is public and not in Belgium.
Secondary DNS 193.74.208.135
We have alerted our DC, such as he can contact those companies and ask
them what is going on. Surely one primary DNS server for the area must
be down or failing.
Regards
Miquel
---
Heb dit wel geprobeerd, maar het geeft geen verschil. Als ik een nslookup doe op de nameservers van belcenter (mijn ISP), krijg ik wel een goede response, dus het is niet dat de verkeerde ip wordt doorgegeven.
De servers op ip 83.149.119.16 gaan wel goed, die op 83.149.119.15 niet en blijkbaar uit jouw nota 83.149.119.17 ook niet.
Bnamed.be is er ook nu mee bezig. Ik heb deze als domainbeheerder. alles is normaal bij de dns.be dus.... Waar is dan die fout. Sommige kunnen er op maar ook niet altijd. Wat gaat er fout nu. In ieder geval Bnamed.be doet verschrikkelijk zijn best zelfs op zondag. Die mag dus iets duurder zijn maar met zo'n service is dit te verantwoorden.
Beste Stefaan,
Op het eerste zicht ziet alles er juist uit, maar ik test direct nog even verder en laat je nog iets weten!
Vriendelijke groeten,
Bart Mortelmans
Ben blij dat ik niet alleen ben met het probleem. Dus de eerste rede die men gaf dat het mijn router is kan al geschrapt worden.