Nieuws! Overheid zet expert op geendatalimieten.be

Vragen of opmerking aan het adres van de Userbase kan je hier posten. Ook nieuws ivm Userbase wordt hier gepost.
Plaats reactie
Robbedoeske
Starter
Starter

Zopas heb ik gebeld met Jean-Louis Boogaerts, de directeur van de Beleidscel e-Gov, die onderdeel uitmaakt van het kabinet van Peter Vanvelthoven (minister van informatisering)
In een reactie op enkele vragen die Tweakers.net aan Peter Vanvelthoven, de Belgische Minister van Werk en Informatisering, stelde, wist Jean-Louis Boogaerts als directeur van de Beleidscel e-Gov ons te vertellen dat er een expert aangewezen is om het dossier van de Belgische providers te bestuderen. 'De overheid kan en mag niet prijsregulerend optreden, maar kan wel monopolieposities onderzoeken en bij de betrokken partijen onderhandelen om een voor de consument gunstige uitkomst in de impasse te forceren.' In hoeverre Olivier Schneider, de expert in kwestie, enige invloed zal kunnen uitoefenen bij de providers, valt af te wachten, maar vast staat wel dat er aandacht aan de petitie en de marktwerking besteed wordt en dat is iets wat door de activisten alleen maar toegejuicht zal worden.
http://tweakers.net/nieuws/40045
mr_willes
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

Dit antwoord op tweakers.net zegt eigenlijk al genoeg:
Gepost door EvertBruinsma - vrijdag 25 november 2005 - 15:34 Score: 1
Arme, Arme zuiderburen. Een datalimiet is toch echt iets middeleeuws.
Boss: Why aren't you working.
Me: I didn't see you coming!
Shibby
Starter Plus
Starter Plus

Wel mooi dat er toch enige reactie komt van hogere hand. Hopelijk kunnen ze er iets aan doen.
Het antwoord hierboven, daar ben ik het helemaal mee eens ;)
Go to www.liveset-base.be register and download a lot of livesets!
trapezium
Starter
Starter

Ik hoop ook dat er iets positiefs uitkomt.
mm2
Pro Member
Pro Member

Ik kan er mij alleen maar bij aansluiten, straks moeten we allemaal nog naar Nederland gaan verhuizen om deftig te kunnen internetten :wink:
Shibby
Starter Plus
Starter Plus

mm2 schreef:Ik kan er mij alleen maar bij aansluiten, straks moeten we allemaal nog naar Nederland gaan verhuizen om deftig te kunnen internetten :wink:
Dat zou natuurlijk wel enorm negatief zijn hé voor ons kleine landje, want dan zijn er minder mensen die belastingen betalen ;)
Go to www.liveset-base.be register and download a lot of livesets!
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Shibby schreef:Wel mooi dat er toch enige reactie komt van hogere hand. Hopelijk kunnen ze er iets aan doen.
Het antwoord hierboven, daar ben ik het helemaal mee eens ;)
Belgacow = geld voor de staat (zelf al is het geen staatsbedrijf meer) dus veel druk is dat niet voor Belgacow

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Ken schreef:Belgacow = geld voor de staat (zelf al is het geen staatsbedrijf meer) dus veel druk is dat niet voor Belgacow
BGC is nog altijd staatsbedrijf en maar ten dele geprivatiseerd (voor de helft om exact te zijn). Maar inderdaad niet veel druk want Bellens heeft de steun van Di Rupo en Onckelinx, dus Belgacom zit safe.
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Deze topic over die petitie werd door mij verplaatst naar oud nieuws.
Om volgende reden: Een andere topic van meon terug zichtbaar te krijgen op de Portal.
(op het moment welke ik deze verplaatste, was het aantal posts op de portaal 'n beetje te hoog)
Afbeelding
qless
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Deej_1977 schreef:
Ken schreef:Belgacow = geld voor de staat (zelf al is het geen staatsbedrijf meer) dus veel druk is dat niet voor Belgacow
BGC is nog altijd staatsbedrijf en maar ten dele geprivatiseerd (voor de helft om exact te zijn). Maar inderdaad niet veel druk want Bellens heeft de steun van Di Rupo en Onckelinx, dus Belgacom zit safe.
Zou het indruk maken? Eens uitrekkenen wat deze politiek kost?
Stel Belgacom draagt elk jaar 500 miljoen euro over aan de staat (volgens mij is het minder).

Huidig standaard abo internet: 40 euro per maand, in nederland 20 euro per maand. is dus 20 euro per maand teveel maal 2 miljoen abo's = 40 miljoen per maand teveel * 12 = 480 miljoen teveel.

Oei, netto plus effect voor regering = 20 miljoen per jaar.
Hier gaat dan nog even een boete vanaf van de Europese Commisie. (nou ja die komt niet elk jaar denk ik)
En dan nog eens uitrekenen wat de indirecte schade aan de economie is door minder nieuwe ontwikkelingen.
En dan ook nog eens uitrekenen hoeveel dit bedrag is inclusief de duurde bedrijfsinternet lijnen..

Ik denk dat de Belgische economie elk jaar een schade van circa 1 miljard euro lijdt door gebrek aan concurrentie.
Plaats reactie

Terug naar “Userbase: Aankondigingen, vragen en suggesties”