als dit geen monopoliegedrag is... :/Waalse kabelbedrijven vrijen Telenet op
Acht Waalse kabelmaatschappijen willen in zee gaan met Telenet. Volgens de Franstalige krant Le Soir gaan de acht gemengde Franstalige intercommunales hun kabeldiensten onderbrengen in een aparte vennootschap. De gemengde intercommunales zijn deels eigendom van de gemeenten en deels van Belgacom. De Waalse kabelbedrijven proberen al langer tot meer samenwerking te komen, om sterker te staan tegenover Belgacom.
Het zou de bedoeling zijn om nadien Telenet in die nieuwe kabelvennootschap te laten participeren. Afgelopen week nog kondigden de twee grootste Waalse kabelmaatschappijen, ALE en Brutélé, beide zuivere intercommunales, nog aan dat ze een gezamenlijk bedrijf oprichten voor tv-diensten, breedbandinternet en telefonie (triple play). Ook zij willen zich binden aan Telenet, maar ze willen wel alleszins de baas blijven over hun eigen netwerk. Potentiële partners zullen in elk geval geen blokkeringsminderheid krijgen.
Telenet zou volgens De Tijd dan weer belangstelling tonen voor UPC Belgium, het kabelbedrijf dat actief is in Leuven en Brussel. UPC is in handen van de Amerikaanse kabelgroep Liberty Global, op zijn beurt zelf minderheidsaandeelhouder van Telenet. Bij Telenet was niemand bereikbaar voor commentaar.
nooooooooooooo
Uit de Standaard vandaag:
- svenska
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 75 keer
De kabeltv-markt zou opengebroken moeten worden. Ik wil kunnen kiezen, zoals mijn internet.
Want ik heb pas deze week beseft hoeveel zenders ik maar heb bij Telenet: 25!
Mijn vriendin, die bij Interelectra zit, heeft 41 zenders en betaald 127, 38 euro per jaar.
Ik betaal € 148,68 voor 16 zenders minder!!
Dus Telenet: rot op, maar vooral: ik hoop dat je ooit concurrentie krijgt!
PS: blijft van dat kleine percentage gelukkige Vlamingen die nog niet in jullie klauwen zitten af!
Want ik heb pas deze week beseft hoeveel zenders ik maar heb bij Telenet: 25!
Mijn vriendin, die bij Interelectra zit, heeft 41 zenders en betaald 127, 38 euro per jaar.
Ik betaal € 148,68 voor 16 zenders minder!!
![Evil of Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Dus Telenet: rot op, maar vooral: ik hoop dat je ooit concurrentie krijgt!
PS: blijft van dat kleine percentage gelukkige Vlamingen die nog niet in jullie klauwen zitten af!
Ben ingescheven op Tele2 all in (Versatel), indien dit product voldoet aan mijn eisen betreft snelheid, volume, stabiliteit netwerk, dan gaat mijn Telenet Internet mono de deur uit.
Voor de Chello leden, indien dit doorgaat, mooie liedjes duren niet lang.
Spijting maar wel realiteit.
Voor de Chello leden, indien dit doorgaat, mooie liedjes duren niet lang.
Spijting maar wel realiteit.