SonyBMG heeft een patch beschikbaar gesteld die een einde zou maken aan mogelijke problemen met pc's waarop tegen kopiëren beveiligde cd's van het label worden afgespeeld. De cd's laten bij het afspelen verborgen bestanden achter op de computers van argeloze muziekliefhebbers, waarvan de werking lijkt op die van een rootkit, wat niet zonder potentiële problemen is.
Omdat de via de muziek-cd's geïnstalleerde DRM-software ervoor zorgt dat bestanden die met $sys$ beginnen verborgen worden, zouden kwaadwillenden er bijvoorbeeld eenvoudig misbruik van kunnen maken om bestanden te verbergen door ze simpelweg een $sys$-prefix te geven. Daarnaast meldde de ontdekker van de software, Mark Russinovich, merkwaardige problemen bij het handmatig verwijderen van de bestanden; zo werd bijvoorbeeld de cd-speler onzichtbaar voor het systeem. Sony is blijkbaar geschrokken van de golf van verontwaardiging die over het internet trok naar aanleiding van de zaak, en gaf het bedrijf dat verantwoordelijk is voor het schrijven van de gewraakte software, First 4 Internet, opdracht om een patch te leveren die de antikopiëersoftware zichtbaar maakt en zorgt dat de cd-speler bij verwijdering ervan blijft werken. Er komt tevens een versie van de patch voor antivirusbedrijven.
Bron: Tweakers.net van woensdag 2 november 2005
Sony komt met patch tegen zijn DRM-'rootkit'
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
zoude nu die patch wel vertrouwen lol
het geen wat ze gedaan hebben is gewoon zoiets als hackdefender gebruikt zelfde geld voor het verbergen van poorten registerkeys en services wie weet wat er nog allemaal op u systeem geraakt.
eerlijk vind ik een patch niet voldoende men zou alle cd's uit de handel moeten nemen..
het geen wat ze gedaan hebben is gewoon zoiets als hackdefender gebruikt zelfde geld voor het verbergen van poorten registerkeys en services wie weet wat er nog allemaal op u systeem geraakt.
eerlijk vind ik een patch niet voldoende men zou alle cd's uit de handel moeten nemen..
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 16 keer
Vanop slashdot:
You're then directed to a Web page that downloads an ActiveX program (yes, you must be using Microsoft's Internet Explorer to do this), which determines what version is installed and reports that back to First4Internet. Then you get an e-mail containing a link to another site that downloads something that finally uninstalls the Sony program
Ge moet nog uw emailadres afgeven ook?
You're then directed to a Web page that downloads an ActiveX program (yes, you must be using Microsoft's Internet Explorer to do this), which determines what version is installed and reports that back to First4Internet. Then you get an e-mail containing a link to another site that downloads something that finally uninstalls the Sony program
Ge moet nog uw emailadres afgeven ook?
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Ja amai weer zo'n bullshit, ze gingen te ver dus moeten ze daar ook de consequenties van dragen.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
- alfadude
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 7 keer
Patch of gene patch.
Als een cd zonder mijn weten software installeert, is dit voor mij gelijk aan een zware inbreuk op mijn privacy.
En dan willen ze nog eens gebruikers verplichten met IE te surfen en hun email af te geven.
Er komt bij mij geen SONY cd meer in huis.
Als een cd zonder mijn weten software installeert, is dit voor mij gelijk aan een zware inbreuk op mijn privacy.
En dan willen ze nog eens gebruikers verplichten met IE te surfen en hun email af te geven.
Er komt bij mij geen SONY cd meer in huis.