Hoi,
Is er een manier om je administrator paswoord van je windows xp te weten te komen?
Administrator paswoord Windows XP
Als het maar niet is om bijvoorbeeld de informatica dude van school een loer te draaien éh
Het is zeker mogelijk om XP paswoorden te recoveren mits de LanMan-hash registry key nog aan staat (in 99% van de gevallen wel). Zoek eens op google en je vind al direct een paar aardige dingen (een diskette onder andere).
Het is zeker mogelijk om XP paswoorden te recoveren mits de LanMan-hash registry key nog aan staat (in 99% van de gevallen wel). Zoek eens op google en je vind al direct een paar aardige dingen (een diskette onder andere).
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Simba schreef:Hoi,
Is er een manier om je administrator paswoord van je windows xp te weten te komen?
gebedoelt toch user "administrator" dan is dat het zelfde als u admin account.. nu in xp heb je een user admin account & administrator bijde hebben het zelfde pass administrator kan men alleen gebruiken wanneer men iets doet in safe mode als ik het goed voor heb.. of bent ge dat van u kwijt.. dan zou ik eens zoeken naar een linux boot disk werkte met nt2k of xp over installeren en als je de home editie hebt in safe mode de restricties verwijderen als je de pro hebt kan je dat gewoon in de nieuwe admin account
- PowerSoft
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 1 keer
Ofloo schreef:Simba schreef:Hoi,
gebedoelt toch user "administrator" dan is dat het zelfde als u admin account.. nu in xp heb je een user admin account & administrator bijde hebben het zelfde pass administrator kan men alleen gebruiken wanneer men iets doet in safe mode als ik het goed voor heb..
U heeft het niet helemaal correct voor je kan wel degelijk aanmelden met 'administrator' in gewone modus + wat je met 'user admin account' bedoelt begrijp ik niet goed, ik vermoed dat je een user bedoelt is die lid is van de groep 'administrators' ('administrator' is ook lid van die groep)
- Ofloo
- Elite Poster
PowerSoft schreef:Ofloo schreef:Simba schreef:Hoi,
gebedoelt toch user "administrator" dan is dat het zelfde als u admin account.. nu in xp heb je een user admin account & administrator bijde hebben het zelfde pass administrator kan men alleen gebruiken wanneer men iets doet in safe mode als ik het goed voor heb..
U heeft het niet helemaal correct voor je kan wel degelijk aanmelden met 'administrator' in gewone modus + wat je met 'user admin account' bedoelt begrijp ik niet goed, ik vermoed dat je een user bedoelt is die lid is van de groep 'administrators' ('administrator' is ook lid van die groep)
kan het nogal moeilijk uitleggen maar default is er een administrator account in xp juist die word eigenlijk niet echt gebruikt.. je maakt een account wanneer je installed.. die account is ook een admin account maar noemd niet administrator .. maar heeft wel admin rechten dus veronderstel dat het juist is om te zeggen dat die tot de zelfde group behoort.. nu wist ik niet zeker of je in gewone modus als admin kon inloggen maar dat terzijde administrator pass is gelijk aan de user account met admin rechten.. of probeer eens blanco
- PowerSoft
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 1 keer
Ofloo schreef:administrator pass is gelijk aan de user account met admin rechten.. of probeer eens blanco
zeker niet waar dat die wachtwoorden gelijk zijn aan elkaar, 'administrator' wachtwoord wordt tijdens de setup ingevoerd, de gebruikers worden aanngemaakt net na de setup, als je die wizard gebruikt die windows toont na setup om deze users te maken dan zijn deze wachtwoorden blanco (je krijgt zelfs de kans niet eentje in te voeren, ma bon, dat doet er niet toe
blanco wachtwoord proberen is inderdaad een goede tip
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
ja, wat dat het verschil is tussen uw administrator en "admin account" doet hier toch ook geen lampje branden ...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
- Ofloo
- Elite Poster
PowerSoft schreef:Ofloo schreef:administrator pass is gelijk aan de user account met admin rechten.. of probeer eens blanco
zeker niet waar dat die wachtwoorden gelijk zijn aan elkaar, 'administrator' wachtwoord wordt tijdens de setup ingevoerd, de gebruikers worden aanngemaakt net na de setup, als je die wizard gebruikt die windows toont na setup om deze users te maken dan zijn deze wachtwoorden blanco (je krijgt zelfs de kans niet eentje in te voeren, ma bon, dat doet er niet toe
blanco wachtwoord proberen is inderdaad een goede tip
mijn ervaring is als volgende ik voeg steeds 1 account toe en het administrator pass en die pass zijn bij mij gelijk.. is al meer dan een jaar geleden sinds ik xp geinstalled heb ze .. kan me vergissen.. als ik pass prompt krijg probeer ik dus die pass of blank.. lijkt me het meest logische..
- Ofloo
- Elite Poster
selder schreef:ja, wat dat het verschil is tussen uw administrator en "admin account" doet hier toch ook geen lampje branden ...
ik denk dat je met je gewone admin account die je zelf toevoegt als user account of hoe je het ook noemt.. je remote kan inloggen over netbios maar niet met administrator ..
ook als je systeem herstellen gaat uitvoeren gebruik je administrator ipv u toegevoegde account
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 51 keer
Booten met Trinity Rescue Kit (Linux-like) of ERD Commander (Windows-Like) en simpel het password resetten, weet (uit ervaring) dat het perfect werkt met alle Windows OS-en behalve 2K3 server (uiteraard!).
- X-2datop
- Pro Member
- Contacteer:
Ofloo schreef:selder schreef:ja, wat dat het verschil is tussen uw administrator en "admin account" doet hier toch ook geen lampje branden ...
ik denk dat je met je gewone admin account die je zelf toevoegt als user account of hoe je het ook noemt.. je remote kan inloggen over netbios maar niet met administrator ..
ook als je systeem herstellen gaat uitvoeren gebruik je administrator ipv u toegevoegde account
Er is geen enkel verschil tussen de standaard "administrator" account en een account die je zelf aanmaakt en toevoegt aan de administrators groep zene. Het enige dat is, dat je de "builtin" administrator account niet ziet als je het welkomstvenster gebruikt. Voor de rest is er geen enkel verschil tussen de 2, ook niet in het al dan niet remote aanloggen via netbios. Het is wél zo dat sinds XP men remote niet meer kan aanloggen met een user zonder (ofte blanco) paswoord.
En dat beide paswoorden gelijk zijn is utter bull, je kan ze beide apart instellen.
Grtz,
X
PS: dit geld enkel voor NT/2000/XP Clients, bij Servers / DC's zit er wel een verschil op omdat de administrator account dan meer rechten heeft dan enkel local admin ...
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
NickG schreef:Booten met Trinity Rescue Kit (Linux-like) of ERD Commander (Windows-Like) en simpel het password resetten, weet (uit ervaring) dat het perfect werkt met alle Windows OS-en behalve 2K3 server (uiteraard!).
Ik dacht dat de laatste versie ook met windows 2003 werkte hoor
- netdata
- Elite Poster
- Twitter: wdhaeseleer
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 8 keer
- Contacteer:
NickG schreef:Trinity Rescue kit wel, ERD commander weet ik niet, dacht niet dat'k de laatste versie daarvan al es geboot had...
Hierop aansluitend hoe slaat windows 2k3 zijn wachtwoorden op?
SSH encrypted?
Via het kerebos protocol?
Gewoon hashed?
Als je het paswoord wilt weten zal je een of ander tooltje moeten gebruiken. Als het paswoord resetten ook een oplossing is dan moet je simpel met een andere account aanloggen die admin rechten heeft. Bij XP is dit al zeker het geval voor de eerste account die gecreeerd wordt. Log daarmee aan en via user accounts pw instellen.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
meon schreef:SHA-1 dacht ik.
Hashed dus zoals het moet... paswoorden mogen nooit worden opgeslagen met een reversable algoritme. (vandaar dat je bij een goede security het paswoord ook nooit kan achterhalen... maar wel resetten).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Bwa ik heb dit topic nog niet echt doorgenomen, maar ik doe het zo.
boot knoppix std
SAM file doe ik op een andere pc ofzo open met SAMinside. Als je geluk hebt staat LM(lan manager)hash nog aan. (een beetje tweaker zet dit natuurlijk uit). Deze LM hash kan gewoon rechtstreeks door SAMinside gedecrypt worden. Als alleen NT hash aanstaat kan je nog altijd brute force gebruiken.
Voor paswoorden te overschrijven is er een handig tooltje dat inbegrepen is bij knoppix STD, ntpasswd (niet zeker) waarmee je gemakkelijk je admin passwd kun overschrijven(al ben ik niet zeker als dit met ntfs partities gaat)
boot knoppix std
Code: Selecteer alles
mkdir /mnt/hda1
mount /dev/hda1 /mnt/hda1
mkdir /mnt/sda1
mount /dev/sda1 /mnt/sda1 (usb stick)
cd /mnt/hda1/WINDOWS/system32/config
cp SAM system /mnt/sda1
SAM file doe ik op een andere pc ofzo open met SAMinside. Als je geluk hebt staat LM(lan manager)hash nog aan. (een beetje tweaker zet dit natuurlijk uit). Deze LM hash kan gewoon rechtstreeks door SAMinside gedecrypt worden. Als alleen NT hash aanstaat kan je nog altijd brute force gebruiken.
Voor paswoorden te overschrijven is er een handig tooltje dat inbegrepen is bij knoppix STD, ntpasswd (niet zeker) waarmee je gemakkelijk je admin passwd kun overschrijven(al ben ik niet zeker als dit met ntfs partities gaat)